Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 11:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey allesammen jeg er en fyr på 22 som render og har problemer med at få noget indenbords overhovedet... jeg spiser måske hver anden dag om aftenen.. og forstår ikke hvordan min krop kan håndtere det, da jeg er en lidt hyper guy...

jeg er afhængig af hash og har været det i mange år nu, grundet jeg har en slem depression er det meget svært at stoppe... har haft stoppet et par gange før og også holdt det i et ½-1 år hver gang men er endt lige tilbage på piben lige så snart jeg får nogen som helst form for nederlag..

ved godt at jeg entlig bare burde mande mig op og komme igang med at tvangsfodre migselv osv osv osv men der må jo ligge noget bag der gør at jeg ikke har lyst til at lave eller gøre noget med mig selv...
:whogives:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Har du været ved læge endnu? Jeg tænker at der måske kan ligge noget andet bag.
Hvor lang tid har det stået på? Har du tabt dig meget på grund af det?

Det lyder i hvert fald ikke sundt og hvis jeg var dig ville jeg hurtigst muligt smutte til doktormanden.

Medlem
Brugeravatar

jeg var småfed da jeg startede med at ryge for mange år siden.. du ved.. "hvalpefedt".. men det forsvandt hurtigt... har fået konstateret depression af en læge... det har vel stået på i 2 år eller sådan noget...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Altså i 2 år har du kun spist hver anden dag ca.?

Medlem
Brugeravatar

ja sådan on off nogle gange kan jeg spise en halv pizza nogle gange bliver jeg mæt af et stykke... ved ikke om det er mit system der har vænnet sig til at jeg kun får lidt næring... :S

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg tænker, at du nok heller ikke motionerer særlig meget? Det hjælper rigtig meget både på appetit og humør at styrke kroppen, og samtidig komme ud og få frisk luft. Og så synes jeg du skal lægge en plan for, at trappe ud af dit hashforbrug. Selvom du siger du ryger for at holde din depression nede, så tror jeg også at det er med til at fastholde dig i depression.

Hilsen Fanny

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Rygning = depression = rygning.
And so on..
uanset hvad folk siger.. Hverdags rygning gør små problemer til store, og store problemer giver depression.

Medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
Rygning = depression = rygning.
And so on..
uanset hvad folk siger.. Hverdags rygning gør små problemer til store, og store problemer giver depression.

i know <3 :mrgreen:

Site Admin
Brugeravatar

Hvordan går det? Har du taget til lægen, og har du haft overvejelser om at stoppe med hash?

Hilsen Fanny

Admin
Brugeravatar

Evt spørg om du kan få mirtazapin ved lægen. Dem gir de ofte, hvis man gerne vil holde op med at ryge hash og man ikke kan falde i søvn om aftenen. Udover at hjælpe med at falde i søvn gir de en kraftigt øget appetit for de fleste. Ved godt, det ikke holder i længden. Men det kan være en hjælp, hvis du samtidig prøver at holde op med at ryge.

-Jimmy Carter

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KåBeHå
Har haft det samme problem det seneste års tid og har haft super nederen over det. Forsøgte desperat at tvangsfodre mig ud af det i løbet af december, men jeg kunne ikke holde det ud - det var simpelthen for hårdt at skulle spise hele tiden uden appetit. Endte ofte med næsten at tude over maden mens jeg proppede den ind i munden. Ik fedt.

Efterfølgende blev det meget værre. Da jeg indstillede tvangsfodringsprojektet efter nytår fik jeg spist endnu mindre end før og blev helt svag, og så blev hele problematikken dobbelt pres og jeg havde totalt dårlig samvittighed over ikke at spise.

Men så fik jeg sgu taget mig sammen til en ny strategi for 3 uger siden: 2 timers boksetræning, styrkestræning og cardio 2-3 gange om ugen. Det har hjulpet HELT VILDT! Det er slet ikke godt nok endnu, og jeg får langt fra spist nok, men på bare tre uger har jeg udviklet en naturlig sultfornemmelse og får faktisk spist 2 gange dagligt.

Udover træningen tillægger jeg en del af succesen, at jeg bl.a. prøver at spise rå grønsager. Det øger forbrændingen (som jo bliver ultra lav når man ikke spiser nok) og man bliver mere sulten af det. Om morgenen kan jeg ikke spise fast føde, men jeg har opnået at drikke 1,5 dl. ægte juice - altså sådan noget uden tilsat sukker, som ikke er lavet af saftkoncentrat og som har frugtkød i...

PS. Det skal lige tilføjes at jeg pt. er clean og har været det i nogle måneder.

Medlem

Ja, du har vænnet din krop til at spise så lidt :(

Har selv været ude for lignende men blev hurtigt opmærksom på det, også begyndte jeg gradvist at spise mere og mere, og det virkede for mig :peace:

Medlem

Men godt du har fået det til at lykkes 8)

'thumbs up :rocking:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Flydende mad, en havregryns smoothie om morgenen er noget i den dur er godt. Ellers få købt en spand proteinpulver, så kan du få dækket din protein behov ihvertfald.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Small steps my friend, small steps !

Hvordan går det med at spise den dag i dag Hr Grønfinger ?

Site Admin
Brugeravatar

Ja det ville være rart at få en opdatering om, hvordan det går. Er du evt. begyndt at motionere lidt?

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Hej allesammen, sorry der er gået et godt stykke tid siden jeg postet her...

jeg har nogenlunde de samme problemer stadig. men de har nu trappet rigtig meget op da jeg har valgt at flytte sammen med min kæreste.

hver gang jeg putter noget i munden smager det ikke af det jeg regner med, ALT smager af rådden frityre gryde :S.. hvilket faktisk gør mig meget urolig. men det er sket efter jeg har valgt at sige stop med hash'en da jeg var begyndt at kunne mærke permanente effects på min hjerne og hørelse..

i dag tager jeg på hospitalet i håb om et svar på denne gåde. for jeg kan mærke min mave skal bruge mad men min mund er ikke sulten. det er omtrent en halvanden uge siden at jeg har taget en kold tyrker. kan og vil ikke ryge mere..

kunne forstå hvis jeg fik disse "side effects" med det samme efter jeg har stoppet med hashen.. men det er godt nok en meget forsinket effect.. er det fordi jeg stadig har THC der løber rundt i kroppen?

Insane psychedelia user!

Som sagt tidligere, gør maden flydende. Lav en proteinshake med pasteuriserede æg, frugt, bær, grøn the, kaffe, vegetabilsk olie, hvad du nu kan finde på. Tryk her for en masse gode opskrifter. Bare ignorer Greens+, Udos choice og alle der der andre supplementer. Proteinpulver markedet er svært overskueligt, men bare køb Bodylab whey 100. Det er helt basis proteinpulver og er danskproduceret. Det er selvfølgelig ingen erstatning for en komplet diæt, men det er et godt stykke af vejen.

Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Som sagt tidligere, gør maden flydende. Lav en proteinshake med pasteuriserede æg, frugt, bær, grøn the, kaffe, vegetabilsk olie, hvad du nu kan finde på. Tryk her for en masse gode opskrifter. Bare ignorer Greens+, Udos choice og alle der der andre supplementer. Proteinpulver markedet er svært overskueligt, men bare køb Bodylab whey 100. Det er helt basis proteinpulver og er danskproduceret. Det er selvfølgelig ingen erstatning for en komplet diæt, men det er et godt stykke af vejen.

jeg vil jo gerne spise.. jeg kan bare ikke på grund af alt har den klamme smag som jeg tidligere forklare..

protein pulver vil jo ikke hjælpe på mit problem, det vil nærmere gøre mit problem værre da jeg tror det vil blive en erstatning for at jeg spiser ortenligt..

Insane psychedelia user!

Jeg forstod godt hvad du skrev tidligere. Tager det længere tid at spise et æg, 1 æble, 1 banan hvis det er deres normale form eller hvis det er flydende? Pointen var, at når det er i en shake så skal du udholde smagen kortere og kan netop lettere få en varrieret diæt ned.

Selvfølgelig er en shake bedre end hvis du intet spiser. Æg indeholder nærmest alt hvad du har brug for, så det er bare noget pjat at skrive at det gør tingene værre. Hvad er det helt konkret du mener du vil komme til at mangle i en shake med æg og frugt?

Jeg tror ikke at cannabis har noget med din smagsforstyrrelse at gøre. Du kan læse mere om den slags her.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]