Kriescher skrev:
Tak for svaret arpheus. Det der med at se og høre ting er ikke grunden til de vælger antipsykotika, for jeg har ikke nogen sygdom der gør det, kan jeg også mærke på mig selv. er slet slet ikke psykotisk på nogen måde, jeg ser nogle gange ting når jeg er alene, tit små skygger på vægge eller i ruder, faktisk ikke andet. så hører jeg nogengange stemmer, men ikke voldsomme stemmer, rolige stemmer, og en ad gangen. Det er sket 4 gange på et halvt år. Jeg har også lugtet gas en gang, det var så lidt værre, men jeg tror det er pga insomnia
Det var så lidt. Hvis det er så mildt som du skriver, så synes jeg du skal være tilbageholdende med antipsykotisk medicin, evt. kun tage det i små doser. Jeg går ud fra, at de så bruger den antipsykotiske medicin som beroligende/dæmpende, fordi de ikke vil bruge benzoer, men der findes altså alternativer til antipsykotisk, eksempelvis nogle af de ældre antidepressive midler i små doser.
Men vær forsigtig med rygningen, da det som bekendt har det med at forstærke sansaindtryk. Du har åbenbart en ganske følsom "modtager" og det behøver slet ikke være så dårligt, men det er godt at være forsigtig, hvis du ikke vil ha sluserne åbnet yderligere eller ikke er sikker på om du kan kontrollere det.