Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 18:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 21 sep 2014 21:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2010 21:21
Indlæg: 306
RemorsefulSmoke skrev:
Tropica skrev:
De tanker du har er ikke dig. Du må lære med tiden af differenciere mellem dine tanker og så dit væsen


Sorry for at fare ud af en tangent. Men det lyder mægtig relevant, hvordan gør man det? Kan du anbefale læsning, øvelser eller dele erfaringer om det?
KH


Tænk over det. På samme måde som at et kort ikke er det samme som det tærren, som kortet viser, er du heller ikke det samme som dine tanker om dig. En tanke, om den refererer til dig eller ej, er ikke hele dig - den er højst en del af dig. Når du går på restaurant æder du ikke menukortet hvor retterne står beskrevet på, dem kan du ikke spise. Du peger på menukortet, og så kommer der den rigtige vare. Ligeså med tanker. De peger på den rigtige vare, men beskrivelsen er ikke det beskrevne. Fingeren der peger på månen er ikke månen. Tænkeren er ikke en tanke. Tænkeren kan godt tænke om sig selv, men tænk over hvad en tanke er. For overhovedet at tænke på noget skal du bruge din fantasi. Det vil sige at det du tænker på, og måske føler er dig, er en ting der opstår i din fantasi. Jeg siger ikke at den overhovedet ikke stemmer over ens, blot at det ikke er hele billedet. Det kan også ses sådan her; siden det kræver hukommelse om dig selv at tænke på dig selv, vil din selvopfattelse (samt alle andre tanker) nødvendigvis være baseret på fortiden, og fortiden alene. Hvad med lige nu? Lige nu, som er det tidspunkt du ikke kan huske, hvad er du? Hvis du ingen tanker tænker, hvad er du så for et væsen? Ideer eller tanker kan ikke være svaret her, fordi de kan høst sige den halve sandhed, i kraft af at de er baseret på fortiden, hvad du kan huske, og selv da peger de højst på noget. Hvis du skal forstå hvad tanken peger på, uden at lytte til ideer eller tanker, hvad er du så? Sagt anderledes: hvad er du før tanker?

Måske det kan give lidt til eftertanke. Jeg vil af sagens natur ikke svare på spørgsmålene jeg har stillet, de vil kun have effekt hvis du selv undersøger dem ærligt. Der er et svar, og det er selvfølgelig kanske simpelt, men det er ikke hvor de fleste folk er vandt til at lede, når de skal se sig selv. Jeg kan snakke meget mere om sådan noget her hvis det skal være. Jeg har selv erfaring med LSD, og vil gerne hjælpe.

_________________
Ne frustra vixisse videar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 sep 2014 18:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 mar 2014 14:22
Indlæg: 32
For mig lyder det som om du bare tænker lidt for meget over tingene. Prøv at gør det der føles rigtigt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2014 13:38 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Ha ha Paul Muad Dib! Ja, Funone kunne i teorien godt være en homosexuel mand, men omvendt er folk herinde også temmelig fastlåst i deres formodning om, at de andre brugere altid er af hankøn.
Jeg tror i øvrigt at hun er holdt op med at komme her.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team