Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 13:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 20 feb 2020 11:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 feb 2020 00:02
Indlæg: 31
Alfr333x skrev:
Hej alle sammen,

Hold da op! havde slet ikke regnet med så meget feedback på mit opslag. Det er ved at være et stykke tid siden jeg slog det op, og for at være ærlig havde jeg glemt alt om det. Det var ved et tilfælde jeg lige faldt over det, og tænkte derfor jeg lige ville give en status, og ikke mindst et tak til jer for alle de fine råd og kommentarer, det giver sku motivation!

Først og fremmest, jeg ryger stadig dagligt. Dog er jeg blevet noget bedre til at tale med andre om det, og er begyndt at ses mere og mere med mine "ikke rygende" venner. Jeg er begyndt at tale meget med mine forældre om mit misbrug, da jeg nu er nået til den erkendelse, at det stopper her. Jeg ryger ca. en færdiglavet hashjoint og dagen, men forsøger så vidt muligt at udskyde det til senere på aftenen, eller om natten hvis jeg har søvn problemer.

Jeg er næsten færdig med mit studie, og ligeså snart jeg demitere har jeg besluttet at rejse et par måneder til japan for at blive clean (de skulle ryge notorisk lidt cannabis i japan, og det skulle være et helvede at opdrive dernede, hvilket er grunden til den valgte lokation :) ) - jeg har sparet op over de sidste par måneder og glæder mig egenligt bare til at komme afsted, selvom det også bliver nervepirrende at skulle stoppe fra den ene dag til den anden, men tror ærligt talt, det er den bedste løsning for mig.

Jeg er også blevet klogere på mig selv over de senere på måneder, og nogle af de følelser og tanker, jeg har brugt/bruger hashen til at dulme. Tror delvist det stammer fra min barndom, men isærdeles også, at jeg lige nu er et sted i livet hvor jeg keder mig ekstremt meget, og mangler et "formål", eller en "hylde" jeg passer ind på. Hvilket også er en af de grunde jeg har valgt til at rejse, at blive klogere på hvad jeg skal bruge mit liv på, da jeg er ved at blive klar over, at der er mere i tilværelsen end tunge hashjoints og computerspil.

Alt i alt føler jeg selv det går fremad, langsomt, men fremad. Og jeg tror oprigtigt på, at jeg kommer helt ud af mit misbrug, jeg tror bare jeg skal have noget af et kulturshock og et spark i nosserne, for at komme ud over stepperne. Billetterne er booket, rejsen planlagt, og motivationen er tornhøj denne gang.

Wish me luck!

De bedste hilsner, og tusind tak til jer der har kommenteret <3

Det er godt du er kommet lidt videre.

Du skrev du bare ville lægge på sofaen og ryge joints dagen lang. Kom ud af din comfort zone. Tanken om hårdt arbejde kan være nedslående. Hårdt arbejde kan være psykisk som fysisk.

Der er mange ting her i livet man faktisk ikke gider, MEN ER NØDT TIL. Lær og lev med det.

Prov motion, styrketræning. Bar et eller andet. Hvis man ikke prøver en ting, så kan man jo ikke rigtig sige til sig selv man ikke kan li det. Kaldes at komme UD af comfort zonen.

Du skal ændre dit mindset og gøre ting der gør du kommer ud af dit "her har jeg det godt, så her bliver jeg".

Jeg gider sku da heller ikke cykle 10 km hver dag (som jeg gør) bla. Men gør det for og sætte mig selv i kontrast til at "jeg gider ikke, så lader være, og gør det lette, at lade være".

Tag dig sammen og find ud af hvad der er vigtigt for dig her i livet. Vil du være et vrag eller en stolt person for dig selv, i sindet.

Har været hvor du er mange gange. Du er forholdsvis ung, men lyder ok intelligent. Det er godt at du har selverkendelse. Det er første og vigtigste skridt i at komme videre.

Livet er hvad man selv gør det til.

"If you do what is easy, your life will be hard.
If you do what is hard, your life will be easy"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team