Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 mar 2019 18:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 okt 2016 11:51
Indlæg: 1
Hejsa :D
Hvordan oplever i forholdet mellem amfetamin og unge? Det er nemlig derfor jeg skriver idag.

Jeg vil gerne fortælle nogen af de ting, som hører bagsiden af medaljen til ift et massivt misbrug.
(Går ikke i detaljer, så hvis i er nysgerrig efter og vide noget.. så endelig spørger.)

Som 15 årige prøvede jeg hash, amfetamin og  embome mærker.. det var lidt weekendens hygge og ikke andet.

Som 16 årige røg jeg dagligt hash,  og som 17 årige toppede misbruget af det... Fx havde jeg anskaffet 50g klump så jeg havde nok.. røg hele lortet på 4 dage, ene og alene mand.

NEGATIV FØLGER: Over 85 % fravær på min daværende uddannelse.. Overtrædelse af straffeloven og mine egne personlige grænser blev overtrådt for og anskaffet penge til misbruget.

Startede med embome mærker og amfetamin som 16 årige.. har prøvet og tag 12 embome mærker på 12 timer.. under påvirkning tog jeg på "eventyr".. på (måske) 3 timer så, jeg 200 tegnefilmsfigur og 10 politi biler komme flyvende forbi mig, og jeg hyggede mig med det.. det ene øjeblik står jeg på fortovet og ryger  en smøg, og så blinker jeg engang.. og så står jeg kraftedeme inden i et rækkehus og sjæler cigaretter, coca-cola, danske penge og euro.. hører nogen er  vågen fordi der kommer fodtrin op fra 1 sal. Og i stedet for og gå, så tænker jeg "fedt, så kan jeg lige hilse". Efter 10 sekunder lister jeg hen til døren, låser den op, og så løber jeg ud igennem baghaven.. lige idet jeg når ud af haven, så bliver lyset tændt inden i stuen hvor jeg gik ud. (ved stadig ikke hvordan jeg kom ind.) 

NEGATIV FØLGERE:  Jeg brugte næste 3 timer på og gå 500 meter.. følse forstyrrelser i nervebanerne, så alt gjorder pisse ondt.. min opfattelse af omverden og andre personer, var helt ved siden af flere måneder efter.. så fx en af smølferne i min kammerat for min opfattelse var, at han var det "ægte smølf" som var byggede grundlaget for hele tegneserien.. så da han "nægtede" det, var jeg meget forstående overfor det.. fordi jeg troede det var vores hemmelighed, da han ellers ville blive bortført af den onde mand i tegnefilmen. (Gik fx med den overbevisning i over et halvt år, måske 8-10 måneder efter det sidste trip på embome mærker.)

Nogen kammerater havde taget LSD hvor et mærke var til over fra weekenden..  åbnede 2 bil døre for og se hvem der sad i bilen og begge gange løb jeg videre.. fordi jeg ikke ville miste min kammerat ude af syne, ellers havde jeg nakket bilen som I GTA, for jeg troede hele verden var GTA.. vi møder 7 drenge på en bænk, hvor jeg slår den ene ned af bænken og råber af de andre 6. Han kommer op igen og jeg slår ham igen i jorden og tredje gang ligger han stille.. råber af de andre 6 drenge som er fuldstændig chokket..

NEGATIVE FØLGER: Kontroltab (Havde jeg mødt en politi betjent havde jeg overfaldet ham.)

Amfetamin/blandningsmisbrugmisbrug.

Jeg har været i fælden 4 gange  og det er et modbydeligt stof.

Min højde måler 185cm.  Og som 18årige vejede jeg 48-49kg i min mest aktive periode.. på knap 6 uger havde jeg sniffet hele 300g speed og en større mængde kokain og MDMA oven i de 300g speed.. havde 10g kokain der holdte 3 eller 4 dage.. 5g MDMA i krystalform holdte i 2 dage.  Så det giver lidt et billede af det  blandingsmisbrug jeg havde dengang... Havde en karton smøger som holdte 2,5 dag. (4 pakker eller 80 cigaretter om dagen.)

Blev så psykotisk at jeg ikke var kontaktbar.. jeg var  sikker på, at mine forældre og søskende ville slå mig i hjel ved og skyde mig med et jagtgevær..for jeg havde overhørt deres samtale inden i stuen, så jeg valgte og gå ind til dem med en kniv. Men alle sov, for episoden forgik fra klokken 01-06 om natten..

Åbnede tolilet døren hvor min far sad på en badestol på en strand, så jeg blev nød til og gå ud i haven og pis.

Hørte mig telefon ringe 24/7 i hvertfald et års tid. Og hvis jeg tog telefonen når nogen ringede, så ville de overtage min sjæl og krop igennem telefonen.. alle kameraer (i telefoner, computer, video overvågning osv) var sat op med et formål, og det var at holde øje med mig..

Var på et tidspunkt overbevist om, at jeg havde stukket mig selv. Så jeg stolede ikke engang på mig selv. Men det hang nok sammen med, at jeg havde 7 personer inden i mig og derved 7 personligheder..

Har haft ud af kroppen oplevelser flere gang og fysisk følt mit hjerte skæres i stykker og heles igen et år efter.

Lagde ikke i min seng i 3 måneder.. for jeg kunne ikke sove begrund af de apstinenser jeg fik efter et kvarter efter den sidste streg.. og var udtryk ved situationen eftersom jeg havde en overbevisning om, at jeg skulle slås i hjel af alle i hele verden. (Uden pis.)  Har flere gange gået hjemme fra med hensigt om drab.. "for enten var det mig eller dem".
Da jeg stoppede efter 2 overdosis af amfetamin og kokain, hvor jeg tog en streg og var væk i 45 minutter tid og anden gang cirka en time.. der gik jeg hen mod lyset og ind i tunnellen, der var dejligt fredfyldt og så stoppede jeg med og gå og BANG så var jeg tilbage igen.
De første måneder drømte jeg hele tiden om djævelen som brækkede min ryg fordi jeg ikke ville tilbage og dø af misbruget.
Udover psykosen havde jeg diagnosen skizofren parenoid, angst i svær grad, og svær depression.
(Har haft en depression siden og det er knap 4 år siden. Jeg har ikke selvmordstanker 300 gange om dagen længere (har talt, uden pis) men om jeg blev skudt eller levede det kommer lidt ud på et.. desværre)

Har lagt i foster stilling og kravlet rundt på gulvet i voldsomt brystsmerter.. i et forsøg på og suge mere speed.. har gået på mit daværende praktiksted hvor jeg fik målt blodtryk, jeg fik afvide jeg skulle haste ind på sygehuset for blev det højrer så kunne jeg risikere og dø af det.. tog hjem med et smil og sugede til det var fysisk umuligt..

KOKAIN

Det er helvedes vanedannende os.. brugte 25.000 på lidt  under 2 måneder og det er kokain i okay kvalitet.. psykosen kom os.. så haven og huset oppe fra og der var FBI folk rundt om hele huset med sniper så jeg kom ud af garagen med hænderne over hovedet.. heldigvis grinede min mor bare af det .

ALKOHOL

Drak i en periode på et års tid dagligt.. endte med et forbrug på halvanden flaske vodka og en 6 pack øl inden jeg stoppede.. det er også et modbydeligt "stof"/rusmiddel og være afhængig af.  

STARTEDE SOM 12 ÅRIGE MED CIGARETTER PÅ DAGLIG BASIS OG 1-3 GENSTANDE DAGLIGT DA JEG BLEV 13.. MISBRUGET ER BLEVET VILDERE MED ÅRENE OG NU BLIVER JEG 22 OM 4 MÅNEDER.. TAGER FORSAT AMFETAMIN DAGLIGT OG RYGER EN PAKKE SMØGER OM DAGEN.. STOPPER BEGGE MISBRUG FRA PÅ MANDAG, OG DENNE GANG SKAL DET VIRKELIG LYKKES.

KONSEKVENSER EFTERFØLGENDE:

Familien har et knækket tillidsforhold  til mig, og alle vennerne er væk.. udover dem jeg kender fra misbrugs miljøet og det kriminelle miljø, men det er jeg sådan set gået helt ud af nu..

Har fx advokat gæld for en tabt retssag..

Har risikeret domme på 8-10 år for indsmugling, salg i store mængder, vold med særlig grov karakter og lemedes skade (eller hvad paragraffen nu hedder.)

Psykisk ødelagt.

Hele pointen med opslaget er forebyggelse.

PS har gennemført SOSU grundforløbet med 6- 12 taller, 2-10 taller og 1 sygedag på et halvt år. Så det er ikke hovedet der fejler noget.

Mvh Junk 2507


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2019 22:09 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2013 00:33
Indlæg: 4
For at besvare dit første spørgsmål, kræver det jo man læser hvad du mener med det, hele vejen igennem. For du har sku været vidt omkring, uden selvbeherskelse, hvilket nok er roden til alt det dårlige du har oplevet.
Min erfaring dog... Jeg oplever i mindre omfang at unge gør brug af amf... og mere MDMA eller kokain... Men med det sagt, er det i ukontrollerede miljøer... Altså noget så simpelt som at være i byen, blive tilbudt noget de tror de ved hvad er, eller hvor renheden er til grin.
Har aldrig været ude og sejle som du beskriver det, begrænser hvad jeg tager, men samtidigt når jeg gør, med omtanke. Det er yderst sjældent jeg gør det i "byen" med fokus på diskoteker/barer eller lignende, men mere ren hjemmehygge eller en forebyggende optakt til natteturen, så man ikke skal søge i løbet at natten, men har blaster med selv og ved hvad man har med at gøre (sådan da).

Hvis du virkelig mener du skal droppe amf misbruget og smøgerne i et og samme hug, så kræver det jo mere end du lige regner med i første omgang.
Vennekredsen spiller alfa omega om det vil lykkedes eller ej, selv om du siger du ikke har flere venner. Du omgåes stadig med nogen eller de med dig, så det kan trække ned hvis de ikke ønsker at stoppe.
Familien lige ledes, den bedste hjælp man kan få, er den man spørger efter og om du tror/vil det eller ej, så vil din familie højst sandsynligt bistå dig og i samme omgang, vil du måske søge tilgivelse eller genforening med noget du har savnet?

Hvis hovedet ikke fejler noget, så brug det til din fordel og sig nej næste gang? Om hovedet fejler noget eller ej, handler det jo i bund og grund om din viljestyrke... og i sidste ende om du ønsker at lægge det på hylden og køre en kold tyrker, eller du "kun" ønsker at gøre et forsøg...
Super du siger stop efter hvad du har været igennem, men ligemeget hvad jeg skriver skal det jo kun handle om dig. Så hvorfor stiller jeg mig selv spørgsmålet, hvad du ønsker at opnå med denne tråd?
Det er jo noget af en tekst at slynge ud som første indlæg, så hvilken respons håber du at få?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 21:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
+1 Deus.

Søg proff. hjælp hvis du vil lykkedes med det. Vær forberedt på at du ikke længere skal have kontakt med nogen fra dit gamle miljø. Når man først har været helt ude og skide er det fandme svært at komme på rette kurs igen uden hjælp udefra.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: nvan og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team