Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 23:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Heej folkens vil bar spørge om hvornår ritalin og motiron begynder at blive farligt

er ude i kæmpe misbrug

har damp og derfor tager jeg dem men jeg tager for mange

nogen gange 130 mg
andre gange 100 110

hvor lang tid kan kroppen holde til det det har stået på i 2 år snart.

men det ikke så slemt mere

efter jeg indså jeg tabte mig mange kilo på kroppen og begyndte at styrketræne og æde fed mad.

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Lyder til at det sker for de fleste, jeg har lige skrevet et indlæg i syntetiske stoffer forummet om det. Du skal nok overveje at skære kraftigt ned så snart du kan, det ser ud til at når man misbruger længe holder de fleste positive effekter op og for nogen bliver de endda lige modsat. Der er nogen der kan skære ned igen til det de oprindeligt fik udskrevet af lægen og beholde den positive effekt men uden de får en rus, men det er nok svært når man altid forbinder pillerne med en rus.

En anden og måske bedre mulighed er at bede din læge om bupropion istedet, det er timerelease kapsler der har samme basis funktion som methylphenidat, det er en "lykkepille" der har vist god effekt på de samme ting som methylphenidat (koncentration/motivation osv) men den er sværere at misbruge og skulle for manges vedkomne ikke give en decideret rus så misbrug heller ikke er så attraktivt.

Læs om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Welbutrin

En anden mulighed er modafinil det giver de samme effekter som ritalin dog svagere og i længere tid og der er ikke rigtig nogen rus men det er dyrt i dk

Senest rettet af Zorglub 28 nov 2008 23:27, rettet i alt 3 gange.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Zorglub skrev:
Lyder til at det sker for de fleste, jeg har lige skrevet et indlæg i syntetiske stoffer forummet om det. Du skal nok overveje at skære kraftigt ned så snart du kan, det ser ud til at når man misbruger længe holder de fleste positive effekter op og for nogen bliver de endda lige modsat. Der er nogen der kan skære ned igen til det de oprindeligt fik udskrevet af lægen og beholde den positive effekt men uden de får en rus, men det er nok svært når man altid forbinder pillerne med en rus.

Det er interessant hvor stor lighed der er på ritalin og alt anden narko, når man snakker om det. Skift "fik udskrevet af lægen" ud med "plejede at købe hos pusheren" og det ku lige så godt handle om mdma eller amfetamin. Det er bare et spørgsmål om forhandler, ikke en skid andet.

:peace: MDMA på recept NU!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Drupe skrev:
Zorglub skrev:

Det er interessant hvor stor lighed der er på ritalin og alt anden narko, når man snakker om det. Skift "fik udskrevet af lægen" ud med "plejede at købe hos pusheren" og det ku lige så godt handle om mdma eller amfetamin. Det er bare et spørgsmål om forhandler, ikke en skid andet.

:peace: MDMA på recept NU!

Nigga, please.

Der er sgu stor forskel på at sidde og spasse med øjnene og svinge med kæben mens alting bare blæser og suser omkring én og alle følelser er så intense at det næsten gør ondt, og så at være på et stof der virker som en slags forstærket kaffe.

Måske kan man også blive "blæst" hvis man tager store nok doser ritalin, men jeg tvivler på at man kan få samme opkvikkende og fokuserede effekt på MDMA som på ritalin, selv hvis man tager lavere doser.

Jeg ville ihvertfald IKKE vælge MDMA hvis jeg skulle skrive en længere matematik-aflevering. Ritalin derimod...

Det er ikke et argument mod frigivning, bare mod din sammenligning af MDMA og ritalin.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Zarathustra@
Eneste forskel ligger vel bare i intensiteten af effekten?

Junior medlem

min læge udskrev 70 mg motiron altså små hvide piller og 2 gange 30mg strattera

130 mg i alt der. men jeg ku ikke fordrage strattera fik kvalme blev så træt at jeg ikke ku røre en skid .

så prøvede de ritalin uno. da var jeg ved at dø a hjertestop fordi jeg fik nogle dyk/nedtur hver 5 min som endte med stress.

så nu holder jeg mig til motiron. lægen udskriver 70 mg.

kan ikke stoppe. hvis jeg stopper kommer jeg ind på et spor igen som jeg var dengang ingen jeg fik adhd behandling og sådan ønsker jeg ikke mere.

men hvordan er det at stoppe med ritalin efter et misbrug. !

Medlem

InTranceWeTrust skrev:
min læge udskrev 70 mg motiron altså små hvide piller og 2 gange 30mg strattera

130 mg i alt der. men jeg ku ikke fordrage strattera fik kvalme blev så træt at jeg ikke ku røre en skid .

så prøvede de ritalin uno. da var jeg ved at dø a hjertestop fordi jeg fik nogle dyk/nedtur hver 5 min som endte med stress.

så nu holder jeg mig til motiron. lægen udskriver 70 mg.

kan ikke stoppe. hvis jeg stopper kommer jeg ind på et spor igen som jeg var dengang ingen jeg fik adhd behandling og sådan ønsker jeg ikke mere.

men hvordan er det at stoppe med ritalin efter et misbrug. !

Tjah det er en svær situation og jeg har selv overvejet det samme, men hvis du ikke bruger ritalinen som en rus men bruger den for at slippe for adhd symptomerne og for at kunne leve en normal hverdag og den hjælper dig uden at du optrapper dosen så synes jeg på sin vis det er berettiget brug af medicin og hvis intet andet kan hjælpe dig til en normal hverdag, hvorfor så stoppe?

Det svarer vel til at tage insulin hvis man har sukkersyge eller blodtryksregulerende medicin for den slags problemer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Jeg er ikke helt med. Er din plan at stoppe med ritalin, eller holde dig til de 70 mg. om dagen?
Hvis du skal forsætte, men er bange for at du vil tage mere end de 70 mg dagligt, syntes jeg du skal lave en aftale med din læge/psykiater, måske noget med kun at få udleveret ritalin til ét par dage ad gangen.
Du behøver ikke at være blæst på ritalin for at få noget ud af det, jeg har fået 60 mg. dagligt i et halvt års tid nu og det virker stadigvæk godt. Mandagen efter de få weekender jeg tog for meget, lærte mig at det ikke er det værd, da de 60 mg. overhovdet ikke hjalp på min ADD hvis jeg havde lammet mig på det dobbelte af normal dosis dagen før.
Anyways god vind herfra :) syntes du skal snakke med din læge.

Junior medlem

Sayeh skrev:
Jeg er ikke helt med. Er din plan at stoppe med ritalin, eller holde dig til de 70 mg. om dagen?
Hvis du skal forsætte, men er bange for at du vil tage mere end de 70 mg dagligt, syntes jeg du skal lave en aftale med din læge/psykiater, måske noget med kun at få udleveret ritalin til ét par dage ad gangen.
Du behøver ikke at være blæst på ritalin for at få noget ud af det, jeg har fået 60 mg. dagligt i et halvt års tid nu og det virker stadigvæk godt. Mandagen efter de få weekender jeg tog for meget, lærte mig at det ikke er det værd, da de 60 mg. overhovdet ikke hjalp på min ADD hvis jeg havde lammet mig på det dobbelte af normal dosis dagen før.

nej det der er problemet er at jeg tager 130 fordi jeg er er ude i et stort misbrug.

jeg prøver at stoppe .

det jeg vil vide er at om hvis jeg forsætter med 130 mg hva vil der ske med min krop
eller efterlader ritalin skader efter man er stoppet med det. også selvom man har overholdt sin dosis

Medlem

InTranceWeTrust skrev:
Sayeh skrev:

nej det der er problemet er at jeg tager 130 fordi jeg er er ude i et stort misbrug.

jeg prøver at stoppe .

det jeg vil vide er at om hvis jeg forsætter med 130 mg hva vil der ske med min krop
eller efterlader ritalin skader efter man er stoppet med det. også selvom man har overholdt sin dosis

Max anbefalede dosis af ritalin er 60mg om dagen, hvis man tager mere er der sandsynlighed for at få skader også efter man er stoppet

Få nogle depot piller og hvis du heller ikke kan lade være at misbruge dem så kan man kan få et plaster der virker ligesom et nikotinplaster bare med ritalin, det er da i det mindste svært at misbruge. Ved dog ikke om det kun er i USA de sælger det endnu.

Junior medlem

har netop hørt mange der har fået ritalin kunne skrive under på at det har ødelagt deres liv

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

InTranceWeTrust skrev:
har netop hørt mange der har fået ritalin kunne skrive under på at det har ødelagt deres liv

Der er der også mange der kan fordi de har forældre ikke? Men er det nu også alle?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i vores solsystem
Citat:
Max anbefalede dosis af ritalin er 60mg om dagen, hvis man tager mere er der sandsynlighed for at få skader også efter man er stoppet

Det passer ikke helt. Absolut max er 2mg pr krops kilo.

http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... nfo&id=772

Junior medlem

Jeg har fået konstateret ADD for 2 uger siden og har fået ritalin siden, jeg følte en virkning de første dage, havde meget overskud og fik pludselig ordnet en masse hjemme.
Effekten forsvandt efter de første dage, jeg må tage 6 tabletter i alt på en dag, 20 mg af gangen, men mærker ingen effekt ved disse 20 mg, jeg kan stadig ligge mig på sofaen og foretage ingenting, jeg synes det er mærkeligt når nogle får 30 mg på en hel dag og dette bare fungere.
Virker præparatet ikke på mig eller er der andre måder doseringen kan deles, jeg ved ikke hvor mange miligram man må tage på en gang, når man bare gerne vil fungere i hverdagen, få gjort rent/vasket tøj/vasket op osv.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: chokoladeland i øst arabien nær syltetøjs-søen.
jeg sniffede Equazym, Ritalin (hver dag hvis min 300mg pakke holdt 5 dage) Concerta, Ritalin uno og Motiron gennem ca 8 måneder på min efterskole men det var dog ikke nær så heftige doser som du snakker om her.
Alligevel fik jeg både psykose, afhængihed, brystsmerter som fortsat plager mig selvom jeg stoppede da sommerferien begyndte, og fik meget svært ved at styre mit temperament, specielt når jeg ikke havde mulighed for at gå ned på værelset for at tage en line mellem hver time. og alligevel føler jeg mig hver dag fristet til at ringe til min læge og få det igen...jeg brugte hash til at komme over abstinenserne men ved selvfølgelig ikke om det virker for alle og det kommer jo også an på HVOR afhængig man er.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]