Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Var der misbrug i dit barndomshjem tænker her primært alkohol.
Afstemning sluttede 03 sep 2022 15:12
Ja 73%  73%  [ 11 ]
Nej 27%  27%  [ 4 ]
Afgivne stemmer : 15
Forfatter besked
Indlæg: 20 aug 2022 15:12 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Kommer selv fra et skilsmisse hjem hvor jeg var barnet som trak nitten dvs efter skilsmissen levede jeg 10 år med min alkoholiserede far før jeg flyttede hjemmefra.
Så da jeg som 14-15 årig begyndte at drikke fandt jeg hurtigt ud andet ku jeg lide og dog alligevel ikke for jeg havde og blive lige så dum at høre på som den gamle.
Så heller hash - på et tidspunkt stifter jeg bekendtskab med amfetamin og så kan man jo drikke uden at blive fuld juhu.
Men brød mig egentlig ik om de knusende tømmermænd og da jeg fandt ud af jeg kunne få ca samme virkning uden tømmermænd ved at æde nogle rohypnol var min livs retning ligesom stukket ud.
Min kære søster som boede ved min mor og ikke gad far pga druk hendes liv tog en helt anden retning med fast arbejde og høj løn, hvor jeg er endt som den førtidspensionerede fiskebums.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2022 16:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Min far kommer også fra et hjem med to alkoholikere og kæmpede også selv med alkoholmisbrug i hans yngre år, men det er ikke noget jeg har lagt mærke til i min barndom. Min stedfar derimod var en semi funktionel alkoholiker med et ego på størrelse med jorden.
Jeg bryder mig personligt heller ikke om at drikke, er højest fuld et par gange om året. Får max 10-15 genstande indenbords i løbet af et år. Men det tror ærligt mest bare det er fordi at jeg synes alkohol er et lortedrug og rusen er på ingen måde konsekvenserne værd imo.

Det der med at man først skal i træning næsten for at kunne nyde et rusmiddel synes jeg virker sketchy.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2022 22:13 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Min mor var, ligesom Buttkrakens far, semi funktionel. Hun drak for sig selv hver aften. Hvidvin og øl. Hun havde et hårdt liv som ung, gravid til en gammel stodder som 14 årig, gift samme år. 4 børn som 20 årig med en slatten alkoholiker der røg ind og ud af fængsel. Han døde heldigvis af testikel kræft og så fandt hun sammen med min far, men traumerne sad godt fast i hende. Af mine søskende er 1 død, da han drak fra ham var 12 til han døde som 50 årig. Min søster var hooked på speed som teenager men fik vendt sig liv om. En bror er funktionel alkoholiker og en bror er dagligt på speed. Det er deres arv.
Min (hel) bror fik et hjerteanfald efter en coke binge på et par måneder, så nu er han permanent på blodfortynder og andet medicin. Jeg har også haft mine ture på coke i et par måneder. Det er dog lagt på hylden i lidt over et år nu og har ikke planer om at falde i igen. Alle, undtagen min søster, ryger den fede. Nogle oftere end andre.
Jeg brugte min ungdom fra 15 til 20 på hash, speed og knalder hvert weekend. Gerne fra fredag til søndag og gerne en kombination af det hele og meget gerne 4-5g amf og mindst 12-15 knapper. Lagde altid ud med 2-3 piller til at starte og så gik det ellers derudaf. Så var man helt brændt af mandag til torsdag og fredag startede det hele igen.
Psy.dk har i hvert fald lært mig meget omkring HR, så tak til jer alle for det!

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2022 20:04 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Long time, no see. :D tænkte jeg lige måtte bidrage lidt til at vende den kedelige statistik.

Mine gamle var så straight edge at det er helt uvirkeligt. Mor har kun drukket snap til silden ved særlige lejligheder. Far gik nok lidt mere til den i sine unge dage, men jeg har aldrig set ham decideret fuld. 4-5 genstande på en aften hvor det gik vildt for sig. Ellers kun et glas rødvin i weekenden. Min far er død af kræft, men først som 80-årig. Indtil da fejlede han intet. Mutter er stadig i fin form som 82-årig. Nye hofter, og døjer lidt med slidgigt, men ellers ABSOLUT intet i vejen.

Hvis jeg ikke kvajer mig, burde der være mulighed for et langt liv. Generne kan jeg ikke klage over. Havde et par år, hvor det blev til lidt rigeligt hverdagspimperi om aftenen, eftersom min fars død tog virkelig hårdt på mig. Men det er slut nu.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2022 20:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Næh, men emotionel disconnect fra start af? Dunno, men der er sku nok en grund til, at jeg har haft mine perioder med overforbrug af diverse substanser.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2022 09:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Både og - misbrug nåede det aldrig til, og slet ikke i min tidlige barndom. Efter de blev skilt, og i gennem min teenageår, begyndte alle vidst lidt, at hyggedrikke. Men det hørte sig til, og forblev, om end dagligt, kun ved hyggen.
Min farfar, og farmors eksmand var dybt alkoholiserede. (kendte hverken), og begge døde vidst lidt efter de nåede 60. Små tyve år siden.
Ellers kan jeg sige nøjagtigt som buttkraken
Buttkraken skrev:
Min stedfar derimod var en semi funktionel alkoholiker med et ego på størrelse med jorden.

Men hverken fuld eller ubehagelig. Bare et dumt svin ind i mellem.

Minder helt om ove Ditlevsen :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2022 18:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Tror vi ser et stort bias i svarene, hvor folk der har stået med misbrug i familien er laaaaaangt mere tilbøjelige til lige at klikke ind og krydse "Ja", end folk der ikke har.
I mean, hvis der var en tråd om "Misbrugte dine forældre heroin?", tror jeg personligt, at jeg bare ville scrolle videre, for det er ikke spændende for mig.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2022 20:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 151
Geografisk sted: Fyen
Hele min mors side af familien inklusiv hende selv er super anti-narko og drikker sjældent. Min far, som godt nok ikke var meget til stede, ligger i sprit hver uge, og det der var værre. Druk er så prioriteret, at jeg ikke kunne bo der fast. Er godt og grundigt træt af hele bundtet. Den pænere side af min familie, har en eller anden forestilling om at jeg er narkoman - der er altid løftede pegefingre, når jeg er på besøg. Lige meget hvor pænt jeg nu ellers går og opfører mig. Er selv funktionel småalkoholiker, fordi det er så skide dejlig nemt at der aldrig er nogen spydige kommentarer og løftede pegefingre, når det jo 'bare' er alkohol, dejlig socialt acceptabelt og nemt at få fat i.

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2022 04:54 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Leah skrev:
Tror vi ser et stort bias i svarene, hvor folk der har stået med misbrug i familien er laaaaaangt mere tilbøjelige til lige at klikke ind og krydse "Ja", end folk der ikke har.
I mean, hvis der var en tråd om "Misbrugte dine forældre heroin?", tror jeg personligt, at jeg bare ville scrolle videre, for det er ikke spændende for mig.

This! Uden tvivl.

Når det er sagt, så er der en del forholdsvist lødige sociologiske studier, der viser at børn af misbrugere også har større tendens til selv at blive misbrugere. Det har sandsynligvis meget at gøre med, at man, mere eller mindre ubevidst, opdrages til, at det er en gyldig måde at takle livets op-, og nedturen på. Mit bud er at man nok også som barn af en misbruger, vil have en større tendens til flere nedture, hvilket vil øge risici for at man opbygger et misbrug til at takle dem på, således at tendensen forstærkes.
Jeg har også læst studier, der mener at påvise at man skulle være genetisk disponeret til at misbruge. Det tror er mere tvivlsomt og jeg har også set studier, der ikke kunne finde samme sammenhænge. Men arv/miljø er jo notorisk svært at adskille, og uhyr kompliceret og tidskrævende at undersøge.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team