Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 jun 2015 07:39 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Du er sej remorsefulsmoke, fedt at du aktivt arbejder med dig selv.
Har du prøvet og lave meditations øvelser for at styrke koncentration?
I tiden hvor mit hovede var meget rodet brugte jeg mange gåture til at få tænkt tingene igennem og sætte ord på mine problemmer/oplevelser.

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2015 23:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2013 18:36
Indlæg: 111
Fso skrev:
Har du prøvet og lave meditations øvelser for at styrke koncentration?
I tiden hvor mit hovede var meget rodet brugte jeg mange gåture til at få tænkt tingene igennem og sætte ord på mine problemmer/oplevelser.


Jeg har tænkt på at bruge meditation, men jeg har ikke gjort noget ved det. Af den grund at jeg ikke aner hvordan jeg skal gribe det an.
Det kunne måske være noget så simpelt som at begynde at læse igen. Altså slutte dagen med at sidde med en bog, og vænne sig til at det er den det handler om den sidste time.
Ellers er der jo min træning, som også er en form for meditation. På den måde at den bryder mine rutiner, bryder tankemønstre og andre vaner (godt nok på en ret opslugende måde men stadig)
Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2015 09:31 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Du kan finde guidede meditationer på youtube eller du kan bruge 149 kr på en cd fra Niels Larsen
http://dk.fonixmusik.com/main/use/tale
Det er synes jeg nemt at gå til.

Nå men er vist også tid til en lille opdatering, den første uge er gået med de svedige drømme fyldte nætter som kendetegner stoppet. Temperamentet er ikke glødende, men jeg er lettere antændelig, og har lidt svære ved at motivere mig for at få ting gjort, så det er som det plejer.
Det mest positive er at jeg ikke har brugt tramadolen til at lamme mig, men kun til at tage smerterne og spidsen af temperamentet, det synes jeg selv er ret godt gået :)
Samtidig har det gjort at musklerne har fået ro, så jeg er ved at være sluppet af med den hårde klump, som min skulder/nakke var blevet til, hvilket betyder at jeg nu kan begynde og fiske mere end de 2-3 timer i træk som ellers har været max i et godt stykke tid.
Humøret er svingende, men jeg er sikker på at det bliver mere positivt i den kommende tid.
Lysten til at ryge har ikke været så stor (sikkert pga de 1-2 tramadol jeg har spist dagligt).
Idag er lidt en lusket dag i og med jeg er alene hjemme til i morgen og min hjerne synes det kunne være en helt vild god ide at ryge, men det skal jeg ikke - har sørget for at der ikke ligger noget og lokker allerede fra starten, hvilket kommer mig til gode nu :)
Istedet vil jeg gå mig en lang tur op af åen og se om ikke jeg kan finde mig en fisk og straffe, samt bare nyde det fine vejr og snakke med nogle af de gamle nede ved åen.
Er jeg rastløs når jeg kommer hjem er planen og brænde energien af på at stable noget træ.

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2015 10:04 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Nogle gange misunder jeg regnormen for dens massive rygrad :D
En ryger ven meldte sin ankomst, og glemt var alle gode intentioner om ikke at ryge, heldigvis opstod der en klassisk misforståelse om hvem der havde røg.
Så da jeg kiggede ned i afgrunden og var klar til at tage springet - spurgte optimisten hvor er dit skunk?

For at gøre en lang historie kort, så besindede jeg mig og tog fiskestangen i stedet for bilen ind efter røg, hvilket jeg er ret så glad for. Jeg hader nemlig når jeg ikke holder mine aftaler (både med mig selv og andre).

Optur og note til mig selv - hold dig fra rygere når pausen er i sin spæde start :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2015 07:57 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det lyder som I har haft en god ferie Mr. Gone :)
Jeg har det lidt på samme måde at det er lettere at acceptere en pause og derved få den begyndt, end det er at sige definitivt stop. Stoppet ender jo også med nederlag, når jeg på et tidspunkt giver slip - istedet for den sejr det giver og være så meget i kontrol at jeg kan holde en pause og overholde den :)
I morgen er mine to uger gået, men det betyder ikke at jeg vil festryge mig til den store stener - nej for nu er der ved at være overskud til at gøre noget ved det for mig vigtigere problem.
Vi skal have kvittet smøgerne igen, hvilket har fyldt meget i mit hovede længe efter jeg luskede dem ind i vores liv igen for godt et år siden - bare for at få lidt ro i den svære begyndelse vi havde som forældre.
Argumenterne er gode og mange. Beslutningen er taget og på mandag går vi i gang med rygestopspiller. Dette betyder at jeg heller ikke skal ryge joints i minimum 3 uger nok nærmere 4, det må tiden vise :)
Joints om aftenen giver mig nemlig lyst til at ryge smøger dagen efter, sådan lidt som en sutteklud og nu skal de lede ligkistepinde ud af vores liv.
Jeg har tænkt mig og lave noget cannabis smør, i så fald jeg vil have mig en hygge aften på sofaen, røg skal være bandlyst og at have mixesmøger liggende når jeg stopper med cigaretterne det er bare ikke holdbart.
Min ryg har fået det meget bedre og jeg er kommet ud af det negative tankespind som var opstået i mit hoved, så alt i alt en rigtig god og udbytterig pause indtil videre.
Nu vil jeg gå ned og se om jeg kan få den store fisk jeg mistede i weekenden i snak igen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2015 22:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2013 18:36
Indlæg: 111
Fso skrev:
Du kan finde guidede meditationer på youtube eller du kan bruge 149 kr på en cd fra Niels Larsen
´

Tak for link. Indtil videre har jeg ikke haft held med det jeg har fundet på youtube, det er jeg kun blevet arrig af.

Fso skrev:

Min ryg har fået det meget bedre og jeg er kommet ud af det negative tankespind som var opstået i mit hoved, så alt i alt en rigtig god og udbytterig pause indtil videre.

Det er da en fantastisk nyhed, tillykke med det!

Jeg kalder det jo også stadig pause, mit hash-rygestop. Bare det at sige "aldrig mere" indebærer en alt for stor risiko for at fejle, og hvis man stiller det op, så gør det jo ingen konkret forskel. Altså ud over at det er lettere at kapere mentalt "jeg ryger ikke i dag og i morgen".


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jun 2015 20:00 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
I morgen er det smøgerne det gælder i der er jeg mere tilbøjelig til at sige aldrig mere, for der er ikke ret meget positivt at sige om det misbrug.
Jeg ved når de lige kommer på afstand, så vil jeg ikke gå og længes efter dem ligesom jeg har gjort med alt det narko, som har givet mig en mærkbar rus.
Det er dyrt, usundt, ildelugtene og et dårligt brug/misbrug uden nogen egentlig rus!!

I forhold til hash vil jeg give dig ret i at pauser er ordet, for stop har altid medført nederlag, hvilket med alderen faktisk har gjort det svære og forsøge ihvertfald indtil jeg knækkede nøden og accepterede at den kontrol som ligger i pausen var en sejr i sig selv.
Jeg får taget mig af de ting som ellers flyder for mig og pt har jeg ikke planer om at have en hygge dag foreløbigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2015 22:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 maj 2013 18:01
Indlæg: 6
Har ligget og læst alle jeres historier. Hold op jeg egentlig synes i alle er seje, at i kan sidde her og dele jeres mest personlige historier. I fatter ikke hvor meget det betyder for os, der ikke er så langt inde i et misbrug. Respekt gutter!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2015 14:21 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Thecracker godt at høre du kunne bruge det til noget :)

Alt går efter planen her ingen smøger i 6 dage og jeg tror ikke det bliver svært og fastholde rygestoppet (for altid) den her gang. I går rendte jeg ind i en eks som jeg ikke lige havde ventet.
Der kunne jeg godt mærke at lysten til en smøg steg kraftigt, men hvad jeg blev i følelsen og red stormen af.
Ideen med at stoppe hashen først er jeg glad for, jeg har ikke indtaget noget i en mdr nu. Det har været umuligt for mig at kvitte smøgerne når jeg har røget jonts også når det kun har været et par gange i ugen.
Min tanke med når jeg vil indtage thc på et tidspunkt, så bliver det i form af en spist dosis uden tobak og dens trælshed.

Livet er godt <3


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2015 19:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2010 12:32
Indlæg: 147
Fso skrev:
For 12 år siden røg nogle af mine venner i fængsel og jeg endte med at ligge inde med en større mængde brun heroin, som jeg skulle aflevere af løbende for at forsøde tiden i fængsel.
Jeg havde prøvet at sniffe både hvid og brun heroin 4-6 gange tidligere, og det endte også med jeg smagte på sagerne igen.
Forår blev til sommer og jeg spiste oftere sodavandsis, hvilket jeg godt kunne lide når jeg sniffede en streg eller to.
I sensommeren skete der det tragiske at min bedste ven blev smadret til fars da han blev først ramt af en bil og siden slæbt 300 meter af det næste bil. Bogstaveligt talt var han spredt ud over 300 meter.
Hvad gør man så? Jeg ved hvad jeg gjorde - kan lige huske lidt fra begravelsen - da vi bar hans kiste ind og til sidst da han skulle sænkes ned i hullet.
Gravøl?? Nej tak jeg købte en masse is og tog hjem og led.
4 måneder senere lige før nytårsaften fik jeg en åbenbaring - hov mine streger var blevet nogle tykke nogen - der var morgenstreg, formiddagsstreg, eftermiddagsstreg og aftensstreger.
Fuck jeg var blevet til en narkoman uden at forstå at det var det som skete.
Panikken ramte mig der var 6 dage tilbage af ferien - jeg gik på wc og tømte posen med det hjemlige lager. Senere ramte nedturen og jeg kastede grønkål op i lange stråler og havde en 5 dage foran brændeovnen i helvede.
Aldrig mere heroin og jeg takkede mig selv for at jeg havde gravet meget dybt og frosten var begyndt så energien var ikke til at hente mere.
Nå men efter lidt tid så skulle jeg jo have noget igen det blev så først steroider og kokain for en periode, så benzoer og meth og så videre. Grunden til jeg ikke tog oplevelsen med hvor afhængelig jeg var blevet alvorlig skyldes flere ting.
1. Det var jo heroin (det narkomanerne tager) og nu skulle jeg aldrig røre det mere.
2. Jeg skulle jo stadig i fængsel og aflevere, hvilket var pænt stressende.
3. Jeg solgte stadig dvs jeg havde ikke gjort op med mig selv og det miljø jeg levede - var det det værd?

Heroinen har altid haft skræmt mig kva "oplysning" fra skole og medier, men jeg var jo langt fra færdig med at leve misbrugslivet. Det var ikke en gang med i mine overvejelse, hvad dette ville kræve af mig at gøre, så det blev en ommer.




Hvorfor skal Heroin altid have skyden for folks nedture ynk osv.... Det sgu nærmest alle andre stoffer i denne verden der er giftige og giver psykoser og jeg kunne blive ved. Heroinens "problem" er at folk deler værktøj og så bliver man evt syg osv osv. Rent faktisk gør heroin dig hverken syg i låget eller kroppen altså organer, so on and on :!:

Nu angriber folk mig nok pga deres uvidenhed og udråber heroinen til Djævlen :whogives:

Tænk over det..!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2015 22:57 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Heroin er dyrt og abstinensernes voldsomhed gør at de fleste overskrider deres grænser igen og igen for at undgå dette :)
Tænk over det ...!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2015 23:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2010 12:32
Indlæg: 147
Fso skrev:
Heroin er dyrt og abstinensernes voldsomhed gør at de fleste overskrider deres grænser igen og igen for at undgå dette :)
Tænk over det ...!


Jeg er i heroin behandlind. Jeg kommer to gange dgl og indtager...
Har jeg gjort i 2 år, hvilket har redet mit liv.alt Side misbrud er fuldstændig væk :!:

misbrug har fyldt alt i mit liv, men nu styre jeg 8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2015 14:24 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Vi kan nemt blive enige om at det blandt andet er ulovligheden som gør heroin farligt, men det ændre ikke ved at det er ulovligt desværre.
Super at du har fået stabiliseret og legaliseret dit forbrug og er uden side-delen, som koster mange livet.
Respekt for det :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2015 23:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2008 19:24
Indlæg: 242
Geografisk sted: Snurrestrup
:offtopic:


Senest rettet af Username 22 mar 2016 15:15, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2015 12:03 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det virker nu som om du er på vej i rigtige retning, lige bortset fra benzo delen.
Det er en farlig blanding med alkohol og benzo, men det ved du godt formoder jeg.
Ikke kun farlig for heldbredet, men også de pænt dumme ting den cocktail får en til at udsætte sine omgivelser for.
Er du i en form for behandling? Ellers kunne det være en god ide og få noget hjælp.
Formoder du tager benzo dagligt? I så fald hvor længe har det stået på?
Hvor længe siden er det du sidst tog nogle af de stoffer, som fylder dine tanker nu?
Disse tanker har alle jeg har mødt med et tidligere misbrug, hvordan og hvor kraftigt de kommer til udtryk afhænger af længden af cleantid og hvor meget man har investeret i sine udvikling væk fra stofferne.
Fx når du gør som nu og får sat ord på, det er en investering.
Respekt for det :)

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2015 17:46 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Tak for din åbenhjertelige historie Username. Glæden ved rejser på Svampe, ketamin, Mdma osv. kender jeg rigtig godt. Det er sgu fantastisk at man kan holde sådanne fester i sit indre, og jeg elsker dem! Problemet er ikke "festerne".. Problemet er hvis man ikke kan stoppe igen, som du selv skriver. Så begynder det at tære på kroppen, - man bliver afhængig og energien fosser ud af en.

Jeg ved ikke hvad hemmeligeheden er bag at nogen kan styre det og andre ikke. Jeg har aldrig selv haft lyst til at fortsætte med at tage stoffer i dagen efter en god rejse. Jeg har altid sparet sammen i "Clean-land" til at kunne tage på en rejse igen. På den måde har jeg også ordentlig energi i kroppen til at kunne foretage sådan en rejse, og den bliver ikke en trussel for min eksistens.

Det er virkelig et dilemma som jeg ser det. Jeg elsker de bevidsthedsudvidende rejser som MDMA og Ketamin og de øvrige psykedelika kan give, og jeg synes at alle burde prøve dem, men samtidig er der mange som ikke kan stoppe igen, men bliver ved og ved og ved. Det minder mig om en hund jeg kender, som ikke kan tåle at have en pude i sin kurv, fordi han boller den så meget, at pikken bliver bollet til blods. Et lidt morsomt og ynkelig eksempel som viser dilemmaet i at finde grænsen mellem sofistikeret nydelse og bevidstløs wanking?

Måske har vi bare brug for at bygge en kultur op omkring nydelse og hvordan man optimerer denne nydelse uden skam. Jeg har en ide om, at det der kan udløse overforbruget af disse nydelsesmidler kan være skamfølelsen ved at tage dem. Stigmatiseringen fra det øvrige samfund, som gør at man føler sig som skidt når man tager det. Og så gør man det på trods, for lysten vil frem, men den bliver pervateret undervejs, fordi ens mor, far, søskende og skolelærer står og skælder ud oven i hovedet, imens man sniffer en bane..
Bare mine tanker..

Pas på dig selv.
Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2015 22:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2008 19:24
Indlæg: 242
Geografisk sted: Snurrestrup
Fso skrev:
Det virker nu som om du er på vej i rigtige retning, lige bortset fra benzo delen.
Det er en farlig blanding med alkohol og benzo, men det ved du godt formoder jeg.
Ikke kun farlig for heldbredet, men også de pænt dumme ting den cocktail får en til at udsætte sine omgivelser for.
Er du i en form for behandling? Ellers kunne det være en god ide og få noget hjælp.
Formoder du tager benzo dagligt? I så fald hvor længe har det stået på?
Hvor længe siden er det du sidst tog nogle af de stoffer, som fylder dine tanker nu?
Disse tanker har alle jeg har mødt med et tidligere misbrug, hvordan og hvor kraftigt de kommer til udtryk afhænger af længden af cleantid og hvor meget man har investeret i sine udvikling væk fra stofferne.
Fx når du gør som nu og får sat ord på, det er en investering.
Respekt for det :)

Mvh


Ja, er udmærket klar over, hvor dum en blanding benzo'er og alkohol ér, dog bruger jeg den, desværre, et par gange om ugen. Mht. mit misbrug af benzo'erne; så er jeg snart oppe på et års tid. Først diazepam, dernæst etizolam i et par måneder, hvorefter jeg begyndte at få Klopoxid/Risolid (chlordiazepoxid) af lægen.

De "hårde" stoffer har jeg holdt mig fra i snart 2 måneder, men tankerne om dem, kommer stærkt, hvis jeg ligger søvnløs om aftenen. Cannabis har jeg været off i knapt 6 mdr, hvilket er den længste pause i mange år.

Jeg går til psykolog, men har da overvejet at gå til AA/NA møder efter at have læst om andres erfaringer. Min største frygt pt. er netop nedtrapningen af benzodiazepinerne, da dette, efter sigende, skulle være ret så forfærdeligt, i og med, at ens tidligere problemer skulle vende frygtsomt tilbage - til gengæld vil jeg også gerne ud af denne tomheds-fornemmelse, som min opbyggede tolerance efterhånden har opbygget.

Fanny skrev:
Tak for din åbenhjertelige historie Username. Glæden ved rejser på Svampe, ketamin, Mdma osv. kender jeg rigtig godt. Det er sgu fantastisk at man kan holde sådanne fester i sit indre, og jeg elsker dem! Problemet er ikke "festerne".. Problemet er hvis man ikke kan stoppe igen, som du selv skriver. Så begynder det at tære på kroppen, - man bliver afhængig og energien fosser ud af en.

Jeg ved ikke hvad hemmeligeheden er bag at nogen kan styre det og andre ikke. Jeg har aldrig selv haft lyst til at fortsætte med at tage stoffer i dagen efter en god rejse. Jeg har altid sparet sammen i "Clean-land" til at kunne tage på en rejse igen. På den måde har jeg også ordentlig energi i kroppen til at kunne foretage sådan en rejse, og den bliver ikke en trussel for min eksistens.

Det er virkelig et dilemma som jeg ser det. Jeg elsker de bevidsthedsudvidende rejser som MDMA og Ketamin og de øvrige psykedelika kan give, og jeg synes at alle burde prøve dem, men samtidig er der mange som ikke kan stoppe igen, men bliver ved og ved og ved. Det minder mig om en hund jeg kender, som ikke kan tåle at have en pude i sin kurv, fordi han boller den så meget, at pikken bliver bollet til blods. Et lidt morsomt og ynkelig eksempel som viser dilemmaet i at finde grænsen mellem sofistikeret nydelse og bevidstløs wanking?

Måske har vi bare brug for at bygge en kultur op omkring nydelse og hvordan man optimerer denne nydelse uden skam. Jeg har en ide om, at det der kan udløse overforbruget af disse nydelsesmidler kan være skamfølelsen ved at tage dem. Stigmatiseringen fra det øvrige samfund, som gør at man føler sig som skidt når man tager det. Og så gør man det på trods, for lysten vil frem, men den bliver pervateret undervejs, fordi ens mor, far, søskende og skolelærer står og skælder ud oven i hovedet, imens man sniffer en bane..
Bare mine tanker..

Pas på dig selv.
Hilsen Fanny


Mit største problem var, netop, at jeg ikke kunne stoppe. Jeg havde en god pose penge og fik pludselig adgang til et himmerige af stoffer.

Jeg ville ønske, at jeg, som du beskriver, kunne tage en "ordentlig tur", restituere, lade sindet spare op og forberede sig til den næste, som gerne skulle være 1-2 mdr. ude i fremtiden. Dette var dog ikke tilfældet. Købte jeg 1g MDMA og brugte 150-250mg på én aften, jamen så havde jeg jo resten liggende, og rygraden var bare ikke til at lade det ligge. Endnu værre var det med ketaminen, som jo bare kunne fortsætte og fortsætte. Tolerance blev opbygget, ja, men ikke i samme grad som MDMA'en.
Derfor er jeg nu fuldstændig afhoden, for mit eget velbefindende.
Jeg beskylder kedsomhed, samt en opbygget socialfobi, for min daværende livsstil.

Nu holder jeg mig, komplet, fra hårde stoffer (alkohol og benzo'er hører, i mine øjne, også under denne kategori, men det er nu engang dem, som holder mig "kørende" for tiden), men trangen er der, som sagt, stadig - selvom min familie, psykolog osv. er inde over. Tanken om at leve et almindeligt liv med kone, børn osv. synes stadig kedsommeligt, fremfor et, kort, liv i overhalingsbanen og masser af "hygge". Skræmmende, synes jeg selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2015 02:44 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 okt 2015 00:19
Indlæg: 16
Geografisk sted: 55° 40′ 25″ N, 12° 35′ 59″ Ø
Jeg må ærligt indrømme at det giver mig kuldegysninger og læse om hvordan en misbrugers dagligdag i virkeligheden kan se ud. (Fso)

I mit tilfælde har det heldigvis ikke endt ud i et decideret misbrug endnu, og det regner jeg heller ikke med.

Men nu må jeg så også lige underrette at jeg kun er omkring 17 år, og har en eller anden vane med og tage de værst mulige beslutninger.

Allerede som 11 årig røg jeg ind på akuthospitalet kl 13:24 med en promille på 3.4 (næsten 3 timer efter at jeg skulle have ramt mit såkaldte ''peak'')

Jeg har stadig en dårlig vane med og drikke rimelig meget hård alkohol (Tullamore Dew, Grey Goose, Angostura Bitters, osv.) lige efter jeg har stået op i hverdagene, som en typisk måde og overkomme min sociale angst i skolen.

Nogle måneder efter jeg havde fyldt 15 år, røg jeg min første 2 smøgs joint (2 gram i) med en af mine veninder, og endte derefter med og ryge ca. 2 et smøgs joint om måneden med et helt gram i hver. Dengang vidste jeg ikke at man delte det op i 0.3 - 0.5, jeg røg bare den klump jeg købte i ét huk :roll:

Nu her for omkring en måned siden byttede jeg så en pakke oxcarbazepin med 100 stk 600mg's i for 40 gram hash, og gik fra og ryge 1 gram hver anden uge, til og ryge 40 gram på under 3 uger..

Nu er min førsteprioritet hver gang jeg har kontanter i lommen udelukkende røg :shock:

_________________
Det er menneskeligt at fejle.

CHRISTIANIA


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2015 03:27 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@┣▇▇▇▇▇═─
Har du fået noget hjælp til din sociale angst? Både alkohol og cannabis er ret typisk at bruge i denne sammenhæng til selvmedicinering, men det er næsten altid symptom behandling der på sigt gør situationen værre, i og med at det kan fører til en fremmedgørelse af sig selv ift. andre, eller ens syn på sig selv om ikke andet. Ved ikke om du kan nikke genkendende til det? Desuden udsætter det problemet til senere fremfor at kunne behandle det med en vis klarhed. Jeg har selv haft lignende problemer og det opstår stadig periodisk, men metoder fra kognetiv terapi har hjulpet mig af med det meste af min sociale angst, og hjulpet mig til at betragte det på anden vis. Måske det også kan hjælpe dig?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2015 12:42 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 okt 2015 00:19
Indlæg: 16
Geografisk sted: 55° 40′ 25″ N, 12° 35′ 59″ Ø
Jeg må lige understrege at det ikke længere er hver dag jeg drikker før jeg går i skole, nu er det kun rimelig få gange.

Jeg har ikke fået decideret professionel hjælp endnu, men det er lige så langsomt ved at gå den rette vej med min sociale angst. (Hvis jeg selv skulle sige det)

Det jeg gør for og mindske angsten er for det meste og prøve og ændre min tankegang væk fra de tanker der frembruser angsten, eller og udvise mere selvtillid end jeg i virkeligheden har, derved skulle jeg øge min egen selvtillid eller whatever :)

_________________
Det er menneskeligt at fejle.

CHRISTIANIA


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team