Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 06:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle,

Først lidt baggrund. Jeg er en fyr på 25 år, og prøvede for første gang i mit liv at tage kokain for ca. et år siden (oktober 2011). Det var en sygt fed fornemmelse og jeg har faktisk siden da taget kokain i weekenderne. Ikke hver eneste weekend, men sådan de fleste weekender, nogle gange med 1-2 ugers mellemrum. Jeg har altid kun sniffet det, aldrig røget crack eller andre metoder. Jeg synes aldrig mit forbrug har været overdrevet, og jeg har max sniffet 1 gram per gang, men for det meste altid kun delt 1 gram med en anden, så det har aldrig været sådan helt vildt overdrevet, og det har altid kun været kokain, for jeg har aldrig blandet det med noget andet udover alkohol.

Lørdag den 27. oktober 2012 var sidste gang jeg sniffede kokain, og det virkede ikke specielt godt. Jeg kastede dog op den nat, men det skyldes nok mere den enorme mængde af shots/sprut og øl jeg drak samtidig, det har jeg prøvet mange gange.

Men jeg fik om søndagen vildt ondt i hovedet og sådan en stikkende fornemmelse i hjertet. Det er ikke sådan en hovedpine som man kender den, men mere sådan en skærende fornemmelse der starter i baghovedet og bevæger sig over i panden og så forsvinder igen. Samtidig kan jeg også godt blive lidt svimmel. Sådan en fornemmelse af hvor man har siddet med hovedet ned af og rejser sig hurtigt op. Det kommer og går sådan hele tiden.

Smerten i hjerteregionen kommer og går også hele tiden, og jeg kan mærke sådan en ubehagelig stikken ved hjertet. Nogle gange føles det som om at det stikker direkte i hjertet, og jeg kan føle jeg bliver meget sløv sådan ganske kort, men så forsvinder det igen. Hvis jeg ligger ned og halvsover, så føler jeg næsten ikke noget, det mere hvis jeg sidder op ved computeren eller laver noget fysisk arbejde.

Nu har det stået på i godt en uge, og det er ikke blevet bedre synes jeg, og det gør mig sgu lidt bekymret nogle gange. Jeg har overvejet at søge læge, men sidst jeg gjorde det med samme symptomer, der fik jeg taget en EKG scanning og fik at vide jeg ikke fejlede noget. Hverken med hjerte eller hjerne, men han sagde jeg skulle stoppe med at tage stoffer, selvfølgelig.

Jeg begyndte at læse lidt om symptomerne osv. og blev lidt mere bekymret for mit helbred, jeg er faktisk halv bange (måske lidt paranoid sagt, men alligevel) for jeg ved jo ikke hvad der sker med mig, og under min søgen på nettet fandt jeg så denne side, og tænkte jeg lige ville høre her om I evt. har prøvet det her før?

God dag :)

Admin
Brugeravatar

Ondt i hjerte/mave regionen kan skyldes mange forskellige ting. Det er slet ikke sikkert, det er noget med hjertet. Men det kan ofte opleves sådan, fordi det er et af de organer, man tænker mest på. Med det sagt så er kokain og navnligt kokain + alkohol ret giftigt for hjertet ved større/længere forbrug. Hold en lang pause og gå til lægen, hvis du vil ha en diagnose. Som sagt kan smerter i og omkring brystkasse og mave skyldes mange forskellige ting. Hovedpine kan også have mange forskellige årsager. Så det er umuligt for folk her på boardet at fortælle dig, hvad der egentlig er galt.

Kokain er hurtigt ude af kroppen, så de effekter du oplever nu, er muligvis bare psykosomatiske (altså smerte genereret af sindet). Husk at hold dig i god form og ha en fornuftig kost. Det vil sandsynligvis gøre det bedre og det er den bedste måde at få et sundt og modstandsdygtigt kredsløb.

-Jimmy Carter

Junior medlem

Hej Imp og tak for dit svar.

Det var nu heller ikke fordi jeg forventede at folk kunne give mig et svar på hvad jeg måske/måske ikke fejler, men mere for at høre om andre har/havde prøvet noget lignende. Dit svar er dog rigtig godt, og stiller nogle ting i perspektiv.

Jeg har dog aldrig sniffet kokain i hverdagene, det har altid kun været i weekenderne, og som sagt nogle gange med et par ugers mellemrum, så ved ikke hvad man kan kalde mit forbrug. Det er dog lidt forudroligende at tænke på at hver gang jeg har taget kokain har været sammen med alkohol, så ja, jeg er bestemt på at holde en lang, lang pause og faktisk stoppe helt.

Kan også være ting jeg bilder mig ind nogle gange, for når jeg læser om det eller skriver det her indlæg f.eks. så kan jeg mærke mild smerte/irritation i hoved, hjerteregion og lidt i armen, men når jeg får tankerne væk, så oplever jeg ikke så ofte de symptomer, så ja.. Jeg giver det lige et par dage mere, og hvis hovedpinen fortsætter så søger jeg læge.

Er der noget bestemt man evt. skal sige til lægen man gerne vil have foretaget? Det er bare så fandens flovt at skulle indrømme igen at man har haft snuden i "kagedåsen" ...

Junior medlem

Jeg har også de sidste dage oplevet en større træthed. Jeg er virkelig sløv og sover mega tungt. Før alt det her, der kunne jeg sagtens vågne kl. 6.30 af mig selv, men nu skal jeg kæmpe en kamp for at komme op kl. 8 og mit vækkeur hører jeg næsten ikke.
Samtidig har jeg heller ikke rigtig nogen appetit om morgenen og til middag, og når jeg endelig får proppet noget ned, så får jeg en lettere kvalme i maven. Men til aften kan jeg godt spise normalt igen og bliver mæt.

Men måske er det hele bare noget jeg bilder mig selv ind, og gør tingene til mere end de er, men hvis der er en der har oplevet noget lign. så må du/I meget gerne dele oplevelsen/historien her. Det kunne være spændende nok at høre om :)

Medlem

Geografisk sted: København
Prøver lige og komme med input.

Jeg går og tænker rigtig meget på nogle ting jeg ser her fortiden, skygger og farver jeg ser rundt omkring som ellers aldrig har været et problem før hen. Jeg har så meget focus på det at 2-4 timer af min dag går på at tænke på det GAB...

Det er en rigtig svær tanke og slippe hvis den først sidder der og ved faktisk ikke hvad det kræver at glemme den, du lyder til at være en sund og rask mand og tror sgu bare dine tanker/angst lejer med dig. Jeg kæmper os med at komme op om morgen og jeg spiser os først kl 12.00 og har sniffet meget dårlig kokain. Tankernes kraft er stærk, selv om jeg godt ved og kender løsningen til mit "problem" forsætter det bare.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hvis ikke det er sket for dig før, kunne det også godt tyde på kroppen bare er afkræftet, ikke nok normal hvile og motion. Jeg er bestemt ikke læge eller erfarren med kokain, så det er ren spekulation, dog syntes jeg at have læst om de her symptomer en del gange efterhånden.
I de fleste tilfælde jeg lige kan huske har det som regel været:
1. Overforbrug
2. mangel på kost/væske
3. Dårlig søvn - enten svingende tider eller for meget/lidt søvn generelt.
4. Mangel på motion - selv en kort gåtur om dagen kan gøre meget, modsat ikke at bevæge sig.

Får du ordentlig mad de weekender hvor du fester og generelt i dagene efter? Altså noget kød, mørkt/groft brød og grøntsager?

Syntes du skal gå til lægen. Det er bedre at vide der ingenting er og at det er indbildning end ikke at vide der evt. er noget galt. Og mht. at skulle indrømme at du "har været i kagedåsen igen", så er der ikke noget at frygte. Din læge har tavshedspligt - husk det!

Det er stadig kun din læge og ikke en god ven eller familiemedlem som du kan risikere at såre/skuffe med denne info omkring dit forbrug. Tvivler stærkt på han sidder ved middagsbordet med kone og børn og siger "nu skal i høre hvad min patient har gjort, igen!".
Han har sikkert glemt det igen når næste patient kommer ind.

God bedring og god vind med din pause - respekt for du vil tage den lidt med ro og endda med tanke omkring et muligt stop. Det er dejligt at høre du kan mærke den måske får lidt for meget gas :)

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Du skal stoppe dit forbrug med det samme, det er næsten 100% sikkert fordi du igennem en længere periode har belastet dit blodkredsløb (læs: hjerte) med CNS stimulernede stoffer. Selvom det kun er i weekenderne man brænder af på stimulanser kan det have langtidssigtende bivirkninger, specielt på blodkredsløbet, og psyken. Jeg har selv oplevet det med stikken i hjertet, og det var en periode hvor jeg tog en del CNS stimulerende stoffer. Da jeg stoppede mit forbrug af stimulanser fuldstændig (mere eller mindre :roll: ) stoppede det fuldstændig efter et års tid.
Det er også vigtigt at du dyrker noget kredsløbs træning, så hjertet bliver styrket, og derved bedre kan stå imod.

God vind.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]