Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 22:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej igen! Jeg lagde et opslag op for nogle dage siden om hvorvidt jeg havde fået hashpsykose eller ej, til en fest jeg var til sidste uge. Jeg fik så at vide at jeg ikke havde fået psykose, men det var den alkohol jeg havde indtaget tidligere på aftenen, der var skyld i den stærke effekt. Det blev jeg selfølgelig utroligt glad for at høre, men jeg har stadigvæk døjet med en form for depression/humørsvingninger her dagene efter. Jeg spørger derfor jer til råds om hvad der er skyld i dette.
Ydeligere informationer om mit humør:
Jeg får det meget bedre når jeg får at vide at der ikke er noget galt med mig (f.eks fik jeg det meget bedre da jeg fik at vide at jeg ikke havde fået psykose).
Jeg kan ikke overskue så meget (Jeg blev nødt til at melde mig syg fra arbejde i dag).
Det er som om mit humør skifter (til det dårligere) når jeg får noget at spise eller drikke.

Jeg har også stoppet med at ryge cigaretter siden aftenen hvor jeg blev "Crunked på en overvældende måde", så jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre.
Tak på forhånd
-Dreng på 16

Dedikeret medlem

Ja du tænker nok lidt mere over det end hvad der er nødvendigt, men det er jo klart at du gerne vil forstå hvad der sker med dig. Det er ikke en psykose, det har bare været en voldsom oplevelse for dig, hash og alkohol er virkelig hårdt hvis man ikke er vant til det, og drikker en masse først, og der er ikke noget at sige til at du er blevet smidt ud af balance. Man tænker ikke så tit på det, men kontroltab er kontroltab, og du slår mig som typen der godt kan li' at vide hvad der sker, og så kan flere timers ufrivilligt kontroltab være en ret voldsom oplevelse. Tag den lidt med ro ja, og spis selvom det føles lidt træls, plej og vær god ved dig selv, frisk luft og motion, og se om ikke du kan lade det ligge lidt, så skal du nok komme ovenpå igen :)

Junior medlem

Okay tak for det jeg vil prøve at gå ud så meget som muligt. Og ved du hvor langt tid det ca. Vil tage at komme ovenpå igen? :)

Dedikeret medlem

En lille uge, så skulle det værste være overstået, så der er ingen grund til at vænne sig til at tænke for meget over det :) Men du vil nok skulle være ekstra forsigtig med den kombination fremover.

Junior medlem

Okay tusind tak for den store hjælp det betyder utroligt meget :)

Ja Fritze har sagt alt det vigtige, men vil også lige sige, at dit stop af smøgerne også kan have en indflydelse på humøret, da det ganske enkelt kan være abstinenser du oplever. Nu ved jeg selv ikke, hvordan Nicotin abstinenser er, da jeg aldrig har røget, men tror godt det kan påvirke humøret.

Ellers lyder det for det meste som bekymringer og angst der påvirker dig, og det er helt normalt efter sådan en voldsom oplevelse. Forkæl dig selv den næste tid, og vær ekstra forsigtig næste gang du vil ryge, imens du er fuld.

Junior medlem

Tak for det :)

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Hvor mange smøger røg du om dagen? Jeg stoppede med nikotin som nytårsfortsæt, og den første uge af cigaretter er med masser af humørsvingninger, fysisk og psykisk utilpashed. Men det afhænger selvfølgelig af hvor meget du har røget.

I øvrigt så tror jeg, at du skal prøve at lade være med at tænke så meget på det, der skete og overbevise dig selv om, at der er noget galt med dig. For mig at høre lyder det faktisk lidt som noget angst du døjer med. Det er helt ufarligt, men kan være meget ubehageligt, hvis man ikke ved hvordan man tackler det. Når du får det skidt, så prøv at slappe af og fokuser på dit åndedrag. Prøv at mærke efter i kroppen med nysgerrighed og uden at dømme. Hvor sidder følelserne henne og hvordan føles de? Gå eventuelt en tur i det gode vejr og mærk solen mod huden, den friske luft i lungerne og få brugt kroppen lidt.

Hav en god dag !

Junior medlem

Jeg var op på omkring 4-7 om dagen lige før festen, men jeg har samtidigt ikke røget særlig langt tid (omkring nogle måneder) :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Tænker at allerede tanken om at du tænker for meget er at tænke for meget over tingene hvis du kan følge mig har selv prøvet det samme og bare rolig det går over men husk hvorfor det skete mit tilfælde var al al al for meget hash i et alt for dårligt selskab og jeg brugte oplevelsen til at være mere opmærksom på mit humør og selskab både når jeg skulle være påvirket men også til hverdag :) god bedring det bliver snart bedre! :)

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
For mange rusmidler, over en længere periode, fører, helt naturligt, til et ændret tankemønster. Dét er i hvert fald min blotte erfaring - og den er en kontinuerlig her! Det er dog blevet nemmere at håndtere i takt med erfaring og modenhed.

Lyder til, det har taget hårdt på dig, så ta' en slapper og dyrk aktiviteter, som gør dig tilfreds.

Og ja, en god alkohol brandert kan pludselig blive en vildt overvældende følelse, når cannabis kommer og blander sig - selv i lavere doser.

Junior medlem

Tak for svarene. i er en kæmpe hjælp :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]