Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 14:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 jul 2018 08:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 dec 2016 20:23
Indlæg: 30
Hej allesammen! :)

Lidt forhistorie:

Jeg er en mand på 30 år og vejer omkring 71 kg og er 172 cm høj.

I december 2017 valgte jeg at købe 250 kratom samt noget kava, for at se om det kunne afhjælpe min socialangst. Det gjorde ikke synderligt meget for min angst, men jeg blev dog ganske afhængig af denne kratom. Dette i et omfang der gjorde at jeg drak en kop på 8 g 3 gange om dagen i omkring 2-3 måneders tid.

Da jeg stoppede kunne jeg mærke at der var en lidt abstinent følelse i min krop (uro i kroppen, øget svedtendens og dårligere humør). Dette ramlede tilfældigvis sammen med at jeg havde en ven, der lige var begyndt at få udskrevet 50 mgs tramadoler (men som ikke rigtigt gad at tage dem selv).
Der begyndte mit tramadolmisbrug, det startede småt med 150 mg om dagen og endte på 500+mg om dagen. Der listede sig også etizolam ind i billedet de sidste par uger i 1 til 2 mg/dagen

Mit tramadol/benzo misbrug fik en ende her for en uges tid siden:
Tog en kold tyrker fordi jeg blev indlagt på hospitalet med infektionstal på 400+. Kunne da mærke abstinenserne, fy for satan. Kunne faktisk ikke holde dem ud. Jeg græd. Mine ben rystede og min krop gjorde ondt. Det kriplede og det kraplede og jeg kunne på ingen måde sove. Kulde og varmefornemmelser gav ingen mening overhovet! af med tøjet, på med tøjet, af med tøjet, på med tøjet. Det endte med at jeg forlod intensiv afdeling kl 5 om morgenen for at gå hjem, helt blåbleg i hovedet af betændelse, for at æde en benzo. Da fik jeg en times søvn.
Jeg stod op timen efter og tog tilbage til hospitalet. Der snakkede jeg med en sygeplejer som kiggede foruroligende på mig og sagde "Tag en hest af gangen".

Det gjorde at jeg startede med at tage små mængder tramadoler, for at fjerne abstinenserne, til mit infektionstal var banket ned.
Efter udskrivelsen og den sidste antibiotika tænkte jeg "nu skal det være slut!".
Da jeg havde læst en del om tramadol og dennes virkning på serotoninsystemet, besluttede jeg at jeg ville spare mig selv for den store depression og gå over på oxycodon og så kvitte dem istedet for. Det gjorde jeg så. de første par dage tog jeg 30 mg oxy og droppede tramadolerne helt. Kunne godt mærke at jeg var abstinent og sur men fik dog sovet lidt osv.
Så besluttede jeg mig for at tage en kold tyrker igen, disse piller skulle ikke styre mig!:
Det gjorde jeg så. Denne gang hjemme på min adresse: Det var det samme igen gråd, kriplen, kraplen og krampen. Det var fucking ulideligt! prøvede at udmatte/berolige min krop ved at løbe og træne, massere og udstrække, smøre mig ind i tigerbalsam og drikke baldrian the. Intet hjalp det. I mine mest desperate stunder fandt jeg mig selv slående på mine lægge med knyttede hænder imens jeg højlydt gjorde udtryk for, hvor ulidelig situationen var. yderligere sparkede jeg hul i min sofa. Tanker om at det hele havde været nemmere hvis jeg ingen bevidshed havde, nærmede sig som natten kom nærmere. Det mundede ud i, Efter 30+ timers kold tyrker, at jeg relapsede og tog 5 mg oxycodon. Så sov jeg. Dagen efter havde jeg en blanding af, doms og desiderede smerter efter slag og overudstrækning.

Nu sidder jeg så her efter en hurtig nedtrapning og har taget 10 mg oxy de sidste 5 dages tid. Har abstinenser i form af: Mild til middel uro i kroppen, ugidelig, nedtrykt og søvnen er kort og usammenhængende. Jeg har oxyer til de næste 4 dage og så er det slut. MEN! og nu nærmer spørgsmålet sig: Jeg har i min beholdning følgende: 4 x metadonpiller på 20 mg med en delekærv (som jeg aldrig har prøvet), 10-15 etizolam x 1 mg, 200 g kratom og så skulle der komme 14 pregabalin x 300 mg ind af døren snart.

Giver det mening for mig at bruge nogle af disse til at tage mine abstinenser med, så det gør den sidste tørn mere udholdelig eller forværre jeg min situation ved at tænke i disse baner?

På forhånd mange tak
Mvh Jegløs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2018 11:22 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej Jegløs! :)
Av for en tur jeg føler med dig!! og fuck hvor jeg hader tramadol!.. (ps maks 400mg pr døgn!)
-nå, til din situation nu her så vil jeg forslå at du holder dig langt væk fra metadonen, kratom og pregabalin.. måske ka du bruge benzoen til søvn når du stopper med oxy..
hvordan har du det nu her?..
vh S.

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2018 18:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 dec 2016 20:23
Indlæg: 30
Mange tak for svar! :)

Ja fuck tramadol, det er dog det værste jeg har rodet mig ud i og ved godt at doserne er hjernedøde. Har dog en ven der nærmede sig de 900 mg om dagen hvilket jo nærmest er opskriften, på et andfald af en slags. Han har også problemer nu.. Jeg fik ikke studeret medikamentet ordenligt inden jeg gik i gang, fik faktisk fornemmelsen at de var mindre afhængighedsskabende til at starte med. Der fik jeg mig en chokker.

Altså når jeg tager min lille 5 mgs dose oxy to gange om dagen er det hele mere tåleligt. Det gør jeg 2 gange om dagen, morgen og aften. Men der kommer en tid mellem doserne der er urolig og irriterende. Det gør mig bange for at smide den sidste pille om nogle dage..
Men ellers som beskrevet: Har abstinenser i form af: Mild til middel uro i kroppen, ugidelig, nedtrykt og søvnen er kort og usammenhængende. Kan dog mærke at min krop vender sig mere og mere til de mindre doser. Er bare bange for at ligge der igen med de abstienenser, det vil jeg bare ikke. Men min vilje er stærk og jeg føler at jeg kommer ind i en udvikling efter det her forløb angående min angst (især efter jeg læst en del angstrelateret herinde, elsker det her forum!)

Ved godt jeg er en pussy sammenlignet med hvad andre oplever, men det er en meget tung oplevelse for mig. Tør slet ikke forstille mig abstinenserne efter mange års opiatforbrug.

Benzoerne er faktisk nogle af dem jeg mest bange for. Har før været afhængig i et halv års tid af valium. Den kolde tyrker var fandeme heller ikke sjov. Verden var pludseligt et helvede at være i. Var bange for alt og alle de uger. Turde knapt at handle ind. Men vil tage dit forslag til mig. Der sker vel heller ikke noget hvis det bare er en uges tid?

Mvh Jegløs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2018 19:32 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
“ Men vil tage dit forslag til mig. Der sker vel heller ikke noget hvis det bare er en uges tid?”

En uge burde ikke betyde noget i forhold til afhængelighed.
Bortset fra at din udtrapning bliver lettere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2018 19:37 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
det lyder som om du har fat i den lange ende nu her, og det er sku godt!! :)
anvender du cannabis?..
hvis du blir helt ør af søvnløshed, så brug benzoen til søvn.. men ellers prøv uden, og mærk dig selv og mærk godt efter om det er nødvendigt, eller rus-craving..
hvis jeg var dig så ville jeg skille mig af med det du ikk bør ha hjemme nu her.. dvs metadon, kratom og lignende! -så det ikke ligger og frister i den skrøbelige tilstand/periode man ofte "lige" skal igennem..
dyrker du sport/træner du hver dag nu her?.. -det er nemligt godt inden; istedetfor eksempelvis kun under abstinenserne! ;)
mvh STW

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jul 2018 23:45 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Trap langsomt ned på Kratom, til du er på 1-2 g om dagen evt. i fbm. søvn. Det er efterhånden ret veldokumenteret at det er den mest smertefrie opiatnedtrapningsplan. Prøv at trappe ned på Oxyer eller Metadon, hvert miligram er en pain in the ass. Ja man kan blive afhængig af Kratom men hvis du følger en langsom plan og udfaser det over nogle måneder burde du være good.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2018 15:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 dec 2016 20:23
Indlæg: 30
STWOD skrev:
det lyder som om du har fat i den lange ende nu her, og det er sku godt!! :)
anvender du cannabis?..
hvis du blir helt ør af søvnløshed, så brug benzoen til søvn.. men ellers prøv uden, og mærk dig selv og mærk godt efter om det er nødvendigt, eller rus-craving..
hvis jeg var dig så ville jeg skille mig af med det du ikk bør ha hjemme nu her.. dvs metadon, kratom og lignende! -så det ikke ligger og frister i den skrøbelige tilstand/periode man ofte "lige" skal igennem..
dyrker du sport/træner du hver dag nu her?.. -det er nemligt godt inden; istedetfor eksempelvis kun under abstinenserne! ;)
mvh STW


Ja det er! er så glad for at det snart er slut :)

Til spørgsmålet om cannabis, så kan jeg ikke ryge det. Bliver så dybt paranoid og "overbevidst" af det efterhånden. Chaos tænker over hver eneste lille bevægelse jeg laver. I gamle dage kunne jeg ryge det dagen lang. Ved ikke hvad der er sket. Ikke engang dansk pot kan jeg suge i mere. Har ellers masser liggende (min kæreste ryger lidt). Har du oplevet at det hjalp mod abstinenser?
Synes det er irriterende at jeg ikke kan ryge, det stimulerede virkelig min kreativitet den gang, savner det.

Nej jeg dyrker ikke sport her for tiden, det er ved at være noget tid siden. Omkring siden jeg startede på opiaters tid siden :D Det eneste der kan få mig til det er åbenbart hårde abstinenser lige nu haha = desperation.

Mange tak for dit svar!
Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2018 12:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Går du på oxy for at slippe for milde tramadol abstinenser... Du ander ikke hvad du leger med. Oxycontin abstinenser er 10 gange være og fentanyl endnu 10 gange være, hvis du da ikke trapper ordentligt ned.

Tramadol er ingenting i forhold til de hårdere ting.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2018 13:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Puha - føler med dig. Det er afsindigt svært at have er opiat-misbrug og efterfølgende blive “normal” igen.

Sidste år ved denne tid var jeg selv ved, at sige farvel til 80mg oxyer hver dag. Men jeg kunne simpelthen ikke komme ud af det. Endte med at måtte springe ud som misbruger og (med hård kamp) få 6mg Subutex dagligt på kommunens misbrugscenter.

Selv et år efter har jeg ikke fået styr på mit liv. Er konstant halv-deprimereret. Kan ikke finde mig et job og mange-mange andre personlige problemer. Hvis ellers ikke det var noget problem at skaffe pillerne, er det nok lige før jeg havde det bedre, da jeg tog pillerne.

Nå- det jeg vil sige er, at hvis jeg skulle gøre noget om, ville jeg ønske at jeg ikke havde presset mig selv så hårdt. Jeg tabte kampen og nedtrapningen jeg tog dengang traumatiserede mig på en eller anden måde. Har prøvet at være alvorligt syg og været i et alvorligt færdselsuheld. Intet kommer i nærheden af at blive afvænnet fra opiater.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2018 23:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Er ked af at høre at du stadig dealer med disse symptomer trappen! -

Prøv med evt. kombien Rhodiola Rosea og Bacopa Monnieri samt Ashwagandha til de sene abstinenser. De har hjulper mig men det er selvfølgelig bare en personlig case. Dog har Bacopa både ved studier og igennem talrige anekdotiske forklaringer, vist sig at være rigtigt gavnlig i den sidste fase af abstinenserne. https://opiate-freedom-center.com/bacop ... addiction/ Søg gerne videre på Bacopa + Opiate Withdrawal samt På Ashwagandha og Rhodiola Rosea. - De skal tages dagligt i uge/månedsvis sammen med ens vitaminer såvel som egne tiltag. Det er intet quickfix, det er adaptogener som langsomt balancerer ens system, og det kan hjælpe på områder folk slet ikke kan forestille sig kan forbedres, men det kræver vedholdenhed.

Og husk at vælg the lessor og two evils i stedet for at forsøge at gå clean på nul komma fem og brække nakken, og bare ende med at frygte abstinenserne og dermed ubevidst overdosere og så blive mere tolerant. - Kratom er noget af det bedste man kan bruge sammen med Bacopa mf. til at komme helt af de hårde. 10-15g Kratom om dagen er så væsentlig nemmere at smide/nedjustere end store doser syntetiske opiater, hvilket også er derfor at massere af heroinklinikker verden over bestiller og udleverer Kratom illegalt til deres brugere fordi så mange håbløse tilfælde får en chance mere og reelt kommer fri.

Og nej, der er bestemt en grund til at folk beskriver abstinenserne som det rene helvede og at kunne slippe ud af dette burde i mine øjne være tilgængeligt for alle, men den hjælp i finder på misbrugscenteret kan i mange tilfælde også give bagslag desværre.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team