Scientology er en sekt, og alt hvad de skriver har det formål at gøre folk bange, så de er nemmere at styre.
Når de skriver om LSD´s virkning, afslører deres farvede vendinger dem:
Citat:
Man kan også opleve ekstreme humørsvingninger lige fra halvbedøvet lykke til intens skræk.
Når de f.eks. skriver "halvbedøvet lykke" så er det et ret så farvet udtryk. Hvad er "halvbedøvet"? Ved de nok om oplevelsen til at kunne dømme den til bare at være halvbedøvet?
Citat:
Nogle LSD-brugere oplever en intens lykke, som de forveksler med ”afklarethed”.
Her går Scientology ind og dømmer hvad der er afklarethed og hvad der ikke er. Men hvad ved de egentlig om det? De kommer bare med en masse tilsværtning af LSD, men reelt har de intet at have det i, for de ved intet om stoffet og de tilstande af lykke og afklarethed man kan komme i.
Desværre er der folk som tager deres side for gode varer, og tror på hele skræmmekampagnen. Jeg har mødt mange mennesker, som spurgte mig hvordan jeg dog turde tage psykedeliske stoffer, når man nu kan blive sindsyg af dem.
Den slags spørgsmål har altid givet mig anledning til, at fortælle dem om hvordan verden i virkeligheden forholder sig, på det område. At størstedelen af de bad-trip der finder sted skyldes de paranoia-skabende skræmmekampagner som samfundet producerer. Når man tager et stof, som ens kultur fordømmer og dæmoniserer, så skal man også håndterer den kollektive angst på vejen ind i trippet. Dette kan skabe en del komplikationer for nogen - specielt de unge mennesker, som lige er begyndt at tage psykedeliske stoffer. Den dårlige samvittighed over for forældrer og samfundet, - angsten for at fejle og blive sindsyg af et stof, ligger lige til højrebenet.
Hilsen Fanny