Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

I sommerferien i år begyndt jeg at ryge rigtigt meget, nogen dage op til 10 pinde, Jeg havde INTET imod det, og følte at det hjalp mig. Jeg blev gladere og mere bevidst om mange ting, for eksempel hvem jeg var og hvem jeg egentligt havde lyst til at tilbringe meget tid sammen med af de venner jeg har.

Jeg skulle så starte på efterskole og havde det fint med at jeg nok ikke kunne komme til at ryge specielt meget, for jeg har aldrig følt mig afhængig af den gode Cannabis. Men for en måned siden ca. blev jeg så opdaget i at være i besiddelse af hash sammen med nogle af mine gode venner på efterskolen. Efterskolen har en Nultolerance omkring alkohol og stoffer så jeg blev smidt ud og bandlyst fra skolensområde.. (DUMT!! jeg fortryder mere end noget andet!!)

Nu er det snart en måned siden jeg blev smidt ud, og længere tid siden jeg har røget og der har ikke været nogen store problemer indtil for en uge siden. jeg har ikke kunne sove før klokken 4-5 stykker hver nat, og som det ser ud nu betyder det ikke det store da jeg ikke går i skole, men arbejder. Men i morgen (fredag) skal jeg arbejde 12 timer. og lørdag 11 timer..
hvis jeg ikke snart begynder at falde i søvn kommer jeg til at få store problemer da jeg helt sikkert kommer til at være træt når jeg arbejder, og det er noget lort hvis jeg skal arbejde 12 timer!

Hvis der er nogen af jer som har nogle råd, eller ved om det kan være på grund af rygestoppet så kunne det være fedt hvis i gad svare, det undrer mig bare at det er så lang tid side jeg er stoppet og problemet først er kommet nu.
det skal også lige siges atjeg nærmest konstant bliver mindet om at ´jeg ikke kan ryge pga. omgangskreds osv.

Tak for hjælpen på forhånd! :D

Dedikeret medlem

Se på det positive i morgen efter 12 timer er du helt sikkert træt nok til at kunne falde i søvn.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
Hør noget afslappende musik imens du ligger i sengen, det syntes jeg selv virker rigtig godt :)

Junior medlem

Hør noget afslappende musik imens du ligger i sengen, det syntes jeg selv virker rigtig godt :)

Den har jeg også brugt tit, men jeg ender altid med at have hovedtelefonerne på hele natten hvilken er meget usundt da man har brug for stilhed og ro i hovedet, og det endte med at jeg nogen gange fik tinitus i lit tid når jeg så endelig fik ro.. Men tak for rådet og jeg kommer helt sikket til at bruge det :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
Ud og løb nogle ture i løbet af dagen. Det gode gamle råd om motion virker altså ! Det både til sidesætter trangen til at ryge, plus gør at du er naturligt træt når du kommer i seng.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig

Den har jeg også brugt tit, men jeg ender altid med at have hovedtelefonerne på hele natten hvilken er meget usundt da man har brug for stilhed og ro i hovedet, og det endte med at jeg nogen gange fik tinitus i lit tid når jeg så endelig fik ro.. Men tak for rådet og jeg kommer helt sikket til at bruge det :)

Har du ikke en ghetto blaster du kan spille musikken fra evt?

Medlem
Brugeravatar

drik noget baldrianrod lige før sengetid.

Medlem

Geografisk sted: hasselager
hejsa prøve og tjek dem her ud det er sportsprodukter der er lave for at man kan få en bedre søvn de indholder allesamme en masse af de naturlig sove urter også vider...

ALRI Lean Dreams
ALRI Comatose
Species Nutrition Somalyze

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Personligt vil jeg hellere "falde i" en enkelt gang i stedet for at insistere grueligt på ikke at ryge. Søvn er vigtigst hvis du skal ha' en chance for at yde noget næste dag..

Dedikeret medlem

Personligt vil jeg hellere "falde i" en enkelt gang i stedet for at insistere grueligt på ikke at ryge. Søvn er vigtigst hvis du skal ha' en chance for at yde noget næste dag..

Tja bare for mig selv, så har jeg aldrig kunnet falde i en enkelt gang, men jeg er også ret glad for THC :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Drikker du kaffe? Hvis ja, så prøv så vidt muligt at undgå det de næste par dage, også selvom du skal arbejde. Hvis du får brug for energi, vil kulhydrater i form af f.eks. druesukker være et bedre valg, da dette har en meget kortere halveringstid rent effektmæssigt end koffein.
Koffein har en halveringstid på 8 timer, så det kan hurtigt forstyrre ens søvn, hvis man drikker kaffe for sent på dagen.

Hvis ikke du drikker kaffe, skal du se bort fra dette indlæg.

Junior medlem

ja hvis jeg havde muligheden for at ryge ville jeg da fortsætte, men noget som jeg ikke fik nævnt er at jeg for taget urintests ugenligt da mine forældrer er MEGET imod Weed... Så jeg har ikke rigtigt muligheden.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted

ja hvis jeg havde muligheden for at ryge ville jeg da fortsætte, men noget som jeg ikke fik nævnt er at jeg for taget urintests ugenligt da mine forældrer er MEGET imod Weed... Så jeg har ikke rigtigt muligheden.

what da fuck!!! Minder mig American Beauty. Det må de sgu stoppe med...

Medlem

Dine forældre har et seriøst problem, ikke dig. Ugentlige urintests, what the fuck? Jeg mangler ord...

Junior medlem

Dine forældre har et seriøst problem, ikke dig. Ugentlige urintests, what the fuck? Jeg mangler ord...

Jeg er helt enig, og jeg glæder mig til at blive 18 så jeg ikke skal høre på deres pis omkring hvad de tror er det rigtige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kamillete i rigtig store mængder før sengetid, giftsalat (ikke i rigtig store mængder, der kan være livsfarligt!), meditation, og som før nævnt: motion.
Har aldrig haft søvnproblemer i forbindelse med rygestop, men har haft det på andre tidspunkter. Og der har de nævnte metoder hjulpet. Nårh jah, det har en bajer sgu også

Junior medlem

Geografisk sted: KBH
jeg har været i din situation (minus så lige det crazy forældre urin test noget) i en lang periode;
begyndte selv at ryge for et par år tilbage og det blev fra et par gange om ugen til et par pinde om dagen til 10 tosmøgs hverdag.
mine forældre var dejligt stille og rolige omkring emnet da de selv synes godt om Christiania og de var naive nok til ikke at se det var så meget så det var, så så ikke den problematik som du har nu før for et halvt års tid siden da jeg skulle på ferie med far og lillebror i den mest lille isolerede lorteby i Frankrig hvor jeg indså jeg ikke ville kunne ryge i 7 dage; det virkede helt uoverskueligt da min seneste "lange pause" havde været på 36 timer.
Jeg kunne ikke sove. Jeg vandrede rundt i skovene om natten, viste ikke hvad jeg skulle gøre af min krop eller min hjerne der altid bare rasede af sted i et virvar af tanker. Som dig endte jeg altid med at gå i seng ved en 4-5 tiden hvilket ødelægger ens hverdag fuldstændigt. søvnproblemerne har varet lige siden men på et halvt år lærer man lidt.

Self. er motion altid en god kilde til god søvn, men det er ikke altid lige nemt når man er på efterskole alder at tag sig sammen til at komme ud og løbe en tur eller hvad man nu er til af sport. Motivationen mangler bare tit, især de første par gange, men hvis du endelig begynder at gøre det fast helst lige før du skal i seng eller lige før du skal spise til middag så du kan mærke trætheden i din krop når du ligger dig ned, er det også lettere at få hjernen til at slappe af.
En af de sidste ting man skal gøre er sidde og glo på sin computerskærm til kl. lort om natten fordi det er nok den mest usunde måde at blive træt på; du sover bare ikk godt når du har gloet på en skærm 7 timer i træk og så ligger dig i seng. Jeg ved det er fristende; jeg gør det stadig selv meget tit men jeg har det også af helvede til imorgen når jeg har sovet 2 timer i alt med konstante afbrydelser og skal kører hele dagen.
bare en hobby har jeg oplevet hjælper. Det behøver ikke nødvendigvis være noget hvor du bevæger dig, det kan være alt; bare noget du kan fordybe dig i, koncentrere dig om.
Jeg har selv altid fået frarådet alle former for sovepiller eller piller der dæmper abstinenssymptomer pga. min alder og min tendens til misbrug af mange sjove ting MEN her vil jeg mene at hvis intet intet intet andet virker, så er truxal i små doser før man går i seng en rar måde at vende kroppen tilbage i rytmen på. Jeg har selv prøvet det, både i forbindelse med psykose, søvnproblemer/uro/angst og for at vende tilbage til jorden efter en 7dags drug fest uden søvn og mad. Jeg må sige det har virket godt i alle situationer og der skal meget meget store mængder til at blive afhængig. Så kommer det self. an på hvordan du er forhindret i at sove men har oplevet med de fleste weedlovere i min omkreds der skulle holde pause har kunne bruge det med positiv feedback. er selv lige begyndt at prøve noget der hedder meprobamato, naturlægemiddel fra Cuba, og er spændt som et lille barn i december på om jeg får lov til at sove en hel nat ad gangen.

Det var ikke meningen det skulle blive en roman men håber du kan bruge noget af det.

Nu ved jeg godt ikke hvornår du blir 18 men tillykke med det når du slipper af med de der urinprøver
og held og lykke med dem indtil da :peace:

Junior medlem

jeg tror det tog mig op til 14 dage før jeg ikke længere savnede at ryge da jeg holdt rygestop

denne gang har jeg dog ikke noget problem med at stoppe

nogle gange kan det bare være hårdt... tænkte ikke på andet end at ryge/mixe hvert 5. minut og min hjerne fungerede bedst når jeg røg og ikke rigtigt hvis jeg ikke gjorde.

du skal bare vide at det forsvinder efter nogle dage, 14 dage er vidst noget mere end de fleste oplever...
kan være jeg ikke havde ristet ordentligt..

vær glad for du ikke får samme hovedpine som jeg fik, føltes som en kniv der skar noget over inde i mit hovede eller et blodkar der bristede i mange timer pr dag (forsvandt kun når jeg røg).

efter 2-3 dage er det nok nemmere at holde rygestoppet tror jeg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]