Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 mar 2021 16:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Nu har jeg to gange brændt fingrene gevaldigt på kombinationen af kratom og alkohol. Jeg har ikke den store erfaring med kratom, men begyndte at tage det lejlighedsvis for halvandet års tid siden. Som regel i doser omkring 2-3 gram. Aldrig over 5. Altså et moderat indtag. En enkelt gang for et års tid siden kombinerede jeg det med alkohol. Ikke noget voldsomt, 4 g kratom ca (over to gange, i løbet af ca 6 timer) og omkring 7-8 genstande over samme periode. Jeg havde det fantastisk i løbet af aftenen, og om morgenen havde jeg ikke flere tømmermænd, end jeg normalt ville have, efter 7 genstande, men i løbet af dagen fik jeg tiltagende smerter i brystkassen og maven. Ikke bare sådan lidt mavepine, men fuldstændig uudholdelig smerte. Det varede ca 6-7 timer, og dagen efter ringede jeg til lægen, da jeg ikke umiddelbart mistænkte min kombination af kratom og alkohol som synderen. Han tog blodprøver og trykkede mig rundt omkring, og var overbevidst om, at jeg havde galdesten. Mit tis var også cognacfarvet i dagene efter, hvilket også skulle være en indikator på galdesten. En skanning viste dog ingen tegn på galdesten, og da symptomerne forsvandt efter en uges tid, mente lægen ikke der var andet galt, end for mange øller...... Det slog jeg mig til tåls med, og gik på vandvognen i en måneds tid.

I tirsdags fik jeg en masse øl hos en bekendt, der netop havde fået en ladning kratom hjem, men selvom jeg ikke oprindeligt tænkte, at det var kombinationen af kratom og alkohol der var synderen dengang for et år siden, tænkte jeg, at det var en dårlig idé, at kombinere det igen, og holdt mig til øl den aften. Dagen efter foreslog min ven, at jeg indtog en lille smule kratom, til at slå tømmermændende ned, og jeg drak te med 2,4 gram kratom ved 11 tiden om formiddagen. Det gik fint, jeg havde det rart og da rusen var ved at klinge af ved 16-17 tiden, drak jeg en øl. Det skulle jeg ikke have gjort. Der gik 30 minutter, så havde jeg de samme smerter i brystet og maven, som for et år siden. Det varede igen i omegnen af 5-6 timer og mit tis er igen cognacfarvet i nogle dage.

Jeg ved ikke præcis hvad der sker i mit system, men jeg kan i hvert fald slet ikke tåle kombinationen, og ud fra de blodprøvesvar min læge fik, tror jeg det er en ret stor belastning for systemet.

Har andre prøvet noget lignende? Jeg har læst lidt anekdotisk online, men det har involveret doser over 5 gram.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2021 18:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Lidt OT: Øl og weed kan også have mærkelig indflydelse på min blære. Har nogle gange resulteret i at det føles som om jeg ikke kan ryste det sidste pis ud og at jeg konstant mangler at pisse liiiige de sidste 5%, ikke meget, men nok til at gennembløde underbukserne. Pisse ubehagelig følelse, garanteret 0 søvn i et par timer hvis det rammer inden sovetid.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2021 22:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Jeg bruger kratom til opioid abstinenser og det fjerner trang til opioid og alkohol.

Har ofte lyst til at drikke mig i hegnet, så tager jeg 6 gram kvalitets kratom, så er trangen væk.
Ro i sjælen,.

Så måske man skulle bruge det fornuftigt.

Der går selvfølgelig en del kilo i året, men det er nu givet godt ud.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2021 09:48 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Ikke at min viden om kratom er stor, men noget tyder på, det kan være giftigt for leveren:

Citat:
This review identified 26 case reports and abstracts, in addition to 7 cases reported from the Drug-Induced Liver Injury Network, 25 in FDA databases, and 27 in internet user forums. Latency periods to symptom onset had a median of 20.6 days and mean of 21 days (range 2–49). Common presenting signs and symptoms were abdominal discomfort, jaundice, pruritis, and dark urine. Histologic findings were predominantly cholestatic, although, biochemically, the condition was heterogenous or mixed; the median R ratio was 3.4 and the mean was 4.6 (range 0.24–10.4). Kratom likely causes liver injury based on the totality of low-quality human evidence, and, in the context of epidemiologic, animal, and mechanistic studies. It remains unclear which subgroups of users are at heightened risk.


https://link.springer.com/article/10.10 ... 19-01242-6

Alkohol er jo heller ikke ligefrem godt for leveren, så kombinationen har nok ført til en overbelastning i dit tilfælde. Der står jo, at det er uklart, hvilke personer, der bliver påvirket på denne måde at kratom. Men jeg ville personligt holde mig fra det, hvis jeg mistænkte leverskade.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2021 18:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Imp skrev:
Ikke at min viden om kratom er stor, men noget tyder på, det kan være giftigt for leveren:

Citat:

Alkohol er jo heller ikke ligefrem godt for leveren, så kombinationen har nok ført til en overbelastning i dit tilfælde. Der står jo, at det er uklart, hvilke personer, der bliver påvirket på denne måde at kratom. Men jeg ville personligt holde mig fra det, hvis jeg mistænkte leverskade.


Det er også det jeg selv er kommet frem til, efter at have læst lidt online. Jeg er frygtelig flov over, at have gjort noget så dumt, som at indtage en potentielt skadelig stofkombination. Jeg er 42 og har faktisk aldrig gjort noget lignende, men en gang skulle jo så være den første...... :oops:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2021 14:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Det er generelt dumt at blande nogen ting.
Blaningsmisbrug er dumt.
En ting af gangen, ingen nåle og ellers læse op på tingene.

Havde jeg ikke sat mig ind i fentanyl analogier, så var jeg død mange gange.

Havde jeg nu været lidt klogere, så havde jeg ikke rørt ved dem.
Heldigvis er det slut for år tilbage.

Kratom skal man selvfølgelig også have respekt for, men abstinenser er småting, når man har prøvet at svede ketogan, oxy, fentanyl og benziodiapin ud mange gange.
Kratom abstinenser rører overhovedet ikke mig.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2021 15:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Har lige googlet det.

Og Kratom, selv uden at være blandet med andre substanser, kan åbenbart være skadeligt for leveren.
Sikke en trist nyhed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2021 13:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Lige som nogen ikke kan tåle en omtalt vaccine, så er der nogen der ikke kan tåle kratom eller hash for den sags skyld.

Jeg bryder mig ikke om hash, syntes virkning er ganske ubehagelig.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team