Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 06:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 mar 2019 15:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 18:22
Indlæg: 124
Geografisk sted: Ålborg
Hej folkens. Jeg er i gang med en langsom nedtrapning af benzodiazepiner. Efter jeg har spist 12mg Alprazolam og/eller Clonazepam dagligt i et par år, valgte jeg at gå i behandling d. 1 November 2018.
Planen var således at jeg skulle trappe ned fra 12mg xanax/Rivotril til 10mg Klopoxid/Risolid på 20 uger
Jeg startede med 10x10 piller de første 2 uger. Og er gået 10mg ned hver 2. Uge, lige siden D. 1 november. Det var kun de 2 første uger, hvor jeg havde det decideret af helveds til og mest af alt bare ønskede at dø...Men jeg holdte ved!!
Men nu er tiden kommet til hvor jeg skal slippe pillerne HELT, fra fredag d.22.

Jeg har igennem de 20 uger endt med et overskud på 22 piller..
Jeg er ved at være træt af at skulle blive ved med at spise dem og føle mig afhængig. Men jeg er også bange for at abstinenserne rammer mig hårdt nu,hvor jeg går 100% ned på indtaget.

Har nogen af jeg prøvet at stoppe med risolid? Hvor mange abstinenser skal jeg forvente, nu hvor jeg har spist dem fast og skemalagt i 20 uger og jeg er kommet så langr ned i dosis som jeg kan. For at gøre turen mildere

Jeg overvejer at bruge de sidste 22 piller på at knække 7piller over i halve, således jeg har til 14 dage på 5mg. Og derefter knække over så jeg har til 14 dage på en kvart/pille2.5mg dagligt
Og så til aller sidst spise en kvart/2,5mg hver anden dag.og evt spise 2.5 hver 3dag. Osv tilder ikke er flere....Tror i det vil gøre abstinenserne mildere at gøre det på den måde. Eller skal jeg gøre som lægen siger, og stoppe fra i overmorgen.

Hvad ville i have gjort eller hvad har i af erfaringer

På forhånd tak. Vh. linø


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2019 16:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Jeg har selv været gennem udtrapning af høj dosis alprox (det samme som alprazolam dvs Xanax). Det er en lidt kompliceret nedtrapningsplan, men du kan jo også overveje bare at forsøge at gøre som lægen siger og bare lægger pillerne til side. Hvis det går, er det jo bare fint. Hvis du får en dårlig dag, kan du tage en halv pille... eller være konsekvent og smide resten ud.

Selvom jeg nu er trappet ud og ikke til daglig har trang til benzo, tager jeg i ny og næ en halv Imozop eller Zopiclon når jeg skal præstere et eller andet, eller ikke har sovet ordentligt.

Held og lykke med det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2019 23:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 sep 2009 18:22
Indlæg: 124
Geografisk sted: Ålborg
Mange tak :)

Ja tak for råd, jeg tror også jeg vil prøve at tage “tyren ved hornene” og stoppe som lægen har planlagt... hvis jeg får det dårligt og har lortedag må jeg bare nappe en halv. Og så de hvordan jeg har det derefter.

_________________
Gensidig respekt og kærlig


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team