Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 maj 2021 18:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 maj 2021 16:47
Indlæg: 13
Hej
Jeg er en pige på 44. Jeg har fået oxycondon depot 10 mg x 2 efter en opr i skulder for 17 dage siden.
Efter 12 dages behandling havde jeg ikke ondt mere og stoppede brat. Efter 4 dage uden fik jeg kvalme voldsom uro. Grådlabil. Dirre og kan ikke sove.
Kontakt til egen læge i onsdags og han ordineret oxycondon depot 5 mg x 2 daglig i 5 dage herefter nedsættes det til 5 mg x 1 dgl i 4-5 dage og så slut.
Men har stadig voldsom uro i kroppen og sover max 3 timer i døgnet

Hvorlænge bliver det her ved.
Vil der komme nogen bedring inden det er helt slut.
Har aldrig fået morfin før og skal aldrig have det igen.

Håber i kan hjælpe mig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2021 18:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Det kommer til at vare ved så længe du tager dem, men det kommer til at blive faset ud desto lavere og lavere du kommer. Det er slet ikke sjovt at komme igennem og så godt som en lidelse for sig selv at komme over, hvilket en del herinde er godt bekendt med.

Det er svært at sige hvor længe det bliver ved, men der går nok et par dage når du slutter hvor det er lidt slemt det hele, derefter forsvinder de fleste fysiske symptomer mens de mentale kan hænge ved lidt tid endnu.

Er det slet ikke noget der bliver talt om inden man får smertestillende udleveret nu til dags? At man skal regne med en periode med bøvlet humor m.m. efter en tur på den slags medicin? Er oprigtig nysgerrig, for synes jeg har hørt så mange historier om folk der er ligeså chokeret som dig selv, efter en tur gennem den mølle og tænker der ville være ramaskrig hvis fks. cancer-patienter ikke havde fået fortalt de risikerede at miste håret på deres medicin... Hmm...

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2021 18:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 maj 2021 16:47
Indlæg: 13
1000 tak for din tilbage melding. Håber snart det begynder at lette lidt på uroen. Det er det værste.
Nej ingen oplysninger overhovedet og ingen udtrapningsplan.
Er meget ryster over det hele. Og har meget svært ved at forholde mig til at have abstinenser.
Har fået 3 stk imozop hvor jeg kan prøve at at 1 til nat for at få lidt søvn. Er såååå træt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2021 22:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 maj 2021 16:47
Indlæg: 13
Er det okay at jeg skriver en opdatering i morgen. Har virkelig brug for støtte og en vished om at alt bliver godt igen. Min største frygt er at det aldrig stopper.
Har som sagt aldrig prøvet noget stærkere en mine smøger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2021 23:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Du skriver alt det du har lyst til! =)

Det lyder lidt mærkeligt, hvis dine abstinenser først kom fire dage efter dit stop.. !?
Og det vil bestemt ikke vare for evigt - men så længe du er i udtrapningsfasen, vil du opleve lidt abstinenser næsten konstant, men det vil gøre det blidere når du stopper helt - spørgsmålet er så om du skal have en rusketur, eller trække pinen lidt i langdrag.. Men at følge din læge, er sikkert en fin ting!

Nu er det ret små doser du har fået udskrevet, så den skal du sgu nok komme fint igennem - husk et par panodil kan tage toppen af abstinenserne og lange varme bade skulle lindre en del =)

Håber du kommer godt igennem natten! =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2021 23:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 maj 2021 16:47
Indlæg: 13
1000 tak for svaret.
Jeg tog sidste tbl 10 mg lørdag aften. Søndag gik fint. Mandag lidt uro. Tirsdag mere uro, kunne ikke koncentrere mig. Og onsdsg kolminerede det hele med uro, skiftevis fryser og sveder, dirre, mega hovedpine. Kvalme.
Så onsdag kom jeg på udtrapning plan
Så har taget 5 mg x 2 i 3 dage nu.
Lige nu er det uro on off kan godt have 2-4 timer uden uro. Men det er først kommet i dag. Ellers har der været uro i kroppen no stop. Ingen hovedpine. Ingen dirre. Stadig kvalme og sover ikke særlig meget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2021 23:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 maj 2021 16:47
Indlæg: 13
1000 tak for svaret.
Jeg tog sidste tbl 10 mg lørdag aften. Søndag gik fint. Mandag lidt uro. Tirsdag mere uro, kunne ikke koncentrere mig. Og onsdsg kolminerede det hele med uro, skiftevis fryser og sveder, dirre, mega hovedpine. Kvalme.
Så onsdag kom jeg på udtrapning plan
Så har taget 5 mg x 2 i 3 dage nu.
Lige nu er det uro on off kan godt have 2-4 timer uden uro. Men det er først kommet i dag. Ellers har der været uro i kroppen no stop. Ingen hovedpine. Ingen dirre. Stadig kvalme og sover ikke særlig meget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2021 10:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Vindum skrev:
1000 tak for svaret.
Jeg tog sidste tbl 10 mg lørdag aften. Søndag gik fint. Mandag lidt uro. Tirsdag mere uro, kunne ikke koncentrere mig. Og onsdsg kolminerede det hele med uro, skiftevis fryser og sveder, dirre, mega hovedpine. Kvalme.
Så onsdag kom jeg på udtrapning plan
Så har taget 5 mg x 2 i 3 dage nu.
Lige nu er det uro on off kan godt have 2-4 timer uden uro. Men det er først kommet i dag. Ellers har der været uro i kroppen no stop. Ingen hovedpine. Ingen dirre. Stadig kvalme og sover ikke særlig meget.


Jeg har selv lige været igennem en tur med opiatabstinenser. Det er ikke sjovt! Men bare rolig, det skal nok stoppe. Og ja, uroen er klart noget det værste. Når det eneste man vil er at sove, og uroen gør at man absolut ikke kan, så kan man godt blive temmelig desperat. Til kvalmen kan jeg anbefale sodavandsis, og til uroen kan en gåtur og nogle lange bade godt tage lidt af det.

Du skal nok klare den :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2021 13:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 maj 2021 16:47
Indlæg: 13
Opdatering herfra.
Har sovet 9 timer i nat. Tog en halv zopidem som jeg fik ved egen læge igår
Stadig uro i kroppen men noget bedre end i går. Skal i morgen trappe yderligere ned til 5 mg Oxycondon x 1.
Har lige købet pukkt afslapning te som jeg håber kan hjælpe lidt.
Manden fortæller at der er kommet mere glimt i øjenene i dag og jeg er ved at virke normal igen.
Hvad kan jeg forvente når jeg tager 5 mg mere fra i morgen. ??
Undskyld alle mine spørgsmål. Men har aldrig prøvet noget stærkere end pamol og ibumetin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2021 15:05 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det vil nok øge uroen igen, ro på du er på rette vej.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2021 21:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 maj 2021 16:47
Indlæg: 13
Dejlig med en god dag. Ikke haft den store uro. God effekt af afslapning te. Fra i morgen er det 5 mg x1 og om ca 4 dage slut. Hold nu op hvor jeg glæder mig til at komme ud af det her lort.
Er abstinenserne mindre når det er så lille en dosis jeg nu er på ??
Har lige lavet en kop go nat te. Og ser frem til en Forhåbenlig god natte søvn

Kan godt læse mig frem til at jeg er på en meget lille dosis og det er meget kort tid jeg har fået det.
10 mg x 2 i 12 dage. O mg i 3 dage og nu 5 mg x 2 i 3 dage. Fra i morgen 5 mg x 1


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2021 16:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 maj 2021 16:47
Indlæg: 13
Ny opdatering herfra
Tog 5 mg oxycontin depot kl 20 i går og skal have igen kl 20 i aften. Nedtrapning påbegyndt
Sov 7 timer i nat efter at have fået 3,75 mg imozorp.
Formiddagen har været lidt slem med uro.
Oplever nu at jeg bliver mere klar i hovedet. Har været ude og gå en lille tur over middag som gjorde godt. Uroen faldt til ro efterfølgende
Maven er begyndt at fungere normalt. Spiser dog meget sparsomt. Men drikker godt

Er der mon nogen der hepper på mig???
Er jeg på vej ud af det her lort ??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2021 03:00 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
Jeg hepper på dig! Det er sejt det du har gang i :) Hold fast i en daglig gåtur og bliv endelig ved med at opdatere. Det kunne være spændende at se hvor længe der går før du føler dig helt normal efter så relativt kort tid på end ikke så voldsom dosis. Det skal ikke undervurderes.
Dejligt at se andre piger herinde :)

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2021 08:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Hepper også med fra sidelinjen!=)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2021 10:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Citat:
Er der mon nogen der hepper på mig???


Vi er masser der hepper på dig! hold dig ikke tilbage med at dele dine tanker, det altid godt at få lettet det mentale tryk lidt :)

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2021 11:23 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hep hep :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2021 14:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 maj 2021 16:47
Indlæg: 13
Opdatering herfra
Langt langt bedre i dag. Ikke den store uro. Mere lidt rastløshed. Bliver mere og mere klar i hovedet. Har sovet 9 timer i nat uden 1/2 sovetbl.
Skal have 5 mg oxycontin i aften og igen i morgen herefter slut.
Håber det vil blive ved med at gå fremad.

Super super dejligt at folk er så støttende. Det betyder alt.
Som før skrevet har jeg aldrig før fået noget smertestillende der var stærkere end pamol og ibumetin. Derfor kommer alt det her også virkelig bag på mig.
Jeg er til daglig sygeplejerske på en ortopædkirurgisk afdeling. Så denne opleves har virkelig givet stof til efter tanke.
Jeg vil aldrig nogen sinde have morfin igen. ALDRIG

Endnu engang 1000 tak til alle der har skrevet. Det holder modet oppe om at dette nok skal gå.
Jeg skal nok lave opdatering til jer


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jun 2021 02:03 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
Godt at høre. Du er allerede nået så langt. 5 mg er en ganske skånsom dosis at stoppe fra, så det skal nok gå!
Det er svært for mig at forstå at læger ikke advarer om de her bivirkninger, selvom det ikke er noget nyt. Jeg ville ønske at læger var mere sympatiske. Det burde ikke være nødvendigt at have prøvet det på egen krop for at tage smerten seriøst. En læge behøver jo ikke at have haft alle de sygdomme han/hun behandler for og tager seriøst, så hvorfor skal det være anderledes med abstinenser? En læge kan gøre mere skade end gavn på den måde. Jeg er selv ved at uddanne mig til læge, så det giver også stof til eftertanke for mig.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jun 2021 12:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 maj 2021 16:47
Indlæg: 13
Hej.
Jeg vil give dig fuldstændig ret. Tror ikke lægerne er opmærksom på at selv kort behandling med morfin kan give disse symptomer når man stopper.
Men jeg kan love dig at mine læger på afdelingen vil blive gjort opmærksom på dette når jeg vender tilbage på arbejdet. Omkring 1/7

Dagen i dag.
Lidt mere uro i kroppen. Varme fornemmelse i overkroppen.
Har sovet fra midnat til 8:30 uden sovetbl.
Det er i dag dag 3 efter jeg trappede ned på 5 mg x 1.
Sidste tbl i aften kl 20.
Kan godt mærke at jeg er bekrymret for hvordan kroppen vil reagere efter stop.
Hvad kan jeg forvente og hvornår er det ovre ???
Håber i kan hjælpe mig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jun 2021 12:41 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Uro, manglende energi og søvn besvær de første dage næste uge vil det helt sikkert være vendt til det bedre.
Er selv lige skulder opereret (indsnævring og frossen) så jeg er godt klar over at det ikke er lige til med de lange gåture, men få rørt kroppen det skulderen vil være med til.
Brug indslumringspillerne og få noget søvn, jeg ville bruge lidt thc til at tage ubehaget, hvilket gør det lettere for mig. Der er ingen skam i at drikke alkohol for det samme, selvom det ikke virker lige så godt som thc så vil det ha en effekt. Tænker tidsrummet onsdag til søndag.
3.-4. Dag plejer og være de værste, men jeg har så aldrig prøvet for så lav dosis så mon ikke det kommer til at gå forholdsvist let for dig.
Du skal nok komme igennem det.

Mvh


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team