I går var vi 6 personer, hjemme ved min veninde. Først ryger vi hash, så spiser vi og drikker champagne, så bliver der taget et par streger coke, så dessert, så mere coke og så MDMA. Vi sidder så og ryger, sniffer coke og drikker MDMA oven på en mave fyldt med god mad.
Senere på aftenen, er der nogle få stykker der vil i byen (jomfru ane gade), så aftaler vi, der ikke vil i byen at gå med noget af vejen, fordi vi manglede paper og der lå en 7-eleven på vejen. En af gæsterne, lad os kalde ham "BLÆS", skal så til at rejse sig, men der sker ingenting, så får han et bange ansigtsudtryk og bliver ved med at gentage: "Hvad sker der?", vi gør hvad vi kan for at få kontakt med ham, det lykkedes til sidst og vi kommer så afsted. BLÆS begynder at blive MEGET paranoid og irriterende, selv ting der ikke blev sagt til ham og som ikke var fornærmende går han nu fuldstændig amok over, som om man havde sagt at man ønskede død over hans bong. Vi trækker ham alle sammen ind til siden, taler stille og roligt med ham, ingen hæver stemmen eller taler fornærmende, det bliver lidt sort her, men mener bare det var ham der blev sygere og sygere indtil denne part.. som jeg godt kan huske og ALDRIG glemmer... Inden jeg fortæller mere, så vil jeg lige beskrive BLÆS' udseende: Army-cut frisure, altså ca. 3mm på toppen og 1mm resten af hovedet, og så havde han et par store sorte solbriller på, hvilket fik ham til at ligne en psykopat, med det runde hoved, solbriller og army-cut frisure. Okay, BLÆS ligger sig ned på jorden, sådan at han sidder på røven men benene er løftet, så begynder han at cykle med benene, svinge med armene og slå sin tunge ud som en slange og så lyde som verdens største psykopat. Han lignede en zombie-yngre udgave af sig selv. Cyklen med benene og de svingende arme var i takt, og de brød aldrig den takt, hans ansigt skiftede til at kigge på os alle sammen, hans mund var åbnet i et kæmpe lalle glad smil, øjenbrynene sad helt oppe i panden og så skreg han enten eller smældede med tungen. Selv da den ambulance vi havde tilkaldt kom, og ambulanceførerne kom ud, fortsatte han med den underlige "dans", kiggede lalle glad rundt, skreg og smældede med tungen. Ambulanceførerne kunne sagtens se hvor blæste vi var, og man kunne se hvor hårdt de kæmpede med ikke at råbe af os, de spurgte bestemt hvad han havde taget, hvorefter en af mine venner, som er rigtige gode venner med BLÆS, svarer: "Ecstacy og hash", jeg står og undrer mig over om jeg skulle blande mig og fortælle at der også var coke indblandet, men af en eller anden grund, så lod jeg være. Den ene ambulancefører tager fat i BLÆS, der derefter kryper sammen og begynde at hulke, de løfter så op i ham og han bliver straks som han var før den ene ambulancefører tog fat i ham, han begynder også at lave sin "dans" og sine ansigts grimasser og lyde, imens de løfter ham, de ligger ham op på båren, hvor han stadig gør disse ting, de spænder ham ind i en slags sovepose, men han fortsætter med det. Ambulance folkene spørger os om der er nogle der vil køre med, hvorefter samme ven som fra før og en anden ven (som også er gode venner med BLÆS, og faktisk er de eneste der kender ham ordentligt) hurtigt svarer: "NEJ", dette sætter jeg ikke spørgsmåls tegn ved, da jeg kender alle dem jeg var sammen med på straffeattesten, og vidste at de nok havde en god grund til ikke at tage med. Vi aftaler at på sådan en oplevelse er man nød til at gå hjem og hygge med nogle pinde, det gjorde vi så. Oppe i lejligheden, fortæller en af de to venner der kendte BLÆS, at han lige har hørt rygter om at BLÆS har taget krokodil, tidligere på dagen. Han forklarer at der var en der sagde at han mente at BLÆS også var med til at tage 2 piller, der skulle have heddet krokodil. Jeg fortæller at jeg ikke ved meget om krokodil, udover at jeg troede at det SKULLE sprøjtes ind? Og at jeg ikke havde hørt om sådan en bivirkning fra krokodil.
- Han lignede en der kunne finde på at have angrebet os når som helst, det så ikke ud til at han havde styr på kroppen, men han formåede at lave nogle mærkelige bevægelser i takt, og selv om han så så aggressiv og truende ud og larmede så meget, så var han bange, så snart ambulanceføreren rørte ham.
Har i nogle forslag til hvad der gik galt for BLÆS?
Kommer han nogensinde tilbage til sit gamle jeg?
Hvad er det for et væsen vi har inde i os, som opfører sig sådan?
Har før røget med en ven, hvor hans krop så lukkede ned og han sov teknisk set så, og alt han drømte gjorde og sagde han i virkeligheden, kan BLÆS have haft noget i samme retning?
Da han ikke kunne rejse sig i starten af historien og blev ved med at gentage "hvad sker der?", begyndte han ligeså stille at miste kontrollen over sin bevidsthed?
Hvorfor blev han aldrig træt? Den "dans" han lavede, så ikke helt nem ud at holde kørerne i bare 2 minutter. Ved ikke hvor lang tid der gik fra han startede med dansen til ambulancen kom, men det var da imponerende og skræmmende, mest skræmmende selvfølgelig. PS. BLÆS er erfaren indenfor mange stoffer, bare lige så i ikke gættede på om det var hans første gang
|