Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 03:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Forum.
Jeg søger en læge der ser metadon som noget der hjælper folk, og ikke noget man for en vær pris skal undgå.
min nuværende læge er på vej på pension han har givet mig metadon siden jeg var 16-17 år og jeg er idag 36.
Han bæger en stor del af æren af at jeg idag lever et normalt liv med kone og 2 børn og arbejder som selvstændig i min egen lille virksomhed.
Jeg har heller ikke nogen form for side misbrug, selv alkohol bruger vi ikke her. Jeg har altid kunne tale ærligt med min læge om at skruge dosis op og ned efter MIT behov (er dog sikker på at han ville stoppe hvis jeg var urealistisk)
Jeg ville sansynligt havde havnet i rende stenen for mange år siden hvis han ikke havde passede på mig.
Men nu er den tid slut.. og jeg ønsker ikke at komme på det lokale narko klinik og blive behandlet som en løgner og prøve at blive ned trappet efter deres nyeste akkopuntur kursus metoder, eller bare vente på de har en dårlig dag, og skal se hvor meget det vil ødelægge for mig hvis man leger lige med at udskifte min metadon dosis med nosinan el. truxal...
Hvis der er nogen der kender en læge der gerne VIL hjælpe og forstår hvad det drejer sig om ville jeg blive glad for at hører fra jer. Eller en henvisning til andre forummer eller andet der måske kunne lede mig vidre.
Og hvis der er nogen der har flames og sure opstød i ærmet så bedes de hoppe vidre da det ikke det jeg spørger til.
Pfh. Tak til alle jer gode mennesker.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
Hvor i landet søger du? Må man -ligeledes- spørge hvorfor du tager din metadon?

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Junior medlem

Jeg bor selv i køge men hvis man kan/må har jeg ikke noget imod at rejse langt bare jeg finder en god og forstående læge.
Jeg tager metadon fordi jeg IKKE kan undvære det. :( Så jeg er narkoman og det er vist en sygdom.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: syd
så burde du nærmere søge efter noget misbrugshjælp. det er ikke en sygdom og være narkoman.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
så burde du nærmere søge efter noget misbrugshjælp. det er ikke en sygdom og være narkoman.

Det var da den værste gang vås det der :shock: !!

Hvad med at få din læge til at sætte din dagdosis så høj at du godt selv vil kunne optrappe og nedtrappe efter behov?
Hvis du da kan styre det at have ekstra meget til at ligge?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A

Det var da den værste gang vås det der :shock: !!

Hvad med at få din læge til at sætte din dagdosis så høj at du godt selv vil kunne optrappe og nedtrappe efter behov?
Hvis du da kan styre det at have ekstra meget til at ligge?

Det kommer vel an på hvordan man definere sygdom - fysisk eller psykisk. Jeg ville heller ikke kalde det for en sygdom, snare en psykisk lidelse. Ellers må vi opfinde et nyt ord: Narkomanisme :lol:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alm. læger udskriver ikke metadon, det bliver udskrevet div. ambulatorier hvor du sikket også skal hente den et par gange om ugen til at starte med. Hen af vejen eller hvis du har specielle behov kan dit ambulatorium kan de visitere dig til en anden ordning hvor du f.eks henter din metadon på apoteket. Men først skal du finde dit misbrugs center, hvis du er i Køge så prøv:
Egøjevej 34
4600 Køge

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
Jeg bor selv i køge men hvis man kan/må har jeg ikke noget imod at rejse langt bare jeg finder en god og forstående læge.
Jeg tager metadon fordi jeg IKKE kan undvære det. :( Så jeg er narkoman og det er vist en sygdom.

Så bunder din sygdom i, at du hverken kan eller vil undvære metadonen. Der må ligge noget psykisk bag, det er altså en alvorlig sag. Jeg skal ikke belære dig, du er en voksen mand med en velfungerende familie. Men du har vel selv et ønske om at undvære stoffet? Det er undværelsen der gør dig syg. Du kæmper med menneskets værste fjende, sit eget sind og tanker. Det er en brag kamp, men tag den op hvis du ikke vil se dine børn blive påvirket.

Mvh. og hav en god dag.

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
At manden har det fint på metadon, og at hans liv kører godt med familie, virksomhed og det hele. Så kan jeg virkelig ikke se problemet at han er på metadon, så længe det ikke forstyrre hans hver dag. Der er skizofrene der også må tage deres medicin hver dag for at holde sig kørende. Om det er en sygdom at være narkoman er nok noget man kan diskuterede i lang tid, men ingen vælger at blive narkoman. Der ligger højst sandsynligt en psykisk lidelse bag der gør at man er det. Men igen, hvis trådstarter syntes han har et godt liv, og er tilfreds med det, syntes jeg ikke der skal peges fingre.

Nogle vil gerne bare have det godt på medicin og fred være med det!

Til trådstarter: Jeg aner ikke meget om metadon, men jeg forstår ikke hvorfor du skule være bange for at hente det på en klinik. Jeg tror altså ikke de er så slemme som du gør det til. Bare sig du har det fint på metadonen, og dit liv kører som det skal, så kan det da være du bliver tilbudt noget andet, men så bare sig NEJ! Og hvis det er fordi du er bange for de seriøse junkier som kommer der, så bare tænk fuck det. Du har et liv med indhold og at du er der med andre der har ramt bunden for langt tid siden betyder ikke spor. og tror næppe de vil udskifte din metadon med truxal.

Men held og lykke med det hele!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]