Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 11:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 mar 2014 20:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Men det var måske en god ide at stoppe med at ryge den fede hver dag, inden man prøver at æde piller.

Enig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 22:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Men det var måske en god ide at stoppe med at ryge den fede hver dag, inden man prøver at æde piller.

Enig.


Står der noget sted at OP gør det? I så fald så tilrådes det da på det kraftigste at stoppe med det samme!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2014 00:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Skizofreni og psykose, hvor får I det fra? Kan I virkelig sidde og diagnosticere folk over nettet? Og Satori, hvem siger i øvrigt, hun skulle ha' brug for at få en diagnose? Synes godt nok, du er hurtig til at dømme ud fra det indlæg, det kan du jo overhovedet ikke. Tag dig lige sammen, tak


Hahaha!, du har været savnet lykkeli. Godt at se dig :D De kommentarer er bare guld værd


Jamen tak. Hvad præcis finder du sjovt ved min kommentar? Jeg holder nu fast i, det er underligt at foreslå trådstarter skulle være skizofren udfra det indlæg. Hvis du ikke er enig, kunne det være interessant at høre, hvad du baserer din teori på.

Dit forsøg på at virke overlegen ved at latterliggøre mig frem for at forholde dig til kritikken var desuden ret half-assed. Prøv med flere smileys


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2014 01:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2010 18:30
Indlæg: 107
jeg læser mig frem til at trådstarter har holdt pause med hash i 6+måneder.
back on track Guys.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2014 02:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Jeg mente det skam, men nu er du bare for dum at høre på

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2014 11:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Men det var måske en god ide at stoppe med at ryge den fede hver dag, inden man prøver at æde piller.

Enig.


Står der noget sted at OP gør det? I så fald så tilrådes det da på det kraftigste at stoppe med det samme!


næ sorry læste det lige igennem igen og må ha misforstået noget. sårn er det jo.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2014 00:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 mar 2014 18:11
Indlæg: 12
jeg læser mig frem til at trådstarter har holdt pause med hash i 6+måneder.
back on track Guys.


Jeg har nemlig været helt stoppet med hash'en en halvt år, godt læst ;)

Tertius Oculus skrev:
Meditation kan også hjælpe dig bedre på veje; i forhold til at få samlet tankerne og stoppe med at overanalysere alting. Prøv eventuelt at benytte nogle af de mange ''Guided Meditation for Relaxation'' videoer på YouTube eller lign.


Meditation lyder som en fornuftig idé, vil prøve at tjekke det ud .. tak !
Viridis skrev:
Du skal bare vide at en psykiater vil behandle med medicin. De vil gerne agere som den store troldman der kan løse alt men det er vist langt fra tilfældet. (virkelig langt fra) men det er self dig der afgøre det. jeg ville dog vælge en psykolog eller anden form for behandling, evt i forbindelse med lidt meditation eller andet afslappende og godt. Jeg ved godt det jeg siger nu bliver nævnt så ofte herinde - som en mirakkelkur på alt, men motion og sund kost... hav det altid i baghånden, det kan være med til at løfte hele verden lidt og gøre den lidt grønnere igen.

jeg har også mine perioder hvor jeg er ... kuk kuk - hvor hele verden syntes syrealistisk og ikke til at overskue (det hedder for meget cannabis) i de perioder hjælper motion mig virkelig meget til at skabe overblikket igen.. og så giver det selvtilid og lækkert hår ;)

Det er lidt det jeg er bange for, især hvis personen ikke har sat sig ordenlig ind i hvad det er som ske i mit hovedet og jeg bliver får en helt forkert diagnose, og jeg begynder og tænker over at den er helt gal og de giver mig noget medicin som er forkert for mig, har virkelig ikke lyst til at proppe mig med piller som kan rode mere rundt på øverste det helt sikkert!!
Viridis skrev:
jeg har personlige erfaringer, bla med at man får nervepiller udskrevet og andet skidt - efter 10 minutters samtale.
det vil jeg mene er vanvid, har flere venner der har erfaret det samme at de smider det gift i hovedet på folk over det mindste.

f.eks da jeg i forbindelse med et cannabis stop sagde til psykiateren at jeg self havde haft lidt søvnproblemer de sidste dage men fortalte ham også jeg ikke rigtig havde noget problem med det da det jo nok snart ville gå over og var helt normalt bla bla.
alligevel mente han jeg både skulle have alopam og seroquel(stave?) - forklarede ham iøvrigt også hvor dejligt det var at være ædru og se tingende lidt mere klart :roll: så skal man da ha narko !?.......

ikke nogen spørgsmål til min kost eller om jeg dyrkede motion, bare piller - og da jeg stilte spørgsmål til hans metoder blev han små ubehagelig og sagde bla (hvis du er så skide klog kan du da bare helbrede dig selv) det var så også sidste gang den mand så mig for der blev jeg godt nok arrig og blev nød til at gå for ikke at reagere voldsomt - så ville han sikkert bare smide mig på den lukkede ;) :shock: :?:

Ih han lyder da godt nok også som en kegle?! men ja min erfaring gennem andre er at de er lidt for hurtige til at smide en diagnose samt piller efter en :S


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2014 01:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Jeg har aldrig selv forsøgt mig med meditation, men min psykiater er helt pjattet med det. Især i form af "mindfullness", sådan noget moderne meditations-hejs, er ret meget oppe i tiden. Det er garanteret en god idé, men hvad ved jeg, jeg har som sagt aldrig prøvet...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2014 10:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 mar 2014 18:11
Indlæg: 12
det er ihvertald taget op til overvejelse og er i gang med at undersøge hvordan og hvorledes :-) !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2014 17:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 aug 2013 14:55
Indlæg: 64
Geografisk sted: Sjælland
Kan man få en update på hvordan det går dig nu? : )
Måske det kunne give andre folk håb, som står i lignende situation.

_________________
Er du i stand til at tage stofferne ned fra hylden, er du også i stand til at ligge dem tilbage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2014 13:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 mar 2014 18:11
Indlæg: 12
altså det går fint med med nu tak. Jeg har lige prøvet svamper, som første rigtig hallucinerende drug siden den gang. Det var virkelig en smuk oplevelse ..
Dog har jeg dage hvor jeg oplever mange dejavuer, jeg ved ikke hvorfor de kommer, det kan godt virke lidt skræmmende, men jeg prøver at leve med det. Jeg har det stadigvæk som om jeg mangler svar på et eller andet, men ved ikke hvad.. Mine hverdage går fint nok, har stadigvæk ikke haft tid til at finde mig en ordentlig psykolog/psykiatrier da arbejdet fylder meget af min hverdag og jeg prøver at fokusere på det. Hvis jeg er træt kan jeg godt få det underligt oppe i hovedet og der skal ikke meget til at mindfucke mig da jeg tænker rigitig meget over alt ting, hvilket er en smugle irriternede :-) .. Jeg tror stadigvæk nogle gange at folk prøver at "fange mig ind til deres drøm", ved ikke lige hvorfor det er dét jeg tænker, og prøver stadigvæk at finde ud af hvorfor, der skal meget til jeg kan nyde situationen sommetider, men der er mest når jeg er træt eller hvis jeg f.eks har bandet forskellige stoffer.. Jeg ryger stadigvæk ikk, da jeg føler folk omkring mig vil gøre mig ondt, og nu mere de prøver at hjælpe mig, nu dårligere for jeg det. Men jeg lære hele tiden, og får det bedre og bedre :-) tak fordi du spørg
.. btw. prøvet jeg noget mystisk noget her for et par dage siden. Jeg lå og slappede af med nogle venner, jeg havde taget ex og havde det rigtig rart i kroppen, men det var ved at aftage tog alle sammen en god streg julemix. Lidt efter lå jeg og vred mig lidt, og havde det som om jeg ikke havde kontrol over min krop mere, så lige pludselig rejser jeg mig, og havde det lidt som om jeg blev trukket ud af en historie, havde ingen kontrol men jeg hoppede af sted og drejede rundt mens jeg smilede til folk, det var en tur på omkring 3-5 min, og jeg endte samme sted da det var færdigt, da min veninde spurte hvor jeg skulle hen, smilede jeg bare og sagde; der hvor min krop føre mig, vil du med? og det ville hun .. Har det været en tur på vej i hullet eller er der nogle som ved det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2014 20:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 mar 2014 18:11
Indlæg: 12
Hej mr. gone
Det er lige præcis det jeg gør forkert, og jeg ved det. Når jeg begynder at starte processen med at over analysere, er jeg blevet godt til at tage mig selv i den, og så går jeg gerne en tur eller starter nyt enme. Det som du nævner med at være opmærksom på andres følelser og behov, kan jeg faktisk godt lide til tider, da jeg så ikke tænker på mig selv, det syntes jeg faktisk er nemmere, men sådan har jeg altid været :-) .. men jeg nyder virkelig også at være alene, det er hundrede procent nemmer at lukke af for tankerne så, har prøvet at lære mig selv at meditere et par gange nu, er dog ikke så god til at gøre det længere tid af gangen, og mit kæledyr forstyrre ligeså snart jeg rammer en vis tilstand, så må vel snart prøve at rykke mig udenfor :)
- jeg syntes også selv det var sjovt, havde ikk lige prøvet det før, så det var også lidt mystisk, men tænkte faktisk ikke så meget over det efter, udover jeg var træt så måtte lige lægge mig lidt men det havde også været en hård da med for meget indtagelses af det ene og det andet :D .. Er fro det meste altid vant til at alt går i slow, og at jeg intet kan høre på ketamin, så det her var en ny oplevelse med det :-)
.. er dog en smule skuffet (tror jeg), for noget tid siden sagde jeg ja til at prøve en dråbe igen, da det ikke skulle være super hallucinerende, men mere bare gøre en happy. Det virkede desværre ikke på mig, jeg følte ellers det var det helt rigtige tidspunkt at tage en nyt trip på L.S.D for at får bearbejdet mit overstående bad trip :) !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2014 14:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 apr 2013 19:19
Indlæg: 82
Syntes det er utroligt så mange folk der foreslår at trådsarter skal opsøge en psykiater. Troede at folk herinde var en smule mere klartsynede. Psykiatrien er bestemt ikke et sted for folk der er ude af balance.
Læg alle stoffer på hylden. Til dit spørgsmål om dine tanker er helt forkerte. Selvfølgeligt er de ikke det. De er en årsag af en tidligere handling. Alt ved dig er fuldstændig rigtigt. De tanker du har er ikke dig. Du må lære med tiden af differenciere mellem dine tanker og så dit væsen. Ved godt det kan være svært da tankerne af og til kan fremstå så virkelige og nogle gange som om der ikke er andet.

Psykiatrien og især medicin er ikke andet end symptoms behandling. Medicinal industrien har ikke nogen gevinst i at helbrede. Hvordan skulle de så tjene deres penge?

Du vil med tiden kunne se årsagen til din nuværende situation. Hvormeget kan du huske fra dit badtrip?
Hvilken slags person var du før du tog lsden?

At være usikker på sig selv og have tvivl omkring hvordan man skal være og hvordan og hvorledes det nu er med de såkaldte "uskrevne regler" taler folk mon bag min ryg? Osv. Er helt normale og er noget mange folk har.
Du skal lære at være tilfreds med den DU er! Du er helt perfekt som du er. Det eneste der står i vejen for denne realisation er din egen tvivl. Og alle dine problemer udspringer af denne tvivl på dig selv og verden.

Du er et barn af "gud" du er gud og alt hvad det indebærer.

Kærlighed fra mig til dig.

Kærlighed er alt vi har brug for.

_________________
"This topic brings me to that worst outcrop of herd life, the military system, which I abhor... This plague-spot of civilization ought to be abolished with all possible speed. Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism -- how passionately I hate them! -

Albert Einstein


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2014 18:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Hvor gammel er du, trådstarter??

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2014 16:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 11:55
Indlæg: 1272
Geografisk sted: hulen
Jeg synes nu ikke, der er noget galt med, at folk udtrykker lægpsykologiske bekymringer. For når man læser teksten, får man indtryk af, at ts tolker tilfældige hændelser som værende forbundet, og som havende ham selv som omdrejningspunkt. Desuden virker han alment forvirret, og har svært ved at forstå situationer - måske især situationer, hvor der ikke er meget at forstå, men hvor han føler, at der er en skjult mening alle erkender, men som unddrager ham, hvor folk ved netop dette. Og så indikerer han, at han oplever ting, der pludselig forsvinder, hvor han er i tvivl om, hvorvidt de nogensinde var der. Og om folk han har talt med, reelt set var tilstede, og hvor de tog hen - som om der var en mystisk hændelse i det hele. Det er om noget tegn på, at ts ikke bare har det skidt, men at der kunne være noget andet på spil. F.eks. skitzofreni i en tidlig fase. Når folk påpeger det, så er det ikke for at diagnosticere, men for at få ts til at søge hjælp. Her kan det hjælpe, hvis man har et bud på, hvad man fejler.

Der er intet magisk ved en psykologisk diagnose, så hvis man mistænker, at ens symptomer stemmer overens med f.eks. skitzofreni, så er det et godt udgangspunkt for psykologen og psykiateren, der derfra målrettet kan afdække, om der er noget om snakken. Ingen siger, at ts er syg, eller at han aldrig får det bedre. Bare at han fortæller ting, der kunne minde om det, man hører om visse syge menneskers oplevelser. Så der er god grund til, at han i det mindste søger hjælp, så han kan få noget afklaring og nogle værktøjer. Eller blot støtte, når nu han finder det frustrerende og ubehageligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2014 17:18 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Hej Funone,

Jeg vil ikke diagnosticere dig eller noget, men det kan måske være en god idé at overveje at snakke med en professionel.

Sådan som jeg læser dit indlæg før og efter trippet, så lader det til at det at miste kontrollen, og ikke forstå alt som sker, har katalyseret nogle ret kraftige kontrolmekanismer, hvor du prøver at forstå og kontrollere situationer som er underlige for dig, med medførende angst og lidt småparanoia og usikkerhed til følge. Dette ligger der selvfølgelig ofte noget dybere psykologisk bag, men om det behøver at være noget patologisk, eller sygdomsrelateret, er jeg ikke sikker på.
Din usikkerhed og en underliggende lyst til at kontrollere og have overblik kan blive meget kraftig efter en oplevelse, hvor du føler dig sat uden for dine normale måder at opfattet og behandle dine psykologiske processer på.
Livet er ofte ret underligt med forglemsler, underlige tilfælde, ting som pludselig sker uden at man helt ved hvorfor, og en kontrol-besættelse kan skabe små-paranoide og angstinducerende tilstande.

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2014 01:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg flytter emnet op i Medaljens Bagside, da det hører til der.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2014 01:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Og i øvrigt: til alle jer som omtaler funone som en mand.. så læs lige første indlæg igen: funone er en pige!

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 sep 2014 00:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2013 18:36
Indlæg: 111
Tropica skrev:
De tanker du har er ikke dig. Du må lære med tiden af differenciere mellem dine tanker og så dit væsen


Sorry for at fare ud af en tangent. Men det lyder mægtig relevant, hvordan gør man det? Kan du anbefale læsning, øvelser eller dele erfaringer om det?
KH


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2014 20:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 apr 2007 11:55
Indlæg: 1272
Geografisk sted: hulen
Fanny skrev:
Og i øvrigt: til alle jer som omtaler funone som en mand.. så læs lige første indlæg igen: funone er en pige!


Du er så heteronormativ og fastlåst i din kønsopfattelse! :oops:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team