Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 18:19


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 mar 2019 17:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2013 13:11
Indlæg: 127
Geografisk sted: Nordjylland
Hej Psychedelia:D

Fandme nogle år siden jeg sidst har lavet et indlæg her, godt at se at i stadig støtter hinanden her inde, dette er også grunden til mit indlæg.

Sagen er den, at jeg er en ung misbruger på 19år (føles helt mærkeligt at beskrive sig selv sådan) som har valgt at ligge stofferne på
hylden. Jeg har eksperimenteret med mange forskellige psykoaktive midler - oxycodone, buprenorfin, morfin, amfetamin, kokain, lsd, svampe, hash (bare en lille brøkdel af hvad jeg har proppet i fjæset) og ellers hvad det danske apotek har af psykoaktive midler.

Jeg har indset hvor skadeligt min livsstil er, samt tænkt over hvor meget jeg hader det sted jeg er i livet, hvilket også er årsagen til jeg vil flytte mig hen til et bedre sted:D gider ikke flere humørsvingninger, dårlig økonomi, rod i hovedet samt utrolig stor mangel på overskud.

Mit misbrug er egentlig primært hash (gudskelov) har siddet i Oxycodone saksen som 16 årige, fy for satan det ikke noget at lege med, heldigvis er jeg ude af alle de hårde midler, men efter et dagligt indtag af hash på 4-10g om dagen de sidste 8 måneder, har jeg valgt at nok er nok.

Mit spørgsmål er, hvordan håndterer jeg bedst abstinenserne? so far er jeg oppe på den fjerde dag uden hash, kan allerede mærke hvordan jeg bliver mere 'menneskelig' samt at jeg får flere og flere følelser tilbage, hvilket godt kan være lidt svært at håndtere - de abstinenser jeg oplever er manglende søvn, en smule dårlig appetit samt kan den mindst ting vælte mit humør, og gøre hele min dag en stor omgang lort.

Det er vigtig at pointere, at jeg gør en indsats for at komme på "den anden side" feks har jeg lige startet min styrketræning op igen, har engang haft store drømme indenfor denne sport, planen var også jeg skulle stille op til NC her i 2019, men ja same old story, stofferne tog desværre over. Udover styrketræningen, så har jeg fået styr på alle mine sociale problemer som regninger, møder, samt fået arbejdet mig et godt stykke ned af min 'to do liste' dette kan jeg tydeligt mærke giver ro i hovedet, jeg har også truxal på 15mg som jeg tager når abstinenserne træder frem, dette er typisk eftermiddag/ aften og nat jeg betydeligt kan mærke hash'en trækker lidt i mig.

Hvad vil i kloge hoveder anbefale, jeg ellers gør for at få en endnu mere succesfuld afgiftning? tænker ikke at nedtrappe er en god ide, især taget i betragtning af at jeg allerede er oppe på fjerde dagen uden:)

Alle svar tages i mod med åbne hænder - stay safe n' peace out:P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2019 18:49 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2019 14:32
Indlæg: 7
Geografisk sted: kolding
super sejt gjort og indsigts rigt at læse! hvad angår abstinenserne, så syntes jeg du klare det enormt godt! respekt herfra. Med hensyn til styring af følser, prøv at skrive dagbog(mobil note eller hvad man har i skrive i) omkring hvornår og hvorfor du får det nedern, da det for mig hjælper til at forstå hvorfor jeg føler som jeg gør osv. da der for det meste er en grund til de følser man har og at hashen i mange tilfælde lægger en kraftig dæmper på de ubehagelige af slagsen, tænker jeg bare du skal lære at være i dem igen, da du muligvis har glemt hvordan det er. Sørg for at booste dig selv med en masse selvtillid, du skide sej! og går igennem en kamp som mange vil opgive bla. migselv!. Til søvnen så er du selv inde på noget styrketræning, det lyder pisse godt, smut i trænings center elle hvad du nu har mulighed for, giv den 110% løb en hel masse ude i naturen så du får kørt din krop træt og får en naturlig trætheds følse i kroppen når du lægger dig ned om aftnen, + at natur for mig kan gøre mig, glad positivt og tit give lidt klarsyn, i dejlig solskin, men også lækkert at gå ved stranden og blive blæst godt og grundig igennem af vind og regn efterfulgt af en kop varm te og en go film! beklager hvis det blev lidt langt og ufororstålig dansk er ik min stærke side :-D alt held og lykke herfra :-)

_________________
jo mere vi lære, jo mindre ved vi! <3 :) (A) fuck had, vær glad, skab fred. og giv lidt mad for jeg er flad!

save the planet kill your self <3 ting på hvor i pengene i poster, tænk på hvor meget en atombombe koster!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2019 19:45 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
^Enig

Det lyder jo til du er på rette spor, nu skal du bare holde skruen i vandet, og få misbruget lidt på afstand.

En ting jeg gerne lige vil pointere er det med humørsvingerne, det er ikke sikkert det sker for dig, men typisk kommer det tilbage efter noget tid. Det skal du ikke lade dig slå ud af, det er formentlig en del af grunden til at du er havnet i misbrug i første omgang, så det er noget du skal få arbejdet med. Gå en tur hvis de kommer, sæt noget musik på, eller skriv til en ven, gør et eller andet for at lærer at håndtere det. Nogle dage er sgu bare grå og triste, men hold ved din plan, så skal der nok komme lys forude igen :)

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2019 15:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Fandme stærkt at du har fået vendt din livsstil om! Kæmpe respekt herfra.

Motion, sund kost og sunde relationer gør en kæmpe forskel.
For at jeg kunne lægge stofferne på hylden måtte jeg en tur i døgnbehandling og efterbehandling hvor jeg også begyndte at gå regelmæssigt til NA møder. Har heldigvis aldrig haft det bedre end jeg har det den dag idag. Har ikke rørt alkohol og stoffer i mere end 5 år nu.

Med lige præcis tjald handler det (for mit eget vedkommende) om at få ændret mit mindset fra "nu skal jeg lige ryge en godnat bønne" til noget andet mere sundt. Lige så snart at du har nogle gode vaner og hobbyer du fylder ud i den tid som du normalvis er skæv, så er det min erfaring at stofferne slet ikke trækker på samme måde, fordi du bliver stimuleret på en helt anden måde.

Du er allerede over de værste dage! Det bliver bedre og bedre for hver dag der går. Du kan eventuelt tage kontakt til et misbrugscenter for at få nogle samtaler omkring hvordan du kan udvikle dine egne strategier til at undgå at tage stoffer, når stoftrangen presser sig på. :)

Alt held og lykke herfra.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2019 18:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2013 13:11
Indlæg: 127
Geografisk sted: Nordjylland
Takker jer alle tre hver især for jeres input, det varmer:D samt tusind tak for jeres ord, det giver sku lige et ekstra boost på vejen:)

Har været tilknyttet til et misbrugscenter, så har meget viden på det område, dog skal jeg ned på ungerådgivningen her i morgen, og få fat i en psykolog/ terapuet der kan hjælpe mig, både med min problematik omkring stoffer, men også bare de andre ting der fylder i psyken:)

Min dag i dag, har været forbløffende god, tog mig selv i at kigge ind i spejlet, mens jeg sang med på en sang i mens jeg lavede et skævt "det skal sku nok gå det hele smil" yderligere så kan jeg i den grad, mærke hvordan solen lige giver et spark i den rigtige retningen i forhold til humøret - min to do liste er blevet mindre, samt væltede mit humør ikke i dag ved absolut det mindste, som det ellers for 5 dage siden ville have gjort.

For det ikke skal være løgn, så var mine muskler så ødelagt i mine ben i dag efter træning, at jeg knapt nok kunne gåxD det er utroligt tilfredstillende at være på det rigtige spor igen, det først efter man ligger røgen, at man virkelig kan se hvor mange sociale, økonomiske og psykiske problemer det medbringer sig, samt har jeg en ADHD diagnose som bestemt er blevet mere medgørlig, fik terpet en helveds masse biologi omkring hjernen igennem i dag uden problemer:)

Igen, tusind tak for i tager jer tid til at svare på mit indlæg:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2019 18:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2013 13:11
Indlæg: 127
Geografisk sted: Nordjylland
I øvrigt så er mit mind-set også ændret sig markant, tænker faktisk meget lidt på hash'en - er helt sikker på at træningen, gå ture om aftenen samt en meget meget bedre kost har en ting at sige her:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 mar 2019 01:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Fandeme lækkert at høre!

Hvordan går det her 8 dage senere?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team