Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 sep 2017 21:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 sep 2017 08:03
Indlæg: 3
Hey gutter og gutinder, jeg står mildest talt i en lorte-situation. Jeg er muligvis ved at miste det kørekort jeg lever af og håbede lidt på jeg kunne søge hjælp hos ligesindede.

Jeg har været daglig ryger de sidste 6år med et forbrug på ca 1g om dagen. Nu går mit spørgsmål på om hvilken koncentration af THC jeg kan forvente i mit blod. Jeg vejer lige omkring 80kg er 186cm høj og har et hårdt fysisk arbejde. Der er gået ca 18.5timer fra sidste indtagelse til blodprøven, 7.5timer er søvn, 7.5timer er arbejde og de resterende 3.5 er vente- og køretid.

Min historie er:
Jeg kom hjem fra arbejde og rullede en 2smøgs hashjoint med ca 0.8-0.9g som mig og min kæreste røg lidt over halvdelen af, klokken var ca 18 på det tidspunkt. Inden vi gik i seng, ca kl 21.30 røg vi så resten af den fed. Jeg stod op om morgenen kl 5.00 og hentede min kollega og kørte ind mod byen, vi gav den godt gas på arbejdet og drak ÉN grøn Tuborg bagefter. Vi satte os ned i bilen ca 14.45 og begyndte at køre nordpå hvor vi bor. Vi nåede at køre 500 meter og blev stoppet af politiet, der selvfølgelig kunne lugte at jeg havde drukket den ene øl. Vi venter så på en politibil med et alkometer, da politibilen ankommer er kalibreringen af alkometeret udløbet og vi venter efterfølgende på en politibil med et alkometer der virker. Endelig ankommer politibilen og jeg får lov til at puste i tragten, alkometeret viser negativ. Nu er betjenten i vildrede, for et eller andet må der jo være, så narkometeret bliver hevet frem og jeg får slikkepinden i munden. Efter 5-8min er jeg færdig med at gumle på den der vatpind, den bliver sat i maskinen og ventetiden begynder. Målingen er positiv på THC, klokken er 15.39 og jeg er anholdt, sigtet for overtrædelse er færdselslovens paragraf om narkokørsel. Af den grund beholder han mit kørekort lidt endnu. Af ren formalitet bliver jeg lagt i håndjern og kørt til stationen, da vi ankommer bliver jeg visiteret (squat and cough) og låst inde i ca en time indtil lægen ankommer. Lægen ankommer, døren bliver låst op og jeg bliver ført ind til ham og får taget min blodprøve(de tager to), på dette tidspunkt er klokken vel ca 17.00. Efter blodprøven bliver jeg låst inde igen indtil løsladelsesattesten er skrevet. Jeg erkender at have kørt med THC i blodet, kvitterer for at have modtaget mine ejendele og 3.50kr i kontanter, får mit almindelige lyserøde kørekort tilbage og bliver løsladt 17.29 og lukket ud.

Det vil sige at der er gået ca 18timer og 30min fra sidste indtagelse til blodprøven er taget, hvoraf 7.5timer er søvn og 7.5 timer er arbejde og de resterende 3timer er køre og ventetid.

Jeg ved udmærket godt at alt hvad angår nedbrydningstid og lign er meget individuelt. Men sidder der ikke en derude der har været i samme situation? En man kunne relatere lidt til? En der kunne give lidt håb, og ro i maven?

Jeg håber selvfølgelig at blive underlagt de nye promille-regler og slippe med et hak i pappet, istedet for at miste kortet i 3år for at have røget næsten 20timer inden jeg blev stoppet.

Med venlig hilsen, ham der sveder tran og nu er stoppet med at ryge på 7.dag.

PS, det sutter ikke at kunne sove og mangle appetitten (mad er ikke sjovt hvis man skal tvinge det ned) Har ikke engang lyst til at ryge heldigvis, har så pisse dårlig samvittighed over mit knap så smarte valg. Men man må jo tage konsekvensen af sine handlinger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2017 00:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Hvad koncentrationen er, er svært at udtale sig om. Desværre er jeg overbevist om, at den er højere end hvad-end bagatelgrænse der er. Med et fast forbrug er dit fedtvæv osv relativt mættet med cannabinoider. At du har arbejdet hårdt, gør det formodentligt kun værre. Beklager, men jeg ville ikke satse på, at beholde mit kørekort i din situation, hvis ikke der sker en fejl i analysen eller opbevaringen af prøverne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2018 18:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Hvad blev svaret egentlig? Jeg sidder og læser tråde mht. emnet da jeg selv er lidt urolig omkring at blive teste.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2018 11:11 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Brugeren har 2 indlæg og var senest logget ind for over et halvt år siden, skal nok ikke regne med at få et svar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2019 21:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 sep 2017 08:03
Indlæg: 3
Det endte lykkeligt, jeg havde et resultat på 0.0013 hvor nedre grænseværdi er 0.001. Jeg slap med en bøde på 6800kr og ét klip i kørekortet. Jeg fik først svar i marts 2018, så der endte med at gå ca 6måneder før svaret tikkede ind. Er dog ikke længere holdt op med et ryge. Tilgengæld er jeg blevet stoppet 1gang siden hvor det blev påtalt at jeg havde klippet for "narkokørsel" men han testede mig ikke, da han mente jeg havde lært lektien.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2019 22:23 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Tillykke med at det faldte sådan ud. Det lyder virkelig heldigt.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team