Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 06:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 dec 2022 16:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Hej venner

Kort resume:
Jeg har haft illegalt misbrug af Metadon i 8 år, jeg kom til beslutning om at jeg ikke gider mere da det ingen effekt har haft i mange år, jeg er tilknyttet rusmiddelcenter i form af kontrol af mit helbred.

Jeg er trappet ned fra 40 mg til 5 mg selv, helvede tur / retur

Vil nogle dele lidt erfaring eller råd?, hvad har jeg i vente med de sidste 5 mg? Tror mere det den psykiske del jeg nervøs for

Alternativ er jeg blevet tilbudt Suboxone til den sidste fase, ville bare godt klare det uden andet medicin


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2022 20:58 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Metadon har jeg ik den store erfaring med selv. I behandlingen blev min rommi trappet ud og over på sub før han smed det os.
Det gik som jeg husker det ganske fint self var det en stram dag til to dag han sku ha metadonen nok ud af kroppen til han ku starte op på sub.
Go vind til dig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2022 14:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Trap langsomt ud og brug supplementer som afhjælper opiod PAWS og cravings såsom bacopa extract, black seed oil (nigella olie) og agmatine.
De sidste 5 mg kommer også til at trække tænder ud så ville gøre det nemmere at substituere med enten kratom eller suboxone eks,


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2023 19:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 feb 2023 18:50
Indlæg: 2
Har også selv været på metadon i lang tid og kom ud af det.. men kan sige det bliver ikke ligefrem en behagelig periode desværre :/.. var på metadon i ca 7 år, og til sidst stod det mig simpelthen langt ud af halsen og være styret af det .. eller ja selve afhængiheden, men orkede det ikke mere.. og det var nok derfor jeg kom ud af det.. hvis det ikke var for den motivation, hvis man kan kalde det det heh, så var jeg umuligt kommet ud af det.. det var et rent helvede, flere uger uden rigtig søvn og en ren ubehag i kroppen konstant, absolut ikke fedt.. begyndte og tage speed dagligt for at i det mindste få tankerne væk fra det i korte perioder .. hvis det ikke var for det ville jeg ikke være kommet ud af det tror jeg.. og ønsker sq også du gør, men du bliver nød til og indstille dig på et godt stykke tid hvor du har det af helvedes til desværre.. jeg fik 120mg hvor jeg trappede ned til 5-10mg af hva jeg kan mindes.. men det føltes næsten lige så ubehageligt og slippe de sidste få mg i forhold til de 120 .. det er virkeligt noget skidt og være afhængig af lol.. krydser fingre for du klare dig og kommer ud af det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2023 12:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
9 måneder senere og er nu helt ude af misbrug, tak for råd og forudsigelighed.
Kravlet på væggene i 6 uger men viljen var stærkere end misbruget.

Efter 6 måneder er livet godt igen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2023 12:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Stærkt!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2023 16:55 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Optur tak for opdateringen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2023 23:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Flot kæmpet! Rigtigt godt at høre :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2023 14:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 feb 2023 18:50
Indlæg: 2
Rigtig fedt og høre :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team