Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa. Jeg er en dreng på 17 år som har røget hash dagligt, det meste af dagen (så vidt som muligt) de sidste 2 år.
Det havde selvfølgelig nogle konsekvenser og siden jeg droppede ud af gymnasiet i år efter kun 2 uger (grundet social fobi) har jeg valgt at jeg ville prøve at ændre på mit hashforbrug så jeg kunne komme videre når nu jeg alligevel ikke havde noget at tage mig til.

Mine forældre og folk fra kommunen samt de få venner der ikke ryger har i længere tid forsøgt at få talt mig fra det, og selvom jeg har prøvet massere af gange, har jeg kun holdt i 1 - 3 dage.

Den her gang fik jeg så muligheden for at komme lidt væk fra det hele og tage ned og bo hos min faster og onkel på deres gård på fyn. Jeg takkede ja og folk har været meget positive og glade på mine vejne.

Jeg købte 15gram og røg det med min kæreste dagene inden jeg tog afsted og skal nu hjem i morgen.
Har været her på fyn i 2½ uge nu og synes ikke jeg har nogen abstinenser mere.

Det var slemt i starten men motion, spil, god mad, lidt druk og nogle dybe samtaler med min faster hjalp i den grad på det.

Som sagt så skal jeg hjem i morgen og mine venner ville gerne ryge en joint på mig, og har egentlig lidt lyst til at føle rusen igen. Det føles som om der er gået meeeget længere tid end 2½ uge, og er super glad for abstinenserne er væk og at jeg kan sove om natten og ikke tænke på hash hele tiden.

Jeg vil gerne ryge et par gange om måneden højst, og vil for alt i verden ikke tilbage til hverdagsrygning.

Tror i at det vil gå helt galt efter jeg ryger i morgen? Er der nogle som har kunnet holde et ''sundt'' forhold til hash efter længere misbrug???

Site Webmaster
Brugeravatar

Lad være. Du løber en alt for store risiko for at falde i igen.

Du er cannabisclean nu, hold det sådan i mindst en håndfuld måneder inden du begiver dig ud i at forsøger at have et mindre forbrug.

Det er alt for let at falde tilbage i gamle vaner, med gamle venner etc.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Overbevis dig selv om, at det er fedt at være sober. for det er det klart til tider! held og lykke!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Just don´t. Om nogle måneder kan du sikkert godt ryge en joint uden at falde i igen. Men at du har været clean i 2½ uge og allerede vil ryge igen, er et tegn på at du ikke er blevet så afholdt som du burde inden du kan starte et mindre forbrug igen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
Først og fremmest.. godt gået med 2½ uge.. Dog vil jeg sige at hvis du har røget dagligt i 2 år, har du højst sansynligvis også udviklet et afhængigheds forhold til røgen. Så som de andre råder. Grib dagen og vær stolt af at være clean og evt. vis dine ryger venner vejen. Så kig på det igen om et halvt års tid!!?? Det kan være du slet ikke har lyst mere til den tid.. ;)
God vind. :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Min egen erfaring siger, lad være! Jeg har været ned af den vej mange gange, og 9 ud af 10 gange har man ikke fået nok rygrad efter 2 ugers pause til at kunne ryge en joint og ikke falde i med begge ben. Efter 2½ års daglig hash rygning skulle der næsten et halvt år til før jeg kunne ryge og ikke falde i igen, om der kunne have gået et par måneder, ved jeg ikke, men better safe than sorry. Du er endelig kommet ud af den onde cirkel, lad være med at udfordre skæbnen ved at ryge med dine venner. Hvis det er dine rigtige venner vil de kunne forstå dit afslag og ikke spørge igen.

P.S. husker selv at det var en eufori i sig selv at ens hukommelse og humør vendte tilbage. Pludselig skulle man ikke ryge en joint for at kunne nyde en film eller selskabet. Motivationen kommer pludselig også væltende tilbage og man får lyst til en helt masse ting.

Senest rettet af rootmood 10 okt 2012 14:15, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
som de andre skriver, så lad vær, prøv at tænk på al den tid du har brugt på at blive "afvænnet" med at ryge hver dag?

Ryger din kæreste også til daglig?

Jeg har selv prøvet at være ude i et jævnt forbrug af cannabis stort set dagligt, har prøvet det som du nævner med "bare at ryge 1 enkelt" - og så man falder hurtigt tillbage i det gamle mønster og dårlige rytme igen.
Det kræver virkelig rygrad ! (dermed ikke sagt det ikke kan lade sig gøre)

dagen idag har jeg et total afslappet forhold til det med at ryge, til tider går der 1 uge, nogle gange måske 2 eller 3 .. men det har kostet at nå hertil hvor jeg er idag.

BTW har du nogle fritids interesser du kan give dig i kast med, fodbold, tennis, computer, styrketræning eller andet?
- Det har hjulpet mig meget at have noget at give sig til når man kommer hjem fra arbejde, istedet for at smide sig på sofaen med en plade marabou og en joint, hvis du forstår hvad jeg mener ? :P

Medlem
Brugeravatar

Min egen erfaring siger, lad være! Jeg har været ned af den vej mange gange, og 9 ud af 10 gange har man ikke fået nok rygrad efter 2 ugers pause til at kunne ryge en joint og ikke falde i med begge ben. Efter 2½ års daglig hash rygning skulle der næsten et halvt år til før jeg kunne ryge og ikke falde i igen, om der kunne have gået et par måneder, ved jeg ikke, men better safe than sorry. Du er endelig kommet ud af den onde cirkel, lad være med at udfordre skæbnen ved at ryge med dine venner. Hvis det er dine rigtige venner vil de kunne forstå dit afslag og ikke spørge igen.

P.S. husker selv at det var en eufori i sig selv at ens hukommelse og humør vendte tilbage. Pludselig skulle man ryge en joint for at kunne nyde en film eller selskabet. Motivationen kommer pludselig også væltende tilbage og man får lyst til en helt masse ting.

Jeg er enig. Jeg har også røget i mange år efterhånden, med pauser on/off, men jeg vil bekræfte dette; to uger er slet ikke nok. Der er stor risiko for at du falder i igen. Du er nød til at være clean i længere tid, og specielt når du vender hjem. Een ting er at være clean når man er ude at rejse/sommerhus/afvænning/whatever, men at være clean derhjemme i hverdagen og weekender er altid det sværeste. Det skal du have overvundet, før du kan forsøge at ryge igen. Held og lykke.

Junior medlem

Takkede nej i dag selvom det var lidt irriterende at dufte den dejlige røg og ikke kunne puffe med :p
Men det er jo for det bedste, og har det også fint uden.
Tak for svarene!:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Fedt når folk lytter til vores råd! Det er der mange nye brugere der kunne lære noget af.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Flot gået, stærk sejr :) Hæng i, det er klart det bedste i det lange løb!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Billede

Senest rettet af Mr.Pink 10 okt 2012 23:56, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
Gået gået ven.!!! :)
:peace:

Medlem
Brugeravatar

GZ's mate! tillykke! hæng i!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]