Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 23:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 nov 2018 20:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Jeg er alkoholiker som i nok har gættet allerede. mit misbrug started da jeg var omkring 17 år gammel og vare et par år frem indtil jeg bliver dødeligt syg og tager mit liv op til revurdering. jeg drak omkring en kasse øl om dagen i snit og tog det vare to år hvorefter jeg tog en kold tyrker og endte naturligvis i delirum tremens i tre dage hvor jeg lå og rystede og hørte stemmer osv . derefter tog jeg lige en slapper i et halvt år men så flytted jeg til en anden by og begyndte på druk igen men mere i stil med de tre dage fredag lørdag og søndag og så skulle jeg passe mit arbejde og der gik jeg på værtshus når jeg drak hvorimod før der drak jeg alene derhjemme dagligt og i større mænger dagligt.

jeg blev som sagt dødeligt syg og så tog jeg cirka seksten år helt alkoholfri og det eneste jeg rørte var kaffe nikotin og så fik jeg udskrevet noget tramadol på et tidspunkt derefter som jeg fik i mange år fremefter. jeg røg stadig mange smøger og drak kaffe men så en dag stopped jeg med at ryge smøger og så var det kun tramadol og kaffe jeg rørte af stimulanser og tramadolen var jo selvsagt pga kroniske smerter så der har aldrig været tale om misbrug.

en dag så tog læger tramadolen fra mig fordi man kunne læse i nyheder at tramadol var ligeså slemt som alt andet morfin med hensyn til at være vanedannede og jeg var oppe på max dosis 400 mg hurtigvirkende dagligt i et par år som ellers ikke var et problem indtil nogen kloge hoveder beslutter at nu skal den udskrivning af tramadol altså lige moderes lidt fordi det ikke er så harmløst som man ellers troed.

det medføre så jeg er nødt til at finde alternativer. dvs cannabis og i starten kun rent medicinsk dvs sprøjter med olie og CBD the og det virker fint og godt men jeg finder hurtigt ud af at det er billiger bare at ryge det og så pludsligt fik jeg også muligheden for at bruge det rent socialt istedet for alkohol .

jeg fylder snart fyrre på det tidspunkt og har lyst til at der sker noget så jeg begynder at gå i byen og hygge mig sammen med venner over en flaske eller to og hurtigt så udvikler jeg et kvartals dranker misbrug hvor jeg godt nok drikker igennem med fuld skrue i perioder og så slapper af i en månded eller to hvor jeg tilgengæld ryger en mase fede
jeg kan i starten godt afruse mig selv men efter et par år så ender jeg for første gang på hospitalet med delir. jeg havde drukket en flaske vodka om dagen dagligt i fjorten dage fordi min læge ikke ville udskrive smertestillende og jeg kunne ikke gå pga skinnebensbetændelse så for at kunne handle ind og lave osv så var jeg nødt til at ty til alkohol for hashen virked ikke godt nok og det er ulideligt at skulle gå rundt med seneskedehinde betændelse i skinnebenet .

jeg tog igen et par ture hvor det starter med byture hvor jeg har nogenlunde styr på det indtil jeg igen ryger i delir og ender til afrusning. den her gang med forbandet ondt i maven hvor jeg igen ikke må få smertestillende så der tyr jeg igen til alkohol hvilket nok var en dum ide. det var nemlig bugspytkirtelhinde betændelse så da jeg blev indlagt har jeg en promille på 2.7 hvor jeg selv føler mig pinlig ædru men jeg kan godt mærke at jeg dør kort og godt af det hvis jeg drikker videre så jeg får min læge til at indlægge mig akut. jeg får en cocktail af risolid seoquel og et par benzoer jeg ikke kan huske hvad hed og så 30 mg oxynorm dagligt så den første uge sidder jeg bogstaveligt talt i sengen og savler og er helt fuldstændig væk. min støttekontaktperson besøger mig og spørger personalet hvad fanden de har gjort ved mig fordi jeg er totalt væk på den blanding og de forklare så at jeg rent faktisk har været ved at dø af druk og det er en blanding af den heftige medicin cocktail og betændelse tilstand som er livstruende der gør jeg er så langt væk. jeg bliver udskrevet og får at vide jeg kan dø af den næste bytur eller tage et par ture igen og så pludsligt så dør jeg af det og det kan man ikke forudsige hvornår det sker men jeg skulle overveje antabus og så helt stoppe med at drikke alkohol.

mine læger prøver at udskrive en masse psykofarmica til mig som skal virke beroligne så jeg ikke brokker mig over mig over mine kroniske smerter og dem snupper j eg og blander med hash og det virker sgu ikke beroligne på mig så jeg har en periode med lidt ""uro og uorden " det er ihvertfald det som politiet kalder det i mine sagsakter når man skændes med læger om smertestillende og det ender da også med jeg ikke får psykofarmica mere da de kan godt selv se det virker helt efter deres hensigt. de forsøger metadon men det virker ikke på mig af en eller anden grund så jeg ryger igen i alkohol og hash komboen men jeg skaffer også lidt tramadol engang imellem så jeg begynder at veksle lidt mellem at ryge fede og drikke lidt og tage tramadol og ryge lidt og engang imellem blander jeg så de tre fordi det er lidt sjovt selvom det er pissefarligt og ikke noget jeg lige vil anbefale andre at gøre.

den her gang ender det helt galt og jeg bliver ikke bare sendt til afrusning men jeg er tæt på at dø af druk og bliver tvangsindlagt til afrusning . det er en hel historie i sig selv men jeg bliver udskrevet med ingen medicin eller psykiatrisk opfølgning eller diagnose anden end cannabis afhængighedsyndrom som de nok så fint kalder det når man ryger hver dag selvom der står i loven at det må man ikke.

jeg stopper så med hashen af økonomiske årsager og jeg holder en månded fri fra alkohol så begynder jeg på byture igen og så falder jeg i en enkelt gang hvor jeg blander oxynorm og alkohol og ender med at ligge med hjertebanken og kraftige smerter i ryggen og kan mærke min krop er ved at stå af så jeg ringer til vagtlægen og hun indlægger mig grundet mistanke om blodprop. jeg får en kort afrusning på en enkelt dag så bliver jeg udskrevet og skal så selv se om jeg kan stoppe op med det her druk på egen hånd men det kan jeg ikke og jeg besvimer en aften pga mit blodtryk ude på på mit toilet hvor jeg vågner et par timer efter og så fire fem dage efter ligger jeg igen med samme symptomer og vælger at ringe til min egen læge som jeg får en akut tid hos.

grunden til jeg æder de her oxynorm er fordi jeg har hamre ondt i min ryg ved skuldrebladet så jeg har svært ved at trække vejret. det er ikke for at misbruge dem jeg har ædt dem men jeg har samtidig et alkohol problem så deraf den blanding.

hun udskriver risolid og antabus som jeg så tager og det er en lille afrusning herhjemme der vare fire dage og så er jeg nu på antabus. jeg ved ikke hvor længe jeg holder den men jeg ved godt at der skal gå meget lang tid inden jeg kan tillade mig en enkelt bytur igen og jeg skal nok forbedre mig på at have antabus i perioder .

jeg har fået et røgten billed taget af min lunger da jeg var indlagt den dag med mistanke om blodprop og det viser nogen forandringer i mine lunger og deraf de kraftige smerter. så jeg skal holde med at ryge smøger hvilket jeg begyndte på igen da jeg var på den lukket. man keder sig sådan et sted.

jeg vil sige at alkohol er det mest farlige og skadelige stof vi har her i landet da det er socialt acceptabelt og det er så let tilgængeligt og så udbredt i vores kultur og sociale identitet så det er svært at være afholdsmand rent socialt set.

det er også skadeligt på alle mulige måder rent fysisk og man kan dø af alkohol og man laver nogen gange dumme ting når man er påvirket selvom det er meget sjovt så er det kort og godt ikke det værd hvis det man ønsker sig er et normalt og langt godt liv.

jeg vil sige jeg har det svært med at være ædru og ikke være påvirket af cannabis eller et eller andet så det er svært at omstille sig fra fire år med fuld gang i den til pludsligt at ikke være skæv dagligt ligefra morgen eller plakat fuld fra klokken 2 formiddag men jeg har sovet meget de her sidste fjorten dage dage jeg har været på antabus. jeg har ikke tænkt mig at drikke på dem men lysten til at "der sker noget" er der stadig. jeg er bare inde i en periode hvor jeg rent fysisk ikke kan holde til noget så jeg sover meget og er begyndt at genoptage gamle interesser og hobbyer og prøver at få noget at spise hver dag og tager en dag som det kommer.

næste projekt er mit rygestop. jeg gider ikke bruge penge på smøger mere og jeg har ikke godt af det. mine lunger har sagt fra på den konto og det er også en af de grunde til jeg ikke tager cannabis op igen til dagligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2018 22:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hey!

At læse din tråd her rammer mig, for store dele af det du skriver er mit eget liv om igen - bortset fra at jeg er yngre, men ellers passer det meget godt.

Du skriver der skal gå lang tid før du giver dig selv lov til “en tur igen” - der er du nok nødt til at indse (og du ved det godt selv), at du aldrig kommer til at kunne tage en tur og så stoppe igen som andre kan. Det kan jeg heller ikke selv, det hedder enten TONSVIS af genstande og til sidst afrusning eller afholdenhed. Det er kort sagt - vil du have et godt liv så er afholdenhed eneste mulighed. :)


Men det er en god start at du er stoppet med at ryge når dine lunger ikke kan holde til det!

Man er nød til at accepterer at alkohol er et helvedes stof for nogle (inkl. mig selv) og lad hver med at snyde dig selv med sætninger som “en skader ikke” “Tager bare en og så stopper” for jeg kan garantere dig 110% at hvis du først har et alkohol problem så kommer du aldrig til at kunne det! Du nævner at det er et farligt stof, og kan kun give dig ret. Det ødelægger så meget i kroppen på sigt og er ren gift! Der er en grund til SÅ mange mennesker dør hvert år af det lort.

Har du en hobby? Noget du går op i? Tænker du gør det rigtige lige nu, tager en dag ad gangen, sover meget og spiser regelmæssigt. Din krop har sikkert brug for at restituere og brug for hvile. Men ikke lad det tage alt for lang tid, for så kommer den onde cirkel hvor du begynder at kede dig, og så er tankerne hurtige til at overtale dig. Find noget at fyld din dag ud med, ligegyldigt hvad - bare det giver mening for dig! :wink:

Har du prøvet camprall igennem lægen?

Du er velkommen til at skrive pb, hvis du skulle have noget på hjertet.

Bl0d

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2018 00:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Bl0dpump skrev:
Hey!

At læse din tråd her rammer mig, for store dele af det du skriver er mit eget liv om igen - bortset fra at jeg er yngre, men ellers passer det meget godt.

Du skriver der skal gå lang tid før du giver dig selv lov til “en tur igen” - der er du nok nødt til at indse (og du ved det godt selv), at du aldrig kommer til at kunne tage en tur og så stoppe igen som andre kan. Det kan jeg heller ikke selv, det hedder enten TONSVIS af genstande og til sidst afrusning eller afholdenhed. Det er kort sagt - vil du have et godt liv så er afholdenhed eneste mulighed. :)


Men det er en god start at du er stoppet med at ryge når dine lunger ikke kan holde til det!

Man er nød til at accepterer at alkohol er et helvedes stof for nogle (inkl. mig selv) og lad hver med at snyde dig selv med sætninger som “en skader ikke” “Tager bare en og så stopper” for jeg kan garantere dig 110% at hvis du først har et alkohol problem så kommer du aldrig til at kunne det! Du nævner at det er et farligt stof, og kan kun give dig ret. Det ødelægger så meget i kroppen på sigt og er ren gift! Der er en grund til SÅ mange mennesker dør hvert år af det lort.

Har du en hobby? Noget du går op i? Tænker du gør det rigtige lige nu, tager en dag ad gangen, sover meget og spiser regelmæssigt. Din krop har sikkert brug for at restituere og brug for hvile. Men ikke lad det tage alt for lang tid, for så kommer den onde cirkel hvor du begynder at kede dig, og så er tankerne hurtige til at overtale dig. Find noget at fyld din dag ud med, ligegyldigt hvad - bare det giver mening for dig! :wink:

Har du prøvet camprall igennem lægen?

Du er velkommen til at skrive pb, hvis du skulle have noget på hjertet.

Bl0d


tak for dit svar. nej jeg har ikke prøvet camprall men jeg vil nævne det over for min læge. og du har ret i at man kan ikke som alkoholiker bare nøjes med en enkelt eller bare en enkelt tur i byen . det har jeg kunnet men det var efter seksten års afholdenhed og det bestod i et halvt år hvor jeg gik i byen en gang hver anden månded og så stopped jeg med det fordi jeg fik ikke andet ud af det end tømmermænd og det gav ikke noget socialt . det var da jeg fyldte 30 og så da jeg begyndte at nærmer mig de fyrre så begyndte jeg som beskrevet ovenfor et massivt misbrug.

og ja jeg har et par enkle hobbyer og et par gode venner. jeg styrketræner i mine gode perioder og jeg har en guitar og skriver lidt sange selv og optager for sjov skyld og kunne godt finde på at begynde at kode lidt html eller begynde at læse lidt om systemprogrammering igen.

jeg kan ikke programmere men jeg har forsøgt at lære C programmering og har kunnet kode lidt html men det er mere en interesse i hvordan hardware og software fungere end noget jeg har tænkt at bruge i praksis. jeg er bare nysgerrig så jeg læser alt muligt faglitteratur . jeg har også interesse i naturen og har overvejet at tage jagttegn.

heller ikke noget jeg har råd til at bruge i praksis men jeg har gået til skydning og jeg har interesse i naturen og er født og opvokset på landet så det ligger meget naturligt at at prøve at tage et jagttegn. man lære mange ting om naturen ved at tage jagtegn.

der er mange muligheder for at finde på noget andet end dødsdruk det er bare et spørgsmål om hvad jeg vil bruge tiden til når jeg er ædru.

jeg har også overvejet om jeg ikke kan finde nogen der vil være med på at lave et punkband det ville være sjovt ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2018 00:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg tror det med, at du sover så meget igen, er noget af det bedste du kan gøre. En del af grunden til man oplever delir ved for meget alkoholforbrug, er at din hjerne bliver frarøvet den dybe søvn. Din hjerne er smart, og den vil have sin søvn, så går der lang nok tid mellem den får rigtig søvn, så vil den tvinge dig til at opleve en dyb søvn når du er vågen, altså oplever du to tilstande: vågen og drømme tilstand - overvej lige at have fullblown drømme mens man er vågen, det må være så ubehageligt.
Men - med det vil jeg sige bliv ved med at sove så meget! Din hjerne renser sine receptorer og alt muligt, og du vil få det så meget bedre af det - bare det at du har genoptaget gamle hobbyer, altså, bliv ved med at ride på den gode bølge!

Må jeg spørge, om du har nogen idé, om hvorfor du føler et behov for at drikke? Jeg behøver ikke vide det, men måske kunne det afhjælpe din situation, hvis du kunne tage fat om sagens rod? Just a thought :)
Eller måske kunne du prøve at finde nogle nye mål for dit liv? Det har jeg nogle gange oplevet som motivationsfaktor; man er træt af tingens tilstand, tænker: "jeg vil gerne være omkring her om en fire-fem år med to af mine hobbyer, og det er egentlig ikke umuligt". De gange jeg har haft den oplevelse og handlet på det, så har det været de bedste long-term gains jeg har fået ud af det personligt.

mvh supermedlem
med
lem

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2018 09:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
IWANTALCOHOL skrev:
Bl0dpump skrev:
Hey!

At læse din tråd her rammer mig, for store dele af det du skriver er mit eget liv om igen - bortset fra at jeg er yngre, men ellers passer det meget godt.

Du skriver der skal gå lang tid før du giver dig selv lov til “en tur igen” - der er du nok nødt til at indse (og du ved det godt selv), at du aldrig kommer til at kunne tage en tur og så stoppe igen som andre kan. Det kan jeg heller ikke selv, det hedder enten TONSVIS af genstande og til sidst afrusning eller afholdenhed. Det er kort sagt - vil du have et godt liv så er afholdenhed eneste mulighed. :)


Men det er en god start at du er stoppet med at ryge når dine lunger ikke kan holde til det!

Man er nød til at accepterer at alkohol er et helvedes stof for nogle (inkl. mig selv) og lad hver med at snyde dig selv med sætninger som “en skader ikke” “Tager bare en og så stopper” for jeg kan garantere dig 110% at hvis du først har et alkohol problem så kommer du aldrig til at kunne det! Du nævner at det er et farligt stof, og kan kun give dig ret. Det ødelægger så meget i kroppen på sigt og er ren gift! Der er en grund til SÅ mange mennesker dør hvert år af det lort.

Har du en hobby? Noget du går op i? Tænker du gør det rigtige lige nu, tager en dag ad gangen, sover meget og spiser regelmæssigt. Din krop har sikkert brug for at restituere og brug for hvile. Men ikke lad det tage alt for lang tid, for så kommer den onde cirkel hvor du begynder at kede dig, og så er tankerne hurtige til at overtale dig. Find noget at fyld din dag ud med, ligegyldigt hvad - bare det giver mening for dig! :wink:

Har du prøvet camprall igennem lægen?

Du er velkommen til at skrive pb, hvis du skulle have noget på hjertet.

Bl0d


tak for dit svar. nej jeg har ikke prøvet camprall men jeg vil nævne det over for min læge. og du har ret i at man kan ikke som alkoholiker bare nøjes med en enkelt eller bare en enkelt tur i byen . det har jeg kunnet men det var efter seksten års afholdenhed og det bestod i et halvt år hvor jeg gik i byen en gang hver anden månded og så stopped jeg med det fordi jeg fik ikke andet ud af det end tømmermænd og det gav ikke noget socialt . det var da jeg fyldte 30 og så da jeg begyndte at nærmer mig de fyrre så begyndte jeg som beskrevet ovenfor et massivt misbrug.

og ja jeg har et par enkle hobbyer og et par gode venner. jeg styrketræner i mine gode perioder og jeg har en guitar og skriver lidt sange selv og optager for sjov skyld og kunne godt finde på at begynde at kode lidt html eller begynde at læse lidt om systemprogrammering igen.

jeg kan ikke programmere men jeg har forsøgt at lære C programmering og har kunnet kode lidt html men det er mere en interesse i hvordan hardware og software fungere end noget jeg har tænkt at bruge i praksis. jeg er bare nysgerrig så jeg læser alt muligt faglitteratur . jeg har også interesse i naturen og har overvejet at tage jagttegn.

heller ikke noget jeg har råd til at bruge i praksis men jeg har gået til skydning og jeg har interesse i naturen og er født og opvokset på landet så det ligger meget naturligt at at prøve at tage et jagttegn. man lære mange ting om naturen ved at tage jagtegn.

der er mange muligheder for at finde på noget andet end dødsdruk det er bare et spørgsmål om hvad jeg vil bruge tiden til når jeg er ædru.

jeg har også overvejet om jeg ikke kan finde nogen der vil være med på at lave et punkband det ville være sjovt ;)


Det lyder rigtig godt, du har jo en masse sunde interesser - de skal bare bygges videre på. Der findes intet mere tilfredsstillende end at starte på noget og så på sigt blive god til det! :D

Camprall er ikke noget vidundermiddel men jeg kender personligt folk som det har hjulpet, det kræver dog virkelig at du vil det, og ønsker en forandring i dit liv. Midlet fjerner toppen af trangen til alkohol, og hvis du falder i så føler du dig meget hurtigt fuld, så du i det mindste drikker mindre og derved får nemmere ved at evt stoppe dagen efter igen. Giv det et skud hvis du føler for det. Kræver dog en blodprøve inden opstart og mener også 1 hver 3. Måned igennem forløbet :)

Til trods for jeg selv bakser med alkohol og stadig falder i og har mine 14-20 dages binge ture, føler jeg virkelig for at hjælpe andre med det, så skriv endelig hvis tingene bliver hårde eller du bare har brug for at lukke noget galde ud. :)

Derudover har du forsøgt med AA? Der findes også forskellige private tiltag rundt om i landet. Vi har f.eks et sted tæt på hvor jeg bor, hvor alle med alkohol problemer kan komme, så er der fiske ture, fællesspisning, samtaler osv osv. Det hjælper virkelig at vide at man ikke er den eneste! :)

Det er nok mange ting at tage stilling til lige pt, koncentrer dig om at restituere og så måske overvej noget af det når du helt på toppen!

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2018 22:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 nov 2018 20:46
Indlæg: 2
Har sat i samme båd med alkohold startede ved de 15år og så bare blevet være og være, til det brat stoppede for 6 år siden. Og har ikke rørt det siden. Har prøvet camprall og det virkede ikke på mig, men det kan også bare være fordi jeg var fuldstændig ligeglad på det tidspunkt, og antabus har været on/off siden jeg var 17. Når et misbrug stopper skal man sætte andre ting i stedet for, så man for afledt tankerne. Kampen er lang men den skal nok vindes.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2018 22:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Altså jeg føler mig altid lidt dum når jeg kommentere de her tråde, fordi jeg ikke selv har været i den slags misbrug. Men jeg kan ikke lade være når AA bliver nævnt. Jeg er altså ret sikker på at den positive effekt af AAs behandlingsmetoder er pænt udokumenteret. Det er lidt ligesom at gå til alternativ behandling for kræft. Man kan sagtens få noget ud af det psykisk, men jeg er ret sikker på man kan få det samme ud af at snakke med sine nærmeste omkring sine problemer.

Grunden til at jeg er imod AA og NA er at de primært fokusere på at lære dig at stoppe med at drikke eller indtage stoffer. Men du indtager jo ikke alkohol for sjov. Der er en bagvedliggende årsag til det problem og det er det der skal behandles, før at du for alvor kan slippe. Der findes mange former for misbrugsbehandling og f.eks. kognitiv terapi er videnskabeligt funderet. Det kan godt være prisen og arbejdet er højere, men til gengæld vil jeg også satse på at succesraten med at give dig et bedre liv er noget højere når man snakker med professionelle terapeuter, end andre ex-alkoholikere. Det siger de statistikker jeg har læst i hvert fald.

Det skal lige siges at jeg også har været ude og interviewe forskellige eksperter (lige fra misbrugere, til ledere af bosteder for misbrugere) omkring 12 trins metoden, som er AA's metode. Der var ret bred enighed mellem dem jeg snakkede om at det er en metode, som kan hjælpe mennesker midlertidigt, men at det langt fra er alle tilfælde der har nytte af det og især på langt sigt er metoden ikke den bedste go-to.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2018 00:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
AA var bestemt heller ikke nævnt som værende den eneste løsning. Faktum er dog at det hjælper en masse mennesker sammen med f.eks. Døgnbehandling / eller som en støtte EFTER behandling.

Nu kan jeg fortælle dig at jeg har været i døgnbehandling for alkohol misbrug, og det sted jeg var (+Andre steder) var det på det højeste anbefalet at man deltog i AA møder samtidig med behandlingen. De folk jeg snakkede med var alle enige om at det gavnede rigtig meget - og nej det er bestemt ikke det samme at sidde og snakke med venner eller familie omkring misbrug end andre ligestillede. Hele ideen med AA er at man får en såkaldt sponsor - altså en person som selv har været i misbrug og så er kommet ud på den anden side, og vedkommendes “job” er så at hjælpe dig videre til at opnå samme.

Jeg kan tydeligt høre at du taler en smule ned omkring AA, hvilket jeg synes er forkert og måske fordi du ikke selv har haft problemet tæt på dig selv. Alle ved nok at AA ikke er nok i sig selv, kræver nok ikke den højeste uddannelse at forstå - men når man står i et misbrug af vores kære national drug og måske er døden nær så er man nødt til at se bredt og tage imod alt den hjælp som kan hentes, og et døgnbehanslingsforløb vare ikke evigt, så er det fantastisk at der findes et andet sted at få hjælp og råd!

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2018 08:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Du har sgu nok en pointe i at det er en fordel efter behandling. Min pointe er nok mest at det ikke skal stå alene og det mener du jo heller ikke. Jeg står dog stadig fast på mit synspunkt omkring at det minder om alternativ behandling. Det kan godt være at det er aflastende for nogen, og i med det er gratis kan man ligeså godt forsøge, men jeg mangler stadig at se en videnskabelig undersøgelse der beviser at det virker for flertallet. Og jeg har altså ledt efter det. Jeg fandt lige denne her artikel, som noget bedre end jeg selv kan forklare mine synspunkter omkring AA: http://www.stofbladet.dk/6storage/586/5 ... .72-78.pdf

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2018 10:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
spaffeh skrev:

Må jeg spørge, om du har nogen idé, om hvorfor du føler et behov for at drikke? Jeg behøver ikke vide det, men måske kunne det afhjælpe din situation, hvis du kunne tage fat om sagens rod? Just a thought :)
Eller måske kunne du prøve at finde nogle nye mål for dit liv? Det har jeg nogle gange oplevet som motivationsfaktor; man er træt af tingens tilstand, tænker: "jeg vil gerne være omkring her om en fire-fem år med to af mine hobbyer, og det er egentlig ikke umuligt". De gange jeg har haft den oplevelse og handlet på det, så har det været de bedste long-term gains jeg har fået ud af det personligt.

mvh supermedlem
med
lem


udover det nogengange erstatter smertestillende så er det er pga kedsomhed og der er ikke rigtigt nogen søde piger her i byen. det er for lille en by og jeg har en lille venskabskreds som består af af en broget flok hvor nogen af dem er ex-misbruger ex-kriminelle psykiske syge osv . altså dem de andre i sådan et lille konservativt småborgerligt samfund er bange for og det gør så mit rygte gradvist er blevet slemt fordi jeg altid er set omgås alt og alle og folk ved godt jeg har en broget fortid selv.

og så har jeg altid haft en trang til at der skal ske eller andet i mit liv som jeg synes er sjovt og jeg kan lide at vælte lidt rundt engang imellem. det er hyggeligt lige at drikke sig i hegnet både socialt set og hvis man sidder og keder sig alene derhjemme så ryge lidt pot og drikke lidt hvidvin og høre lidt country eller sådan noget i den stil.

dybest set er det ikke nødvendigt med alkohol eller noget andet for den sags skyld der skal bare være et eller andet som jeg oplever der giver et eller andet form for spændings moment.

hvad angår AA så har jeg ikke brug for sådan nogen steder. jeg behøver ikke møde flere mennesker der har haft problemer med misbrug men jeg behøver at møde mennesker der ikke ser ned på folk med en fortid som misbruger som kan accepter mig som jeg er som person uden af fordømme at jeg lever altså et andet liv end dem og det vil jeg altid gøre.

mange af mine venner og bekendte har haft massivt misbrug tæt inde på livet men er kommet ud af det selv. jeg kendte en på et tidspunkt som har været på nålen i omkring 18 år og blev clean i over ti år mens jeg kendte ham men han faldt altså i pga han mister lige kørekørt dvs arbejde og så hunden på samme tidspunkt og det kunne han ike kapere så han røg tilbage i miljøet og jeg ved ikke hvor han er eller om han lever endu.

en af mine venner er blevet genoplivet fordi han har haft hjertestop pga stoffer tre gange på en aften og jeg kender naturligvis flere som i perioder drikker alt for meget og kender til hele rutinen med afrusning og antabus osv så jeg behøver ikke flere "i samme båd" det er faktisk mere det mit problem er at jeg kender jo kun misbruger miljøet efterhånden .

jeg har en ren straffeattest og i mange år i mit liv har jeg været pinlig ædru men idag er det mere i retning af jeg skal se frem til ingen fremtid og jeg ved godt at mit alkohol misbrug vil starte op igen det er bare et spørgsmål om tid og fred være med det.

altså hvis jeg fandt en sød pige som var indforstået med at jeg ikke kan drikke alkohol på normal vis og bare min antabus så ville jeg godt kunne afholde mig helt fra at drikke men jeg ville nok ryge en fed en gang imellem istedet for.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2018 13:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hej igen!

For mig lyder det som om at du måske skal starte på en frisk? Flyt et nyt sted hen, hvor ingen kender dig - og du dermed selv kan bestemme hvordan folk skal se dig? Det har jeg selv gjort, og jeg er glad for at have fået en ny start, nye mennesker, nye omgivelser. Det er virkelig rart at ingen kender ens fortid, så har du også muligheden for at vælge de rigtige personer at omgås. :D

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2018 19:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Bl0dpump skrev:
Hej igen!

For mig lyder det som om at du måske skal starte på en frisk? Flyt et nyt sted hen, hvor ingen kender dig - og du dermed selv kan bestemme hvordan folk skal se dig? Det har jeg selv gjort, og jeg er glad for at have fået en ny start, nye mennesker, nye omgivelser. Det er virkelig rart at ingen kender ens fortid, så har du også muligheden for at vælge de rigtige personer at omgås. :D


det er der faktisk også flere af mine venner som har forslået mig. også min sagsbehandler fra kommunen men jeg trives i min by af den simple årsag jeg har mine rødder her. jeg er født og opvokset her og har dog en god lille omgangskreds og det er faktisk heller ikke alle der peger fingere af mig. jeg har faktisk ikke så slemt et rygte som man skulle tro men det er nok mere fordi at nogen af de bekendte og de mennesker jeg ses sammen med skræmmer livet af folk per automatik og så er jeg heller ikke en person som ikke har en vis form for respekt blandt dem som kender mig men der og indrømmet nogen der er bange for udelukkende pga åndsvage rygter og fordomme. det må de selv om .

som sagt så kender jeg mange forskellige mennesker fra forskellige samfundslag og nogen af dem er misbruger andre psykisk syge og nogen tidliger straffet osv . men jeg ses altså sammen med "normale" mennesker der ikke lider under de fordomme blandt folk her i byen.

det er vist mest et problem for mig der ikke er noget udvalg af hunkøn der kunne være aktuelt og tiltalende for en person i min alder og med min sociale rang og status.


jeg kan så sige jeg har været på antabus et stykke tid nu efter jeg opretted tråden. jeg husker ikke mange dage men jeg har vist fået tre eller fire dosis indtil vider . trangen til alkohol er der ikke men jeg sover meget og er konstant træt . jeg vil til at bokse lidt og lave lidt kropsvægt træning igen når energien er til det men lige nu sidder jeg mest foran computeren og begynder at læse lidt om C programming igen. måske jeg giver mig til at lære HTML eller sådan noget. jeg har også lavet et par samples og grundspor til et lille demobånds projekt og spiller lidt guitar her og der. jeg skal bare sørge for at få noget at spise dagligt og så slappe af og give kroppen lov til at komme sig.

jeg har iøvrigt slet ikke trang til at ryge den fede mere men det er nok det bedste alternativ til her juletiden hvor der traditionen ligesom opfordre lidt til at indtage alkohol i rimelige mænger. jeg ved ikke om jeg gider ryge den fede igen men nu må vi se om det bliver aktuelt. det bliver ihvertfald ikke til hverdag igen den her gang for det gider jeg ikke en gang til. det er kort og godt for dyrt og bøvlet og mine lunger kan ikke holde til det i længen alligevel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2018 20:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Nu du skriver om programmering. Så er jeg lidt nysgerrig på hvad du gerne vil nå frem til med C og HTML? Jeg programmere selv i Java, C# også bruger jeg C/C++ til microcontrolleren Arduino (https://www.arduino.cc/). Jeg startede med microcontrolleren fordi man ret hurtigt kan lave nogen sjove eksperimenter med f.eks. led strips, knapper og/eller sensorer af forskellig art. Nogle konstruktioner kræver lodegrej, men jeg kunne forestille mig at det er en red fed ting at gå i gang med også på hobbyplan. Du kan lave alt fra kunst til plantevandere med Arduino og der findes et hav af guides på internettet.

Java minder en del om C og hvis du er mere til at lave programmer end fysiske prototyper, så kan jeg anbefale processing (https://processing.org/) der kan du lynhurtigt få lavet nogle rigtig fede visuelle programmer. Både Processing og Arduino kommer med librarys der gør det muligt at springe en del af programmeringen over.

Hvis du har nogen spørgsmål så skriv bare. Jeg har arbejdet ret meget med begge de her programmerings værktøjer. Jeg kan ikke anbefale det nok til folk der er mest interesseret i hygge programmering.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 nov 2018 21:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Hector Salamanca skrev:
Nu du skriver om programmering. Så er jeg lidt nysgerrig på hvad du gerne vil nå frem til med C og HTML? Jeg programmere selv i Java, C# også bruger jeg C/C++ til microcontrolleren Arduino (https://www.arduino.cc/). Jeg startede med microcontrolleren fordi man ret hurtigt kan lave nogen sjove eksperimenter med f.eks. led strips, knapper og/eller sensorer af forskellig art. Nogle konstruktioner kræver lodegrej, men jeg kunne forestille mig at det er en red fed ting at gå i gang med også på hobbyplan. Du kan lave alt fra kunst til plantevandere med Arduino og der findes et hav af guides på internettet.

Java minder en del om C og hvis du er mere til at lave programmer end fysiske prototyper, så kan jeg anbefale processing (https://processing.org/) der kan du lynhurtigt få lavet nogle rigtig fede visuelle programmer. Både Processing og Arduino kommer med librarys der gør det muligt at springe en del af programmeringen over.

Hvis du har nogen spørgsmål så skriv bare. Jeg har arbejdet ret meget med begge de her programmerings værktøjer. Jeg kan ikke anbefale det nok til folk der er mest interesseret i hygge programmering.


jeg har bare interesse i hvordan ting og sager virker. så jeg købte den her bog hvor MINIX 3 er beskrevet og ligger på en CD til installation jeg ved ikke om du kender det ? men her et link https://www.minix3.org/

på samme tid købte jeg også hans anden bog om system programmering og så naturligvis c-programmeringssprog-af-brian-w-kernighan-dennis-m-ritchie og hans anden bog the practice of programming samt et par UNIX håndbøger.

det er bare interesse som sagt. jeg kan ikke anvende sproget men jeg vil bare gerne vide hvordan de ting jeg har mellem hænder til daglig virker og naturligvis har jeg også kigget på HTML og forskellige scriptsprog inklusiv JAVA og javascript men det er ikke internettet som har min interesse . det ville være mere fordi jeg ville lave en hjemmeside selv og designe den så meget selv som muligt hvis jeg giver mig i kast med de ting.

jeg har også læst en del om computerens historie og oprindelse.

de ting du linker til ser meget sjovt ud men det er noget jeg skal forvente at bruge noget lang tid på at lære at anvende sproget i praksis før jeg kan give mig igang med. det ville nok være sådan noget jeg ender med hvis jeg forsætter længere end et halvt år den her gang. det var som sagt bare for at vide lidt om computer og hardware og hvordan de ting funger for det synes jeg er lidt sjovt at vide lidt om .

det er svært at lære at programmere og blive god til det så jeg gik død i det men hensyn til at lære at programmer men jeg læste stadig videre i andre ting computere relateret uden at skulle nødvendigvis vide noget om et bestemt sprog og læse kilde koder osv. det er sådan nogen bøger som wallace wang internet hacking virus og faldgruber jeg lige læste igen her til morgen mens jeg drak morgenkaffe jeg har lånt eller købt. igen ikke noget jeg kan bruge i prakis men jeg er som sagt bare nysgerrig og kan lide at læse om muligt faglitteratur og da computer og den teknologi fylder så meget i vores samfund idag synes jeg det er spændene at lære om.

det der i sin tid started min interesse i linux var at jeg laver musik på computer og jeg synes windows var ret træls og dyrt og besværligt så jeg købte en ny computer og begyndte at rode med linux. jeg opgav så at lave muisik på den fordi de programmer er slet ikke lige så langt fremme som de professionelle programmer som cubase og sonar osv. jeg købte så senerhen en powermac og logic pro som jeg stadig har men ikke bruger fordi jeg solgte min ixerpult og mine ns10 samt en del af mine instrumenter da jeg kort og godt misted interessen og nu har jeg bare en zoom h1n samt Ardour på ubuntu og det er længe nok lige nu.

jeg blev så meget interesseret i selve UNIX systemet og ville gerne vide alt om dette system . jeg har downloadet freeBSD og opensolaris i flere udgaver samt solaris jeg fik tilsendt fra solaris på CD jeg bare kunne installere og prøvet forskellige varianter af BSD samt minix og plan 9 fra bell labs og jeg har været trofast Debian og ubuntu bruger i mange år nu. jeg kvitted windows XP da de kom ud med en eller anden opgradering eller service pack eller hvad de nu hedder og siden har jeg trofast brugt linux og leget med alle mulige alternative styresystemer jeg kan finde.

jeg har også leget med freedos for eksembel på en gammel computer der kun havde to diskettedrev og praktisk talt ingen harddisk plads som jeg fandt på genbrug og leged med et par uger inden jeg smed den ud.

som sagt det er bare nysgerrighed der driver værket . det er sjovt at lege med men jeg kan ikke rigtigt bruge det til noget reelt set. jeg bliver aldrig god til at programmere det egner jeg mig ikke til. derfor er det sjovt at læse lidt om alligevel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 nov 2018 22:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
.


Senest rettet af terribilis 31 jan 2019 21:28, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2018 11:02 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Godt at læse at det går den rigtige vej for dig terribilis, tommelfinger op.

"Og så vil jeg sige at det er langt sværere at tænke på at skulle undvære misbruget end det reelt er i virkeligheden!"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2018 13:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
IWANTALCOHOL skrev:
spaffeh skrev:

Må jeg spørge, om du har nogen idé, om hvorfor du føler et behov for at drikke? Jeg behøver ikke vide det, men måske kunne det afhjælpe din situation, hvis du kunne tage fat om sagens rod? Just a thought :)
Eller måske kunne du prøve at finde nogle nye mål for dit liv? Det har jeg nogle gange oplevet som motivationsfaktor; man er træt af tingens tilstand, tænker: "jeg vil gerne være omkring her om en fire-fem år med to af mine hobbyer, og det er egentlig ikke umuligt". De gange jeg har haft den oplevelse og handlet på det, så har det været de bedste long-term gains jeg har fået ud af det personligt.

mvh supermedlem
med
lem

hvad angår AA så har jeg ikke brug for sådan nogen steder. jeg behøver ikke møde flere mennesker der har haft problemer med misbrug men jeg behøver at møde mennesker der ikke ser ned på folk med en fortid som misbruger som kan accepter mig som jeg er som person uden af fordømme at jeg lever altså et andet liv end dem og det vil jeg altid gøre.


Lige det her ik, det er så fucking vigtigt. Jeg tror helt sikkert på, at der er rigtig meget godt i at møde andre folk med samme laster - for nogen mennesker. Er man et sted, hvor man vil videre, så er jeg så enig i, at man formentlig IKKE konstant skal huskes på, at man har/har haft et misbrug. Tværtimod tror jeg, at man skal feede sin hjerne med nye indtryk og nye mennesker, som ikke minder en om tidligere (dårlige) tider. Altså, andet giver da ikke særlig meget mening?
Hvad med at dyrke noget kampsport af en art? Der kan du få lov til at tumle og være vild, det vil helt sikkert øge dine social skills, fordi du så skal til at snakke med 'almindelige' mennesker (forstå mig ret), og din sociale omgangskreds vil blive udvidet, så du måske kan møde en sød pige.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2018 17:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
jeg har faktisk lært lidt boksning ved siden af det selvforsvar man jo lære som barn og det er vildt sjovt men koster bare bare en del i transport og da jeg er en i forhold til boksning lidt ældre herrer efterhånden på snart 45 og med fysiske skavanker som KOL forhindre det mig i at blive aktiv på samme plan som hvis jeg ikke fejled noget fysisk og måske var lidt yngre men basal slagteknik har jeg fået lært.

hvad angår det andet er det fordi jeg har jo hængt ud med ex misbruger og ex kriminelle hele livet at jeg gerne vil møde såkaldt normale og raske mennesker som ikke nødvendigvis har haft snuden i alt muligt og brændt nallerne på det men jeg kender faktisk kun til mennesker på samfundets bund som det er nu og det vil sige både aktive misrbuger og ex misbruger og det er kun i forhold til når jeg møder folk ude i byen som i forvejen kender mig jeg snakker med mennesker der rent faktisk har et arbejde og familie og alt det der men mine venner har ikke noget familie eller arbejde eller noget andet end kontanthjælp og førtidspensioner.

det er derfor jeg skal ikke bruge flere mennesker i mit liv som har haft eller er igang med et misbrug og jeg skal ikke bruge flere mennesker som er på overførelsesindkomst for det er alt jeg har som det er nu og det faktisk det sværeste at bryde den cirkel hvis det er det man gerne vil .

jeg har haft brug for lidt tid alene og for at komme lidt til kræfter igen så bare isoleret mig lidt og sovet ufatteligt meget og så begyndt at læse lidt på computer relatered emner igen.

ellers har jeg stadig medlemskab i fitness centeret hvor der er en boksebold og jeg har mulighed for at lave pull ups og push ups osv herhjemme. jeg har bare ikke det fysiske overskud lige for tiden.-

jeg fik min antabus idag. jeg har ingen trang til alkohol eller hash men jeg kan bare ikke stoppe med at ryge lige nu . det er for tidligt kan jeg godt mærke på mig selv. jeg har dog skåret kraftigt ned på mit forbrug og vil gerne snart stoppe helt men jeg skal lige ind i en periode hvor jeg har overskud til at træne og løbe lidt osv så jeg kommer lidt ud og bliver mere fysisk og naturlig træt inden jeg kan overskue et rygestop.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2018 20:41 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Jeg spørger lige dumt en gang. Nu har jeg læst din tråd et par gange, men formålet med den står for mig stadigt en anelse uklart. Er det en advarsel omkring alkohol eller er det en fortælling om dit liv som alkoholiker? Hvorfor jeg spørger er fordi jeg ikke synes, at du virker særlig modtagelig/åben overfor folks råd mht din situation.

Håber mit spørgsmål er ok for dig.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2018 21:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
det er bare en historie om mit liv som alkoholiker. om man vil tage det som en advarsel mod alkohol er op til en selv.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team