Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 01 sep 2018 22:20 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
TS jeg husker hvor hårdt amfetaminen bandt mig, jeg vil vælge døgnbehandling, hvis jeg var dig.
Kroppen og psyken restituere sig og skaderne kommer du til at dø med og ikke af.
Amfetamin er som syntetisk stress du så modvægter med alkohol og røg for at være i “balance” det var i hvertfald min tilgang før jeg gik over til benzo og meth.
Amfetaminen slider dig op psykisk.
En vellykket behandling vil give dig mulighed for at ligge alt det her bag dig!
Og ja det er hårdt psykisk og det er ikke overstået den dag behandlingen er., men det er en prosses hvori du vil ku genfinde gamle interesser og fordybe dig eller starte på noget nyt.
Du får en chance, så er det op til dig selv og gribe den og modtage den hjælp og støtte, du har brug for.

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2018 14:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Fso skrev:
“Total afholdenhed virker for mig. Har ikke taget stoffer eller drukket i over 4,5 år nu.
:gud:
Det er for sejt Obama


Tusind tak Fso!
Min stopklods virker simpelthen ikke. Men jeg savner stadig en gang imellem at jeg kunne styre mig selv. For det er sgu ikke stofferne der er farlige, det er min måde at tage dem på der er farlig.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2018 16:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
.


Senest rettet af terribilis 31 jan 2019 21:18, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2018 17:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Godt at høre at du har gået og tænkt over det.

Hvad er det du skal betale 80 af de lange for? Selvbetalt alkoholbehandling? I så fald vil jeg klart råde dig til at lade være. Mht til AA møder, så er det ikke den slags møder du skal gå til medmindre at det er alkohol der er dit problem. Der findes et alternativ som hedder NA - Narcotics Anonymous. Lidt det samme som AA, bare med udgangspunkt i alle rusmidler i stedet for kun alkohol. Tjek eventuelt http://nadanmark.dk/.

Der findes også ambulant behandling, hvor du får samtaler på dit lokale misbrugscenter med en misbrugsbehandler. Jeg kan kun tale for mig selv, men ambulant behandling var slet ikke nok for mig. Jeg var så knækket på øverste etage at jeg tog direkte fra fest der varede i flere dage og direkte ned på misbrugscentret fuldstændig knaldet af og prøvede at virke normal, blot for at tage direkte videre til fest igen.

Mine erfaringer siger mig, at når først man har et misbrug, så er det ikke muligt at gå tilbage til et "almindeligt" forbrug af stoffer - desværre.

Men alt held og lykke skal du have herfra! Det kan lade sig gøre at komme ud på den anden side! Også selvom det virker fuldstændig uoverkommeligt! Nu det ikke fordi at jeg skal prædike NA strofer for dig. Men de har sådan et ordsprog der lyder noget ala "Tag det rolig, tag en dag af gangen". Hvad der sker imorgen tager du stilling til der, bare du siger til dig selv at du ikke skal tage stoffer i dag. Hvis du gør det hver dag, så bliver det til sidst bare rutine :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2018 17:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
.


Senest rettet af terribilis 31 jan 2019 21:18, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2018 19:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Du skal ikke i minnesotabehandling! Den slags behandling er et oldtidslevn fra gammel tid. Den slags private tilbud er kun til for at skumme fløden af folks dårligdom.
Jeg blev sendt i behandling af misbrugscentret, kvit og frit for mit vedkommende. Det er lidt forskelligt fra kommune til kommune om der er egen betaling. HVIS... der er egenbetaling, så går man ind og kigger på hvilke udgifter man har i forvejen. De fleste der er i døgnbehandling fik kontanthjælp i forvejen. Så går man ind og beregner faste udgifter, fratrækker "lommepenge" til smøger og tøj mens man er i behandling og så beholder kommunen resten. Min kommune gjorde det dog ikke. Så lige meget hvad, så skal du ikke selv op af lommen med nogle penge. Men de kan vælge at trække i din kontanthjælp, da du får kost og logi der hvor du er i behandling.
Jeg har været i to behandlinger, den første tog udgangspunkt i Gorski, som læner sig meget op af Minnesotabehandling. Den anden var kognitiv terapi behandling. Den store forskel er tilgangsvinklen til behandlingen. I den kognitive behandling får man behandlet alle de begivenheder der har ført en til hvor man er i dag. Lige fra man var lille barn. Gorski behandling putter dig i en kasse, hvor du så får en bog med nogle opgaver som tager udgangspunkt i din adfærd. Den kognitive er helt klart at anbefale.
Normalt er sådan et behandlingsforløb på mindst 3 måneder med mulighed for forlængelse. Den sidste behandling jeg var i, var jeg afsted i 7 måneder. Jeg var ret forskruet og havde nogle ret vilde holdninger til hvordan man kan opføre sig og hvad der er okay at gøre.

Når jeg sidenhen har snakket med behandlere og dem der stadig er clean fra da jeg var i behandling, siger de alle samstemmende at jeg var den sidste de havde troet der kunne lægge livet om. :lol:

Det er pisse hårdt at være i behandling af flere årsager. Hovedsageligt fordi at du får åbnet op for nogle ting og følelser som (for mit vedkommende) jeg ikke havde mærket længe.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2018 22:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Obama skrev:
det er sgu ikke stofferne der er farlige, det er min måde at tage dem på der er farlig.

:gud: :gud: :gud:

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 sep 2018 15:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
.


Senest rettet af terribilis 31 jan 2019 21:18, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 sep 2018 10:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 sep 2018 11:09
Indlæg: 13
terribilis skrev:
Efter at være plumpet i for fuld smadder igen har jeg nu kontaktet et misbrugscenter telefonisk. Første step er nu en visitationssamtale hos dem. De samarbejder også med lokalpsykiatrien og det er nok meget godt at klaske begge fluer med det samme tænker jeg.

Blot en lille update herfra.

Og go' dag! :rocking:

Mega fedt at høre, håber det kan hjælpe dig med at komme ud af stoffer. Alt respekt herfra :D

- Hash misbruger

_________________
Fuckt op på amfeta og diverse


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team