Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 maj 2021 14:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Hej folks

Jeg kvittede heroinen forrige søndag, men jeg har det stadig som en pose lort. Jeg har anvendt en del truxal og moderat forbrug af alkohol til at få sovet. Min energi er stadig HELT flad, og der er godt med ubehag i kroppen. Er det stadig abstinenser, eller er der noget andet inde over? Kramper, diarre og den værste sved er væk. Jeg synes det tager lang tid, eftersom jeg kun var på i en tre ugers tid, selvom jeg gav den gas. Det IV og lidt rygning fra morgen til aften alle dage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2021 14:50 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg mindes en gammel stilnarkoman der fortalte om en mdr i helvede ved en kold tyrker, han havde self også været på i en årrække og det er længe siden så detaljerne fortaber sig i mit hoved.
Mon ikke bare det er kroppen som skal igang igen - tænker Nafets urte blanding kunne være dig til god gavn prøv og pm ham.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2021 15:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
De fysiske kan godt være en måneds tid plus, den mentale nedtrygthed imo 3 måneder, med en trang til liiiiiiiiiiiige at dyppe tæerne igen for en livstid. Et grovt skøn fra min side, men ikke synderlige fede tal. Pas nu på med at du ikke bytter et misbryg ud med et andet @ hjælpemidler til at dæmpe roen. Gåturer er godt for at få gang i fødderne og nakke restless leg syndrome, hvis du døjer med ben/fødder der kribler inden søvnen.

Nafets har et par gode posts om gode adaptogener til at genoprette lidt kropslig balance som FSO nævner, et søg værd på siden her.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2021 16:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Tak for svarene. Det har virkelig taget røven på, at abstinenser kommer efter så kort tids brug. Vi snakker vitterligt kun 2 uger. For satan i helvede hvor er det ikke det værd


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 maj 2021 17:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Gode svar fra de andre, vil dog sige at selvom abstinenser godt kan vare den der måneds tid så vil du formodentlig allerede have det markant bedre ved uge 2 (du fortæller allerede at visse symptomer er væk nu). Så mist ikke håbet, jeg synes det er super sejt du prøver at ændre dit liv til det bedre. Kæmpe respekt for det, ved hvor svært det kan være.

Antager det ikke er dit første binge, så selvom den "kun" har haft en varighed på 2-3 uger, skyder din tolerance forfærdeligt hurtigt op igen hvis du førhen har været hooked.

Vær opmærksom på at der muligvis kan være en grå trist periode efter de akutte abstinenssymptomer er forsvundet, men lad dig ikke narre og tro at det er sådan det føles at være clean!
Det er først når de nuværende abstinenser har lagt sig at den virkelig hårde kamp begynder. Så vil eventuelt anbefale at du skriver nogle reflektioner ned. Kunne bl.a. være omkring hvorfor du gerne vil stoppe, hvad konsekvenserne ved at lukke opioider ind i dit liv er og hvorfor det er/ikke er noget du vil eksperimentere med igen osv. Det kan nemlig være svært at huske de negative ting når cravings giver dig lussinger og 'tilladende tanker' (så slemt var det ikke, jeg kan godt styre det, bare lige en enkelt gang osv) sniger sig ind i dit sind. Så kan det være en god idé at minde sig selv om hvorfor man ikke skal lade sig styre af ens cravings. Det der er med cravings er at selvom de kan være intense, er de for det meste kortvarige så længe du ikke fodrer tankerne for meget. Så når trangen rammer så læs det du har skrevet ned, og/eller sørg for at distrahere dig selv så meget som muligt (snak ved venner, se film, spil videospil, wank, lav mad, ryd op, whatever the fuck der skal til for at få tiden til at gå så trangen formindskes og bliver tålelig igen.
Vil ikke lyve, det er en hård kamp. Det er dog det hele værd, og det bliver nemmere med tiden så giv endelig ikke op.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 maj 2021 16:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Tak for svaret man. Du ved, at jeg har læst dine indlæg omkring heroinmisbrug ud fra mine PM's. Har ofte flere af dine pointer i baghovedet.

Hvis jeg skal være ærlig, troede jeg faktisk, at jeg var blevet møghamrende pikkesyg, fordi jeg ikke troede, at abstinenser kom så hurtigt. Har ofte hørt at der skal +1 måned til før man får egentlige abstinenser. Men efter nogle dage, hvor jeg kunne samtlige af punkterne på tjeklisten af, dvs. diarré, kvalme, spasmer/krampe, insomnia, voldsom indre uro, angst, depressive tanker osv osv., kunne jeg godt regne det ud. Jeg har også efterfølgende fundet ud af, at det ikke er usædvanligt med hidsige abstinenser efter blot et par uger. At jeg har valgt IV - og samtidig i voldsomme doser - har nok ikke hjulpet. Jeg har taget alkoholabstinenser kold tyrker nogle gange, efter flere ugers intens druk. Det er bestemt ikke rart, men det her var en del værre, og har varet langt længere. Føj for den.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2021 06:46 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hvordan går det i dag?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2021 08:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Fso skrev:
Hvordan går det i dag?


Det går i den rigtige retning. Mindre fysisk ubehag, mere søvn og mindre sved.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2021 09:43 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Lyder godt har du lidt svamp liggende - tænker det kunne være godt for hovedet med lidt mikrodosering tidligt på dagen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2021 10:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Desværre ikke...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2021 23:05 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hvordan går det holder du stadig ud?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2021 10:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2009 21:47
Indlæg: 354
Jeg har haft et lille tilbagefald, men heldigvis ikke noget slemt. Og jeg stoppede endda før jeg løb tør for penge denne gang, og det varede kun et par dage, før jeg godt kunne se, at jeg var på vej direkte tilbage. Så nu tager jeg en pause fra alt - denne gang også alkohol. Det er tit der mange dårlige beslutninger starter. Men alt i alt har jeg det ganske fint. Men for satan hvor er der meget oprydningsarbejde efter sådan en tur. Både egentlig oprydning - min lejlighed er så ubeskriveligt klam og rodet, men også relationelt, økonomisk osv... Det er fandme besværligt at være misbruger


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 maj 2021 11:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Godt at høre :)

“Det er tit der mange dårlige beslutninger starter.”

Amen til den der - fuck samfundets nr 1 drug


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2021 17:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2013 19:50
Indlæg: 53
Geografisk sted: ???
Jeg tillader mig at copy-paste min post fra en anden tråd.
Få møvet dig ind i psykiatrien, og se om ikke du kan få Lyrica.
Jeg har selv været tungt på både benzoer men især heroin, Lyrica/Pregabalin redede min røv - fik det egentligt på baggrund af generaliseret angst men ifht. at komme ud af opiat misbrug kan det tage omkring 70-80% af abstinenserne.

Jeg kunne sove, jeg fik ikke svede ture, ingen tyndskid samt fik ro i krop og sjæl.
Det er intet mirakel middel der "gør dig clean", det er op til dig selv - men det kan gøre vejen meget nemmere og mere udholdelig når man virkelig har sat sig for at det skal være slut.
Jeg har nu selv cirka 12 måneder clean fra opiater og benzodiazepiner minus et enkeltstående tilbagefald med 0.5g som egentlig kun var positivt og tjente det formål at minde mig om hvorfor jeg stoppede.

Man kan gå og sige til sig selv det er noget lort i lang tid, men indtil man når et bestemt punkt er man ikke klar til at gå fra det - permanent.
For mig var det punkt ovenstående plus en nær døds oplevelse med nerveskader i begge arme/håndled/hænder som først nu er ved at være tilbage til normal funktion.
Nu ser jeg frem til et normalt liv og arbejder fortsat imod det, håber det kan rykke i noget.

Du kan nok se frem til 6-10 måneder med post akutte abstinenser - netop i form af ekstra lavt energi leje, rastløshed, nedtrykthed, osv.
Se om ikke du kan få lidt Lyrica off-label til det, det hjælper virkelig og vil få dit hovede væk fra tanken om opiater så man ikke ryger med hovedet først ned i det igen!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team