Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 07:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 16 dec 2018 13:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 okt 2018 20:46
Indlæg: 26
Jeg takker for opbakningen og hjælpen. I denne weekend blev jeg så træt af det hele at jeg tog en ordentlig bytur inkl coke. Idag har jeg gevaldige tømmermænd, hvilket dig føles en del bedre end abstinenser...ggg men af en eller anden grund ingen uro idag.
Tænker kampen fortsætter i morgen, synes det er blevet en smule bedre i løbet af de sidste dage, dog med hjælp fra skiftevis morfin og kratom og sovepiller, for at forsøge ikke at blive afhængig af nogle af delene. Ved ikke om det giver nogen mening at gøre det sådan, men da jeg henvendte mig på misbrugscenter, sagde de at de godt kunne hjælpe
mig, men at jeg skulle være forberedt på at få en indberetning på mine børn. Det er jeg under ingen omstændigheder villig til så, ingen hjælp derfra :cry:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2018 08:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 638
Geografisk sted: København
Hvad er en indberetning og hvad resulterer den i? Satme ærgeligt, ellers, at den slags skal komme i vejen for optimal behandling. Det er jo tænkt for børnenes bedste, men ender med ikke at komme dem til gode overhovedet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2018 09:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
En indberetning er, som oftest en person der arbejder indenfor fx sundhedsvæsnet, dette gælder også læger, der ellers burde have tavshedspligt, der videregiver oplysninger til de sociale myndigheder - hvad resultatet bliver er ikke til at vide, men helt sikkert noget med opsyn, måske fratagelse af forældremyndighed etc. Civile kan også indberette.. I Norge er de helt skøre - der, kan du risikere, at miste forældremyndighed hvis du bliver taget af politiet med cannabis i blodet..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2018 09:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
som brugeren ovenover beskriver er en indberetning når man blander det offentlige ind i det af hensyn til barnets tarv og det hensyn går højst i den sammenhæng. at systemet så ikke altid behandler sager så det ender med at være i barnets bedste interesse er så noget andet men det er det som er hensigten med det. .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2018 04:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 638
Geografisk sted: København
Skræmmende.. eller altså. Det eksisterer fordi at vi skal hjælpe hinanden, men når denne hjælp omfatter så mange regler der bare ikke giver mening (cannabis i blodet f.eks.) bliver det lidt nøjern. Omvendt kan jeg egentlig sagtens huske hvor utryg fuldskab hos mine forældre gjorde mig og det er vel det samme (lidt bedre forestiller jeg mig) med cannabis.

Jeg læste forleden (på reddit.com/r/drugs) at de er begyndt at betale amerikanske highschool studerende for at angive hinanden hvis der bliver røget cigaretter, vapers eller weed på deres skoler. Igen noget man kan sympatisere med (fuck vapers :peace: ) men det virker bare som den forkerte fremgangsmåde.

Ved ikke om den slags forandringer skal komme fra personen selv, eller om man kan tvinge den igennem udefra. Uanset bliver der nok knust et par æg i skabelsen af den omelet eller hvad man siger.

Anyways, glædelig jul.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2018 05:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Lille Rødhætte skrev:
Skræmmende.. eller altså. Det eksisterer fordi at vi skal hjælpe hinanden, men når denne hjælp omfatter så mange regler der bare ikke giver mening (cannabis i blodet f.eks.) bliver det lidt nøjern. Omvendt kan jeg egentlig sagtens huske hvor utryg fuldskab hos mine forældre gjorde mig og det er vel det samme (lidt bedre forestiller jeg mig) med cannabis.

Jeg læste forleden (på reddit.com/r/drugs) at de er begyndt at betale amerikanske highschool studerende for at angive hinanden hvis der bliver røget cigaretter, vapers eller weed på deres skoler. Igen noget man kan sympatisere med (fuck vapers :peace: ) men det virker bare som den forkerte fremgangsmåde.

Ved ikke om den slags forandringer skal komme fra personen selv, eller om man kan tvinge den igennem udefra. Uanset bliver der nok knust et par æg i skabelsen af den omelet eller hvad man siger.

Anyways, glædelig jul.

jeg er selv som barn blevet anbragt uden for hjemmet både børnehjem og familie pleje og kender naturligvis flere tilfælde hvor børn er blevet fjernet derhjemme fra . nogen gange er der ingen tvivl om det er langt det bedste for barnet selvom det er et stort indgreb i familiens liv.

det er ikke altid lige heldigt det som sker når man bliver anbragt af kommunen et eller andet sted som de tror og håber er det bedste for det ved de ikke overhovedet på forhånd og i mit tilfælde gik det helt galt. men de gør det for at sikre barnets tarv. det står der i loven de skal og det er en af de ting som de selv kan få på snuden for hvis de forsømmer.

og nej man kan ikke lave omelet uden at knuse et æg eller to. god jul til dig også :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2018 22:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 638
Geografisk sted: København
Ja, love er sgu noget meget godt på nogle områder..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2018 22:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
i øvrigt til til trådstarter så har jeg selv fået max dosis tramadol igennem over ti år dvs 400 mg hurtigvirkerne som jeg rimeligt brat ikke måtte få mere pga læger fik den ide at nu er de ligeså vanedannende som alt andet morfin så jeg kender godt til det der med at være lidt rastløs men jeg tog bare baldrian sovepiller og drak lidt øl og begyndte at træne for at få sovet ordentligt. du kan godt slippe dem det kan lade sig gøre.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team