Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:27


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 07 jan 2018 20:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2018 20:54
Indlæg: 14
Tak, jeg skal nok opdatere når jeg er blevet klogere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2018 23:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2018 20:54
Indlæg: 14
Lige en hurtig opdatering. Efter at have fået analyseret mine ekg’er hos lægen, har jeg fået at vide jeg har 2. grads av blok mobitz type 1, som skulle være helt ufarlig. Det er umiddelbart en lille fejl i hjertet som ville være kommet af enten en løbetur eller andre anstrengelser, i dette tilfælde kokain. Mine symptomer er også ved at aftage. Det har sikkert hjulpet at få at vide det ikke er noget jeg sådan lige dratter om af. Den 6. feb. skal jeg ind på hjerteafdelingen, så må vi se hvad de siger. Lige nu må jeg bare stole på hvad lægerne siger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2018 23:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
SKS skrev:
Lige en hurtig opdatering. Efter at have fået analyseret mine ekg’er hos lægen, har jeg fået at vide jeg har 2. grads av blok mobitz type 1, som skulle være helt ufarlig. Det er umiddelbart en lille fejl i hjertet som ville være kommet af enten en løbetur eller andre anstrengelser, i dette tilfælde kokain. Mine symptomer er også ved at aftage. Det har sikkert hjulpet at få at vide det ikke er noget jeg sådan lige dratter om af. Den 6. feb. skal jeg ind på hjerteafdelingen, så må vi se hvad de siger. Lige nu må jeg bare stole på hvad lægerne siger.


Jeg havde også en mavefornemmelse der sagde mig at det måske kunne være en hjertefejl, godt i fandt ud af problemet og at det er ganske ufarligt, din krop helbreder sig selv hele tiden, så vær ikke nervøs for en lille fejl her og der, det har vi allesammen i større og mindre grad, men jeg vil igen lige slå et slag for helbredet og sige at jeg synes du skal passe på med stimulanser indtil du er erklæret 100% rask og fejlfri :D

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2019 19:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 feb 2019 12:36
Indlæg: 5
Kære SKS

Hvordan har du det den dag i dag ?
Jeg oplever fuldstændig samme symptomer som dig, og har også været fået målt mit EKG hvor det viste at jeg havde hjerterytmeforstyrrelse.
Torsdag næste uge skal jeg gå med monitor i tre dage - i april skal jeg til kardiolog og gennemgå nogle forskellige tests.

Jeg har oplevet nærbesvimelse, lav puls og hjerterymte derefter hurtig (svag) puls og hjerterymte. Jeg har smerter i brystet, åndenød, vanvittig uro i kroppen, jeg bliver forvirret og desorienteret. Det kommer i anfald som varer alt i mellem 5-40 min. De kommer for tiden cirka 10 gange om dagen.

Min far har desuden hjertefejl - så derfor tager lægerne mig heldigvis seriøst.

Vil du ikke fortælle lidt om hvad de fandt ud af yderligere på hospitalet. Hvordan du lever med det i dag. Får du nogen medicin?

Jeg håber du har fået det bedre :)

De bedste hilsner
Søndagsbarn


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2019 20:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2018 20:54
Indlæg: 14
Jeg vender lige tilbage, skal nok komme med en opdatering.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2019 21:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2018 20:54
Indlæg: 14
Jeg kom ind på hjerteafdelingen i starten af feb. 2018 og de indlagde mig med det samme. De kunne se jeg havde 2. grads av. blok, men også tegn på den lidt farligere 3. grads av. blok. Min puls om natten var helt nede på 27 slag i minuttet i perioder. Jeg blev testet i hoved og røv, mr scannet, ct og ultralydsscannet samt diverse blodprøver og de kunne intet finde galt med mig. Alt så sådan set fint ud. Det var bare det problem at det system der sender impulser til mit hjerte om at slå, var/er blevet forvirret. Så derfor fik jeg en pacemaker en måned senere. Desværre forsvandt mine symptomer ikke. Jeg har naturligvis brugt utallige timer på nettet for at finde ud af hvad der var galt med mig. Jeg fandt løbende ud af at det måske slet ikke nødvendigvis var hjertets sygdom der gav mig symptomerne, men faktisk nærmere stress og angst. Altså en mega ubalance mellem det sympatiske og parasympatiske system. Ja, nok hele det autonome system. Jeg forsøgte mig med akupunktur, kranio sarkral, hypnoterapi, psykolog, healing, cbd dråber, diverse tilskud og mindfulness, men intet gav mig den forløsning jeg håbede på. Jeg blev så skidt jeg måtte sygemelde mig 2 måneder fra jobbet i vinteren 18’. Startede stille og roligt op i jobbet igen dec. og er nu tilbage på fuld tid. Jeg passer mennesker der har fået en hjerneskade af blandt andet hjertestop, fucking paradoksalt. Lige nu går jeg til noget der hedder Somatic Experiencing, som er en behandling der går ud på at traumatiske oplevelser, som min nytårsaften, simpelthen kan sætte sig fast i det centrale nervesystem. Min krop har været angst for at dø og derfor pumper den løs med stresshormoner som kortisol, adrenalin og noradrenalin. Jeg har aldrig haft en forventning om de forskellige behandlinger bare lige ville kurere mig, men mere at de alle har været skridt på vejen. Den dag i dag har jeg det meget bedre. Symptomerne er aftaget rigtig meget, min konstante hjertebanken er meget aftaget i takt med at min hvilepuls har fundet et mere alm. leje omkring de 60. Før var det ofte nede i 40’erne. Jeg mærker stadig en masse forskellige ting i kroppen i tide og utide, men meget mere svagt og det fylder slet ikke så meget som det gjorde. Jeg tror tiden har været den største healer for mig og tænker jeg nok skal blive stort set symptomfri med tiden, men dog også at det altid vil være en del af mig. Skriv endelig hvis du mangler svar på noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2019 21:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2018 20:54
Indlæg: 14
Til dit spørgsmål omkring medicin, så får jeg heldigvis ikke noget og vil gøre meget for at det ikke bliver nødvendigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2019 22:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 feb 2019 12:36
Indlæg: 5
Mange tak for dit uddybende svar. Jeg beklager min sene respons, jeg mistede desværre min bærbar-oplader - og jeg har først lige fået anskaffet mig en ny i dag.

Havde du også fornemmelsen af at din puls kunne være meget lav, for så at springe slag over?
Jeg kan mærke når jeg er ved at blive dårlig og når jeg så ligger fingeren på min puls for at måle den (hvilket min læge har anbefalet mig), så kan jeg mærke at min puls udebliver i cirka 5 sekunder. Derefter trækker jeg vejret dybt og roligt, og min puls bliver normaliseret. Det er særligt i hvile at jeg er generet af en meget lav puls. Jeg bliver periodevist meget svimmel og desorienteret, samtidig med at jeg har en dyb trykkende fornemmelse i højre side af brystkassen.

Jeg er glad for at høre at du har fået det bedre, og at du helt kan undvære medicin. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 mar 2019 11:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2018 20:54
Indlæg: 14
Helt ok, med responstiden:0)

Njah, synes ikke helt min hjerterytmeforstyrrelse ligner din. Mit hjerte slog typisk 3 slag hvorefter et slag så udeblev for derefter at der kom et meget hårdt slag. Og så forfra. Min puls var også lav, helt ned i 40’erne når jeg sad og slappede af i sofaen. Men blev ikke utilpas af den lave puls.
Det bliver spændende at se hvad din Holter måling viser. Skulle det vise sig du får brug for en pacemaker, er hverken operationen noget større problem og ej heller at leve med den.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: nvan og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team