Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 03:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 nov 2018 19:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2017 21:32
Indlæg: 28
Geografisk sted: Andeby
Her på det sidste har jeg haft nogle ubehagelige oplevelser.

Det er sket efter at jeg ikke har røget noget pot i en måned, og så er begyndt igen. To ud af de tre gange jeg har røget de sidste 2 uger har det endt med at jeg blev rædselsslagen overfor ideen om at jeg var blevet forfulgt af de folk der sælgte mig potten og ville røve mig og måske myrde mig.

Den første gang var jeg alene hjemme og røg efter at have købt en joint på Staden. Her syntes jeg at jeg hørte biler parkere udenfor (jeg bor i hus med mine forældre). Vores hund blev også meget rasende på et eller andet. Jeg slappede dog af da jeg indså at det ikke var sandt og tænkte ikke meget mere over det.

Den anden gang, her for et par dage siden, var det lidt den samme historie, men om aftenen, hvor jeg var alene hjemme. Igen havde jeg lige været på Staden tidligere på dagen. Jeg kan ikke helt huske forløbet, men jeg ved at jeg hørte noget på gaden, der parkede en bil udenfor (som senere kørte væk) og vores hund blev fuldkomment rasende og ville ud at gå udelukkende for at se hvad der skete udenfor. Men det der gør at jeg stadigvæk tænker over den aften er at efter lidt tid ville jeg tage hunden, som står foran døren, ud og gå. Men så SNART jeg åbner hoveddøren kører en bil (jeg tror det var den fra før) op og parkerer igen foran der hvor jeg bor. Jeg lukker hurtigt døren igen. Denne detalje gør mig bange fordi det er den eneste hændelse som jeg uden tvivl ved skete.

Andre detaljer jeg kan fortælle er at jeg hørte biler og knallerter udenfor, nogle gange troede jeg at de parkerede derude. Flere gange hørte lyde som jeg troede var nogen, der tog i hoveddøren, men det viste ingen af gangene at være sandt, og på et tidspunkt da jeg kiggede ud af vinduet troede jeg at jeg så nogle mænd der gik med en schæfer, men det viste sig at være nogle damer med en kridhvid hund. Hele forløbet varede i nogle timer. Jeg syntes også at siden den aften har vores hund været meget mere aggressiv overfor folk den kan se går ude på gaden.

Jeg har prøvet at blive bange på grund af pot før, men aldrig så slemt, og jeg skyllede endda resten af mit pot ud.

Jeg vil gerne give lidt mere baggrund for mine bekymringer. Fra sommers af havde jeg en periode på omkring 1,5 måned, hvor jeg røg næsten hverdag. Jeg købte mest færdigrullede fra en bod placeret et bestemt sted på staden. Så holdt jeg en pause på omkring en måned før jeg tog til Staden igen, og købte fra den samme bod. Men nogle få dage inden dette fortalte vores postmand at han havde set en mand stå med en lommelygte uden for mine forældres hus og det har muligvis været nogen der planlagde et indbrud.

Det skal dog også siges at selvom jeg har før prøvet at være røgfri, i endda længere tid, har jeg aldrig været det og så røget så meget af noget så kraftigt som disse gange.

Ingen her kan jo verificere om mine bekymringer er virkelige, men i kan måske fortælle mig lidt om min overordnede ide.

Min frygt var/er at dem jeg købte fra i den 1,5 måned har set at jeg er kommet tilbage og ved at jeg har nok penge og derfor vil røve mig. Udover at købe ulovlige stoffer på Staden har jeg aldrig haft forbindelse til noget kriminelt, så jeg vil gerne vide om dette er noget som i mener at rockere/bander kunne finde på, altså at følge efter en kunde og på den måde vente omkring dennes hus i flere timer.

Mange tak for din opmærksomhed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2018 20:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Det lyder for mig som klassisk paranoia/forfølgelsestanker. . Havde selv den slags episoder periodisk, da jeg røg alt for meget og alt for tit. Det er irrationelle tanker. Det scenarie du har sat op er meget utroligt/usandsynligt.

Jeg ville tage endnu en lang pause fra røgen og få ro på, hvis jeg var dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2018 20:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Paranoid, er budet herfra. Hvorfor skulle de dog interessere sig for en små kunde.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2018 20:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Prøv at træde et skridt tilbage, og tænk på hvor mange mennesker der handler bøllehø på Staden om dagen..
At du køber små klumper/færdigrullede joints gør dig til en af de små fisk i hele det økosystem, og derfor kan jeg ikke se hvorfor det skulle være skyld i forfølgelse af dig.. Uanset hvilken side af loven 'forfølgerne' stod på.
Hvorfor skulle man gide bruge så store ressourcer på det, fordi du har købt en klump og en joint hist og her?

Som nævnt lyder det som paranoia, og det er bestemt ikke rart. Du bor stadig hjemme hos dine forældre, og har forfølgelsestanker, så jeg vil anbefale dig at tage en lang pause fra cannabis!
Selvom du ikke har et stort forbrug, så er det ikke det værd, når det begynder at mudre over i alle dine andre dage, i form af paranoia og bekymringer.
Jeg har selv været igennem paranoiamøllen, og det er ikke sjovt.
Forskellige begivenheder mudrer sammen og udmunder sig i en irrationel følelse af forfølgelse, og først når man har fået det på afstand indser man at begivenhederne ikke havde en skid med hinanden at høre.
Men man er fanget i en følelse af at alle mulige småting er forbundet, på den ubehagelige måde.

Lay off the weed, brozay!

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2018 21:25 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2017 21:32
Indlæg: 28
Geografisk sted: Andeby
Mange tak for alle jeres hurtige svar!
Jeg har ikke egentligt haft en følelse af frygt efter effekten svandt, det eneste der fik fangede mig var bilen der pludseligt parkede foran huset, men jeg er glad for at hører at hele scenariet er usandsynligt.

Jeg passer på med røgen fra nu af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2018 21:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
AndersAnd skrev:
Jeg passer på med røgen fra nu af.

Og jeg håber at du mener det, og at du ikke bare skriver det som en crowd-pleaser.
At ens mentale sundhed er noget man skal værne om, er ikke nogen dårlig erfaring at gøre sig, men man skal tage det seriøst. Paranoia er ikke at spøge med, og det er spild af liv.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2018 22:14 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2017 21:32
Indlæg: 28
Geografisk sted: Andeby
Jeg har, forresten, prøvet panikanfald ved forbrug af cannabis før, men aldrig så ekstremt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2018 01:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2015 14:40
Indlæg: 88
Lyder som trælse tanker.
Hvis du får nogle trælse tanker igen, så prøv at sige dem højt for dig selv. Der kan man høre, at tankerne er mystiske og utroværdige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2018 10:11 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Som de andre siger så er det thc der fortæller dig at dine hjerne ikke er færdigbagt nok til den kan tåle thc.
Hold pause som du tæller i antal år for din egen skyld - jeg ignorerede samme syptommer da jeg var 19 og det tog 10 år før stemmerne forsvandt i forbindelse med jeg ikke røg hash i 4 år.
De kommer stadig men i meget afdæmpet form og jeg ved det er mine tanker og ikke andres tanker der popper op.
Held og lykke med det, du er velkommen til at skrive en PB hvis du har brug for yderlig motivation.
Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2018 02:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
AndersAnd skrev:
(...)
Men nogle få dage inden dette fortalte vores postmand at han havde set en mand stå med en lommelygte uden for mine forældres hus og det har muligvis været nogen der planlagde et indbrud.

(...)

Ingen her kan jo verificere om mine bekymringer er virkelige, men i kan måske fortælle mig lidt om min overordnede ide.

Min frygt var/er at dem jeg købte fra i den 1,5 måned har set at jeg er kommet tilbage og ved at jeg har nok penge og derfor vil røve mig. Udover at købe ulovlige stoffer på Staden har jeg aldrig haft forbindelse til noget kriminelt, så jeg vil gerne vide om dette er noget som i mener at rockere/bander kunne finde på, altså at følge efter en kunde og på den måde vente omkring dennes hus i flere timer.


Jeg er 100% enig med de andre i at det lyder som paranoia hvilket ikke er uhørt når man ryger - især hvis man er ung.
Men jeg kan egentlig godt forstå din bekymring omkring de der hændelser. Jeg ville også synes det var skummelt, hvis nogen lyste med lygte igennem mine vinduer. Men at det skulle være på grund af dine relativt få besøg på staden for at købe lidt pot og joints? -Det er vist rygerhjernen der spiller dig et puds.
Men det kan jo at dine forældre har en masse lækre designermøbler eller whatever...you know

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2018 04:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 mar 2018 00:15
Indlæg: 28
Jeg blive igen og igen stolt af dette forum tager ansvar i en henvendelse som din. For her er man ikke den eneste der lige har tjekket ind for at lure hvad er normalt/virkeligt. Brugte selv samme forum til hjælp for nogen måneder siden og fik hjælp forståelse og svar på problem jeg aldrig ville turde spørge venner/familie/system om. Så lad det blive ved med at være et sådan sted der med ærlighed og erfaring kan sige: andersand totalt fedt du skriver her for jep, det er en virkelig skod at føle sig forfulgt. og kan være svære at affeje end angst. Men det kan affejes, og tænker det at skrive her inde er vejen frem... virkede for mig..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2018 10:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Mener at min første tråd herinde handler om det samme - I turned out okay ^^. Hvor gammel er du, andersand?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2018 15:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
ahelbo skrev:
Jeg blive igen og igen stolt af dette forum tager ansvar i en henvendelse som din. For her er man ikke den eneste der lige har tjekket ind for at lure hvad er normalt/virkeligt. Brugte selv samme forum til hjælp for nogen måneder siden og fik hjælp forståelse og svar på problem jeg aldrig ville turde spørge venner/familie/system om. Så lad det blive ved med at være et sådan sted der med ærlighed og erfaring kan sige: andersand totalt fedt du skriver her for jep, det er en virkelig skod at føle sig forfulgt. og kan være svære at affeje end angst. Men det kan affejes, og tænker det at skrive her inde er vejen frem... virkede for mig..


Word. Har også haft en periode på et par måneder med gradvis mere og mere paranoia. Ville ønske at jeg havde skrevet herind, og delt mine tanker og bekymringer, så det ikke havde kørt helt så langt ud. Min paranoia var centreret omkring et illegalt foretagende, så der var ikke så mange andre at snakke med det om ^^ Men ja, god stil at du skriver ind Andersand. Det lyder til at du også selv kunne se, at det virkede lidt far out, og derfor ville have en second opinion. Og det viser jo bare at du er selvreflekterende ;)
Det skal nok gå hurtigt over igen, når du ikke længere 'fodrer' paranoiaen, og selv får bremset de der tankemønstre, og der tror jeg at den største hjælp er, som du har gjort, at snakke med andre mennesker om det.

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team