Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 21:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Allesammen:D
Dette er så min allerførste post her på sitet.
Håber i kan bære over med eventuelle stavefejl:D

Jeg er en fyr på 22 år, og jeg har haft en hel del at gøre med stoffer i mit ellers ikke så lange liv endnu.
Har taget svampe, lsd og lsa flere gange i mit liv. Har tidligere været afhængig af både amfetamin og benzodiazepiner(Blandingsmisbrug). Har pt. et daglig forbrug af cannabis og alkohol et par gange om ugen. Jeg er vidst det man kan kalde en Misbruger.

Men så her for et par måneder siden er jeg så kommet på et forsorgshjem, og her bor min bedste veninde også. For ca.3 uger siden havde jeg så været ude og samle en stak spids nøgenhat som vi delte, ca.25 til hver. Og det endte med at være en meget hyggelig oplevelse for os begge 2, det var hendes første gang.

Så her i dag havde vi aftalt vi bare skulle se nogle film og hygge os. Men dum som jeg var, viste jeg hende en ny stak tørrede spids nøgenhat som jeg havde liggende. Og så besluttede vi os for at vi skulle da have nogle af dem mens vi skulle se film:D (Lod mig overtale)(fordumt ved jeg nu:D) Men hun spiste sine, mens jeg blev enig med mig selv om at jeg hellere ville drikke mine i te for første gang. Jeg smed ca. 35-45 store svampe i min the.

Bang! 20 minutter senere, det rammer som en hammer! Fuck! Jeg prøver at falde til ro igen. Min veninde kigger på mig, er der noget galt? Spørger hun. Nej siger jeg jo bare, for det er jo kun 2. gang hun prøver og vil jo ikke gøre hende bange. Men hun kunne se det.

1Time inde i trippet, jeg har været udenfor og få frisk luft, føler jeg er ved at blive kvalt, som om der er en der sidder på min brystkasse. Jeg har det skidt! Og det kan min veninde også godt se, hun spørger så igen til mit forgodtbefindende, og må jo så indrømme at jeg ikke har det godt. Jeg følte virkeligt jeg skulle dø! Hele universet smadrede lige midt ned oven i hovedet på mig, kaos! Jeg havde lyst til at græde, men kunne ikke. Jeg var helt sikker på at nu var det gået helt galt. Jeg spurgte min veninde om hun ikke havde en diazepam? Og det havde hun. Puha! Noget at støtte sig op af. Hun hentede den og jeg åd den. Og så kom der en nedtur af lede dimensioner, dog ikke så slemt som følelsen af at skulle dø! Men nu er det hele så blevet næsten normalt igen. Benzoen tog lige et par timer af trippet+ alle halluer forsvandt.

Kan kun sige til alle her på sitet, pas på jer selv, der er ingen andre til det. Og svampe er et stof man ikke må tage alt for let på!
Håber det kan bruges til noget det her, skal nok lige tjekke op på indlægget når jeg er helt normal igen;) + skrive resten, orker ikke mere for idag, havde bare brug for at få skrevet noget af det nu. Det var fanme ikke en sjov oplevelse.!

MVH Hamdenskøre

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, det er sgu ikke legetøj som så meget andet narko er.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Sådan er det, så har du nok jo fået den respekt for svampe som de fortjener.

Junior medlem

har altså altid haft respekt for de søde små svampe. Har altså trippet på doser op til ca 2 g tørret, og det vejer 35-45 jo ikke:O

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ 1. Der er ingen der ved hvad x antal svampe vejer..... få dig en vægt!

2. Du har lært på den hårde måde, at man skal lytte til sin krop/psyke. Hvis du ikke har lyst til narko, skal du heller ikke beruse dig. Ligegyldigt hvad andre siger.

EDIT: nårh ja, velkommen til :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Respekt?
Du har tømmermænd, og vælger at trippe svampe - du lader dig ligefrem overtale, dvs du ikke havde lyst. I stedet for at holde dig til det du kender vælger du at drikke ukendt dose i te.
og 35-40 SN er en stor dose vil jeg sige. selvom vi ikke kender vægten, men du skriver store svampe.

Så ja, respekt ville jeg ikke kalde det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
der findes ikke nogen behagelig måde at lære lektien på... nu blev du den erfaring rigere, og hvis du havde læst op på virkningen af svampe i the, ja så havde du nok heller ikke lige sprunget ud i det på den måde.

men nu blev du det klogere, no harm done,

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
At trippe svampe 2 dage i træk er ikke altid en rar oplevelse. Jeg har selv oplevet at have nogle hårde følelser at fordøje på andendagen. Jeg tror det udspringer af, at man stresser sindet på andendagen, og så kan det udløse en slags panik.
Jeg ville nok have rådet dig til IKKE at have spist den benzo, og så slukket for filmen, og gået en lang tur med din veninde. Den slags skal gås væk, det er helt klart sundere end at tage mere medicin oveni trippet.

Jeg håber ikke du er blevet så bange at du ikke tør trippe igen. Svampe er et rigtigt godt værktøj til at mærke sig selv og finde ud af hvordan bevidstheden fungere, men man skal føle sig ovenpå når man gør det, og ikke lade sig presse.

Hilsen Fanny

Junior medlem

Ved godt min tråd er gammel. Men tak for rådene. Jeg vile gerne tageet LILLE trip igen. men tør ike PT. jeg har skizotypisk sidslidelse, tror i det ville være godt eller skidt at tage en lille dose, vi snakker 2- 10 svampe lige inden søvn. For at stimulere underbevidstheden?

Junior medlem

Og igen mange tak alle sammen. Fanny du er lidt af en "guru" hvad kan man gøre ved en knækket psyke? PB tak

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Du skal ikke trippe hvis du har skizofrene træk!

Hector Salamanca skrev:

Jo det må du faktisk meget gerne, men du skal altså have en dygtig terapeutisk sitter, til at guide dig i sådan et tilfælde :peace:

Der er rigtig mange bevidsthedsproblemer, man ikke kan gennemarbejde alene.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
Hector Salamanca skrev:

Jo det må du faktisk meget gerne, men du skal altså have en dygtig terapeutisk sitter, til at guide dig i sådan et tilfælde :peace:

Jeg tror ikke helt du har begreb om risikoen ved det du foreslår. I de forsøg som Stanislav Grof og andre psykiatere har lavet med psykedelisk terapi til psykotiske mennesker, er det almindeligt at symptomerne i en periode bliver forværrede, og/eller at symptombilledet fuldstændigt forandrer sig. Dette fører til at der kan være behov for indlæggelse på en psykiatrisk afdeling i flere måneder under forløbet, indtil man er kommet igennem denne proces. Det er ikke til at forudse hvem det sker for, hvornår det sker, hvor længe det varer, og der er heller ikke garanti for at det overhovedet fører til helbredelse i sidste ende.

Den nævnte psykiatriske afdeling kan naturligvis ikke være en almindelig afdeling, men må være et sted hvor personalet forstår og er indforstået med processen, og det må være der hvor sessionerne forløber. Et sådant sted eksisterer så vidt jeg ved ikke noget sted på planeten i øjeblikket.

Jeg kender nogle stykker der laver psykedelisk terapi og er enormt dygtige til det, og jeg tvivler på at du får nogen af dem til at medvirke i et forløb med personer der er i risiko for psykotiske udbrud. Det skyldes ikke at de ikke gerne ville hjælpe hvis de kunne, men at man risikerer at forværre hele situationen ret meget når man ikke kan tage tilstrækkeligt hånd om processen undervejs.

Okey йети, jeg forstår dig godt. Er også indforstået, med det du fortæller om. Stan arbejdede med LSD, som er noget mere risikofyldt, end nogle af de andre værktøjer.

Jeg kender et sted, hvor man tager, hvem som helst ind. Indtilvidere er der ingen af patienterne der fortæller, at de er kommet mere skadet ud derfra, end hvad de var, da de kom ind.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
Hector Salamanca skrev:

Måske har du ret, men det lyder ikke som om trådstarter har den slags forbindelser. Jeg vil mene det er mere sikkert at lade være med at trippe, når man har skizofrene træk. Der er ikke tilstrækkelig forskning i emnet, til at der er nogen terapeuter i Danmark der har evidens for deres metode. Det kan sagtens være der findes en håndfuld terapeuter, som udøver psykedelisk terapi med succes, men vil stadig mene de gambler med folks helbred hvis de tager skizofrene patienter. Synes det er lidt en anden sag med depression. Det er ikke fordi jeg har læst alt om psykedelisk terapi, synes bare ofte de psykoser der har fundet sted, er et resultat af forsøg på psykedelisk selvmedicinering til behandling af psykotiske sygdomme.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Det er IKKE forsvarligt at trippe, når man lider af sindslidelse med skizofrene træk (dvs. fare for psykose som nævnt tidligere). det laver lommeanekdoter ikke om på.
Wtf?!?!

Der findes ingen videnskabelig evidens for Shamanisme, og det vil der sandsynligvis aldrig gøre.

Men trådstarter kan selvfølgelig bare lade være, men det betyder ikke, at det ikke kan lade sig gøre.

Kom ned på jorden søde Stjerne :hjerte:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
Der findes ingen videnskabelig evidens for Shamanisme, og det vil der sandsynligvis aldrig gøre.

Men trådstarter kan selvfølgelig bare lade være, men det betyder ikke, at det ikke kan lade sig gøre.

Kom ned på jorden søde Stjerne :hjerte:

Ikke for noget, men det er altså dig der taler for psykedelisk selvmedicinering af skizofreni. Det her er et harmreduction forum, og derfor må vi tage udgangspunkt i hvad der er evidens for! Vi skal hverken skræmme folk eller forherlige de substanser vi snakker om. Synes du hælder til det sidste, når du ikke rigtig beskriver hvilke risici der er forbundet med indtag af psykedeliske substanser i sammenhæng med psykotiske lidelser. Af hvad jeg ved af kan det have fatale psykiske konsekvenser, også i sammenhæng med terapi.

Det er sikkert korrekt, at man kan behandle den slags under helt særlige omstændigheder, men realistisk set kommer det ikke til ske for særlig mange i Danmark. Synes bare du skal overveje hvad du foreslår til en fremmed person med skizofrene træk, og synes ikke det stemmer særlig godt overens med hvad jeg forstår ved skadesreduktion.

Tror du misforstod min pointe Hector. Jeg mente, at selvom der ikke findes videnskabelig evidens for Shamanisme, og at det vil der sandsynligvis aldrig gøre, så fungerer det stadig.

Hvor går grænser for, hvornår det er selvmedicinering, og hvornår det ikke er? Medicinering i forbindelse med terapi betalt af staten er ikke, og i forbindelse med terapi betalt af egen lomme så er det? Synes ikke, at jeg er fortaler for selvmedicinering, men jeg er fortaler for gennemprøvede psykedeliske/shamanistiske terapi former.

Jeg synes ikke, at der er noget galt med psykedelisk terapi. Man kan nemlig sagtens, under helt særlige omstændigheder som du siger. Og jeg har oplevet, at de omstændigheder findes.
Sagde fra start af, at det skulle være en dygtig terapeut, og hvis han er dygtig nok, kan jeg ikke se problemet.
Men igen er det bare min holdning, baseret på det jeg har oplevet nogle gange efter hånden. Boardet er jo baseret på brugernes erfaringer, og det som jeg siger, er det jeg har erfaret :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du misforstår vidst også min pointe, nemlig at du foreslår en skizofren person at gå i psykedelisk terapi, uden at vide om han har muligheden for at finde/vudere om en evt. terapeut er dygtig. Det kan godt være du kender en af de få steder der findes, men det gør de langt de fleste andre ikke. Der er større chance for at finde en eller kvaksalver, der gerne vil tjene en mønt, end en der rent faktisk ved hvad han laver. Jeg ville i hvert fald overhovedet ikke vide hvor jeg skulle gå hen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]