Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 22:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 mar 2018 15:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2018 15:37
Indlæg: 1
Hej folks

Jeg er ny herinde, og galdte over jeres forum på google, og tænkte i måtte ha forstand på det.. har de sidste par dage forsøgt at finde lidt information omkring, hvor vanedannende Contalgin er , min læge fik det til at lyde ret skræmmende, da han utrykkeligt sagde da han gav mig det, du får til 3 uger og det er det, så det slut..du får ik mere ...Er startet på det efter en trafikulykke, men har altid fundet det ret skræmmende , tanken om morfin , de sidste dage har jeg ikke lavet andet end og sidde i en rus, dog ingen smerter.. Bliver rusen ved med at være der så længe jeg er på det, eller vil jeg kunne få en hverdag, hvor jeg ikke render i den her rus, de næste 3 uger mens behandlingen står på, og jeg forhåbentlig er smertefri. ?.. Har taget mig selv i at se frem til at få det næste brev, og det var allerede på 3 dagen, men har ikke rørt det før de fastlagte tidspunkter hvilket skræmte mig lidt, og tanken om jeg skal tage det i 3 uger , vækkede lidt tanker i mig.
Håber i kan svare på de simple spørgsmål i indlægget.. så jeg har en ide om hvad jeg har med at gøre.

mvh Conrad.


Senest rettet af Conradius 12 mar 2018 16:40, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2018 15:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2018 15:37
Indlæg: 1
Nu jeg slet ikke klar over om jeg har sendt det rigtigt .. hvis ikke må I undskylde på forhånd!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2018 17:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Rusen vil forsvinde gradvist, tolerancen vil stige og abstinenser vil til sidst komme snigende. Din læge overdriver skam ikke når han siger det er meget vanedannende. Men det betyder self ikke at du skal være bange for at benytte det til smertedækning i en periode, efter lægens anvisninger. Nu kender jeg jo hverken til din dosis eller smerter, men hvis du føler du er møg beruset og iøvrigt smertefri kan du jo sætte dosis lidt ned og se hvordan det er. Bare husk at fortæl din læge om det, så du ikke ender med et kæmpe stash efter 3 uger

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2018 17:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2018 15:37
Indlæg: 1
Nej okay, så jeg mere rolig :) Det var lidt min bror det vakte panikken i mig, ved at sige jeg skulle passe på osv.. .. Jeg får 2x20mg om dagen , og er ok smertedækket, kan mærke lidt så tror ikke jeg skal have mindre end det. Nu ved jeg ikke, hvad normalen ligger på ift. mængde smertestillende, men det er der jeg ligger, og så supl. ibutin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2018 11:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 mar 2018 16:26
Indlæg: 2
Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, da jeg ikke ved nok om det. Men vil bare sige, at det er godt, du er opmærksom på det! Medicinafhængighed er nemlig virkelig noget rod (ligesom al anden afhængighed, sådan set), og den bedste kur er klart, at undgå det i første omgang. Hvis du er i tvivl, så se fx denne her liste med symptomer (http://www.tjele.com/Afh%C3%A6ngighed-a ... -1980.aspx), det kan måske hjælpe med at vurdere det? Og god bedring, forresten!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2018 01:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Det lyder som om du har en ret fornuftig læge og du selv ikke er motiveret for at "lamme" dig langt væk fra virkeligheden.. manges misbrug starter med at de underbevidst er ked af det liv man lever.. det kan være ret banale ting som parforhold, gæld, arbejde der er fysisk el. mentalt anstrengende.. og når folk så prøver noget der dulmer denne følelse tomhed el. frustration ved at flygte fra virkeligheden.. lidt som at sætte hjernen på pause imens verden fortsætter..

er man derimod et godt sted i livet og hviler i sig selv er der langt mindre risiko for at blive mentalt afhængig af nogen form for stof, men fysisk afhængighed rammer stort set alle der tager opiater i betydelig mængde i betydelig tid.. så spørgsmålet er måske nærmere er du typen der drikker lidt for meget el. ryger cannabis for meget og for tit el. lin. for at flygte fra dagligdagen.. ?

så det er mest om personen er modtagelig for at blive afhængig end om stoffet er afhængighedsskabende !

fysisk afhængighed er den anden side af den mønt og hvis man ved hvad abstinenserne skyldes er det relativt nemt at drosle ned og så stoppe men jeg vil helt klart anbefale at tale med lægen om udtrapning hvis man mærker abstinenser hvis man glemmer at tage sin pille.. (abstinenser forstærker smerter, så man tror man tager pillerne mod smerter men faktisk er det hjernen der spiller os et puds)

ang. din dosis så svare din dosis til 10mg 4x i døgnet og må siges at være medium (kender fra til 5mg-depot op til 30mg-normal) men føler du at rusen generende og er du mere end 90% smertedækket så skal du overveje at bede om en lavere dosis.. og så er risikoen for abstinenser også mindre..

Mvh. Bright..

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team