Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 19:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle,

For det første skal jeg nævne, at jeg var i tvivl om jeg skulle poste i denne sektion eller "Svampe"-sektionen, da mit indlæg grundlæggende drejer sig om de praktiske dele af svampetrippet. Jeg vælger dog at poste her, da ønsket om at solotrippe udspringer af en angst, der er udløst af et mangeårigt blandingsmisbrug. Jeg vil også nævne, at jeg har læst mange indlæg her på siden om den angst m.m., og især fra Fannys indlæg har jeg taget nogle gode pointer til mig.

Jeg er nok nødt til at give en kort opsummering af mit forløb indtil nu. Jeg håber, der er et par stykker af jer, der har tid og lyst til at læse det og komme med nogle god råd. Den kommer her. Hvis det er for meget at læse, kan du springe alt det kursive over.

Jeg indtog mit første stof som 17-årig - det var kokain. Frem til jeg var 20 bestod mit forbrug primært af MDMA og kokain, hvilket jeg indtog med 1-3 måneders mellemrum kombineret med enkelte svampetrips, der alle overordnet var gode. Derefter eskalerede mit forbrug, og jeg begyndte at indtage LSD, 2-cb, Meskalin og ketamin blandet med kokain, MDMA og GHB. Frem til 22-års alderen havde jeg således et blandingsmisbrug af disse stoffer med 2-6 ugers intervaller imellem, primært kokain, GHB og Ketamin. Ved indtagelse af de psykedeliske stoffer følte jeg mig som en del af noget større, jeg oplvede følelsen af en guddomhed og følelesen af, at være forbundet til mennesker, planter og dyr.

I starten af det år, hvor jeg fyldte 22 år, oplevede jeg et angstanfald i forbindelse med en tale for en større forsamling. Jeg anede ikke, hvad det var, og skød det hen som almindelig nervøsitet. Dette skete i januar. Jeg er studerende, og op til mine eksamener i maj-juni oplevede jeg jævnligt den angst, som jeg efterfølgende lærte hvad var. Det drejede sig om trykken for brystet, svedeture, mild panik, socialfobi og generel utilpashed. Jeg vidste stadig ikke hvad det var, og fortsatte mit (mis)forbrug, trods min psykiske og fysiske tilstand. Jeg troede, at jeg var ved at blive sindssyg og talte ikke med nogen om det, men skød det hen og tænkte, at det nok ville gå over. Jeg røg hash hver dag i sommeren.

Sommerferien endte med, at jeg tog på en festival og indtog alt mellem himmel og jord. Store mængder ketamin, LSD flere dage, hash, DMT (den milde form, man kan ryge, kan ikke huske, hvad det hedder). Den sidste dag indtog jeg LSD, Ketamin og en stor bombe MDMA (jeg tænkte, at jeg så endelig kunne slippe for den ubehagelige følelse). Det gjorde jeg også, og havde en fantastisk oplevelse. Mindre fantastisk var de efterfølgende uger, hvor angst og depressive tanker eksploderede.

Det endte med, at jeg tog en kold tyrker fra starten af september. Siden da har jeg ikke indtaget nogle centralstimulerende eller psykedeliske stoffer. Jeg har drukket lidt alkohol og røg min første join i påskeferien og har røget ca. 10 joints siden da. I min "healings"-periode har jeg været i gruppeterapi, haft pause fra studiet, mediteret og generelt bare udfaset alle stofferne. Nu føler jeg, at jeg er ude på den anden side. Jeg går til psykolog ca. 2 gange om måneden og har gjort det i 3 måneder. Jeg oplever stadig små skud af angst nu og da, men overhovedet INTET i forhold til den alt-dominerende følelse, som jeg var overvundet af for ca. et års tid siden.

Nu står jeg så her på den anden side. Jeg har tidligere ikke anvendt psykedeliske stoffer som healing og selvudvikling, men nærmere en måde, at opleve verden på fra en anden vinkel, dvs. jeg har aldrig rigtig sat mig ned før et trip og sagt "formålet med dette trip er "XXX"". Formålet har nemlig altid bare været at trippe, forstærke sanserne for at kunne nyde (og selv producere) kunst, naturen og musik.

Som sagt har jeg prøvet svampe et par gange, og andre psykedeliske stoffer en del gange. Jeg har dog ALDRIG solo-trippet og ALDRIG med det formål, at se mine mørke sider (angsten) i øjnene en gang for alle. Jeg ved godt, at et (eller flere) svampetrip ikke er nogen mirakelkur, men jeg er sikker på, at det kan give mig en bedre indsigt i mig selv og verden, da jeg allerede har oplevet dette ved mine tidligere trip.

Mine spørgsmål til jer er derfor:

1. Er der nogen forholdsregler jeg skal tage mig, når jeg solotripper?
  2. Hvilken dosis skal jeg tage (jeg tænker selv 1,5g-2g)?
  3. Skal jeg forberede mig på en bestemt måde ift. det, jeg vil bearbejde?
  4. Skal jeg gøre noget under, eller efter, trippet, f.eks. skrive tanker ned?

Dette er de spørgsmål, som jeg umiddelbart søger svar på. Hvis I har andre råd I har lyst til at dele ud af, er I selvfølgelig meget velkomne til det og jeg tager imod dem med kyshånd :-)

Det blev en længere smøre, men håber inderligt, at der kommer bare et par svar, da jeg ikke har særligt mange i min omgangskreds, der vil kunne hjælpe mig med dette.

Bedste hilsener

KDR

Insane psychedelia user!

Det er svært og holde fokus på svampene måske er kort mantra vil kunne hjælpe der.
Selvom en tripsitter nok vil være den måde du vil kunne få mest ud af trippet.
Hvilke type svampe vil du spise?

Medlem

Hej KDR.
Jeg har læst hele dit indlæg. Du har gjort alt det rigtige mht. din angst og at stoppe narkoindtaget. Både meditation og gruppeterapi er gavnligt for nogen i din situation, du burde også inddrage noget træning i dit liv, hvis du ikke allerede gør det. Synd du har brugt dine unge år på at indtage så mange stoffer, men fornuftigt du har holdt en pause siden september.
Det er også mit indtryk, at du har haft brug for at komme ud med det hele, især når du ikke har mange at sparre med omkring dette emne.

I min optik bør du være forsigtig med svampene, hvis du ikke føler dig mentalt ovenpå og lider af angst. En anden grund til, at du bør være forsigtig, er, at du giver indtrykket af, at du har kørt meget hårdt på med henholdsvis psykedeliske stoffer, stimulanser og ikke mindst ketamin. Med andre ord; du skal ikke gøre det til en vane at heale dig selv med svampe etc - det er ikke en mirakelkur. Jeg forstår godt, at du er nysgerrig med hensyn til svampe, men se det som en rejse frem for alt.

Du kan vil godt notere nogle pointers ned fra dit trip. Sørg for at trippe på en 'nem', fredfyldt dag, hvor du ikke skal bearbejde så mange indtryk. Jeg går ud fra, at du selv søger oplysninger om set & setting.

^Tripsitter lyder fornuftigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]