Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 mar 2014 21:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 mar 2014 18:11
Indlæg: 12
Hej alle herinde.
Jeg er et års tid efter mit badtrip begyndt at få det rigtig mærkeligt i mange sammenhæng! prøver at få tankerne på rette spor, men det kan for det meste lade sig gøre hvis jeg ikke er påviket, men til tider må jeg stadigvæk gå væk fra situationen.
Fik et rigtig ondt badtrip her for et års tid siden da jeg var sammen med to venner som jeg troede jeg stolede 100% på hvor jeg følte de kunne fange migi "mine øjeblikke" og så gøre ting ved mig jeg ikke kunne se, men efter tripper har jeg haft min tvivl om jeg kunne stole på dem, og den har jeg så efterhånden over for alle, og det syntes jeg ikke er fedt! Har altid været meget social og haft mange omkring mig. En meget åben og glad person, der er virkelig meget der har skulle gå galt hvis jeg skulle blive sur eller ked af det. Men nu kan jeg dårligt være sammen med den samme person i flere timer, numindre jeg drikker mig helt lam (for der tænker jeg ikke over noget)
Da jeg var på LSD trip sagde min ene kammerat til mig "du finder ud af hvad livet rigtig går ud på" eller noget i den stil. Og det har fået mine tanker til at køre rigtig meget. Efterfølgende er der sket nogle underlige ting, og underlige situationer her kommer nogle af dem som jeg undre mig over..

Var på et tidspunkt på staden med en "date", og mens vi sidder ved søen tømte han sin taske stille og roligt og gav mig en cd og beyndte derefter at ryde det op igen i samme stille tempo. og mens jeg sidder og nyder solen tilbage lænet kigger jeg på ham fordi jeg kan høre noget i stil med "ja det rigtigt drenge se hvad en ordenlig mand kan prestere, det gad i godt var små drenge nyd synet yeeaaahh" eller noget i den stil, og så begyndte jeg at føle en varme og en hurtig slags hovedpine, kigger på dem jeg sad ved siden af og de ser ud som om de griner.. hvor jeg så sætter mig op og begynder at tage tæppe på ' så kigger han på mig og snakker helt normalt og alt ser helt normalt ud igen, og spørg han om vi skal gå fordi jeg ligner en der gerne vil videre, og det giver jeg ham ret i jeg gerne vil! Da vi går ud derfra har jeg det stadigvæk en smule underligt men det er som om det bliver bedre, lige indtil jeg kigger på cyklen foran mig og det er som om der er noget med den, og da jeg er en halv meter fra den vælter den bare lige sådan? og der er ingen i nærheden, og så får jeg det mærkeligt igen! Efter denne her oplevelse har jeg svært ved at tage imod noget fra folk når de rydder op, eller tager ting frem når der er blevet ryttet op.

Har også prøvet at sidde en hel masse folk og hygge med mad og musik, men da vi har siddet i sofaen i noget tid sidder jeg og begynder at tænke over hvad der sker. Min ene ven spørg på et tidspunkt om jeg vil række ham noget hvor jeg sætter mig op og giver det til ham. Så spørg en anden ven om noget men siger så til ham, det ligner ellers du har godt gang i noget, hvor han svare; det har jeg skam også men er færdig om lidt. Da han så tager noget fra bordet og spiser det, ordner de det så. Vi sidder og spiser lidt snacks, men så tager jeg på et tidspunkt fra noget jeg ikke havde taget fra før som de andre havde, og så siger de "okay vi bliver lige nødt til at hente noget nyt, og så kommer de tilbage med en cola til dem begge. De snakker lidt frem og tilbage, og så begynder de at ryde lidt op, og snakker noget om de ville begynde at lave musik igen om noget tid. lige pludselig er jeg så faldet i søvn men vågner da de tænder for musikken, og da de gør det står de samme to op som jeg husker inden jeg faldt i søvn og syntes det hele er meget underligt, og så høre jeg den ene sige til den anden "det her skulle vi have vist for mange år siden" .. Jeg får så af vide jeg kan bare gå ind i seng hvis jeg er træt, og så tager jeg min taske og går i seng. Men da jeg kommer derind er det som om der allerede er nogle oppe i sengen?

Har også prøvet at en veninde har vist mig noget på hendes mobil, og så var det som om jeg kunne mærke slagene fra slåskampen i mit hovedet og så ville jeg bare i seng!

Har også prøvet at ryge en joint med en veninde hvor jeg så høre hende sige "vi skal have dig noget mere ud fra din sikre zone"

Når jeg er ude hos folk som jeg ved har taget en del syre, svampe osv. føler jeg de ved hvad der foregår og jeg ikke ved, og jeg prøver hele tiden at finde ud af det! Jeg ved ikke om jeg skal give folk ting eller lade vær, om jeg skal tage i mod ting eller lade vær, om det er mig som der skal vise dem noget eller ej. Der er som regl ikke noget i starten når jeg er i nærheden af nogle, men lige pludselig er det som om jeg er fanget!

Var på et tidpunkt til en fest hvor jeg sidder og snakker med en af dem som var der stille og roligt og han sidder og viser mig noget på hans mobil og vi snakker og tiden går og vi begynder alle sammen at hygge. Og så er han væk lige pludselig, igen har set ham gå og sådan. Så sidder vi rundt om bordet og folk laver forskellige ting og sådan, ham som bor der viser mig forskellige ting i løbet af lejligheden i løbet af aftenen, på et tidpunkt da jeg er ved at sætte mig ved bordet siger han; så skal vi have noget mere syre (hvilket jeg ihvertfald ikke har taget) hvor jeg spørg ham hvad han snakker om, og han siger; turen slutter når vi alle sammen sætter os ved bordet igen.. og så begynder jeg for alvor at tænke over hvad der sker. Jeg bliver bedt om at sætte en sang på, og magter ikk rigtig at finde en så tager en af sideforslagne inde på nettet og de bliver helt vilde og spørg hvad den hedder, jeg siger jeg ikke ved det da jeg valgte en tilfældig ' og så siger han, ja er det nu tilfældig eller var tiden inde til den ..

Har også prøvet 2 gange til 2 forskellige fester nu, at der sker det samme igen og igen, og hvis jeg prøver at sætte en sang på eller gøre et eller andet, så stopper sangen og skifter fx .. eller hvis jeg tager min mobil i hånden kan jeg ikke bruge den, eller også forsvinder ting jeg skal til at bruge, osv. der er sket så mange ting, og i stedet for at prøve at løse det bliver jeg bare først mega irriteret beder folk om at droppe det, og så bliver jeg angst til sidst og ved ikke hvad jeg skal forholde mig til og gøre, og hvis de vil prøve at gøre det godt for mig ved at hente ting osv lukker jeg ned og vil ikke svare dem og kigger bare ud i luften og venter på det stopper .. og jeg får altid den der varme følelse og trykken for hovedet når jeg prøver på noget..

Bare sådan noget som at låne arbejdsnøglerne til en kollega kan jeg ikk blive enig med mig selv om jeg skal gøre, fordi jeg ved ikke om han så bruger mig på en eller anden måde?

Tænker også meget over jeg hele tiden skal tage noget nyt frem hvis andre gør det, og vise/og tale om noget nyt? Er det helt forkert at have disse tanker og har i nogle idé om hvad det er jeg går igennem? Er meget forvirret og ved ikke hvorfor jeg skulle gøre det? men føler bare andre gør det, så for ikke at være fanget tror jeg bare jeg skal gøre sådan.. ved det er noget underligt noget altså...

Har læst lidt frem og tilbage på forskellige oplæg herinde, at andre er blevet rådet til at tage en mild dosis af stoffet og så lægge sig ned og tage en tur med ens tanker for at forstå ens spekulationer, angst osv. men er bare lidt nervøs når min tanke gang er som den er mht. det hele om det gør det værre eller om jeg faktisk bliver normal igen og ikke tror alle vil snyde mig, og jeg kan begynde at nyde livet igen..

Håber der er nogle som kan hjælpe mig her, da det faktisk er begyndt at gå mig lidt på :?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2014 21:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Det lyder lidt som skizofreni. Ikke at jeg kan sige det med sikkerhed eller noget. Prøv at tage til din læge og forklar ham/hende dine symptomer, så kan du få stillet en diagnose

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2014 21:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2013 17:47
Indlæg: 84
Ikke nødvendigvis skizofreni, men du har ret sikkert en psykose. Stop med at ryge hash, det gør det kun værre!
Du skal ikke tage mere lsd, eller andre stoffer få den sags skyld. Søg professionel rådgivning. Du skal nok få det meget bedre end du har det nu, men du bliver nødt til at være god mod dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2014 22:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Det kan også godt lyde som angst; uanset så tag en god pause fra psykedeliske stoffer og stimulanser (inkl. cannabis) og få snakket med lægen om det. God bedring!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2014 22:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Jeg synes ikke rigtig nogen af os kan diagnosticere dig som hverken det ene eller det andet, men det lyder virkelig slemt og jeg ville tale med en læge om det. Jeg synes også du skal holde dig fra alle rusmidler, også alkohol, indtil du har fået helt styr på situationen igen. Tal med din læge!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2014 23:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Nej, jeg synes vi skal passe på med at forsøge at diagnosticere via nettet her.¨
Gå til en læge/psykiater og forklar situationen, og så ryg mindre hass. Hash gør det kun meget værre.

God bedring.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2014 23:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Jeg er næsten sikker på at have fået samme tur som dig, men vi er jo alle forskellige, så hvordan vi oplever det er forskelligt. Nu skriver jeg det bare som jeg oplevede det, så kan du se om du kan genkende noget.

Jeg havde trippet en del i en periode, og uden jeg egentligt lagde mærke til det, eller overhovedet havde kapacitet til at overskue det i sin tid, var mit sikre tæppe revet helt væk under mig. Alt hvad jeg var sikker på, var jeg pludselig ikke så sikker på mere, det resulterede i en frygteligt masse spørgsmål fra min hjerne om hvorfor jeg gør alt som jeg gør, hele tiden, både i situationer, og når jeg sad for mig selv.

Hvis du er lidt som mig, så har du levet meget af dit liv uden at tage ret store valg, og ladet andre bestemme, feks jeg tager det her valgfag fordi mine venner gør osv. Jeg er ked af at sige det, men jeg tror desværre ikke der er nogen anden vej end at du skal lære dig selv at kende, du må finde ud af hvad du vil med dit liv, og derigennem hvorfor du gør som du gør. Så vil du ikke spørge dig selv, skal jeg tage imod den her, eller skal jeg ikke, for du vil vide hvor du er på vej hen, og hvem du er. Så ligesom de andre har sagt, søg læge, eller psykolog eller bare dine forældre, sæt nogen ind i hvad du går igennem lige nu, nogen som gerne vil forstå dig, og ikke har tænkt sig at dømme dig. Du skal endelig ikke skamme dig over hvad du føler og tænker, det er ikke forkert, og du skal nok få det godt igen.

Lige som slut note, så lyder dine "tripper"-venner altså også ret noiaen, i mine sko i sin tid, havde jeg undret mig ligeså meget over hvad de mener med de ting de siger.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 10:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Skizofreni og psykose, hvor får I det fra? Kan I virkelig sidde og diagnosticere folk over nettet? Og Satori, hvem siger i øvrigt, hun skulle ha' brug for at få en diagnose? Synes godt nok, du er hurtig til at dømme ud fra det indlæg, det kan du jo overhovedet ikke. Tag dig lige sammen, tak


Jeg synes du skal opsøge en psykolog som kan give dig svar på nogle af de spørgsmål du render rundt med, og eventuelt sige, om der er noget galt med dig. Måske du ryger for meget hash, det ville under alle omstændigheder være godt for dig lige at stoppe helt med det og se, hvordan du har det. Det er lidt svært at forstå pointen i nogle af de eksempler, du kommer med


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 11:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Nej, jeg synes vi skal passe på med at forsøge at diagnosticere via nettet her.¨
Gå til en læge/psykiater og forklar situationen, og så ryg mindre hass. Hash gør det kun meget værre.

God bedring.


1+ hvad fanden sker der for folk herinde.... jesus... :roll: :shock:
man får det meget bedre af at få slynget psykoser og skitzofreni i hovedet.... det kan også være han har det lidt SKIDT !?.... det tror jeg han har, og jeg tror også godt han kan få det bedre igen (også uden mere narko eller medicin)

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 11:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 mar 2014 18:11
Indlæg: 12
Tak for jeres kommentar alle sammen. Er dog 100% sikker på at jeg ikke er skitzofren vil jeg lige tilføje ! :D ..
min veninde har sagt til mig at hun tror jeg har en psykose, men da jeg ikke rigtig ved hvad det indebære har jeg kigget gennem fingere med det, hun har været indlagt, men hun var meget underlig i forhold til hvordan jeg har det, plus jeg nok ikke har ville tænke for meget over det, fordi jeg tror nu mere jeg tænker over det, nu længere bringer jeg mig sig selv ud.
Jeg stoppede med at ryge hash for et halt års tid siden, fordi jeg følte alt gik meget MEGET langsomt, og jeg kom "tilbage" til mit badtrip, har prøvet at tage et par hvæs, men er blevet enig med mig selv om at det skulle stoppe helt da jeg frygtede tilstanden hver gang jeg fik joint'en i hånden.
.TT. - Ja præcis føler mig overhovedet ikke sikker over noget som helst mere, og kan ikke rigtig styre mine tanker i en lige gyldighed og bare slappe af, tænker bare lige pludselig; jamen hvorfor gør jeg sådan, hvorfor bevæger jeg mig sådan osvosv. Har dog altid stået ved mine egne valg, aldrig været usikker på hvad jeg ville eller noget, så det her er skræmmende for mig. Men det er fordi jeg er sikker på at jeg bliver fanget i et eller andet, af den anden person. Læste engang før alt det her; "skab din egen drøm, eller andre vil hyre dig til at skabe deres" Så det sad selvfølgelig også i mit hovedet og gjorde mig mere bange.

Mht. medicin er det ikke noget jeg vil indtage, har ikke lyst til at være forsøgs kanin for staten, aner ikke hvad der sker med mig oom 10 år så :-)
Har det bedre med at arbejde med mig selv, og ligesom prøve at få mig selv til at indse at det syn jeg fik på verden i mit trip er helt forkert, det er bare svært når der sker de ting omkring mig som der gør.
Men tager i mod jeres råd og holder mig helt væk fra alt, også alkohol, og så vil jeg søge psykiater med det speciale fordi det er også noget lort kun at side med mig egen tro, så bliver det lidt svært for jeg kan sidde og sige nok til mig selv det er helt væk, mens underbevistheden mener noget andet og så kommer jeg sgu ikk så langt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 12:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Du skal bare vide at en psykiater vil behandle med medicin. De vil gerne agere som den store troldman der kan løse alt men det er vist langt fra tilfældet. (virkelig langt fra) men det er self dig der afgøre det. jeg ville dog vælge en psykolog eller anden form for behandling, evt i forbindelse med lidt meditation eller andet afslappende og godt. Jeg ved godt det jeg siger nu bliver nævnt så ofte herinde - som en mirakkelkur på alt, men motion og sund kost... hav det altid i baghånden, det kan være med til at løfte hele verden lidt og gøre den lidt grønnere igen.

jeg har også mine perioder hvor jeg er ... kuk kuk - hvor hele verden syntes syrealistisk og ikke til at overskue (det hedder for meget cannabis) i de perioder hjælper motion mig virkelig meget til at skabe overblikket igen.. og så giver det selvtilid og lækkert hår ;)

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 12:15 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2013 13:43
Indlæg: 43
Jeg tilslutter mig koret om at stoppe med hashen - det er virkelig ikke hvad du har brug for!

Ta en snak med en psykolog og lad vedkommende læse dit indlæg her.

_________________
“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.” - Friedrich Nietzsche


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 13:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Du skal bare vide at en psykiater vil behandle med medicin. De vil gerne agere som den store troldman der kan løse alt men det er vist langt fra tilfældet. (virkelig langt fra) men det er self dig der afgøre det.

Det er en lille smule off-topic det her, men må alligevel lige spørge. Jeg har lagt mærke til en generel modvilje (blandt folk på psy) mod psykiatrien og dens metoder. Ligger der personlig erfaring bag, eller er det på baggrund af et medieskabt billede af psykiatrien? Jeg har en del erfaring med psykiatrien, både som patient og igennem mit arbejde. Mit eget billede af psykiatrien er temmelig broget, der er mange problemer, især på hospitalerne. Også når det kommer til stofmisbrug er der en del problemer, bla vil man ikke behandle folk der er i et misbrug. Da misbruget jo ofte hænger sammen med en psykisk lidelse giver det jo ingen mening. Jeg har diskuteret det med Rindom der var enig. Alligevel mener jeg ikke psykiatrien er "dårlig" som udgangspunkt. Den hjælper virkelig mange mennesker, den hjælper bare ikke mennesker NOK. Delvis begrundet i dårlig økonomi, men også en dårlig kultur på mange psykiatriske afdelinger. Når det gælder privat praktiserende psykiatere er billedet ligeså broget, men personligt har jeg haft gode erfaringer.
Mit eget billede af psykologerne i danmark er nogenlunde det samme. Fra de rene kvaksalvere til virkeligt dygtige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 13:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
jeg har personlige erfaringer, bla med at man får nervepiller udskrevet og andet skidt - efter 10 minutters samtale.
det vil jeg mene er vanvid, har flere venner der har erfaret det samme at de smider det gift i hovedet på folk over det mindste.

f.eks da jeg i forbindelse med et cannabis stop sagde til psykiateren at jeg self havde haft lidt søvnproblemer de sidste dage men fortalte ham også jeg ikke rigtig havde noget problem med det da det jo nok snart ville gå over og var helt normalt bla bla.
alligevel mente han jeg både skulle have alopam og seroquel(stave?) - forklarede ham iøvrigt også hvor dejligt det var at være ædru og se tingende lidt mere klart :roll: så skal man da ha narko !?.......

ikke nogen spørgsmål til min kost eller om jeg dyrkede motion, bare piller - og da jeg stilte spørgsmål til hans metoder blev han små ubehagelig og sagde bla (hvis du er så skide klog kan du da bare helbrede dig selv) det var så også sidste gang den mand så mig for der blev jeg godt nok arrig og blev nød til at gå for ikke at reagere voldsomt - så ville han sikkert bare smide mig på den lukkede ;) :shock: :?:

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 14:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Nederen oplevelse! Men den bør ikke tages som indikator for den generelle tilstand i DK. Ligesom min egen historie heller ikke bør. Jeg startede som de fleste ud, med at få medicin ved egen læge, der inden havde diagnosticeret mig som lidende af depression.

De første piller han hældte i mig virkede ok (Citalopram), dernæst satte han mig på antabus, hvilket jeg idag er taknemmelig for. Det foregik ca sådan her: "Hvornår har du sidst drukket?" "Øh, igår eftermiddags" "Godt, så synes jeg du skal tage en antabus nu. Jeg har et glas her" Han tog godtnok røven på mig, men det virkede, jeg holdt op med at drikke og fik det væsentligt bedre.

Efter nogle år fik jeg det dårligt igen og krævede at blive henvist til en psykiater. Det tog halv lang tid, men slet ikke så lang tid som det kan gøre (ofte op til et år, hvilket er helt hul i hovedet). Den første psykiater jeg gik hos beholdte min egen læges diagnose og brugte udover medicineringen en time hver 14 dag ca (nogle gange oftere, nogle perioder kun en gang om måneden) på samtale terapi. Efter et par år gik han på pension og jeg skiftede psykiater og fik i denne forbindelse ændret min diagnose til bi-polar lidelse (maniodepressiv), hvilket nok også er mere passende. Min nuværende psykiater bruger 30 min en gang om måneden, hvilket måske ikke lyder af så meget, men vi har kendt hinanden i en del år nu (han brugte mere tid i starten). Udover medicineringen benytter han sig også af hypno-terapi, altså en form for hypnose.

Min pointe med denne smøre er, at der findes rigtig dygtige psykiatere også, psykiatere som supplerer medicinering med samtale terapi. For de fleste "hårde" lidelser skal der dog medicin til, før samtaleterapi overhovedet kan begynde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 14:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
-måske kunne en smart moderator flytte de sidste par posts til en ny tråd? Det er mega of topic, men et spændende emne. Jeg kunne selv godt tænke mig at høre om folks erfaringer med psykiatrien, også i forbindelse med stof-misbrug/brug.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 14:31 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 mar 2014 13:39
Indlæg: 10
Ja præcis føler mig overhovedet ikke sikker over noget som helst mere, og kan ikke rigtig styre mine tanker i en lige gyldighed og bare slappe af, tænker bare lige pludselig; jamen hvorfor gør jeg sådan, hvorfor bevæger jeg mig sådan osvosv. Har dog altid stået ved mine egne valg, aldrig været usikker på hvad jeg ville eller noget, så det her er skræmmende for mig.

Jeg kan genkendene nikke til det du beskriver, at overanalysere alting; såsom hvorfor du bevæger dig på en bestemt måde, hvorfor sagde han den sætning osv. Det kan sagtens være en bivirkning ved psykedeliske stoffer (også cannabis). Jeg har selv oplevet lignende symptomer, det eneste der har hjulpet for mig er søvn, afslapning og medicin når tankerne kørte for meget rundt, og jeg ikke kunne få min søvn.
Citat:
Mht. medicin er det ikke noget jeg vil indtage, har ikke lyst til at være forsøgs kanin for staten, aner ikke hvad der sker med mig oom 10 år så :-)

I nogle situationer er medicin nødvendigt at indtage, specielt når man snakker i relation til psykoser, manier, skizofreni eller lign. Medicin kan hjælpe en på rette veje og kan virke rigtig godt, som en midlertidig løsning.
Alting har ikke nødvendigvis en bagtanke, og du behøver ikke finde en grund til alt, men som sagt bør du søge hjælp.


Senest rettet af Tertius Oculus 31 mar 2014 18:33, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 14:35 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 mar 2014 13:39
Indlæg: 10
Meditation kan også hjælpe dig bedre på veje; i forhold til at få samlet tankerne og stoppe med at overanalysere alting. Prøv eventuelt at benytte nogle af de mange ''Guided Meditation for Relaxation'' videoer på YouTube eller lign.


Senest rettet af Tertius Oculus 31 mar 2014 18:32, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 14:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2009 15:39
Indlæg: 973
Skizofreni og psykose, hvor får I det fra? Kan I virkelig sidde og diagnosticere folk over nettet? Og Satori, hvem siger i øvrigt, hun skulle ha' brug for at få en diagnose? Synes godt nok, du er hurtig til at dømme ud fra det indlæg, det kan du jo overhovedet ikke. Tag dig lige sammen, tak


Hahaha!, du har været savnet lykkeli. Godt at se dig :D De kommentarer er bare guld værd

EDIT: For mig, har jeg mere en modstand mod psykiatrien som felt. Jeg ved at medicin hjælper mange til at overleve, men det er stadig voldsom form for kontrol, hvilket jeg ikke bryder mig om. Det er systemets håndlangere så at sige. Prøvede engang noget antipsykotisk medicin til at sove på. Kemisk spændetrøje. Det er ret fucked. Det høvler kanterne af det levende menneske. Det er selvfølgelig ret generelt, der findes også tilfælde hvor personen er hjerneskadet og derfor vitterligt har brug for medicin som eneste løsning. Okay, det fair nok

_________________
Seriøs leg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 mar 2014 20:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Men det var måske en god ide at stoppe med at ryge den fede hver dag, inden man prøver at æde piller.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team