Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 nov 2017 23:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Hej Psy

Jeg synes det ville være spændende at hører hvad folket går og kæmper med?

Personligt er jeg i gang med forberedelse til min social og sundhedassitent eksamen :shock:
Går også at kæmper med at være mand i et kvindedomineret miljø, der er desværre kommet mange heftige diskutioner på den konto så skal til min anden makke ret samtale med arbejdsgiver og en teamleder som begge er kvinder :hm:

Kom frisk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2017 01:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Kæmper med at jeg skal have en læreplads for at komme videre på min uddannelse, og jeg ved ikke lige hvad jeg gør hvis ikke jeg finder en.
Jeg har dog til januar og er stadig i fuld gang med uddannelsen, men januar nærmer sig også.

Derudover har jeg bollet min døgnrytme godt og grundigt, så jeg nu ikke er i stand til at falde i søvn før kl. 2 om natten, og det er uanset om jeg har sovet morfar eller ej.
Er du vimmersvej hvor er det bare ikke foreneligt med at skulle op og i skole dagen efter.

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2017 02:02 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Halose skrev:
Derudover har jeg bollet min døgnrytme godt og grundigt, så jeg nu ikke er i stand til at falde i søvn før kl. 2 om natten, og det er uanset om jeg har sovet morfar eller ej.

kan trøste dig med at jeg tidligst går i seng klokken 4 :/

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2017 12:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Sur røv, Gawn! Det lyder nitte :?

Jeg ser dog et lille mønster. Du skriver:

Citat:
Jeg går ikke engang i skole eller har et arbejde, og alligevel stresser jeg ligeså meget som alle dem der gør. Det er til grin.

Citat:
Hvis i har svaret på hvordan man stopper med at være doven


Jeg tænker faktisk at de 2 ting stråler lidt ind i hinanden og hænger sammen, og at det bl.a. kan være pga. det jeg har understreget i din tekst.
Jeg har også gået ledig af flere omgange, nogle omgange længere end andre, og til sidst blev jeg så ugidelig, at det at skulle købe en liter mælk blev sådan et projekt jeg nærmest skulle planlægge 2 dage forud, og hvor jeg virkelig skulle kæmpe mig ud af døren for at få det klaret.
Det føltes som om jeg rendte rundt med betonklodser om anklerne..
Hvis man samtidig lammer sig i hverdagene (det siger jeg ikke du gør, men det gjorde jeg selv) så er det altså ikke noget der får entusiasmen og drivet til at buldre derud af.
Jeg kender ikke nogen der er blevet friske og rørige af længere tids ledighed derhjemme, medmindre det var en sygemelding der kom i kølvandet på stress eller lignende, hvor man var nødt til at koble fuldstændigt af, og hvor man kun blev gladere af ledigheden pga. det sted man kom fra. Men ellers ikke!
Hvis jeg enten er i arbejde, eller nu hvor jeg igen går i skole, så ser det fuldstændigt anderledes og mere positivt ud med dovenskaben, fordi jeg er i gang.

Hvad angår det med at overskue flytningen og det der hører med, så er jeg fra naturens side bestemt ikke udstyret med verdens største mentale overblik, men jeg er selv flyttet 2 gange inden for det sidste år, og jeg har klaret det uden problemer eller magtesløshed med en lille teknik:
I stedet for at se flytningen som en stor klump af puslespilsbrikker og praktiske ting, så tag i stedet én udfordring af gangen, og løs den, inden du går videre til næste.
Hvis du skal leje flyttetrailer, så få den reserveret. Ving den af, og så videre til næste.
Skal du bestille bredbånd, så er det hurtigt klaret, og få det vinget af, inden du går videre til næste.
Tag én ting af gangen, så skal det sgu nok gå. Men igen, jeg tror også en flytning havde virket mere overvældende, hvis jeg selv gik ledig samtidig.. Selvom det er lidt ironisk, fordi man burde have tiden til det, i sådan en situation.
Hvis der til dagligt ikke sker ret meget derhjemme, så kan det nok virke lidt overvældende at der pludselig sker SÅ meget.. Hvorimod hvis man har en daglig beskæftigelse, og er inde i et flow, så virker en flytning pludselig ikke helt så voldsom.
Får du noget motion, og har du nogle daglige rutiner du skal overholde, og som du også får overholdt? :)

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2017 15:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Mr. Gone skrev:
Hvis i har svaret på hvordan man stopper med at være doven...

En god øvelse:
kast en æske tændstikker ud på gulvet. Saml dem op og læg dem pænt tilbage i æsken. Humlen er så at gøre det hver dag, uanset hvor lidt du gider eller hvor meningsløst det synes. Hvis du allerede er gået i seng og kommer i tanke om at du har glemt det, jamen så er det bare op og gøre det!
Det kunne naturligvis også være noget andet end lige at ordne tændstikker, bare en ligegyldig handling der skal udføres hver dag - uagtet omstændighederne.
Øvelsen skulle ifølge forventet styrke og bevidstgøre dig om din vilje og selvdisciplin. :)

Filosoffen Rudolf Steiner har gjort øvelsen populær, men jeg er usikker på dens oprindelse.

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2017 18:20 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hvis øvelsen er onani så opfandt jeg den længe før Rudolf.
Tricket er at bruge udløsningens rest energi til at få noget fra hånden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2017 09:49 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
En af mine gode venner fra det vilde liv er gået bort i nat, det rammer hårdt for så gamle er vi sku da heller ikke :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2017 14:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
En bums på ballen og cyst på lænden..

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2017 23:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 18:48, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2017 20:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Friedrich Gauss skrev:
Magtkampe mellem gruppens medlemmer på mit studie. Gruppearbejde er djævlens værk.


Så prøv at smid et nyforelsket gruppemedlem oveni, der pludselig hellere vil ud og spise ved svigerfamilien og til spinning med kæresten i stedet for at lave lektier... :shock:

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2017 21:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 18:48, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2017 22:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Kan ikke rigtigt finde ud af om jeg fortjener at være lykkelig og om jeg har fortjent alle de gode ting der sker for mig

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2017 22:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Friedrich Gauss skrev:

Haha! Du forstår at toppe den! ;)


Haha, det havde under normale omstændigheder været en god ting! Men fandme ikke lige i det her tilfælde! :eyes:

Buttkraken skrev:
Kan ikke rigtigt finde ud af om jeg fortjener at være lykkelig og om jeg har fortjent alle de gode ting der sker for mig


Stop med at svinge den der Dan Brown roman inspireret pisk over dig selv og nyd at der faktisk sker gode ting for gode mennesker!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2017 22:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Friedrich Gauss skrev:
Magtkampe mellem gruppens medlemmer på mit studie. Gruppearbejde er djævlens værk.


Føler med dig, har lige været der. Når jeg kigger på dem nu forstiller jeg at jeg står med mit lem nede i halsen på dem, en efter en :P

Så siger jeg godmorgen og smiler pænt :mrgreen: Det virket for mig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2017 22:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Buttkraken skrev:
Kan ikke rigtigt finde ud af om jeg fortjener at være lykkelig og om jeg har fortjent alle de gode ting der sker for mig


Hvorfor tænker du da det? Er det noget karma halløj?

Selvføldig fortjener du det, ellers var det ikke sket :hjerte:

Uddyb gerne :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2017 01:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 nov 2017 00:03
Indlæg: 6
Hej

Jeg kæmper med min vægt - ved ikke om det er det rigtigt sted at skriv men, har lyst en del på denne hjemmeside med hensyn til vægttab på amf.
Jeg er 168 høj og vejer de 110 kg , har kæmpet med min vægt hele livet siden Bensbarn , har et lavt stofskift men den er ikke lav nok til jeg må få medicin for det . At jeg er nået til et punkt jeg kan ikke mere . Jeg træner 7 dage om ugen plus jeg går tur om morgen og lever kun af grøntsager men der sker ikke noget . Vil høre om nogen har erfaring med amf og hvor meget man skal tage .. hilsen den knust overvægtige


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2017 01:18 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Pierre skrev:
Buttkraken skrev:
Kan ikke rigtigt finde ud af om jeg fortjener at være lykkelig og om jeg har fortjent alle de gode ting der sker for mig


Hvorfor tænker du da det? Er det noget karma halløj?

Selvføldig fortjener du det, ellers var det ikke sket :hjerte:

Uddyb gerne :D


Tænker både i forhold til karma, men også bare som menneske. Mennesker er jo forfærdelige og i bund og grund dårlige, jeg er et menneske, så må jeg jo også være dårlig. Jeg ved det sgu ikke helt. Føler bare at jeg kender mange andre mennesker, som har fortjent lykke mere end mig, men de finder den bare ikke.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2017 02:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Overvægtig skrev:
Hej

Jeg kæmper med min vægt - ved ikke om det er det rigtigt sted at skriv men, har lyst en del på denne hjemmeside med hensyn til vægttab på amf.
Jeg er 168 høj og vejer de 110 kg , har kæmpet med min vægt hele livet siden Bensbarn , har et lavt stofskift men den er ikke lav nok til jeg må få medicin for det . At jeg er nået til et punkt jeg kan ikke mere . Jeg træner 7 dage om ugen plus jeg går tur om morgen og lever kun af grøntsager men der sker ikke noget . Vil høre om nogen har erfaring med amf og hvor meget man skal tage .. hilsen den knust overvægtige


Hej, Jeg ville ikke bruge amf til vægt. Prøv at undersøg clenbuterol i stedet. Ved du forresten hvor meget du indtage og forbrænder?

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2017 02:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
MrPlanter skrev:
Overvægtig skrev:
Hej

Jeg kæmper med min vægt - ved ikke om det er det rigtigt sted at skriv men, har lyst en del på denne hjemmeside med hensyn til vægttab på amf.
Jeg er 168 høj og vejer de 110 kg , har kæmpet med min vægt hele livet siden Bensbarn , har et lavt stofskift men den er ikke lav nok til jeg må få medicin for det . At jeg er nået til et punkt jeg kan ikke mere . Jeg træner 7 dage om ugen plus jeg går tur om morgen og lever kun af grøntsager men der sker ikke noget . Vil høre om nogen har erfaring med amf og hvor meget man skal tage .. hilsen den knust overvægtige


Hej, der lyder som om at du prøver hårdt og jeg kan godt forstå det virker håbløst. Jeg ville ikke bruge amf til vægttab. Prøv at undersøg clenbuterol i stedet. Ved du forresten hvor meget du indtage og forbrænder?

Edit: se bort fra det sidste svar, min tlf fucker op

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2017 08:20 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Overvægtig skrev:
Hej

Jeg kæmper med min vægt - ved ikke om det er det rigtigt sted at skriv men, har lyst en del på denne hjemmeside med hensyn til vægttab på amf.
Jeg er 168 høj og vejer de 110 kg , har kæmpet med min vægt hele livet siden Bensbarn , har et lavt stofskift men den er ikke lav nok til jeg må få medicin for det . At jeg er nået til et punkt jeg kan ikke mere . Jeg træner 7 dage om ugen plus jeg går tur om morgen og lever kun af grøntsager men der sker ikke noget . Vil høre om nogen har erfaring med amf og hvor meget man skal tage .. hilsen den knust overvægtige

Jeg taler af erfaring, har tabt mig 50kg det sidste år, det er ikke bare blær, den er sgu god nok.

Mit råd når vægten står stille og der ikke sker noget: Tæl kalorier!

Alle mennesker har selvfølgelig forskelligt stofskifte, men samtidigt så taber alle mennesker sig altså også hvis de lever med et korrekt dagligt kalorie-underskud. Det vil typisk ligge på 500-1000 kalorier under hvad du har brug for.

Så køb dig en lille køkkenvægt og begynd at skrive ALT ned hvad du spiser og drikker.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team