Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 00:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Freakaling skrev:
Marlove: hvad nu hvis nogle mennesker har brug for at blive samlet op fordi de har haft en lorte opvækst? Hvad nu hvis samfundet har smadret så mange mennesker ved at være som det er - er det så ikke samfundets skyld?

Jeg kunne godt tænke mig du mere konkret skrev hvad du hader ved at bo i DK, hvad der kunne gøres anderledes, hvad du mener er samfundes skyld?

Jeg er evig enig med dig i svigtede børn skal samles op, jo før jo bedre. Jeg har netop selv arbejdet med denne målgruppe de sidste 10 år! Er løsningen så en forældretest?, mere tvungen overvågning af forældre, flere tvangsfjernelser?, tvangssterilisering?

Det jo forældrene der skader børnene ikke samfundet? Jeg vil dog medgi dig der er en uheldig tendens med at spare på netop udsatte børn for tiden og det vil give et kæmpebagslag om nogle år! :(

Jeg kan kun råde folk til at sætte deres stemme næste gang på nogen der ønsker at gøre noget ved dette. Det er sådan det fungerer og det er den eneste løsning!

Tabte voksne i DK? Hvad gør vi ved dem? Nogen får førtidspension, andre bistandshjælp. Hvad kan samfundet ellers gøre for dem? Prøv at skrive hvad du kunne tænke dig anderledes?

Senest rettet af MarLove 01 nov 2011 12:22, rettet i alt 2 gange.
Emne splittet fra : http://psychedelia.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=34773

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Det samfund vi lever i giver ikke plads til at være anderledes - så snart noget er anderledes er det farligt.
Jeg har selv været i det system som samfundet har skabt til dem som falder udenfor og jeg er blevet tabt mange gange af et døvstumt blindt system som ikke har plads til mennesker som ikke følger normen!
Hvorfor er der så mange misbrugere der har børn når systemet kan føre hensynsløs klapjagt på unge misbrugere?

Tabte voksne i DK... Jeg er en af de tabte voksne og går og venter på min førtidspension... Ikke fordi jeg ikke kan arbejde eller vil arbejde.... Men fordi det her samfund er skruet sammen på en måde sådan at jeg ikke magter at eksistere i det ret længe ad gangen.. Vi har et samfund der er bygget op på at vi altid skal noget, altid skal nå noget og så er der en bestemt måde man opfører sig på og hvis man falder for langt væk fra det ideal så er man enten adfærdsforstyrret eller syg i hovedet!
Men man kunne eventuelt lade være med at sætte i forvejen "tabte" mennesker til at lave taberarbejde for at få dem ind i et samfund som INTET har med det taberarbejde at gøre. Eventuelt kunne der gøres en indsats som faktisk virker... i 11 år rendte jeg fra det ene lort til det andet, kun kort afbrudt af egne forsøg på at få et liv op at stå - indtil at jeg var så heldig at blive henvist til et fantastisk sted af kommunen.. som så kun findes det ene sted i landet og det kræver man bor i den kommune det er i før man kan gå der..... men blev kun henvist fordi jeg sad hos min læge og var helt ødelagt.... der var sgu ikke særlig meget af mig tilbage der, hverken fysisk eller psykisk... en tom skal.... skabt af det her lorte samfund - nu jeg heldigvis ovenpå igen, men kun fordi jeg ikke skal piskes rundt og ødelægges endnu mere og desværre er min historie ikke et unikum... der findes rigtig mange derude der bliver behandlet på den måde... fordi så kan kommunerne få deres pis arbejde lavet og få nogle penge i kassen.... Yeah supersamfund... sæt de dårligst stillede til slavearbejde til slaveløn. På den måde tager de arbejdet ud af hænderne på folk - jeg har været i et hjernedødt projekt hvor jeg mødte en fyr som for nylig var kommet på bistand - fordi at dantoy som han samlede legetøj for havde fået et bedre tilbud... nu skulle han samle det samme legetøj... til 67.5 i timen..... for kommunen.. som havde taget hans arbejde og gjort ham til slave i stedet...
HURRA for dit lorte samfund og det kun fucking toppen af isbjerget, i de 11 år jeg blev kastet rundt, der har jeg mødt så fucking mange mennesker i samme situation uden noget håb, uden noget lys forude... kun en kommune som ikke virker at stole på..

Så kan det godt ske at alle de mennesker som har haft det pissegodt hele deres liv klarer sig bedre og har let ved at blive lykkelige i danmark, men du har åbenbart ikke set nok af skyggesiden og jeg vil skide på om du har arbejdet med det i de sidste 10 år - der findes folk som lever i det - de ved hvad de snakker om - du sidder på den anden side af skrivebordet og kan gå hjem til dine trygge rammer... og så sidde og være hellig og udtale dig om noget du ikke fatter en skid af men tror du gør fordi du lige har set lorten og måske lugtet til den... Der folk der bor i den.... Stopper nu fordi begynder at blive svinsk ellers - selvom du fortjener det bigtime!

P.L.U.R

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
hold kæft hvor har du mange dårlige undskyldninger. du kan tage den uddannelse du vil gratis og blive betalt for det. derefter er det dig frit stillet at benytte dine evner som du lyster. det hele står og falder med om du kan lave noget som er af værdi for andre end dig selv(tilstrækkelig høj værdi, forstås).

du har masser af talenter, freakazoid, men du formøbler dem BIGTIME!!

den anden side er at jeg tror du har en mistro til folk, som bunder i svigt. det har sat sig psykologisk, og gør at du ikke på nogen måde vil underordne dig en dagsorden som er sat af andre. men sådan er verden. alle kulturer har hierakier hvor nogle har mere magt end andre.

det skuffer mig virkelig at du vælger at gå på førtidspension. du beskylder samfundet (inklusive mig + alle andre på dette site) for alle dine problemer, og tigger samtidig ved døren. det er fandme ynkeligt!!

Senest rettet af Edward Coke 19 nov 2010 01:28, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Vores helt egen tråd :D

Ro på Freakling.... Det er ikke mig der er fjenden, fordi jeg stiller spørgsmål og prøver at forstå! :wink: Og det du skrev gjorde det faktisk nemmere for mig at (prøve at) forstå hvem du er og hvad du mener ;) Har det fremstået som jeg så ned på nogen der har haft det svært, var dette ikke hensigten!

Respekt for du så trods alt ikke sviner mig mere, for man er en tøs hvis man gemmer sig bag en anonym profil, mens man sviner folk til :D

Jeg spiller ikke hellig, frelst eller klog. For jeg er ingen af delene! Godt du har fået din pension og du nu kan gå i fred og bygge et liv op der passer til lige dig(ærligt ment)

Freakaling skrev:
Vi har et samfund der er bygget op på at vi altid skal noget, altid skal nå noget og så er der en bestemt måde man opfører sig på og hvis man falder for langt væk fra det ideal så er man enten adfærdsforstyrret eller syg i hovedet!

Er det ikke det vi kalder den vestlige verden?

Det handler bare om tilpasning og om at vise, at du passer ind i det samfund du nu lever i. Jo bedre du kan tilpasse dig din omverden, jo bedre går det dig vel?
Hvis du ikke kan klare, at du skal tilpasse dig andre mennesker, så er der nok ikke mange andre muligheder, end ikke at være i nærheden af andre mennesker. Hvis du vil have fred, kunne du jo evt. forsøge dig med at flytte til Sibirien?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Flax - du godt nok ignorant at høre på - men dig om det.

Har du hørt om diagnosen autisme? Jeg er autist.... Ikke infantil autist, men asperger autist... Du kan google det fordi hvis du havde vidst noget om det, så havde du jo ikke udtalt noget så langt ude....
Jeg kan sagtens være sammen med andre mennesker, men det tager så hårdt på psykisk, fordi det kræver så meget koncentration for mig at jeg er udmattet efter få timer i "virkeligheden" og det virkelig ikke fordi jeg ikke vil være derude... men nu handler den her tråd ikke om mig og det jeg slem til at få dem til ved jeg - så det prøver jeg lige på at lade være med.... BTW er den vestlige verden totalt til grin - de værdier vi står for er for det meste latterlige og vores samfund har en tendens til at være så overfladiske at der ikke er ordentligt plads til personlig frihed og retten til at være sig selv... Men du ser det nok ikke

Halugenlampe: Ja ynkelig, føler mig også som en bums, det sgu hårdt at måtte kaste håndklædet i ringen efter så mange års kamp, men når det stress jeg påfører mig selv ved at køre den kamp næsten slog mig ihjel sidste gang nedturen ramte..... så har jeg sgu ikke lyst til at gå ned af den vej igen.... så kan jeg godt leve med jeg er ynkelig og en taber i nogens øjne især hvis det er dine så gør det mig bare ekstra glad mand..... synes du skal ha thumbs up for at hakke på mig... jeg synes det stort gjort af dig og jeg får det virkelig godt indeni, der breder sig sådan en varme og jeg får lyst til at smile i flere timer - tak for det halugenlampe... du sgu helt vildt sød og har ret i de alt hvad du lige har skrevet - kan du ikke gætte dig frem til nogle flere så skal jeg nok hjælpe dig med at gnide salt i såret - fordi tro mig, den bedste til at køre mig i sænk er sgu mig selv... så skal vi komme i gang... hvad skal vi tage fat i? Vi skal jo helst finde noget som kan gøre mig fuldstændig til grin og som virkelig er ynkeligt... YEAH i got it - det tog ikke længe - men det jo klart - det jo mig jeg sviner og du skal være med - fordi det er så fedt at svine mig til - tro mig - jeg får det godt af det... men til svineren..

Jeg er så ynkelig at jeg ikke engang aner hvad fanden jeg skal sige til en pige jeg gerne vil være sammen med, jeg har simpelthen ikke evnen til at score en eller anden tøs som jeg synes er lækker, jeg kan ikke se på tøsen om hun vil ha noget med mig at gøre, jeg er så dum at jeg ikke mærker de subtile signaler hun sender vha kropsprog og feromoner når hun gerne vil ha - så dum at jeg ikke engang kan se det når det er lige oppe i hovedet på mig - det har så ført til jeg ikke har haft vildt mange kærester eller været sammen med vildt mange piger og gør at jeg simpelthen næsten har mistet lysten til at prøve på at score en tøs eller få en kæreste fordi jeg ikke magter flere nederlag fordi de får mig til at føle mig som intet værd og en som altid skal være alene og føle sig lidt ensom hele tiden..

Så nu det din tur - du skal gnide salt i såret og så skal du svine mig med noget andet og så gnider jeg salt i det sår og så fortsætter vi indtil du synes jeg er latterliggjort nok - skal vi lave den aftale at hvis du opdager jeg er begyndt at græde og ikke kan klare mere - så fortsætter du bare fordi du kan være helt rolig, jeg synes stadigvæk det fedt!

Marlove - Min profil er ikke anonym, det mig på billedet - hvis du søger på freakaling finder du min dj side - derfra finder du let mig og derfra igen finder du let mit deko team.... anonym har jeg ikke brug for at være - jeg bryder ikke nogen love jeg ikke er mand nok til at vise min uenighed i ved at tage straffen hvis den kommer.

P.L.U.R

(EDIT)

og så havde vi endnu en tråd der handler om mig JAHUUUUUUUUUU....
min spådom er at der går ca 4 dage, så er der for mange ignorante røvhuller der er kommet med så mange skod comments at jeg er oppe i det røde felt og deler beskidt lyrik ud til højre og venstre..... men ok så kan man da sige en ting... så er alt jo efterhånden ved det gamle... så mangler vi bare en masse n00bs der opretter multi emner i forkerte fora og at fuck forum bliver genåbnet... good old days.....

Nej kan vi ikke lade være med det, jeg gider sgu ikke til alt det pis igen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg vil godt melde mig til den grædende del af koret. Mest af alt fordi jeg har set min lillebror, som også er asperger, blive tabt i systemet. Han blev først diagnosticeret som 19 årig, der kunne han så starte sin gymnasieuddannelse forfra, fordi han havde dumpet næsten samtlige fag på første årgang. Så kom han så i en specialgymnasieklasse, hvor han scorer topkaraterer hele vejen rundt. Det nytter så bare ikke så meget, når han ikke engang kan få én af sine helt store drømme opfyldt, at komme i den danske militær? Mennesker med adfærdsforstyrrelse har det sgu ikke let i Danmark, de folk som behandler deres sager ved kommunen, har ofte ikke den fjerneste forstand på hvad det er for en type menneskers sager de behandler, der opstår let misforståelser og uenigheder, jeg har set det mange gange, både i min familie og hos andre aspergere, og ADHD og skizoer også for den sags skyld.
Der er meget svigt, ikke kun fra samfundets side, men også forældres, det ene opildner det andet og det er en ond cirkel.

Jeg kan godt forstå du klynker freakaling, men det hjælper bare ikke herinde. Der vil altid være et par know-it-alls der skal fortælle én at man har ansvaret for sig selv, og at man kan da bare tage sig sammen. Du skyder dig selv i skoen, hver gang du prøver at gøre folk opmærksomme på dine problemer, for selvom de måske er større end gennemsnittets, så kan folk ikke sætte sig ind i din situation af den simple årsag, at du opfatter verden omkring dig, på en måde som er så fjern fra vores.

Jeg vil ikke skrive mere lige nu, vil bare lige gøre opmærksom på, at aspergers og almindelig autisme syndrom nok er én af de mest følelsesmæssige frustrerende lidelser man kan have, lige efter at være lam i hele korpus og stadig ha pæren i orden.

God dag

Medlem
Brugeravatar

Jeg kunne faktisk læse mellem linierne du er speciel Freakling. Derfor jeg trak mig! Du er hidsig og formulerer dig meget aggrasivt, hvorfor jeg kunne råde dig til at smide den "Asperger" ind lidt før, så vi ved du er anderledes omend lige så eller mere klog end os ;)

Jeg synes det er skammeligt du er blevet diagnostiseret så sent og at du er blevet fejlbehandlet :( Men for din egen skyld og for at komme videre burde du prøve at lægge den bitterhed og nag bag dig og se fremad. Fortiden kan ingen ændre, men fremtiden kan vi påvirke ;)

Du virker jo faktisk til at være en flink fyr, men du har sq ikke med den længste lunte :) Hvilket ikke generer mig det mindste, bare man kender folk og det gør jeg så lidt bedre nu!

Tak fordi du delte en del af dit liv med os.. Peace ;)

Freakaling skrev:
Flax - du godt nok ignorant at høre på - men dig om det.

Har du hørt om diagnosen autisme? Jeg er autist.... Ikke infantil autist, men asperger autist... Du kan google det fordi hvis du havde vidst noget om det, så havde du jo ikke udtalt noget så langt ude....
Jeg kan sagtens være sammen med andre mennesker, men det tager så hårdt på psykisk, fordi det kræver så meget koncentration for mig at jeg er udmattet efter få timer i "virkeligheden" og det virkelig ikke fordi jeg ikke vil være derude... men nu handler den her tråd ikke om mig og det jeg slem til at få dem til ved jeg - så det prøver jeg lige på at lade være med.... BTW er den vestlige verden totalt til grin - de værdier vi står for er for det meste latterlige og vores samfund har en tendens til at være så overfladiske at der ikke er ordentligt plads til personlig frihed og retten til at være sig selv... Men du ser det nok ikke

Jeg kan bare ikke forstå, hvad det er du vil have samfundet til at gøre... Jeg har læst lidt om asperger, men jeg kan jo overhovedet ikke sætte mig ind i hvordan det er.
Jeg kan sagtens følge dig mht. den vestlige verden. Det hele er bare en så voldsom stræben efter at få det godt, at vi glemmer at folk skal have det godt... Hvis du forstår..

Men kan du uddybe, hvad du gerne ville have samfundet skulle have gjort, og hvad de gjorde forkert?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Snoezel: Tak kan jeg kun sige... men igen, det er det jeg siger - hvis man ikke har stået i lorten så aner man intet om det, så tror man det her samfund er guld og grønne skove og størstedelen er lykkelige og glade..... Du har stået i lorten pga din lillebror - det har jo påvirket dig enormt at skulle se en der står dig så nær ikke ku få sine drømme opfyldt eller få lov at prøve at fungere normalt i samfundet.... og jeg ved godt det ikke nytter så meget at klynke på psy, men det var lidt svært at argumentere uden at klynke, jeg ku ha skrevet det som en fiktiv historie, men den havde ikke haft 10% så meget punch som en virkelig historie har.... og har intet problem med at hænge mig selv ud....

MarLove: Har delt mit liv før - dengang det var really bad. og ja min lunte er noget kortere end normens - og her på psychdelia er den endnu kortere, jeg ved ikke hvorfor - i virkeligheden eller hvad man kalder det - der er den noget længere, men der folk også anderledes, det er som om at alle de mennesker hvis øjne siger noget ene og mund siger noget andet godt tør sige det deres øjne siger når de er på et internetforum.

FLAX I andre lander opdager man asperger allerede i 3-4 års alderen nogle gange lidt senere i 7-9 års alderen fordi det netop er så fucking tydligt der..... barnet skiller sig voldsomt meget ud.... især fordi det blandt andet ikke forstår ironi og andre børns samspil... som f.eks at nogle drenge driller nogle piger og pigerne råber hjælp... aspergeren opfatter ordet hjælp men ikke at pigen smiler og griner samtidig. og så er der så mange andre tydlige tegn som pædagoger skal opdage..... og lærer... skolepsykologer...

Måske jeg godt gad det danske samfund var et samfund der byggede på integritet og ikke bare illusioner om det samme.... Statistikker kan sige meget, men det let at producere tal der skal få det hele til at se godt ud - selvom det ikke gør det.

Danmark er råddent fra bunden og op - det hele starter i folkeskolen - hvor svigtet starter... nok ikke på alle folkeskoler - men jeg vil næsten garantere det er langt over 50% - hvis de ikke engang kan opdage sådan nogle simple ting som adfærdsforstyrrelser ved børn... jamen ok... børn er 10 gange lettere end voksne fordi de ikke har så mange barrierer endnu... hvordan helvede skal det samme samfund så nogensinde kunne klare voksne med problemer og det er hvad vi har når vi ikke klarer problemerne fra barnsben af.... så får vi smadrede voksne - mig selv inklusiv - og selvom jeg er en ihærdig fighter - så er 11 års konstant kamp kun afløst af nedture - egentligt er det mere fordi det startede allerede i teenage årene... men jeg magter sgu bare ikke at kæmpe for mig selv mere.... Jeg vil vædde med at jeg sagtens ku varetage et arbejde hvis jeg fik de rigtige hensyn... problemet er at det er der ikke plads til i DK så jeg har 2 muligheder
1: Kæmpe en fucking sej kamp som har væltet mig flere gange i et forsøg på selvforsørgelse men altid er endt ud i katastrofale nedturer.
2: Rende rundt på bistandshjælp og blive sendt fra det ene lort til det andet imens mit hoved er fucking ved at gå ned over hvordan jeg får det af det.

jeg startede med at sige til kommunen som 18 årige at jeg havde et eller andet med mit hoved - det var inden jeg havde taget SUUPEr meget narko, gik jeg først rigtig amok med som 19 årige...
Jeg bad om at komme på højskole eller et andet alternativ til at udvikle mig selv socialt, fordi jeg kan sagtens se jeg ikke er på samme niveau som mange andre mennesker er - og jeg kan sagtens føle misundelse... men det sgu ufedt at være misundelig på at være "normal" når man ikke kan få hjælpen til at prøve på at være det...
Og jeg har sagt det til kommunen hver evige eneste gang jeg har måtte runde deres latterlige form for hjælp - mit hoved det fucker up - men de fattede hat... indtil en 28 årig mand fik slæbt sig selv til læge ud af et fucking heftigt misbrug som sikkert på et eller andet tidspunkt havde slukket for mig... fik fucking afholdt sig selv fra at tage mere narko fordi var sikker på mit problem måtte være det... Var så asperger autist - så smadret af et liv skabt af systemet - et system som skulle være her for at hjælpe - men gjorde det modsatte... Jeg er så hærget indeni at en samtale med en psykolog på 4 timer fik manden til at tro at oveni min asperger havde jeg dyssocial narcicistisk antisocial personlighedforstyrrelse, men det sted som jeg havde gået på i 4 måneder og som havde observeret mig i dagtimerne, ku heldigvis forklare at det var min opvækst og liv koblet sammen med aspergeren der havde udviklet et reaktions mønster der fik mig til at fremstå som lidende af de forstyrrelser, egentligt er det "forkerte" forsvarsmekanismer jeg har bygget op. Det kæmper jeg så enormt meget med nu og vil du høre hvad deres tilbud til mig er... altså tilbuddet om hjælp.... førtidspension... jeg kan ikke få bistand mere.... jeg kan enten forkaste min førtidspension eller forsøge igen og sikkert dø af det på et tidspunkt... så vil jeg hellere vælge førtidspensionen nu når de har givet op.... jeg har papirer på jeg ikke kan udvikle mig mere... fedt at ha det som 30 årig.... men fuck om jeg vil tro på hvad de siger..... jeg kan sagtens udvikle mig, det kræver bare lidt andre ting end andre mennesker.... og måske lidt professionel hjælp, men det kan jeg ikke få fordi det er skønnet jeg ikke kan varetage et arbejde - førtidspension problem gemt.....

Du kan bare spørge ind til aspergers hvis der noget du vil vide - jeg kan sagtens forklare dig det og har ingen problemer med at være åben omkring det.... mest fordi jeg tvinger mig selv til det fordi det er imod min natur pga asperger at være så åben og jeg kæmper imod det.... fordi det sjovt nok at ha alle fordelene.... men ku jeg miste bare lidt af mine sociale ulemper vil jeg blive så glad....det vil være så stor en ting og ville gøre mit liv så meget bedre.... mit liv er ok - det er blevet bedre og bedre i år... har udviklet mig grusomt meget socialt.... synes jeg selv, stadigvæk er jeg mega anderledes.... alle jeg kender ved jeg er autist det er noget af det første jeg fortæller folk sådan de ikke misforstår mig og ser mig som en kold arrogant egoistisk skid... som jeg godt kan fremstå som men som jeg virkelig kæmper imod at fremstå som... men at fremstå sådan er min baseline.... det er det jeg udstråler når jeg har godt, er i godt humør og er glad.... hvis jeg skal udstråle de andre ting som jeg virkelig er, skal jeg anstrenge mig for at vise det udadtil både fysisk og rent psykisk... og når jeg er i vildt dårligt humør, så kan man heller ikke rigtig se det, der kan man så mærke det har jeg fået at vide fordi jeg nærmest skubber folk fra mig rent mentalt.... virker som en magnetisk modpol på social kontakt..... mit kropssprog kan virke truende selvom jeg ikke prøver på at være det, men fordi at jeg blot har kopieret den adfærd jeg har været vant til at se...

Hmm jeg ku godt tænke mig at systemet gav mig den hjælp som jeg har ret til at få, men jeg vil endnu hellere have at de giver den til nogle af alle de unge aspergere, adhd'ere, add'ere, bipolare, dyssociale, borderlinere, cuttere og hvad vores præstationssamfund ellers er ved at skabe af spændende anderledes mennesker, nogle af tingene er fysiske lidelser som ikke kan kureres, andre er adfærdsforstyrrelser som er skabt af samfundet, alle mennesker er et produkt af samfundet, jamen ok, hvorfor stiger antallet af folk med adfærdsforstyrrelser så i takt med at vores samfund bliver mere stresset, mere koldt, mere umenneskeligt.. Lad mig gætte det er alle tossernes børn og så det noget genetisk.... nej det ikke alle tossernes børn... det er et produkt af et betændt samfund.. Men problemet med den betændte del af samfundet er at du først ligger mærke til den hvis du er en del af den.... dem på den anden side har det med at opfatte dem på vores side som samfundsnassere, tabere, freaks, idioter, tumper osv osv..... og det gør det sgu meget lettere at være os..... den eneste hjælp vi kan få er en fod ovenpåhovedet der trykker os længere ned i lorten..... få gange kommer der en og hiver typer som os op af lorten og prøver på at redde os... få andre af os lærer at svømme i lorten så vi ikke drukner...

og så har vi et topic om mig nu - igen - gad vide hvad det bliver til den her gang.... dog har vi en forskel... det ikke mig der har oprettet det...

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

Freakaling skrev:
Snoezel:
og så har vi et topic om mig nu - igen - gad vide hvad det bliver til den her gang.... dog har vi en forskel... det ikke mig der har oprettet det...

P.L.U.R

Heller ikke mig. Moderator lavede den her tråd og navngav den også , da vi kørte lidt af sporet i den oprindelige tråd ;) Nu OK han gjorde da han havde ret :)

Freakling. Lige en sidste ting. Er DK så meget dårligere til at spotte og afhjælpe folk med særlige behov, end de lande vi normalt sammenligner os med? Al den bitterhed æder dig op.. Prøv at komme videre selv og tage styringen over dit liv så godt du nu formår. Nu skal du da ikke stå til regnskab mere, efter du har fået din pension og kan mere eller mindre gøre som det passer dig inden for lovens rammer, eller til du bliver bustet.. He he :peace:

Senest rettet af MarLove 19 nov 2010 16:01, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fedt jamen så har de selv bedt om det den her gang, ansvaret er hverken vores.... og det kan man ikke sige... men whatever..... jeg må bare prøve at holde mig lidt i skindet... ha ha :P

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: En provins til Sverige
Hey. Lidt af en historie. Kan udemærket forstå hvis du føler dig svigtet.

Min x kæreste var manio depressiv. Vi havde en kamp med bare at få stillet diagnosen. Hun kunne ikke holde på arbejde eller uddannelse mere end et par måneder ad gangen. Til trods for at hun var mega intelligent. Men vi kæmpede kampen med "systemet", læste stolpe og ned om rettigheder og love. Hun har nu fået bevilget handicap SU og går hver anden uge til check på rigshospitalet. Hun er kommet langt med sine studier.
Hvad jeg prøver at sige er, at de fleste der kæmper godt kan få noget godt ud af "systemet". Men det er jo ikke alle der har overskud til det, og de bliver typisk tabt på gulvet. Kommunerne er så hårdt bundet op af folketinget, at hvis de kan undgå de dyre løsninger spiser de staklerne af med hvad som helst, bare det er billigt. Men det er jo som at tisse i bukserne. For problemerne kommer tilbage som en boomerang. Hverken godt for den syge, eller samfundet.

Det er menneske synet den er gal med. Det starter i folketinget og forgrener sig hele vejen ned. Cost/Benefit tænkting, Danmark A/S

[quote="Freakaling"][/quote]

Hmm, jeg kan godt se dit problem, men Danmark er jo et relativt rødt land, så mon ikke du har det bedre end du ville have haft det i så mange andre lande... Jeg er ikke gammel nok til at være "ude i samfundet" endnu, så jeg kan ikke rigtigt sige så meget andet... Udover, held og lykke fremad!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fordi man har det bedre end i andre lande er ikke ens betydende med at man har det godt...

Medlem
Brugeravatar

Freakaling skrev:
Fordi man har det bedre end i andre lande er ikke ens betydende med at man har det godt...

Mennerskets natur er også aldrig at stille sig tilfreds, det er derfor vi er kommet så meget længere end alle andre dyr. Brok er faktsk Danskernes nationalsport nr. 1 og jeg holder mig sq egentligt normalt heller ikke tilbage der! :wink: .. He he

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad er det for noget vrøvl med det er menneskets natur - det din overbevisning - det helt i orden - jeg har oplevet at være tilfreds flere år i træk - nogle mennesker kræver mindre end andre ;) husk nu lige på vi alle er forskellige...

P.L.U.R

Medlem
Brugeravatar

Freakaling skrev:
Hvad er det for noget vrøvl med det er menneskets natur - det din overbevisning - det helt i orden - jeg har oplevet at være tilfreds flere år i træk - nogle mennesker kræver mindre end andre ;) husk nu lige på vi alle er forskellige...

P.L.U.R

Præcis. Det er min mening. Jeg kalder heller ikke din for vrøvl ;) Jeg er ikke forskellig :D .. He he

Freakaling skrev:

Nej, det er sandt ... Men det begrænser ligesom, hvor meget du kan forlange af velfærd ;)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Ja hvor meget kan vi forlange af samfundet ... Vi vil da ha!!!! Mer og mer!!

Undskyld for mit lille opstød af ironi i tråden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]