Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 17:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Forholdsvis ny ryger, der for nyligt havde noget af en omgang for sig. Har lovet mig selv at det var sidste gang, da jeg efterfølgende har haft det underligt og ubehageligt... Det er lidt svært at beskrive, det er nu 3 dage siden jeg røg, og jeg har relativ hukommelsesbesvær, svært ved at tænke, svært ved at fokusere og følelse af svimmelt syn? Jeg går konstant med tankerne om, at det er noget alvorligt der er sket med mig, så som psykose eller lignende, men samtidig ikke. Kort sagt har jeg det bare ubehageligt, som sagt svært at forklare.

Hvad kan dette skyldes? Går det over/hvad kan jeg gøre for at det går over?

- Dreng, 17

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Ro på, du har ikke fået en psykose.
Hash er ikke just sund for en hjerne i din alder, da den stadig er under udvikling. At hash kan give problemer med hukommelse og koncentration er ikke ualmindelige bivirkninger. Men det er noget, der sagtens kan gå i sig selv igen. Derudover kan det lyde som noget ængstelighed, som stofferne har vækket i dig. Jeg ville seriøst overveje om stoffer var noget for mig, hvis de gjorde mig angst.

Jeg kan afsløre, at mit eget liv har været tæt på at blive sat på pause, fordi jeg havde udviklet så stærkt angst, at jeg ikke turde gå udenfor en dør.

Medlem
Brugeravatar

Fedt at du er nysgerrig på dig selv og hvordan du hænger sammen. Prøv at gennemgå en diagnosticering over hvad der er sket før og efter dine symptomer opstod. Hvad fyldte i dit hoved forinden, gjorde du dig nogle bekymringer om fortid eller fremtid? Hvad bestod din kost af og er der sket nogle ændringer siden? Hvad består dit væske indtag af? Er der sket ændringer i dine sociale relationer? Hvor meget "hash" røg du sidst? Var der noget usædvanligt over det hash du røg? Var det overhovedet hash? Havde du taget andre stoffer?
Reflekter over den slags spørgsmål, så vil der forhåbentligt blive kastet lys over nogle mulige udløsere. Måske opdager du endda et sammenhæng, som kan forklare din tilstand.
Derudover synes at Mr. Gone guider dig i en god retning. Til det vil jeg gerne tilføje, at du gør smart i, at lægge hash og hvad der ligner på hylden i noget tid. Tilbring noget tid sammen med nogle mennesker du holder af, drik noget grøn té og skær ned på sodavand og lign. God bedring Hr.

EDIT: Og allervigtigst, forsøg at imødekommende de svar du finder i dit indre med accept og venlighed. Positiv tænkning fremmer ens psykiske og fysiske tilstand. Så hav tålmodighed og vend tingene til noget positivt. Du skal nok komme dig. Forresten tror jeg godt du trygt kan strege en psykotisk tilstand ud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]