Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 19:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: On the edge
Hej alle

Efter lang tids overvejelse skriver jeg nu herinde, i håb om at nogen kan forklare mig, eller har den mindste
ide om hvad det er der sker med mig, for jeg er selv ved at gå lidt i panik.

Jeg vil prøve at gøre en meget lang historie kortere.

Mit problem er at jeg er begyndt at føle mig panisk angst. Dette er opstået efter mit sidste svampetrip, som
var for ca. 3 uger siden. Jeg spiste ca. 5,5 g. tørrede magic truffels.
En uge eller to forinden havde jeg haft mit livs mest skræmmende oplevelse. Jeg havde spist en alt for stor mængde
hash kager med nogle venner, og endte med at gå i vanvittig panik, hvor jeg ikke vidste hvem jeg selv var, troede at jeg var fanget i det her hul og var så tæt på at hoppe ud af vinduet, fordi jeg bare ville have det til at stoppe.
Jeg var slet ikke klar over at man kunne få det sådan af at spise hashkager.
Jeg havde dog weekenden forinden haft et meget kraftigt svampetrip (ca 15 g magic truffles) og jeg ved
ikke om det er det der stadig sad i kroppen?? :roll:

Det tog mig omkrig 3 dage at komme mig over den her oplevelse, fysisk. Jeg gik i en konstant tåge og følte mig
slet ikke tilstede. Mentalt er det noget der stadig sidder dybt i mig, selvom det er blevet bedre.

Omkring 10 dage efter tager jeg så de 5,5 g MT sammen med et par venner. Jeg havde fra starten af en følelse af at stemningen ikke var så god i selskabet denne dag, og set i bakspejlet var det dumt at jeg valgte at trippe under så "usikre" settings. Samtidig med dette så var det første gang at jeg skulle trippe blandt mange mennesker på lidt plads (koncert).
Med min meget dårlige oplevelse i baghovedet og den mærkelige atmosfære omkring mig begyndte jeg at blive lidt halv-nervøs for mit kommende trip lige efter at jeg havde spist svampene. Derfor drak jeg med det samme en halv liter vand og spiste noget chokolade, da jeg på den måde troede at jeg kunne holde det lidt nede.
Efter ca 20 min begyndte de første tegn på at virkningen havde indtaget min krop (en konstant trang til at gabe/bevæge kæberne, kløende næse, og summen ud i kroppen, samt en følelse af konstant at skulle tisse).
Vi går ind på spillestedet og på daværende tidspunkt har vi det ret sjovt sammen.
Dog føler jeg det frustrerende at min ene ven bliver ved med at sige at han ikke kan mærke noget, og han sætter
spørgsmålstegn ved hvordan vi kan føle os så påvirket.
Inde til koncerten drikker jeg kun sodavand, da jeg stadig er overbevist om at jeg kan holde trippet nede :roll:
Hver gang jeg er ved at "falde ind i trippet" trækker jeg mig selv ud ved at sige til mig selv at jeg "skal styre mig".
Under hele trippet føler jeg mig meget udenfor og det er som om de to andre har noget sammen, som jeg ikke rigtig kan trænge ind til. Det de griner af, griner jeg med på uden helt at forstå det/synes at det er sjovt.
Det meste af mit trip går med at stene og drikke enorme mængder sodavand. Jeg oplever stemninger meget intenst og føler mig ret sensitiv. :? På et tidspunkt hvor vi alle står og griner oppe i baren, bliver der helt stille og jeg tror at musikken er stoppet med at spille og at det er fordi vi har forstyrret koncerten. Dette var selvfølgelig bare noget jeg forstillede mig, men mine venner kigger bare underligt på mig og jeg får igen den der følelse af at være udenfor.
Denne følelse er tilbagevendende resten af natten.

Efter koncerten føles det som om at trippet er stilnet meget af, og vi beslutter derfor at tage ud og få nogle øl. Da vi ankommer til stedet, hvor vi skal drikke øl, er stemningen mellem mine to venner meget dårlig.
Det ender med at de diskutere og snerre af hinanden imens jeg bare sidder og glor. Sådan foresætter det resten af aftenen, og på et tidspunkt vender den ene sig mod mig og begynder at være spydig i hendes kommentar overfor mig osv.
Selvom jeg ikke føler mig særlig påvirket mere på daværende tidspunkt, er jeg stadig inde i min egen verden hvor jeg pludselig føler mig meget negativ og synes at verden og hele dens befolkning er kapitalistiske og at det hele er så overfladisk og materalistisk. :hm: sådan har jeg det resten af natten og alt i alt har vi ikke den sjoveste bytur.

Til sidst tager vi tilbage til det sted vi skal overnatte og går i seng.
Næste dag er stemningen meget trykket og alle er helt stille på vej hjem.
Resten af dagen føler jeg mig meget melankolsk og nedtrykt og har let til tåre.
Jeg kan ikke sove om natten og ligger vågen det meste af den. jeg tænker helt vildt og mine tanker driver mig længere og længere ud noget ala: Jeg tænker på noget, og så tænker jeg på hvorfor jeg tænker, også tænker jeg på hvorfor jeg tænker at jeg tænker osv... Hvis det overhovedet giver nogen mening? :shock:
Til sidst er det så ekstremt at jeg nærmest har en følelse af at jeg stadig tripper og at jeg næsten forsvinder ud af min egen krop. :? samtidig med dette tænker jeg så meget at jeg nærmest kan høre en knagen inde i mit hoved??
Dagene efter går det lidt bedre, men det her tankespind foresætter.

Her 3 uger efter er det kun blevet værre. Jeg er begyndt at få den her paniske angst følelse når jeg begynder at tænke "for meget" hvilket sker stort set hele tiden. Jeg har svært ved at forklare hvad det er der sker. Men det er som om jeg tænker "for stort". Jeg tænker på hvorfor jeg tænker, har tanker om verden og jeg kan ikke være nogen steder/have nogen samtaler uden at jeg i mit hovede analysere dem og køre dem ud i noget helt vanvittigt. Når jeg ser en dør er det ikke mere bare en dør men jeg tænker nu på hvorfor det er en dør, hvorfor der er en dør osv.
Jeg ved godt det lyder helt fuckt :|
Hvis jeg høre radio, ser tv, eller at nogen snakker kan jeg godt få den der følelse af pludselig at forsvinde lidt ind i mig selv og at stemmerne/lydene omkring mig bliver fjerne. Så begynder den her lidt paniske følelse af at jeg har kørt mig selv ud i noget, som jeg ikke kan komme ud af.
Jeg var ude og køre en tur med en ven her for et par dage siden. Der er meget tåget og vi køre forbi nogle drivhuse, ude på en mark. Pga drivhusenes kraftige belysning oplyser det himlen omkring os og får det til at virke meget "tungt" pga tågen. Jeg bliver virkelig skidt og panisk indeni, og føler mig så fanget. Det var meget ubehageligt. Det samme kan ske med min ring, som jeg har på fingeren. Hvis jeg begynder at fokusere på at den er der, og at den strammer så går jeg i panik og vil have den af..... Jeg har aldrig oplevet noget lignende?? og det er sådan hele tiden. Jeg føler at jeg går indeni min egen verden, som jeg ikke kan slippe ud af.

Det her er ved at freake mig fuldstændig ud og jeg prøver virkelig at lade være med at tænke på det. fordi jeg har en følelse af at jeg køre mig selv længere og længere ud. :?
Jeg har læst meget herinde siden det begyndte og jeg tænker på det næsten hele tiden. Jeg har en følelse af at det gør det værre, men kan alligevel ikke lade være.

Det skal lige siges at jeg aldrig har lidt af angst, eller lignende. Jeg er kvinde, først i tyverne og bor alene.
Til hverdag vil jeg beskrive mig selv som velfungerende, men jeg har været helt ude af balance de sidste uger. Måske skal det også nævnes at jeg har været i byen hver weekend siden mit sidste trip. Ved ikke om det har noget at sige.
Jeg har ikke taget andre stoffer eller røget hash.

Jeg håber at der er nogen derude, som gider læse alt dette og at det giver mening på en eller anden måde.. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg søger, men måske en der kan fortælle mig om det er en normal bivirkning efter to trip så tæt på hinanden eller hvad jeg kan gøre for at dæmpe den her angst, og over tænkning, som sidder i mig?? :-| eller andre gode råd??

KH Laroux

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg tror godt man kan have meget gang i ens tanker efter en periode med hæftig trippen, man skal helst tage sig en pause på i hvert fald 3-4 uger mellem hvert trip så man lige giver kroppen og psyken tid til at lade oplevelsen synke ind, især hvis man har haft kraftige oplevelser som du fortæller om. Hashkage kan blive meget meget kraftigt, dét og så højdosis trips er nogle af de vildeste historier jeg har hørt fra folk, så der er ikke noget unormalt i at du har fået denne reaktion. Du burde dog overveje om stoffer er noget for dig, hvis du seriøst overvejede at hoppe ud af vinduet for at få det til at stoppe, det er ikke noget umiddelbart sundhedstegn, de psykedeliske stoffer og cannabis hører til en stofgruppe, hvor man engang imellem må stå igennem nogle ubehagelige følelser og fornemmelser, det er en del af den verden IMO, er man ikke indstillet på det, bør man holde sig fra dem. At du har været i byen kan godt være med til at udskyde den periode det tager for din krop og psyke at komme sig, går jo udfra at du drikker dig godt i hegnet når du går i byen, eller i hvert fald gør det for at "slippe lidt væk fra dig selv", hvilket der ikke er noget galt med, men i din situation burde du måske tage en weekend med kamillethe/chai, røgelse, rolig musik, meditation eller en tur i spa, eller hvad der nu får dig til at koble fra og falde til ro.
Mht. til din tankeprocesser, vil du måske kunne have godt af at forsøge dig med noget meditation, under de mest gængse former for meditation opøver man sit sind til at blive iagtageren af ens tanker i stedet for at lade sig rive med af dem, på den måde kan man godt lade tankerne vandre uden at blive ligeså stærkt følelsesmæssigt påvirket af dem - det har i hvert fald hjulpet mig de få gange hvor jeg har haft tendens til angst/stress/panik.

Håber du kunne bruge mine tanker til noget, pas på med stofferne, det er ikke kun legetøj. :)

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Kære Laroux

Det lyder som en rigtig møgsituation. 5,5 gram er en ganske høj dosis og med dårlig set/setting plus den dårlige oplevelse med hashkagerne i baghovedet, er du vist kommet ud et sted, hvor du har svært ved at finde tilbage til en situation, der er konstruktiv for dig lige nu. Selvom det måske er en ringe trøst lige nu, kan det måske hjælpe at vide, at du bestemt ikke er den eneste, der er endt i en psykedelisk krise. Først og fremmest vil jeg anbefale dig, at læse Fannys indlæg om den udefinérbare angst: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=18&t=6850 og læs også gerne resten af tråden. Der er rigtig mange gode tanker fra mange forskellige brugere herinde om angst fremprovokeret af psykedelika.

Har du nogle omkring dig, du snakker med om det, du oplever? Venner/familie? Ellers skal du huske på, at din læge har tavshedspligt, hvis du føler, det kunne være rart at få hans/hendes tanker om din situation.

Hold os gerne opdateret med, hvordan det går. Det kan ofte være nemmere at rådgive, når man har lidt mere proces med.

NB: Jeg flytter dit indlæg til forummet Medaljens Bagside, men emnet vil i en tid fortsat også kunne findes gennem svampeforummet.

Junior medlem

Mange tak for hurtigt svar!
Det var alt sammen meget behjælpeligt :)

Jeg har også tænkt meget på om jeg skulle holde mig helt væk fra stofferne (svampe, det er det eneste jeg tager)
Men jeg synes det er så ærgerligt, da jeg havde haft rigtig gode trip før og fik gode oplevelser ud af det.
Men i hvertfald som du siger holde en god pause!
Og ja, jeg har nemlig drukket mig helt ned og prøvet at flygte lidt fra mig selv. Føler selv jeg har opført mig meget mærkeligt og gjort nogle ting, som jeg ikke rigtig kan stå ved i ædru tilstand, på mine byture efterfølgende. Alt i alt har jeg slet ikke været i balance!! :S
Den der med at hoppe ud af vinduet var også virkelig voldsom og jeg var meget skræmt over mig selv, men jeg havde det så forfærdeligt og det skulle bare stoppe NU. :O

Men tusind tak for dine råd og at du gav dig tid til at læse og svare - jeg har det allerede bedre, føler jeg! :)

Meditation er helt klart en god ide - jeg starter også snart til yoga igen, hvilket jeg håber også får mig mere i balance :)

Junior medlem

Kære Laroux

Det lyder som en rigtig møgsituation. 5,5 gram er en ganske høj dosis og med dårlig set/setting plus den dårlige oplevelse med hashkagerne i baghovedet, er du vist kommet ud et sted, hvor du har svært ved at finde tilbage til en situation, der er konstruktiv for dig lige nu. Selvom det måske er en ringe trøst lige nu, kan det måske hjælpe at vide, at du bestemt ikke er den eneste, der er endt i en psykedelisk krise. Først og fremmest vil jeg anbefale dig, at læse Fannys indlæg om den udefinérbare angst: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=18&t=6850 og læs også gerne resten af tråden. Der er rigtig mange gode tanker fra mange forskellige brugere herinde om angst fremprovokeret af psykedelika.

Har du nogle omkring dig, du snakker med om det, du oplever? Venner/familie? Ellers skal du huske på, at din læge har tavshedspligt, hvis du føler, det kunne være rart at få hans/hendes tanker om din situation.

Hold os gerne opdateret med, hvordan det går. Det kan ofte være nemmere at rådgive, når man har lidt mere proces med.

NB: Jeg flytter dit indlæg til forummet Medaljens Bagside, men emnet vil i en tid fortsat også kunne findes gennem svampeforummet.

Tusind tak for dit svar!! :)
Jeg har også tænkt på efterfølgende om dosis var alt for høj - jeg burde nok have taget mindre. Den første gang spiste jeg en hel pakke selv, og der var jeg også meget påvirket. Alt dette er sket indenfor ca. 2 måneder. Så har mere eller mindre været påvirket konstant, hvilket nok heller ikke ligefrem har været godt for mig :?
I min hverdag lever jeg dog meget sundt og dyrker meget motion, hvilket jeg håber har hjulpet lidt.

Jeg har ikke snakket med så mange om det. De to venner, som jeg havde den meget ubehagelige hash-kage oplevelse med, talte jeg lidt med om det efter. De andre venner jeg trippede med, har jeg slet ikke nævnt det overfor efterfølgende. Har ikke rigtig talt med andre om det, da jeg synes det er svært at dele med dem jeg ikke tripper med/folk der ikke bruger stoffer. Har dog en anden ven/bekendt som selv dyrker de psykedeliske stoffer en del, som jeg fortalte om min oplevelse og han sagde nogle ret gode ting, som hjalp mig lidt :wink:

Jeg vil helt sikkert læse Fannys indlæg, for det lyder ret meget som det jeg går med!

Endnu en gang tak! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Generelt synes jeg at der kan opstå rigtig akavede og kejtede situationer, misforståelser og underlige vibes på sociale trips med folk man ikke er virkelig tæt på. Jeg undgår psykedeliske trips med nogen som helst, jeg har ingen mennesker jeg vil kunne forestille mig at trippe overfor - cannabis oralt gør jeg kun i meget trygge settings. Koncerter er IMO ikke gode omgivelser for trips hvis man er følsom og har en tendens til at "dykke indad" i psykedeliske tilstande. Jeg tror måske du skal omdefinere, for dig selv, hvad det vil sige at trippe? Det er ikke alle mennesker der kan trippe balls og gå til koncerter og få grineren på - vi er alle individuelle og har hvert vort unikke sind med de erfaringer og karaktertræk det fører med sig.

Hvad angår din tilstand, må du betrygge dig selv om at du nok skal komme dig over chokket, evt. et mildt MDMA trip til at konfrontere de skræmmende oplevelser du har haft, det kan godt hele lidt post-traumatiske oplevelser men indenfor de næste måneder vil jeg råde dig til at tage en god lang pause fra alt (inkl hash) og pas godt på dig selv, omgiv dig med folk der gør dig godt og som du måske endda kan få talt ud med omkring dine oplevelser.

Håber det kan bruges. Held og lykke fremover.

Medlem
Brugeravatar

Hvis det var mig ville jeg tage en pause fra alt (alkohol, shrooms, røg) i 1-2 mnd. her regner jeg ikke 1 øl el. lin. men tage ikke på druk,
jeg ville derimod, gå efter alle andre gode oplevelser der gør livet værd at leve:

hvis ikke du har set filmen "YES MAN" vil jeg stærkt anbefale den, den handler om ikke at side fast i sin grå og kedelige hverdag, jeg vender selv tilbage til den fra tid til anden når jeg føler jeg har brug for et kærligt spark bag i.

Da jer så den første gang fik den mig til at takke ja til en fødselsdags/julefrokost invitation og tage over og besøge en gammel ven der var flyttet til den anden ende af landet og havde den mest fantastiske weekend EVER!

Trips = Ude godt
Base Line = Hjemme bedst

når du har fundet ud af at der er 1000 ting i dagligdagen der kan gøre dig glad uden narko og er begyndt at hvile lidt i dig selv.. ville jeg tage hvad der svare til max. 2g cubensis i hjemlig setting med EN god ven/veninde med erfaring der tripper max. samme mængde og fyld rummet med alt hvad der gør jer glade.. Shrooms handler om at lære jer selv at kende og er ikke et party drug og store mængder oralt cannabis kan være et helvede for os alle.

Jeg har altid udvalgte "feel good movies"(American pie: Betahouse, Mama Mia..) liggende fremme på bordet på skiver lige til at smide i maskinen hvis trippet bliver for negativt/dystert.. og vupti tankerne er nu på en Glad/Sjov film frem for Mekankolske tanker.. og når ret skal være ret har jeg også et døgn el. 36 timer hvor jeg er smadret og små depri efter et trip hvor jeg presser citronen..

efter mere end 10års erfaring med svampetrip er jeg først nu ved at overveje at forlade de hjemlige rammer og jeg tripper normalt alene eller med en ven jeg stoler 200% på..

Bright.. :peace:

PS: MIn PM er altid åben..

Junior medlem

Generelt synes jeg at der kan opstå rigtig akavede og kejtede situationer, misforståelser og underlige vibes på sociale trips med folk man ikke er virkelig tæt på. Jeg undgår psykedeliske trips med nogen som helst, jeg har ingen mennesker jeg vil kunne forestille mig at trippe overfor - cannabis oralt gør jeg kun i meget trygge settings. Koncerter er IMO ikke gode omgivelser for trips hvis man er følsom og har en tendens til at "dykke indad" i psykedeliske tilstande. Jeg tror måske du skal omdefinere, for dig selv, hvad det vil sige at trippe? Det er ikke alle mennesker der kan trippe balls og gå til koncerter og få grineren på - vi er alle individuelle og har hvert vort unikke sind med de erfaringer og karaktertræk det fører med sig.

Hvad angår din tilstand, må du betrygge dig selv om at du nok skal komme dig over chokket, evt. et mildt MDMA trip til at konfrontere de skræmmende oplevelser du har haft, det kan godt hele lidt post-traumatiske oplevelser men indenfor de næste måneder vil jeg råde dig til at tage en god lang pause fra alt (inkl hash) og pas godt på dig selv, omgiv dig med folk der gør dig godt og som du måske endda kan få talt ud med omkring dine oplevelser.

Håber det kan bruges. Held og lykke fremover.

Mange tak fordi du også gav dig tid til at læse, svare og komme med gode råd! :) Jeg er meget taknemmelig over alle de svar jeg har fået.
Jeg er helt enig i at jeg skal holde en lang pause og dette er inklusiv mine byture. Jeg plejer slet ikke at tage hverken svampe eller at drikke så tit, som det er sket det sidste stykke tid. Jeg holder gerne lange pauser mellem det, da jeg slet ikke bryder mig om at gøre det så ofte. Jeg tror måske også at det hænger sammen med en form for hvileløs tilstand, som har hærget i mig, i mange måneder, efter jeg kom hjem fra en længere rejse. Har ikke rigtig kunne finde ro igen, efter jeg kom hjem og det har måske ledt til at jeg har ville ud over kanten på en anden måde.. :roll:

Den ene af de to jeg trippede med sidst, havde jeg aldrig prøvet at gøre det med før, og det gjorde det måske også for usikkert. Han var lidt svær at finde ud af den dag, hvilket jeg fra starten tænkte meget på. Den anden er dog en, som jeg altid tripper med og jeg plejer at have nogle virkelig behagelige og gode oplevelser, når vi gør det sammen. Det meget kraftige men meget gode trip, som jeg havde sidst var med hende, var en helt fantastisk men på sin vis også meget voldsom oplevelse (da det var så stærkt) hvor jeg havde en så kraftig følelse af velvære og tryghed indeni, i hendes selskab. Det var en meget vild oplevelse, da jeg følte en speciel sammenhørighed, som mindede om et familært bånd. Ja, det lyder lidt spacy.. men det var også ret specielt! :oops:
Men ihvertfald. Jeg tror også du har ret i at jeg skal flytte det til hjemlige omgivelser. Jeg har også en ide om at jeg skal ud i naturen næste gang.
Det er også crap at være helt blæst og flyvende i offentligheden, fordi man samtidig er så bevidst om at prøve at skjule det for andre.. :shock:

Faktisk har mine tanker selv kredset om MDMA, men jeg har ingen erfaring med det :)

Jeg vil komme med en opdatering senere hen, og fortælle om det hele er blevet bedre :)

Junior medlem

Hvis det var mig ville jeg tage en pause fra alt (alkohol, shrooms, røg) i 1-2 mnd. her regner jeg ikke 1 øl el. lin. men tage ikke på druk,
jeg ville derimod, gå efter alle andre gode oplevelser der gør livet værd at leve:

hvis ikke du har set filmen "YES MAN" vil jeg stærkt anbefale den, den handler om ikke at side fast i sin grå og kedelige hverdag, jeg vender selv tilbage til den fra tid til anden når jeg føler jeg har brug for et kærligt spark bag i.

Da jer så den første gang fik den mig til at takke ja til en fødselsdags/julefrokost invitation og tage over og besøge en gammel ven der var flyttet til den anden ende af landet og havde den mest fantastiske weekend EVER!

Trips = Ude godt
Base Line = Hjemme bedst

når du har fundet ud af at der er 1000 ting i dagligdagen der kan gøre dig glad uden narko og er begyndt at hvile lidt i dig selv.. ville jeg tage hvad der svare til max. 2g cubensis i hjemlig setting med EN god ven/veninde med erfaring der tripper max. samme mængde og fyld rummet med alt hvad der gør jer glade.. Shrooms handler om at lære jer selv at kende og er ikke et party drug og store mængder oralt cannabis kan være et helvede for os alle.

Jeg har altid udvalgte "feel good movies"(American pie: Betahouse, Mama Mia..) liggende fremme på bordet på skiver lige til at smide i maskinen hvis trippet bliver for negativt/dystert.. og vupti tankerne er nu på en Glad/Sjov film frem for Mekankolske tanker.. og når ret skal være ret har jeg også et døgn el. 36 timer hvor jeg er smadret og små depri efter et trip hvor jeg presser citronen..

efter mere end 10års erfaring med svampetrip er jeg først nu ved at overveje at forlade de hjemlige rammer og jeg tripper normalt alene eller med en ven jeg stoler 200% på..

Bright.. :peace:

PS: MIn PM er altid åben..

Også tusind tak til dig, fordi du gav dig tid til at læse og svare! Jeg er meget glad for alle de brugbare svar og råd i kommer med :gud:

Det er sjovt at du nævner det med at sidde fast i en grå og kedelig hverdag. For som jeg nævnte i tidligere kommentare, har jeg tænkt på om de her vilde måneder, mon kan skyldes en underbevidst trang til at "skulle ud over kanten", fordi jeg efter jeg kom hjem fra en længere rejse, ikke rigtig har kunne finde ro og tilfredsstillelse i livet her hjemme. :?

Men jeg vil prøve at følge dine råd - det lyder som noget der kunne hjælpe mig!
Første skridt på vejen er lige nu, hvor jeg sidder og nyder en kop chai med varm mælk. Det er ren velvære :wink:

Jeg tror ikke at jeg vil stoppe med at udforske den psykedeliske verden, da jeg er alt for nysgerrig og finder det interessant og lærerigt. (Selvfølgelig stadig med dyb respekt for alt hvad det indebære) :idea:

Jeg er meget glad for at høre din PM altid er åben, for det er nu meget rart at kunne dele sådanne ting, med folk som forstår.. Jeg er ikke flov over at jeg udforsker denne verden engang i mellem, men det er noget jeg har svært ved at skulle dele med de af mine venner som slet ikke gør det, eller har prøvet det. Måske ved du hvad jeg mener.. :) Man er for det meste aldrig enig, og det er svært at forstå og forklare når ikke begge parter har prøvet det.

Ift. doseringer, så er jeg begyndt at blive lidt i tvivl om hvad der overhovedet er anbefalesværdigt, da jeg plejer at spise en hel pakke magic truffles eller deler en med den person jeg gør det med... Det er måske alt alt for meget? :hm:

Medlem
Brugeravatar

For at starte bagfra så er dossering et spørgsmål om mange ting, oftest har smartshops en guideline der siger hvad en høj dosis er og anbefaler det halve af det til begyndere men det betyder ikke at den dossering kun er for begyndere, jeg har haft mange af mine bedste trips på en såkaldt "halv dosis" og der er noget andet der er mindst lige så vigtigt, pause på mindst 3-4 uger mellem trips skal ikke forståes som "en hævet pegefinger" af folk der mener de skal bestemme over andre, tvert imod er det for at din hjerne fysisk har tid til at nomalisere sig så der er balance i signalstofferne som fx. serotonin og mentalt for at give dig tid til at overveje dine sanseindtryk og dine tanker om hvad dine prioteter er her i livet..(for korte pauser mellem trips giver mig et dystert trip, som om glæden mangler)

umiddelbart tror jeg ikke at der er noget galt med dig, men du har nok taget munden for fuld (udnskyld udtrykket) og trænger til at få lidt ro på den inden du experimentere igen..

tiden kan med fordel buges på at læse op på viden om psy.. kultur.. historie..(med internettet løber du aldrig tør for læsestof..)

Jeg kan også anbefale : The Joe Rogan Experience: Wake Up Call (intro + 6 afsnint, playlist her under)

http://www.youtube.com/watch?v=1PCts2FGR8Y&feature=share&list=PLjl-hlmIfpJyUdvJ2M5ttisc-MDlFoWHw

hvis du vil gå dybere ind i den psykadeliske oplevelse ? men husk stil spørgsmål til ALT, selv dem der stiller spørsmål ved alt :wink:

Bright..

PS: Trøfler kan variere meget i styrke, hvis jeg skal kunne vudere din dosis skal jeg kende sorten ?

Medlem
Brugeravatar

Billede
Zombieland (2009)

Senest rettet af BrightShadowDK 29 dec 2013 15:45, rettet i alt 1 gang.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Du lyder jo allerede som om, du er på rette vej :)

Jeg vil, som Jokeren allerede har været inde på, anbefale dig, at du - i det omfang du kan overskue det - forsøger at arbejde aktivt med den angst, du står/har stået overfor. Det er min erfaring, at hvis man formår at finde en konstruktiv måde at arbejde med og udfordre sig selv ved angsttilstanden, kan man lære nogle vigtige ting om sig selv. Meditation er en god idé, men hvis du ikke har så mange erfaringer, kan det måske være svært at bruge på en god måde. Yoga lyder som en rigtig god idé - især hvis du kender en underviser, der kan håndtere, at øvelserne muligvis kan fremprovokere nogle heftige tilstande i dig. MDMA-terapi synes jeg kun, du skal kaste dig ud i, hvis du "hænger fast" i din negative tilstand i længere tid (+ du skal være sikker på, at du kan få ren MDMA og allerhelst finde en person, der kan rådgive dig/være sammen med dig). Det korte af det lange er, at jeg håber, du får noget værdifuldt med fra det her. Det ville være ærgerligt, at gennemgå sådan en møgsituation, for at den så skulle glide om bag i bevidstheden efter en måneds tid og helt ud af de mentale og emotionelle fordøjelsessystemer efter et par måneder.

Bliv ved med at passe på dig selv fysisk og mentalt. Så er jeg sikker på, at du kommer meget stærkere ned på den anden side.

Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes dette er et vigtigt emne der forhåbenligt kan hjælpe både dig og andre så jeg vil tillade mig at skrive nogle flere af mine erfaringer selv om det måske bliver lidt rodet at læse.

Jeg bruger svampe på 2 måder..

1/ som erstatning for MDMA (som jeg ikke har adgang til) men ikke som partydrug men som nydelsesmiddel alene eller med en god ven i hjemlige rammer hvor jeg hele trippet holder hjernen beskeftiget med film el. musikvideoer og derved har jeg ikke tid til de dybe tanker men først filosofere over trippet og livet efter comedown..

2/ som et værktøj til gøre mig selv til et bedere menneske, dette foretrækker jeg at gøre på egen hånd (alene) og hvis trippet er mere end jeg magter af en gang kan jeg smide en film på og vupti så tænker jeg på noget positivt.

jeg har i den forbindelse opnået en følese af at hvile i mig selv og selv om jeg aldrig har været racist er jeg nu endnu mere fokuseret på at folk fra hele verden er lige mennesker blot med forskellig kulturel opvægst.. (dette er en meget komplex diskution men sagen er at både vesten og lande undertrykt af vesten er galt på den..) jeg har været 10år om at nå her til og regner med at fortsætte med arbejde med mig selv både med og uden psy resten af livet..

Citat:
Citater af Mahatma Gandhi

-En nations storhed og moralske udvikling kan måles ved den måde, hvorpå den behandler sine dyr.
-Selv det smukkeste stof besidder ingen skønhed, hvis det har medført fattigdom og hunger.
-Øje for øje ender med at gøre hele verden blind
-De kan torturere min krop, knuse mine knogler, ja selv dræbe mig. Så har de min døde krop – IKKE min underkastelse.
-Den eneste tyran, jeg vil acceptere i den verden, er den stille stemme indeni.
-Du skal selv være den forandring, som du ønsker at se i verden.
-En ting, der bliver opnået med vold, kan man kun beholde med vold.
-Der er mange sager jeg er klar på at dø for, men der er ingen sag, som jeg er beredt på at dræbe for.
-Styrke kommer ikke fra fysisk kapacitet. Den kommer fra en utæmmelig vilje!
-De eneste djævle i verden bor i vore hjerter, og det er der alle slag bør udkæmpes.

Jeg kan anbefale filmen "Gandhi" men lad være med at trippe den.. (trip aldrig en film du ikke først har set uden at være påvirket)

Jeg sætter også en stor ære i at forberede mig på et trip, jeg kan i uger el. mere op til gå og psykke mig selv op til oplevelsen og forberede udsmykkning, frugt, slik og andet godt bla. er det nice at forberede noget rigtigt mad med kød evt. ost mm til efter trippet da jeg altid krever dette efter et trip (men ikke gider stå at lave mad i timevis)

:gud: Bacon er GUD :rocking:

lige inden trippet køre jeg gerne en tur med støvsugeren osv. ligger rent sængetøj på og reder op på sofaen, hæver temp. i rummet (i vinterhalvåret) og alt hvad jeg ellers føler for..

dosis beslutter jeg fra gang til gang men jo højere dosis jo mere mister du magten og er nød til at følge med strømmen hvor end den føre dig hen :arrow:
jeg har haft de bedste selv udforskende trip på 2gr. thai tørrede cubensis (pulveriseret og i gelatine kapsler) da jeg ikke bliver så overvældet ved denne dosis, og bedre kan ligge i mørket med lukkede øjne og CEV og lænke dybe tanker til musik jeg elsker..(velg en stilart der passer til den stemning du ønsker)

Tænk på shrooms som en katalysator der forstærker de føleser du allerede har og udnyt dette (Musik videoer med flotte/smukke kvinder og tempo i lyd og billede sætter vildt gang i trippet men udmatter også extremt dagen efter..)

hvis 4g (Thai svampe) er en høj dosis bruger jeg doseringer fra 2g til 4g + 4g + 4g (redosere efter 1,5timer og 3timer)
men jeg vil ikke anbefale redosering af disse extreme mængder da det kan give lige nøjagtig de bivirkninger du omtaler (undtaget dehydrering via sodavand)

min anbefaling er at følge smartshoppens guide for hvad der er en max dosis og tage mellem det halve og hele den dosis og ikke mere.

Bright..

Glem MDMA til du har styr på resten, da hjernen krever mere end en mild dosis, og det giver tømmermend dagende efter der minder om en rigtig depretion..
vær rask, fuld af energi og godt humør når du vælger at trippe (alle supstanser)

Junior medlem
Brugeravatar

Hej Laroux

Jeg har flere ting jeg gerne vil sige til dig, hvilke jeg håber kan hjælpe. Jeg kan kun skrive udfra hvad jeg har læst og sætte det i mine egen erfaringers sammenhæng, så det er selvfølgelig ikke sikkert at alt hvad jeg skriver rammer den oplevelse du forsøger at udtrykke. Jeg vil prøve ikke at gøre mit svar alt for rodet. Min tegnsætning er helt fucked, så hold tungen lige i munden :)

Der er blevet anbefalet dig at gå til din læge hvis du trænger til en snak med en udeforstående, men min erfaring er at det er de færreste læger der vil vide hvad det er du må forholde dig til. En god psykolog, måske med indsigt i gestaltterapi, vil jeg mene var et bedre bud. Jeg er ikke selv psykolog og har ikke indgående kendskab til psykologien, men det kunne lyde til at du er havnet i en form for neurotisk tilstand hvor du må forsøge at genetablere dine grænser. Panik ikke over denne 'label'. Jeg ser det som et klart sundhedstegn, og et tegn på styrke, at du har dømmekraften til at kunne samle dig om at skrive dette indlæg og sætte finger på en række af de ting du finder ubehag ved.
Jeg har selv prøvet noget lignende, da jeg tidligere havde et, for mig, for stort forbrug af hash. Det hjalp mig meget at læse i Dreyer/forums oversigt over gestaltterapeuten Fritz Perls. Ved at undersøge dette perspektiv følte jeg også jeg fik noget personligt ud af den svære tilstand. Jeg stoppede selv med hashen og fik et par gode snakke med en psykolog. Jeg ryger ikke hash længere, har slet ikke lyst, og føler ikke jeg får noget ud af de tilstande det sætter mig i.
Jeg benytter mig af svampe som både filosofisk- og terapeutiskmetode, men under langt mere medierede forhold end du beskriver (det kommer jeg ind på senere). Hvis du vælger at tage en snak med en psykolog, så husk at have dig selv med ind i det. Forsøg at finde grænsen mellem at være åben over for den hjælp han/hun vil give dig, uden at overlade alt din suverænitet til ham og tro at han har 'svaret'.

Jeg vil i øvrigt, ligesom flere af de andre, anbefale dig at holde pause fra stimulanserne og skabe ro. ISÆR fra hashen. Det lader til at du har brug for samling. Ikke adspredelse. Du behøver selvfølgelig heller ikke føle dig bundet af dig selv, men brug lige et par minutter til at mærke efter før du vælger en situation til eller fra.

Du har skrevet at du 'lige' er vendt hjem fra en længere rejse. Den slags skal ligeledes fordøjes. Dine nye erfaringer skal have tid til at falde ind i den ramme du nu må begå dig i.
Det gælder også forholdet til dine venner. Du skriver at du føler dig udenfor, at du ikke kan følge med i snakken eller måske bare ikke finder det interessant længere. Du er måske bare blevet opmærksom på, at du ikke bare sådan lige kan falde tilbage i samme mønster, at du har udviklet dig, og må give plads til, og gå ind i sammenhængen med de erfaringer din rejse har givet dig.

Min erfaring siger mig, at svampe har evnen til 'stemme' en ind til det punkt hvorfra ens vilje og opmærksomhed udspringer. Dette ser jeg som kernen af selvet. At man derfra ser ens egne tanker lidt på afstand, eller bare i et nyt lys, ser jeg ikke som en dårlig ting. Kan man bevare sin nysgerrighed idet, kan man hente mange spændende ting med derfra. Det er selvfælgelig ikke en tilstand man altid kan være i, alt forandres jo med de situationer der opstår, men det gør heller ikke noget. Man kan tilgengæld også opleve en del splid i sig selv over det, hvilket jeg tror du vil kunne nikke genkendende til. Men det ser jeg som symptom af at man hele tiden dømmer over sig selv. Prøv ikke at stræbe efter eller klynge dig til, bestemte sider af dig selv. Jeg tror grundlæggende at det der kommer til forgrund for vores opmærksomhed, gør det, for at finde forløsning, og at vi må være fleksible i forholdet mellem forgrund og bagrund i vores opmærksomhed. Giv dine følelser plads. Stol på at det at du bliver opmærksom på det og det, er nok til at tage det med ind i dine handlinger.
Dette får mig til at tænke på noget du skrev. Nemlig at du sagde til dig selv at du 'skulle styre dig'. Dette er det modsatte af hvad jeg mener vil hjælpe. Fanny, som også er blevet nævnt tidligere, sagde engang i et radioprogram 'svampe - retten til rusen' at det er ligesom at forsøge at holde låget på en gryde i kog: det går bare ikke. På et tidspunkt vil det boble over. Du kan høre programmet på youtube.

I øvrigt; Det at sætte spørgsmålstegn ved så normal en ting som en dør, et træ, et hus, en jord, et menneske, rum, tid, eller hvad der måtte dukke op, er et udtryk for menneskets nysgerrige natur: filosofiens mulighed!
Igen: Giv det den opmærksomhed det skal have, lad vær med at skabe splid i dig selv ved at kaste det væk eller hænge dig i det, som var det det eneste af betydning. Vær fleksibel i din opmærksomhed!
(jeg undskylder for bydeformen).

Jeg tror jeg vil runde af med at tage 'Søvnigt sinds' kommentar om at revurdere dit brug af psychedeliske stoffer op.
Jeg tror, som de andre, at det ville være klogt at holde lidt igen. Jeg kan godt forstå du synes det ville være træls at skulle give helt slip på så fantastisk en hjælper som svampen, men vent til du føler dig stærk, ovenpå og nysgerrig igen! Behandle den med respekt. Jeg ved godt det lyder strengt, men man får meget mere ud af at holde gode pauser imellem trips, gøre noget særligt ud af hvert trip og virkelig lade indtrykkende falde på plads. Jeg tripper selv kun med en enkelt eller få rigtig tætte venner, hvor vi giver hianden plads til at være os selv. Vi forsøger at afstemme med hinanden hvordan vi har det og hvordan vi håndtere det. Altså tager det og hinanden seriøst inden. Bagefter snakker vi om vores indbyrdes og fælles oplevelser. Der kan let gå tre-fire måneder imellem. Dermed ikke sagt at det er forkert med kortere tid. Jeg venter også nogle gange kun en måned. Det kommer helt an på om jeg har haft rum til at lade oplevelsen arbejde. Jeg foretrækker at være udendørs. Klatre i træer, kigge på sten, mærke vinden, mærke mig selv, forundres over himlen, havet, jorden, sammenhængen eller hvad det nu måtte være. Synes det giver en enorm følelse af ro, frihed og forhåbning. Jeg har ikke trippet meget, men forsøger altid for at få det meste ud af det og skabe forbindelse mellem det jeg for ud af et trip og det jeg laver i min hverdag. Mængde kan jeg dårligt hjælpe dig med, det kommer an på mange ting. Svampens styrke og karakter, ens modtagelighed samt hvad man mener giver den mest givtige oplevelse. Når/hvis du engang vil igang igen, så forsøg dig med mildere doser til en start. Ramte du ikke hvad du ville kan du tage lidt mere næste gang. Evt. lav en kande svampethe til redosering, men giv lige den første dosis en times tid til at virke. Kan du ikke mærke tiden er det måske nok det du tog i første omgang.
Der er mange måder at gøre det på, dette er bare hvordan jeg føler det bidrager bedst til mit min gøren og laden.

Helt til sidst. Når du nu selv nævner det med kapitalismen, materialismen og overfladiskheden. Du kan tro jeg kender det! Jeg foragter det system, som desværre overvælder os fra start! Spørgsmålet er: Hvordan tror du de andre har det og hvad tror du de har brug for at høre?

Håber du kan bruge mine tanker!

Alt godt herfra.

.

Medlem
Brugeravatar

Vel talt :gud: ÅndsAstronauten :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak! :)

Som du selv giver udtryk for: Det er et vigtigt emne og mange kan relatere til det og få gavn af at se det fra flere sider.
Håber ikke mindst at du Laroux kan få noget ud af de mange gode svar dit ærlige indlæg har ført med sig. Giv dig tid og rum til det, så skal du nok komme over det. Måske endda med en brugbar erfaring i bagagen :)

Junior medlem

Hej Laroux

Vil bare sige det kort siden at det måske er for trætende at læse så mange lange beskeder.

Tag en pause fra det vilde liv.
Drik te, spis sund mad, tag noget motion.
Giv din hjerne og krop noget ro ved at undgå noget meget intenst og usundt. (Såsom stoffer)
Hør det musik du allerbedst kan lide, eller gør det du allerbedst kan lide.
Hvis der er nogle venner der byder dig på en joint eller en omgang i byen, så sig at lige i øjeblikket må det blive en anden gang siden at du trænger til en pause.

Siger ikke at du skal lave om på din livstil, det ville bare være godt for dig at lige have en rolig periode for dit helbreds skyld.

Efter anden gang jeg var på svampe oplevede jeg også nogle bivirkninger, men jeg tog det roligt for mit helbreds skyld.
Jeg syntes bare at du skal gøre det som du føler er mest fornuftigt/roligt/sundest for dig selv lige nu.

En anden ting du lige skal huske er at, når du tager svampe skal du aldrig nogensinde tænke negative tanker uanset om det er svært eller ej.
Hvis du føler den der panik angst igen, så tage nogle dybe og rolige indåndinger, og huske at tænke på at "det bare svampene". Altså prøv nærmest at overvind dine tanker hvis de går dig på nerverne hvis du forstår hvad jeg mener. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

En anden ting du lige skal huske er at, når du tager svampe skal du aldrig nogensinde tænke negative tanker uanset om det er svært eller ej.
Hvis du føler den der panik angst igen, så tage nogle dybe og rolige indåndinger, og huske at tænke på at "det bare svampene". Altså prøv nærmest at overvind dine tanker hvis de går dig på nerverne hvis du forstår hvad jeg mener. :)

Jooo, man skal da ikke forsøge at køre ud af en negativ tangent men jeg synes næsten altid at "fuck fuck fuck ikke gå i panik" og "okay tænk på noget andet, ikke lade det overvælde dig" er starten på den mørke spiral. Hvis der opstår noget negativt, så tillad dig at blive rørt eller overvældet, skræmt eller ked af det. Vi lever i en kultur som tabuiserer følelser og emotioner, vi lærer aldrig at omfavne disse ekstreme udfald på følelsernes skala. Byd hvad end der måtte komme indenfor men klyng dig ikke til en negativ stemning hvis du har muligheden for at give slip, men at tvinge fokus et andet sted hen kan godt give modsat effekt.

Junior medlem
Brugeravatar

Jooo, man skal da ikke forsøge at køre ud af en negativ tangent men jeg synes næsten altid at "fuck fuck fuck ikke gå i panik" og "okay tænk på noget andet, ikke lade det overvælde dig" er starten på den mørke spiral. Hvis der opstår noget negativt, så tillad dig at blive rørt eller overvældet, skræmt eller ked af det. Vi lever i en kultur som tabuiserer følelser og emotioner, vi lærer aldrig at omfavne disse ekstreme udfald på følelsernes skala. Byd hvad end der måtte komme indenfor men klyng dig ikke til en negativ stemning hvis du har muligheden for at give slip, men at tvinge fokus et andet sted hen kan godt give modsat effekt.

+1

Medlem

...

Det her er ved at freake mig fuldstændig ud og jeg prøver virkelig at lade være med at tænke på det. fordi jeg har en følelse af at jeg køre mig selv længere og længere ud. :?
Jeg har læst meget herinde siden det begyndte og jeg tænker på det næsten hele tiden. Jeg har en følelse af at det gør det værre, men kan alligevel ikke lade være.

Det skal lige siges at jeg aldrig har lidt af angst, eller lignende. Jeg er kvinde, først i tyverne og bor alene.
Til hverdag vil jeg beskrive mig selv som velfungerende, men jeg har været helt ude af balance de sidste uger. Måske skal det også nævnes at jeg har været i byen hver weekend siden mit sidste trip. Ved ikke om det har noget at sige.
Jeg har ikke taget andre stoffer eller røget hash.

Jeg håber at der er nogen derude, som gider læse alt dette og at det giver mening på en eller anden måde.. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg søger, men måske en der kan fortælle mig om det er en normal bivirkning efter to trip så tæt på hinanden eller hvad jeg kan gøre for at dæmpe den her angst, og over tænkning, som sidder i mig?? :-| eller andre gode råd??

KH Laroux

Hey Laroux,
Kender rigtig godt den der overtænkning som du beskriver, den kan være vildt angstfremkaldende - jeg har selv kæmpet med angst i flere år, og overtænkning, overanalysering og bekymringer er en stor del af det for mig...
Jeg er for nylig stødt på en ny form for terapi, kaldet Metakognitiv terapi, hvis teori er, at det er disse "grublerier", som ligger til grund for de fleste psykologiske lidelser....

Her er en norsk artikel, som er ret beskrivende: http://www.psykologtidsskriftet.no/inde ... 162829&a=2
Her er en dansk forening, hvor der er metakognitive psykologer og grupper: http://www.cektos.dk/metalognitiv-terapi
(psykologerne tager desværre kun imod klienter med lægehenvisning i Næstved, men nu ved jeg ikke hvor du holder til i verden...)

Jeg har ikke selv gået til det endnu, da jeg for øjeblikket går hos en anden terapeut, som jeg er ret glad for, men er planen at jeg vil prøve det i fremtiden. Havde også lånt en bog om det ("Metacognitive therapy for anxiety and depression" af Adrian Wells), men så kom der lige lidt for meget at lave på studiet, så nåede aldrig så langt i den, og nu skal den afleveres :roll:

Men synes faktisk allerede jeg har fået lidt hjælp af bare at læse lidt om det på nettet...

Held og lykke med det hele, er ikke sjovt at gå rundt at have det sådan, føler med dig :wink:
knus fra Gryphon

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]