Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 10:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Allesammen,

Jeg skriver herinde fordi jeg er overbevist om at jeg har fået søvnparalyse. Da i sikkert kender symptomerne vil jeg ikke lægge så meget i det.(Hvis ikke er der et link her, http://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse). Mit spørgsmål går ud på om nogen ved om stoffer kan fremprovokerer det? Jeg har siden jeg første gang for godt 2 måneder siden prøvede MDMA for første gang (hvor jeg tog en alt for stor dosis. 1gram i alt), taget ca. 3 gram fordelt over den sidste måned. Mit sidste indtag var i for 2 dage siden. Men I løbet af den sidste uge har jeg stort set hver dag siden dette, vågnet med åbne øjne, lammet og forsøgt at råbe efter hjælp uden at kunne åbne min mund, flere gange om natten, samtidig med jeg har set en gammel dame inde på mit værelse, mens hun langsomt kommer hen imod mig. Det er meget ubehagligt og virkelig livagtigt, Det skal siges jeg lige er fyldt 20 år.

Er der nogen der har oplevet det samme, eller noget lignende? Og tror i det er kronisk?
Håber virkelig nogen vil bruge lidt tid på at hjælpe! :)

Mvh Mikkel

Medlem

nu må jeg lige forstå dig ret hvor mange gange har du taget mdma i den på en måned?

Medlem
Brugeravatar

Shit dude hold en lang pause fra MDMA og andre rusmidler generelt. Du burde da vide at det er alt for ofte at tage emma, det du har gang i.

Medlem
Brugeravatar

Hold da kæft et forbrug (misbrug)! :shock: Som ^^ Lol siger, hold en laaaaang pause fra rusmidler, og især MDMA. Sørg for generelt at holde en sund livsstil --> Spis sundt, dyrk motion, tag evt. kosttilskud (5-htp, vitaminer). Snak evt. med din læge? Det lyder fanme ikke sundt, det du har haft gang i.

Medlem
Brugeravatar

Helt normalt og intet at frygte.

Jeg oplever det efter perioder med ekstra "gang i den".
Da jeg engang holdt pause fra masser af cannabis, fik jeg det ret frekvent i de første uger. Mange oplever det også efter kokain.

Det menes at hænge sammen med et lavt niveau af serotonin i hjernen. Det passer nok meget godt på dig.

Når jeg oplever det, føler jeg en susen igennem hele hjernen. Føles som om hjernen lige "skyller igennem".

Du kan rent faktisk vende det til din fordel, når det sker. Mange mennesker forsøger bevidst at opnå søvnparalyse, fordi det er et springbræt til lucide drømme.
https://www.google.dk/search?q=lucid+dr ... +paralysis

Første gang jeg fik det, troede jeg, at jeg var blevet lam. Nu er jeg totalt ligeglad, når det en sjælden gang sker. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
Stop med at tage mdma, minimum 2 måneder

Det er ikke normalt at få sådanne effekter, men det er heller ikke normalt at tage så meget. Du skal nok blive god igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Søvnparalyse er en af de mest almindelige symptomer på overforbrug af MDMA.

Dit brug er komplet vanvittigt og mildest talt rendyrket idioti, havde du regnet med at det ikke ville have konsekvenser eller hvad?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Søvnparalyse kan være meget skræmmende, men er dog ikke i sig selv farligt.

Man kan faktisk vænne sig til det, og være bevidst om det når det sker. Det kan være ret interessant at lege med.

Junior medlem

Puha, lyder ikke specielt behageligt... Har mange venner som tit oplever søvnparalyse, med "Maren" (altså den gamle dame) involveret.
En af dem røre slet ikke nogen stoffer og han er faktisk den der har oplevet det flest gange. Anyways, MDMA'en fremprovokere helt sikkert det du oplever, når man tager så meget over så kort tid så bliver din hjerne påvirket helt afsindigt meget. Den kommer helt ud af balance. Men som folk skriver så hold en pause på en 2-3 måneder før du overvejer at tage på mdma tur igen, også overvej evt at doser lidt mindre. Hvis man skal tage 1 g mdma på en aften for at have det sjovt, så er det endten røvsyge fester du sidder til ELLER nogle rigtig lange aftener.
Ha' det godt, og pas på dig selv :)!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]