Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Lidt hjælp?
Junior medlem

Hej allesammen
jeg ved egentlig ikke hvor jeg skal starte da jeg pt ikke ønsker at udtale mig om min situation men har snakket med komunen angående mit problem (hash psykose?/depression) det føles som om at de ikke tror på hvad man har at sige.
Dog skal det siges at jeg er mega dårlig til at udtrykke mig selv og fortælle hvad jeg tænker over.
Mit spørgsmål er om at er komunen værd at snakke med eller skal jeg henvende mig et andet sted?
Jeg vil meget gerne ændre den situation jeg sidder i aner bare ikke hvor jeg skal starte og har sku brug for hjælp..
på forhånd tak

Dedikeret medlem

Henvend dig på det lokale misbrugscenter der vil du kunne få den hjælp du har brug for. Prøv at være så ærlig som mulig også selvom det er svært.
Held og lykke med det.

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
http://www.uturn.dk/ hvis bor i københavns området er u-turn et rigtig godt sted at henvende sig. Desuden kan det være rigtig godt at snakke med en psykolog hvis du har problemer med formulere dig omkring dine følelser/tanker, de kan virkelig hjælpe med at forstå sig selv og hvorfor man har det som man har. Og husk være så ærlig som muligt over for dem som kan hjælpe dig, og ikke mindst dig selv.

Held og lykke med det hele.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
Jeg vil meget gerne ændre den situation jeg sidder i

God start :smile:

Junior medlem

Min egen erfaring er, at kommunen på ingen måde har lyst til at hjælpe folk i en svær situation. Du kan godt få noget igennem, men det kan være svært.

Hvis du alligevel beslutter dig for at tale med kommunen, kan jeg anbefale at tage en person du stoler på med til en evt. samtale. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men gerne en der er ældre end dig. Så tager de dig mere seriøst. Sørg dog for selv at føre ordet.

Og husk, at du skal ikke finde dig i at blive set ned på. Hvis de opfører sig arrogant, så fortæl det til dem, og bed om en ny sagsbehandler.

Et andet godt trick er at optage samtalen :) Sørg for at de ved det.

Og husk! De er IKKE mennesker ligesom dig og mig. De er derimod omvandrende regelbøger!

Junior medlem
Brugeravatar

Min egen erfaring er, at kommunen på ingen måde har lyst til at hjælpe folk i en svær situation. Du kan godt få noget igennem, men det kan være svært.

Hvis du alligevel beslutter dig for at tale med kommunen, kan jeg anbefale at tage en person du stoler på med til en evt. samtale. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men gerne en der er ældre end dig. Så tager de dig mere seriøst. Sørg dog for selv at føre ordet.

Og husk, at du skal ikke finde dig i at blive set ned på. Hvis de opfører sig arrogant, så fortæl det til dem, og bed om en ny sagsbehandler.

Et andet godt trick er at optage samtalen :) Sørg for at de ved det.

Og husk! De er IKKE mennesker ligesom dig og mig. De er derimod omvandrende regelbøger!

Dér er jeg nu ikke helt enig, det kommer rigtig meget an på hvilken kommune du bor i, hvilken sagsbehandler du har, og hvem du snakker med. Det er rigtigt at der tit kan være de værste røvhuller inden for det område, der ikke vil gå så meget op i at hjælpe dig, det har jeg selv oplevet. Men der er altså også mennesker, der vil gå op i at hjælpe dig, hvorfor skulle de ellers tage sådan et job? Et godt råd ville være at snakke med en misbrugskonsulent, om ikke andet prøve og se om du ville få noget ud af det. Dem jeg har snakket med, så mig som ligeværdig, og forsøgte virkelig at få løsnet op for mine problemer med mit misbrug. Men ja, du kan være uheldig at få de forkerte folk :|

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]