Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 21:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle.

Jeg ha været en idiot og tog i nat coke. Jeg har været på 20mg cipralex i cirka to uger, og har læst det er pisse farligt at blande. Er mega bange og har brug for nogle råd.

Pt er det nogle timer siden jeg har taget noget, og har ikke sovet endnu, men det har jeg altid svært ved. Har brug for noget skadesreduktion. Har læst om serotoninsyndrom. Hvordan ved jeg om jeg har smadret mig selv permanent? Ved ikke om det er en storm i et glas vand, men er pisse nervøs. Hjælp!!

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Hej,

Mærker du nogen form for ubehag - ud over du er er nervøs? Hvis du gør det så hop en tur på Hospitalet. Hvis du føler at det nok bare er nervøsiteten vil jeg råde dig til at prøve at få sovet lidt - også se om du ikke har det noget bedre når du vågner.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tvivler på der er noget problem. Hvor har du læst det?

Ring til lægen eller giftlinien hvis du føler noget ubehag udover din nervøsitet.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hvor meget coke har du taget? Hvor lang tid siden er det? Og hvad er indtagelsestidspunkterne?

Der er forskellige grader af serotoninsyndrom (mild til moderat til stærk), og ud fra din formulering og tegnsætning, vil jeg sige (med chance for at jeg tager fejl), at din tilstand er mild. Normalt er serotoninsyndrom ufarligt (kroppen kan håndtere det), men det kan i ekstreme tilfælde (fx. store doser, indblanding af MAOi, for høj feber, etc) blive dødeligt. Men dette er altså en sjældenhed.

Vil anbefale dig at være opmærksom på serotoninsyndromets symptomer, som indtræder kort efter indtagelse og kan vare i flere timer:
- Hovedpine
- Kvalme
- Svedeture
- Rystelse, spjætte, rytmiske muskelsammentrækninger
- Overreaktiv, især hvad angår reflekser
- Koma/blackouts
- Feber (40 grader er ikke unormalt)
- Diarré
- Forvirring (du virker til at skrive klart, tydeligt og velformuleret?)
- Hukommelsestab
- Hallucinationer
- Eufori, dysfori, depression, aggression
- Udvidede pupiller, hjertebanken (irregulær eller hurtigt)

Disse er meget hyppige symptomer. Vær opmærksom på dem, især fx. feber, hovedpine, kvalme, overreaktivitet, diarré og blackouts. Prøv at holde det objektivt. Hvis du føler at disse symptomer bliver forværret, og at du har en tendens til blackouts, vil jeg anbefale dig at kontakte skadestuen, giftlinien (82 12 12 12) eller lægevagten efter kl. 16 (tryk på landsdel for telefonnummer):
http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms ... =4/menu=1/

Hvis det er helt galt, så 112 => ambulance.

Det du kan gøre, er at drikke en halv til en trekvart liter vand i timen, for at kompensere for svedeture og feber. Undgå mere cipralex og coke! Du kan fortsætte din SSRI-medikation i morgen. Sørg for at få noget at spise (gerne sundt og lidt saltet), og få søvn når din krop er faldet til ro. Det er normalt at du ikke kan sove nu, og også det mest fornuftige (du skal jo holde øje med dig selv).

Vigtigste råd: Hold dig i ro og slap af. Det går over. Du får ingen hjerneskade, kun en lærestreg. Lad være med at fare op i en coke-paranoia.

Råd til næste gang: tænk dig om (men det behøver jeg vel ikke sige). Husk på hvorfor du får SSRI-behandling - du har en rigtig god grund til ikke at tage coke! (og stimulanser som amfetamin, MDMA, etc).

Senest rettet af syreperlen 27 aug 2011 14:37, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Jeg ved ærlig talt ikke hvor meget, jeg tror ikke det var mere end et par gram, det skete fra ca kl 6 i nat til 9 i morges. :-/

Tak for de svar der er kommet indtil videre. Jeg har ikke sovet endnu og har det hverken værre eller bedre, så jeg håber det betyder jeg er sluppet med skrækken. Kan give en update senere. Jeg er meget glad for hjælpen.

Jeg føler en eller to af de symptomer Syreperlen taler om, men eftersom jeg også drak alkohol i nat er det som du siger lidt usikkert hvad der er tømmermænd eller dårlig samvittighed. Jeg har lagt mig i en sofa og prøver at tage det med ro. Tak i indtil videre. :-(

Senest rettet af Kubin 27 aug 2011 14:41, rettet i alt 1 gang.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Du er fattet og velformuleret.

Få noget vand og noget at spise, og tænd TV'et og læg dig i seng. Det skal nok gå.

Det forsikrer jeg dig om.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]