Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 02:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 okt 2018 10:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 15:03
Indlæg: 2
Jeg har brug for at høre om der er nogen der har erfaring med at stoppe med risperdal? Jeg har fået det igennem to års tid og ikke via lægen, men via en bekendt, som har det lægeordineret. Jeg tog dem i starten pga angst og søvnproblemer, jeg har aldrig været over 0,75 mg, så jeg tænkte at det ville være nemt nok at trappe ud. Jeg trappede ned til 0,5 mg og var der i en periode. Nu har jeg ikke taget dem i et par dage og har det ret ubehageligt. Træt, varm i kroppen, men med kuldefølelse indimellem. har ikke feber, så det er influenza, men føles lidt derhen ad. Har lidt kløende ubehag i kroppen, ondt i muskler og kæber. Svært ved at fokusere og koncentrere mig. Kan ikke skubbe mig selv i gang med noget som helst, men ved godt jeg skal i gang. Jeg har fri fra arbejde i dag men skal afsted i morgen og det bliver da noget af en kamp. Jeg behøver ikke få at vide at det var dumt at starte, det er jeg egentlig ret godt klar over. Men gad vildt godt høre andres evt erfaringer og hvad man kan gøre for at lette det her ubehag.. og hvor længe kan jeg mon forvente at det varer? halveringstiden er 24 timer, så bliver det kun værre og værre nu eller begyndet det snart at lette... Har stoppet med mange ting i mit liv. Cigaretter, stoffer for 20 år siden og antidepressive for 5 år siden, så kan godt tage mig sammen, når det skal være, men det her føles bare ret uoverskueligt lige nu. :|


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2018 19:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Velkommen til! =)

Ok, risperdal simpelthen - det er første gang jeg har hørt om nogen misbruger eller bruger det rekreationelt, eller følt sig fristet - selvom jeg dagligt, i kraft af mit arbejde, administrerer masser af det...

Har du mulighed for at få et andet 2. generations antipsykotika, for så er det nok det letteste at skifte til og så trappe ud..

Ellers køb et antihistamin og nogle kodimagnyler... Der er nok ikke det helt store du ellers kan stille op, udover lange bade, motion etc.

Eller allerbedst, gå til lægen og få hjælp til ordentlig behandling - risperdal er ret hæftigt mht bivirkninger og interaktioner med andre substanser. Så det sundeste er sgu nok et smut forbi lægen..

Held og lykke!!

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2018 21:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
...kan ikke lade være med, at tænke på din historie..

Jeg syntes klart at du skal tage til lægen og lægge kortene på bordet - tror helt sikkert at din læge vil hjælpe dig med at trappe ud - det havde været en anden snak hvis det havde været benzodiazepiner eller opioider, du søgte hjælp til, så var du blevet sendt på misbrugscenteret..

Min bekymring går på, at hvis du ikke får den rette udtrapning, vil du blive meget psykotisk og være til fare for dig selv og andre - så, gør dig selv den tjeneste og gå til lægen..
Så sover jeg meget bedre i nat :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2018 11:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 okt 2018 13:00
Indlæg: 33
Risperdal er ikke vanadannende om ikke andet burde du begynde at få det bedre nu du er stoppet. Er du sikker på at det ikke er noget der sker inde i dit hoved (placebo) fordi du nu ikke har noget du tager mod dine symptomer.
Det er mit gæt, da man man typisk ikke ser symptomer på opiat eller benzo nedtrapning ved Risperdal. Du har ikke fået noget andet oveni af ham vennen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2018 20:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 nov 2018 20:46
Indlæg: 2
Risperdal og i den bold gade, kan tag lang tid at komme udaf. Kan sige så meget at for at trappe ud af det når man har fået det i længere tid, skal man trappe ud overe flere måneder. Og den sidste del er et helvede, men efter nogle uger for man sig selv igen. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2018 17:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Det er rent gift du har proppet dig selv med for årsage som nemt kan takles med andre midler.

Kan anbefale flere som vil gavne dig væsentligt mere uden abstinensproblemer oveni endda.

Bacopa, Rosenrod Ahswagandha samt Baldrian og Citronmelisse fra Apoteket for søvn. Skriv hvis du vil have mere info eller hjælp til at opstøve dette.

Denne blanding fjerner din angst i løbet af en måned og er intet quickfix men vil samtidigt give dig en masse andre fordele og forbedringer i sind og system.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team