Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg søgte jeg lidt forsjov på nogle sider for at se hvordan de skræmmer folk væk fra at tage stoffer.
Jeg stødte på siden "drugfreeworld.org", hvor der står følgende

"”Da jeg var 13 år, drak jeg sprut for første gang, og ikke længe efter skulle jeg lige prøve hash. Så gik det stærkt, og jeg fik hurtigt fat i LSD og blev afhængig og spiste det, som var det slik.
En aften under et af mine syretrip fik jeg et blackout og vågnede med blod i hele hovedet og i gang med at kaste op. Ved et mirakel fik jeg vækket mig selv og fik vasket mig. Jeg fandt bilen og kørte rystende hjem til mine forældre. Jeg kravlede op i mors seng og græd.

Som 21-årig kom jeg på min første afvænning.” – Donna"

Jeg har kun prøvet MDMA og svampe, men er det ikke totalt bullshit det der er citeret, eller kan det sagtens lade sig gøre?

http://dk.drugfreeworld.org/drugfacts/l ... f-lsd.html

God dag :)

- Cerebrum

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Det er scientology, der står bag den der side. Så jo, jeg caller bullshit! Også fordi LSD øger tolerancen så markant, at det er nærmest umuligt at blive påvirket efter flere dages forsøg. Man kan jo godt skade sig selv og kaste op på LSD, og man kan også godt tage det for ofte. Men tænker ikke man kan blive afhængig af LSD.

Men tror da godt man kan finde nogle svage sind og få dem til at dæmonisere stoffer, så det behøves ikke være et opdigtet citat.

Medlem
Brugeravatar

"Ecstasy gjorde mig sindssyg. En dag spiste jeg glas, på samme måde som jeg ville have spist et æble. Det var først, da jeg havde munden fuld af glas, at jeg indså, hvor langt ude jeg var. En anden gang, rev jeg klude i stykker med tænderne i en time.” – Anne

Shit hvor er det dumt man =D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 5400
ahahahahaha hvad fuck man :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Så lemfeldig omgang med rusmidler er farligt? Er det ikke det vi har prædiket herinde i årevis?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Bubber skrev:
Så lemfeldig omgang med rusmidler er farligt? Er det ikke det vi har prædiket herinde i årevis?

Nej det er noget Scientology er kommet frem til fornyligt, spændende forskning de laver forøvrigt :lol:

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Scientology er en sekt, og alt hvad de skriver har det formål at gøre folk bange, så de er nemmere at styre.

Når de skriver om LSD´s virkning, afslører deres farvede vendinger dem:
Citat:
Man kan også opleve ekstreme humørsvingninger lige fra halvbedøvet lykke til intens skræk.

Når de f.eks. skriver "halvbedøvet lykke" så er det et ret så farvet udtryk. Hvad er "halvbedøvet"? Ved de nok om oplevelsen til at kunne dømme den til bare at være halvbedøvet?

Citat:
Nogle LSD-brugere oplever en intens lykke, som de forveksler med ”afklarethed”.

Her går Scientology ind og dømmer hvad der er afklarethed og hvad der ikke er. Men hvad ved de egentlig om det? De kommer bare med en masse tilsværtning af LSD, men reelt har de intet at have det i, for de ved intet om stoffet og de tilstande af lykke og afklarethed man kan komme i.

Desværre er der folk som tager deres side for gode varer, og tror på hele skræmmekampagnen. Jeg har mødt mange mennesker, som spurgte mig hvordan jeg dog turde tage psykedeliske stoffer, når man nu kan blive sindsyg af dem.
Den slags spørgsmål har altid givet mig anledning til, at fortælle dem om hvordan verden i virkeligheden forholder sig, på det område. At størstedelen af de bad-trip der finder sted skyldes de paranoia-skabende skræmmekampagner som samfundet producerer. Når man tager et stof, som ens kultur fordømmer og dæmoniserer, så skal man også håndterer den kollektive angst på vejen ind i trippet. Dette kan skabe en del komplikationer for nogen - specielt de unge mennesker, som lige er begyndt at tage psykedeliske stoffer. Den dårlige samvittighed over for forældrer og samfundet, - angsten for at fejle og blive sindsyg af et stof, ligger lige til højrebenet.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
"Når man tager et stof, som ens kultur fordømmer og dæmoniserer, så skal man også håndterer den kollektive angst på vejen ind i trippet."

Fuck, det har jeg faktisk aldrig tænkt på, men det er jo fuldstændigt rigtigt. Og skidegodt formuleret! :gud:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]