Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

hej psy..
for ca 2 mdr siden lavede jeg et indlæg efter at have røget mig lam, og fik det underligt..
det er ikke holdt op, har været ved lægen som mener jeg har en begyndene depri, så er begyndt på anti deprisiver, og hos psykolog..
jeg går rundt i en konstant "osteklokke" eller "bobbel" hvor jeg ikke bemærker ting omkring mig, er fjern, føler ikke jeg er i min egen krop, føler jeg drømmer, er rundt på gulvet og kan hverken huske eller konsentrere mig.. en MEGET ubehagelig tilstand, som jeg simpelthen ikke aner hvordan jeg kommer ud af..
jeg har undladet at fortælle lægen og psykologen om at det sjovt nok kom dagen efter jeg sidst røg.. af enkelte grunde.. jeg har aldrig haft et misbrug, andet end smøger(jeg har ikke røget hash fast). depri/angst/ocd/psykoser kan hjælpes på vej af hash, men hvis jeg fx har haft en psykose i mere end 1 uge mener jeg at have set en autoriseret læge skrive på nettet, har man IKKE hashpsykose mere.. så tænker jeg at jeg da hellere vil slippe for unødige problemer med forældre bla, for uanset hvordan jeg er havnet i den her tilstand, er jeg i den og kan ikke se hvorfor det skulle være så vigtigt hvordan jeg kom ind i den, men mere hvordan jeg kommer ud :) det skal også siges at jeg ikke røg nok til at få nedtur, og jeg har røger nogle gange før, så mit trip var rimelig hæftigt men ikke noget jeg ikke havde prøvet et par gange før :) jeg har måske røger hash 10-15 gange i mit liv (ikke 10-15 pinde, men 10-15 gange med måske 2-3 pinde hash/skunk i joints/bong over en hel dag.. ikke at det var sådan hver gang dog!)
NU til mit spørgsmål.. :)
er der nogle der har haft det som mig, der kan fortælle hvordan de kom ud af det? tvivler på det overhovedet er hashens skyld men udelukker det ikke.. det kom fra det ene sekundt til det andet, i starten i "anfald" af nogle timers varighed men efter 1 uges tid har følelsen været konstant, dog med hæftige nedture engang imellem.. det er næsten så slemt jeg ikke kan holde livet ud i perioder..(og ja jeg har snakket selvmord med læge så i behøver ikke bekymre jer!)
hjælp! :(

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvorfor starter du ikke med at være ærlig over for psykologen, så vedkommende ved hvordan han/hun skal forholde sig til din situation - og dermed muligvis kan hjlæpe, og svare på dit spørgsmål?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
ved ikke om det overhovedet er en mulighed for dig, eller om det er noget for dig.. men jeg havde en mild depression, hvorefter jeg tog syre og fik det markant værre, da jeg prøvede MDMA for første gang gik det væk, efter mit comedown har jeg aldrig set mig tilbage. MDMA er jo blandt andet det eneste middel der virker effektivt mod post traumatisk stress syndrom, der ellers kaldes "ukurerlig". - man bliver så glad/euforisk at man glemmer hvorfor i alverderden man skal være så ked af noget der ikke nødvendigvis behøver at være sådan.

Medlem

som jeg skrev kan hash lede til div psykiske tilstande/sygdomme, men når man først har fået den er jeg ret overbevist om at det er det samme som hvis man "bare" var blevet udsat for et traume fx..jeg tror ikke på depressionen/psykosen/angsten/ocd'en osv er anderledes hvis man har forsaget den af hash, som hvis man havde fået den normalt.. er ikke sikker men det er hvad jeg har forstået ved at søge på det.. udover det "snappede" det for mig i lufthavnen lige efter security (mange mennesker, støj, osv) på vej til en ferie jeg ikke så frem til fordi jeg både har dårlig selvtillid, og ville røv kede mig i hele 2 uger.. dét, blandet med jeg ved jeg ikke har røget meget i mit liv, jeg ikke røg for meget den dag, og at jeg kun røg hash den dag og havde et godt trip, får mig til at tro det ikke er røgens skyld :) men at blandingen af nervøsitet for at flyve/mange mennesker/at være lidt bagskæv måske har sprunget en bombe i mit hovede..
det er ivertfald mine tanker :)

og vil helst ikke tage stoffer som mdma for at få det bedre :)

Medlem
Brugeravatar

ved ikke om det overhovedet er en mulighed for dig, eller om det er noget for dig.. men jeg havde en mild depression, hvorefter jeg tog syre og fik det markant værre, da jeg prøvede MDMA for første gang gik det væk, efter mit comedown har jeg aldrig set mig tilbage. MDMA er jo blandt andet det eneste middel der virker effektivt mod post traumatisk stress syndrom, der ellers kaldes "ukurerlig". - man bliver så glad/euforisk at man glemmer hvorfor i alverderden man skal være så ked af noget der ikke nødvendigvis behøver at være sådan.

"man bliver så glad/euforisk at man glemmer hvorfor i alverderden man skal være så ked af noget der ikke nødvendigvis behøver at være sådan"

der ligger meget mere bag hvis du vil bruge det til post traumatisk stress, og kan stadig rive dig rundt i en negativ retning, jeg har selv brugt mdma mod PTSD og det er ikke fordi man tager mdma'en der for at få en koger og eller decideret for at få den gode "følelse", og hvis nogen har tænkt sig at prøve det, vil jeg sige man skal læse godt op på tingende omkring det. Jeg nævnte det selv for min psykolog og fik nogle teknikker at arbejde med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Joe_biden: Nu har jeg set et par indlæg fra din side af. Og nogle ting, er bare en god idé og holde sin kæft om. F.eks. det her. Det kan have fatale konsekvenser for OP at bruge enten LSD eller MDMA, til det formål. Hvis du ikke er sikker i hvad du skriver, så please, flet fissen.

Medlem

Husk din læge har tavshedspligt over for den slags.

Medlem
Brugeravatar

Joe_biden: Nu har jeg set et par indlæg fra din side af. Og nogle ting, er bare en god idé og holde sin kæft om. F.eks. det her. Det kan have fatale konsekvenser for OP at bruge enten LSD eller MDMA, til det formål. Hvis du ikke er sikker i hvad du skriver, så please, flet fissen.

:gud:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

LSD?? jeg taler bare af egne erfaringer, kalder mig skam ikke professor eller noget. Det hjalp mig virkelig meget. det var sådan jeg oplevede effekten.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil ikke anbefale dig at "trippe" dig ud af din depression. Det må du selv vurdere, men der er nok noget om snakken. Jeg havde det forfærdeligt skod for nogle år siden; jeg fandt ingen glæde ved noget som helst, og var utrolig sortsynet. Men et MDMA trip hjalp mig faktisk rigtig meget. Det var begyndelsen på slutningen på min depression eller hvad man nu vil kalde det. Præcis den glæde som MDMAen gav mig, var noget jeg havde fuldstændig glemt, og det er høre musik med nogle gode venner, gjorde at jeg troede på livet igen. Der er fandme noget om snakken, men igen, tro ikke man kan trippe sig lykkelig, men måske det kunne hjælpe dig.

Edit: Skulle måske have læst dit andet indlæg, før jeg skrev dette. Sorry, for meget kaffe og for lidt søvn... Glem MDMA og stop med at ryge weed med det samme. Du kan kun finde ud af, om det er canabissens skyld på en måde; hold en længere pause, så snart du kan.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvorfor skal du være så sur egentlig? - at jeg har fået det dårligere af at tage syre(LSA) er jo ikke ligefrem en direkte opfordring til at han skal gøre det.. non? fatale konsekvenser, næppe - det betyder at man dør af det. hvad er jeg ikke sikker i? jeg siger at hvis han har muligheden og tænker ku være noget for ham, at det måske ikke ville være en dårlig idé at give det et skud, det har han så sagt han ikke har lyst til, så er den vel ikke længere?

P.S SELVFØLGELIG SKAL MAN SKU DA SÆTTE SIG IND I STOFFERS VIRKNING FØR MAN TAGER DEM! that goes without saying.
jeg ved ikke hvem eller hvad "OP" er, men går ud fra det er trådstarter.

held og lykke SkunkoverKlumb, skriver ikke for at være sur og muggen, men ku godt tænke mig at folk talte ordenligt til hinanden herinde, en debat plejer at være mere konstruktiv end et skænderi.

Medlem

tak til alle.. men vil lige nævne jeg ikke har røget eller taget NOGLE former for stoffer/medicin andet end panodiler og lykkepiller siden.. og det er ikke bare mit humør den er galt med, det er min "osteklokke" eller "bobbel" jeg gerne vil ud af, så fuck mit humør :)
og lige for info, jeg skal virkelig virkelig langt ud før jeg vil forsøge at trippe mig ud af lortet, så havner jeg sku nok på den lukkede først :)
nogle der rentfaktisk har været i den "bobbel" jeg beskriver, der kan komme med råd?

Medlem
Brugeravatar

jeg synes du bør fortælle din psykolog at du har røget hash, den måde man får bedst mulig hjælp på, det er ved at starte med at være ærlig, hvis du er reelt deprimeret så vil tiden og dine lykkepiller hjælpe dig, mener der går ca 6 uger før lykkepiller har en egentlig effekt, men det er individuelt og i mange tilfælde kan der godt gå endnu længere, så du må være tålmodig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Det som om der ikke rigtig er nogen der forstår dig, af dem der har skrevet..........
Jeg har det næsten fuldstændig, som du beskriver.
Følelsen af uvirkelighed, at det er ligesom en drøm (en "bobbel") man går rundt i.
Jeg går for tiden til psykolog, og synes da det hjælper lidt, det er kun når jeg begynder at tænke på det, at hele verden kommer til at virke uvirkelig igen.
Har sammen med min psykolog, kommet frem til jeg har depression (grunden til jeg startede der) og angst. Har det på præcis samme måde som dig - mht. at du ikke tror det er hashens skyld direkte..
Jeg tror jeg var på vej ned i et sort hul med depression, sidste efterår, uden jeg vidste det / havde rigtig lagt mærke til jeg ikke følte mig som mig selv. Tog så et svampetrip i december, en god oplevelse de første timer, men tankerne tog overhånd i negativ retning.
Røg derefter ud i, et MEGET kortvarigt, hashmisbrug, som jeg kvittede så snart jeg kunne mærke depressionen kom full-on. Så på samme måde tror jeg det er noget der har været på vej, pga. mange andre ting der er sket i mit liv, og at trippet og hashen muligvis har givet det sidste lille skub, men i hvert fald ikke gjort situationen bedre.
Ved ikke om det er noget, som du kan bruge til noget som helst, overhovedet, men så er du da ikke alene i det mere (+der er en der forstår hvad du mener, jeg har i ovennævnte periode selv haft det sådan at noget af det værste er hvis jeg ikke kan forklare mig så folk ikke forstår hvad jeg mener, eller hvis de bare ikke forstår det..)
Sorry for wall of text <33

Medlem

det er da helt iorden :) hvad "øvelser" laver du med din psykolog, og mener han/hun at drømmefornemmelsen kommer fra depri eller angst?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Jeg fulgte lidt med i din anden tråd omkring samme problem. Du lader til at være ramt af angst. Du bliver sgu nødt til at være ærlig overfor dig selv og dine omgivelser og du bliver nødt til deale med dine uvirkelige fornemmelser. Det jeg mener er at når du fx skriver
Hmm var ellers helt sikker på jeg havde svaret.. Nå..
Jeg ligger ned i sengen fordi jeg bliver svimmel og får et 'anfald' hvis jeg står op, også lidt hvis jeg sidder ned men ikke så slemt.. Har det endda også når jeg ligger ned men det er i liggende tilstand jeg har det bedst, så hvad skade gør det om jeg ligger med mobilen eller ej?(:

Ud af sengen knægt. Se din frygt i øjnene og rejs dig op - jeg tror næppe du dør af det.

Det er ikke for at være en idiot eller for at være fornærmende, men har du noget indhold i din tilværelse udover skole?

Medlem

lige for at gøre en ting klart.. jeg går i skole, jeg kommer op om morgenen, jeg er sammen med kammeraterne og alt det jeg plejer.. jeg ligger ikke i sengen som før, og anfaldene er konstant nu så mine forældre siger det ikke er angst, og skal snart snakke med min psykolog om det.. jeg er skam ærlig for alle og forklare gerne..

Dedikeret medlem

(...)
Ud af sengen knægt. Se din frygt i øjnene og rejs dig op - jeg tror næppe du dør af det.

Tror ikke du forstår. Det jeg mener med ovenstående er, at når du får disse anfald (som jeg egentlig stadig ikke rigtig har forstået naturen af; du føler at du ikke styrer din egen krop og går ind og ud af en drømmeverden??) så se anfaldet i øjnene i stedet og snap out of it - du ved tydeligvis at det ikke er "normalt".

Som andre antyder synes jeg også det er forkert at undlade at fortælle at du har røget hash især fordi problemet opstod i dagene efter du havde røget. Fuck om du er misbruger eller ej - det er da en vigtig detalje som kan hjælpe en professionel til at hjælpe dig.

Hvad har du selv prøvet for at komme anfaldene til livs? Har du prøvet en løbetur eller anden motion?? Kan se du har astma, men astma og motion kan altså godt lade sig gøre.

Medlem

Har ikke gjordt det store. Er begyndt på anti deprrr, hos psykolog, og efter psykologens anbefaling går jeg en tur hver dag, og er begyndt at spise morgenmad for at få mere energi, og motion skulle også hjælpe på psyken.. Har kun været
Ved psykologen en gang så skal nok til at bearbejde det sammen med hende snart..

Dedikeret medlem

Du må have mig undskyldt, men er det ikke lidt naivt og dumt at begynde at tage anti depressiv medicin, når man ikke selv har gjort det store for at ændre sin situation/sindstilstand: regelmæssig døgnrytme, regelmæssige måltider og lidt motion i ny og næ.

Det kan også bare være mig der er wack, mi scusi

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]