Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 jun 2019 09:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Heja

Jeg er i misbrugsbehandling med burprenopine..

Har fået et hammerfedt job i Sverrige, hvor der er rotasion (dvs. at man arbejder 3 uger og har efterfølgende 3 uger fri). Dog sker der tit ændringer så man må tage et par dage ekstra og nogen gange både en og to uger, siger kollegaer.

Det er en stor udfordring for mit misbrugscenter. Der skal både misbrugsbehandler, læge og apotek til for at planlægge mit burprenopine. Derudover kan de pga. lovgivning aldrig udlevere medicin til mere end max en måned.

Så overvejer om man mon kunne flytte til Sverige og få udleveret det deroppe.

Er der nogle der kender reglerne i Sverrige. Har hørt historier om, at man kommer på tvunget nedtrapning osv.

Et andet problem, som jeg har haft her i Danmark, er at misbrugscenteret ikke anser mig som "rigtig misbruger" Jeg blev afhængig af opioder efter et par tilfælde af kræft og at have haft en rundhåndet læge. Jeg kom på misbrugscenter (efter eget ønske, betalt af min sundhedsforsikring) - men lægen på misbrugscenteret mente ikke jeg hørte til der og sagde at mit medicinforbrug var normalt i forhold til mit sygdomsforløb. Det i sig selv gjorde det SVÆRT at få burprenopine - man går jo ikke lige fra 80 mg oxycodon til 0 mg - og der var jo pludseligt ingen der ville skrive medicin ud til mig.

Så altså, vil gerne flytte men hvis der kommer altmulig tvang, så må jeg finde anden løsning. Evt. købe et lager af piller andet steds.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2019 14:38 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Skal siges jeg ikke er inde i de svenske regler - derfor gør det sikres for dig selv, hold fast misbrugscenter og læge i dk skaf dig et lille lager burp så du har til en ekstra uge eller to hvis det trækker ud i Sverige.
Medmindre self du finder ud af det ik er noget problem i Sverige for så vil det jo være lettest og flytte det der op.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2019 18:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2013 18:08
Indlæg: 156
Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Som Fso siger så hold fast. Det kan være langvarigt og være udmatteende at søge den form for "dispensation" lige nu og her.
Prøv at forklar situation i DK og afvent min. 4-6 uger og tag den derfra.

Håber du får styr på det :)

_________________
Det rart at være vigtig, men det er vigtigt at være rar.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team