Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 11:07


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 jun 2020 14:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jun 2020 13:06
Indlæg: 3
fff


Senest rettet af smackhead 01 jul 2020 15:41, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2020 16:19 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
I forhold til den med at kunne hygge sig i ny og næ, så kan jeg i den grad følge dig, men det er bare ikke realistisk. Når man først har siddet i saksen så skal der så lidt til før man er der igen.
Selv hvis det i lang tid lykkes og holde det til en gang i mdr, så vil den psykiske del af afhængeligheden fucke dig op, så du bare går og venter på de 29 grå kedelig dage er gået for et døgn i drømmeland.
Det er nok ikke det svar du ledte efter men tja det er jo sådan det er.
Sub og metadon er jeg ikke inde i, men mon ikke der kommer nogle kvalificerede svar :)
Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2020 16:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Jeg har stået i nogenlunde samme situation og dosis, dog ingen heroin. Overgangen fra metadon til suboxone var helt klart hårdt, havde dog ingen fysiske abstinenser så vidt jeg husker.
Uanset hvad vil det blive hårdt - om det så er metadon eller suboxone du udtrapper fra. Metadon har dog den latterlige bivirkning, at det smadrer dit hormonsystem, for nogle er det meget udtalt med hypogonadisme, gynækomasti og den slags. Det kan derfor også indirekte give alvorlige psykiske bivirkninger over tid, der går ud over dit velbefindende med angst og depression (fra lav testniveau).
Derfor vil jeg helt klart anbefale dig at lytte til misbrugscenteret og blive på suboxonen. Det skal nok udligne sig med abstinenserne. Noget du dog bør være opmærksom på (nu hvor jeg læser at du stadigvæk jagter rusen) er at suboxone er meget subtilt, du vil ikke mærke den samme opløftende effekt som bl.a metadonen har. Det dulmer for det meste kun abstinenserne uden du får lov at føle dig blæst - det er man nødt til at indse og så selv finde nogle ting i livet der virker opløftende. Det er self dit valg, men vil helt klart anbefale suboxone selvom det virker ubehageligt. Uanset hvad vil det blive ubehageligt at skulle komme igennem det hele, så gør det på det sikreste, mindst skadelige præparat.

Forstår sagtens det der med at have nogle heroindage hvor du 'faster' fra suboxonen, kender en del der gør det hvor jeg kommer, så det er ikke helt unormalt. Det kan give lidt lyspunkter. Bare vær meget opmærksom på heroindosis hvis du ikke har gjort det i noget tid, og har været på andre præparater.

Jeg ville nok faste den i 2 døgn, buprenorfinen (det aktive stof i sub) virker ret længe. Det ville dog ikke skade at faste kortere (lidt over et døgn måske?), det værste der ville ske er at det ikke virker, da receptorerne stadigvæk er optagede af buprenorfin.
Du burde godt kunne hoppe tilbage på suboxonen efterfølgende, altså dagen efter, da heroin virker så kortvarigt at det ikke burde give withdrawal symptomer så lang tid efter.

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2020 16:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Yo smachhead.

+1 på Fso's og Shambala's indlæg.

Hmm angående metadon, så er grunden (udover de bivirkninger Shambala snakker om) til at de ikke er så vilde med at ordinere skidtet (specielt ikke til unge folk), at det for mange ender med at blive langt sværere at komme ud til sidst. Hvis din dosis forøges pga tolerancen kan det være at du når til et punkt hvor du ikke længere må køre i bil osv (der er ikke en øvre grænse for hvor meget Suboxone du må få for at køre bil). Desuden er det lettere at vedligeholde et misbrug, og risikere at dø ved overdosis.

Jeg forstår godt dit ønske om at bibeholde opioiderne i dit liv, men som Fso siger er det sgu nok ikke særligt realistisk, desværre.

Angående hvor længe der skal gå mellem at du har sidst taget Suboxone til at du kan indtage heroin, så kan jeg nærmest kun sige at det varierer. Har jeg taget en 8mg 1 enkelt dag, skal der gå en 3-4 dage før at dope virker 100% ordenligt på mig igen. Hvis din dosis er højere og/eller du har taget det i en længere periode kommer det måske til at tage lidt længere. Såvidt jeg har forstået opfører buprenorphine sig som en full agonist op til 2mg, så du skal under den grænse før at andre opioider har effekt (kan binde sig til receptorerne). Men igen det er svært at sige præcis hvor længe du skal vente, det er lidt forskelligt fra folk til folk as far as I know. Når du begynder at kunne mærke abstinenser for fuld smadder så kan du godt få en effekt af andre opioider (men rusen kan være en anelse dæmpet/tam hvis du ikke har ventet længe nok).
Efter du har taget heroin ville jeg vente en 17 timer før du tager Suboxone igen for at være sikker på ikke at blive kneppet af precipitated withdrawals (buprenorphine har højere bindingsaffinitet end heroin, så du bliver mere eller mindre insta ramt af de værste abstinenser du kan forestille dig) - det er vidst nok en fejl man ikke begår 2 gange.
Jeg vil lige advare om at jeg har læst om nogle personer der siger at sub har langsomt stoppet med at virke på dem efter at de er blevet ved med at hoppe fra sub til heroin. Mere ved jeg ikke, men det er måske noget at være opmærksom på.

Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at undgå metadonen og glemme idéen om et rekreativt opioid forbrug. Har fuld forståelse for at det ikke er din hensigt, men that's just my 2 cents.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2020 10:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jun 2020 13:06
Indlæg: 3
tak for svaret til jer alle, er da blevet en del klogere af jeres delte viden. men overvejer stadig en beløningsdag af og til selvom jeg har læst mig frem til, at det kan man ikke når man har været misbrugere, men lad os nu se om jeg ikke kan ellers, ved jeg det til næste gang vis det går galt :D .. og metadon løsningen er stadig en forstilning for mig, dog vil jeg så kvitte de belønningsdage da jeg måske bare kan spare et par ekstra doner op og få nogenlunde samme effekt,


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team