Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 nov 2020 11:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jun 2020 17:03
Indlæg: 12
Hej.
Jeg overvejer at tage på misbrugscenteret for at få noget Methadon og/eller Buprenorphine. Mit spørgsmål er om det kan betale sig. Hvis det er alt for besværligt at få hjælp, og jeg kun kan få meget små doser alligevel, så synes jeg ikke at det er det værd. Jeg er heller ikke interesseret i at skulle møde op hver dag – er det muligt at få til f.eks. en uge af gangen?

Jeg ligger på ret høje doser af Oxycodone og Morfin.

Et andet spørgsmål er: Er det muligt at bede om vedligeholdelses dosis på misbrugscenteret? Eller godtager de ikke det, og vil kun hjælpe med stop?
Jeg tænker selv at jeg vil stoppe, men jeg overvejer også at gå på vedligeholdelse i et f.eks. et år, indtil jeg får styr på nogle andre ting i mit liv, og kan undgå at falde tilbage i misbrug.
Jeg har allerede vedligeholdt mig selv i lang tid, kan man sige, men det er enormt dyrt og besværligt at skulle anskaffe ulovligt, og jeg kan ikke skaffe Methadon/Buprenorphine.

Jeg har ikke noget erfaring med misbrugscenter, og jeg ved derfor ikke hvor svært det er at få udskrevet medicin som Methadon og Buprenorphine.
Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer. Tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2020 15:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 sep 2018 20:57
Indlæg: 11
Min ven, du kan både få vedligeholdeses doser, samt med hjem til en uge adgangen, i de fleste centre.

Jeg har personligt ved først metadon og sidenhen buprenorphin, været det de kalder "stabil" i 5 år nu, som er et udtryk de bruger når de blot giver dig det du skal have, og ikke prøver at få dig til at gå ned i dose. Det er faktisk næsten sværere at få dem til at trappe dig ud, end at få dem til at give dig den mængde du skal have

De fleste steder kan give dig med hjem i op til en uge adgangen, altså kommer du f.eks. og henter din medicin hver Mandag. Hvis du dog ikke møder op på dagen er det meget normalt at de tager urin-prøver på dig for at checke for sidemisbrug, i dit tilfælde opiater, da side misbrug ikke er tilladt, i det de tror du så blot sælger medicinen. Fejler du disse pisprøver får du taget privilegier fra dig, så som at du nu skal hente 2 gange om ugen istedet for 1 osv..

Her i københavn har vi også en heroin klinik hvor du kan gå ind og få heroin fra en sød sygeplejerske, det er top lækkert, men meget svært at blive i, da man skal møde 2 gange om dagen hver dag.

Beklager en lidt rodet post, jeg har bare lige hurtigt skrevet det mens jeg sad og ventede på bussen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2020 17:20 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det kan altid betale sig og starte på misbrugscentret hvis man er træt af at rende i misbrugshansterhjulet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 nov 2020 20:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jun 2020 17:03
Indlæg: 12
Tak for jeres indlæg! Det er godt at høre andres erfaringer.

Grunden til at jeg overvejer om det kan betale sig er at jeg ikke bryder mig om at det står i mine papirer, og min læge dermed vil se mig i det lys.

Og hver gang jeg skal til at stoppe tænker jeg at det er sidste gang og jeg ikke begynder igen. Dvs at det kun er for en periode at jeg skal have hjælp, for derimod at have det ståede i mine papirer for altid.

Mht til vedligeholdelse er det bestemt en mulighed jeg overvejer. Er det virkelig så nemt som at gå på misbrugscenteret, fortælle at man er afhængig og så få udleveret medicin fra den ene dag til den anden?
Jeg havde det indtryk at det er ret svært at få udleveret Medicin, ligesom det ofte er ved lægen.
Det er opmuntrende at høre at det måske ikke er så svært, for det ville nok også være med til at afholde mig fra at søge hjælp.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2020 04:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 sep 2018 20:57
Indlæg: 11
Det er langt nemmere at få medicin fra misbrugscentret end lægen, det er nærmest umuligt hos lægen jo :P

Men ja du kan også godt få medicin fra den ene dag til den anden og det er ret nemt og hurtigt at nå dertil. Du ringer blot til centret og forklare din situation, men lad være med at prøve at lyve dig mere misbruger end du er for at prøve at få mere medicin, det kan være farligt for dig selv, både med metadon og buprenorphine. Du skal selvfølgelig igennem lidt snak her og papir der, men du vil blive dækket ind fra samme dag du møder op.

Jeg forstår også godt din situation med at du ikke vil have det i dine papirer, men i danmark bliver det at den slags er fortroligt heldigvis taget meget seriøst. Så meget at da jeg blev stoppet af politiet med handskerummet fuld af metadon, kunne de ikke finde noget i deres systemer om at jeg var misbruger og derfor gerne måtte have det(det stod self på pakken, men alligevel). Det eneste jeg rigtigt har oplevet er når man skal have narkose kan de komme med en lille kommentar hist og her hehe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2020 12:43 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg var også fuld af skam/frygt den gang jeg måtte erkende, at jeg ikke selv kunne håndtere at få stoppet mit misbrug, men i forhold til hvor let livet er blevet og leve efterfølgende så er det faktisk en nobrainer.
Tænk at du kan blive stabiliseret og få det som din krop kræver uden at du konstant skal overbelaste din krop og psyke for at skrabe penge nok sammen til at holde abstinencerne på afstand.
Lige pludselig fik jeg tid til at fordybe mig i noget jeg rent faktisk kan lide og får det godt af i mit tilfælde fiskeri - istedet for at bruge nætterne på at lede efter noget jeg har glemt hvor jeg har gemt, eller servicere andre afbrændinger med den kroniske frygt for politi og røvere, så sover jeg dejligt og drømmer om det som fylder mit liv.
Håber du kan bruge det til lidt motivation.
Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2020 19:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Jeg håber at du får den hjælp du har brug for! Lad os høre hvordan det går.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2020 21:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jun 2020 17:03
Indlæg: 12
Boozie skrev:
Det er langt nemmere at få medicin fra misbrugscentret end lægen, det er nærmest umuligt hos lægen jo :P

Men ja du kan også godt få medicin fra den ene dag til den anden og det er ret nemt og hurtigt at nå dertil. Du ringer blot til centret og forklare din situation, men lad være med at prøve at lyve dig mere misbruger end du er for at prøve at få mere medicin, det kan være farligt for dig selv, både med metadon og buprenorphine. Du skal selvfølgelig igennem lidt snak her og papir der, men du vil blive dækket ind fra samme dag du møder op.

Jeg forstår også godt din situation med at du ikke vil have det i dine papirer, men i danmark bliver det at den slags er fortroligt heldigvis taget meget seriøst. Så meget at da jeg blev stoppet af politiet med handskerummet fuld af metadon, kunne de ikke finde noget i deres systemer om at jeg var misbruger og derfor gerne måtte have det(det stod self på pakken, men alligevel). Det eneste jeg rigtigt har oplevet er når man skal have narkose kan de komme med en lille kommentar hist og her hehe.

Det er opmuntrende at læse, Boozie. Tror du at det kan undgås helt at min læge får det af vide?
Har man selv indflydelse på om man lander på Methadon eller Buprenorphine, eller er det noget som de ubetinget vælger for en?

Hvis jeg vælger vedligeholdelse, tror i at det er nok at forklare at jeg gerne vil vente med stop til jeg har mere styr på andre ting i mit liv? Eller skal man have en god grund, som et massivt heroin misbrug, for at få vedligeholdelse?
Jeg er trods alt "kun" misbruger af Oxycodone, så tror i at de lige så nemt godkender vedligeholdelse?

Også opmuntrede og læse jer andres beskeder. Hvor længe har du været på vedligeholdelse Fso, hvis man må spørge?

Hvad doser tror i man lander på af f.eks. Methadon, hvis jeg fortæller at jeg ligger på ca. 150mg Oxycodone om dagen?

Det var lidt mange spørgsmål. Tak for jeres hjælp. Værdsat!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2020 06:44 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg er ikke på vedligeholdelses dosis, jeg får tramadol for brækket ryg og nedslidt lænd, noget jeg har fået ordineret efterfølgende turen på misbrugscentret (og døgnbehandling) ligeledes zolpidem.
Så i mit tilfælde har det at jeg har været turen igennem misbrugs center og døgnbehandling ihvertfald ikke haft betydning for at jeg har kunne få de for mig nødvendige medikamenter med rød trekant på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2020 20:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jun 2020 17:03
Indlæg: 12
Fso skrev:
Jeg er ikke på vedligeholdelses dosis, jeg får tramadol for brækket ryg og nedslidt lænd, noget jeg har fået ordineret efterfølgende turen på misbrugscentret (og døgnbehandling) ligeledes zolpidem.
Så i mit tilfælde har det at jeg har været turen igennem misbrugs center og døgnbehandling ihvertfald ikke haft betydning for at jeg har kunne få de for mig nødvendige medikamenter med rød trekant på.

Ok det er godt at høre. Tak, Fso


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team