Snoezel: Tak kan jeg kun sige... men igen, det er det jeg siger - hvis man ikke har stået i lorten så aner man intet om det, så tror man det her samfund er guld og grønne skove og størstedelen er lykkelige og glade..... Du har stået i lorten pga din lillebror - det har jo påvirket dig enormt at skulle se en der står dig så nær ikke ku få sine drømme opfyldt eller få lov at prøve at fungere normalt i samfundet.... og jeg ved godt det ikke nytter så meget at klynke på psy, men det var lidt svært at argumentere uden at klynke, jeg ku ha skrevet det som en fiktiv historie, men den havde ikke haft 10% så meget punch som en virkelig historie har.... og har intet problem med at hænge mig selv ud....
MarLove: Har delt mit liv før - dengang det var really bad. og ja min lunte er noget kortere end normens - og her på psychdelia er den endnu kortere, jeg ved ikke hvorfor - i virkeligheden eller hvad man kalder det - der er den noget længere, men der folk også anderledes, det er som om at alle de mennesker hvis øjne siger noget ene og mund siger noget andet godt tør sige det deres øjne siger når de er på et internetforum.
FLAX I andre lander opdager man asperger allerede i 3-4 års alderen nogle gange lidt senere i 7-9 års alderen fordi det netop er så fucking tydligt der..... barnet skiller sig voldsomt meget ud.... især fordi det blandt andet ikke forstår ironi og andre børns samspil... som f.eks at nogle drenge driller nogle piger og pigerne råber hjælp... aspergeren opfatter ordet hjælp men ikke at pigen smiler og griner samtidig. og så er der så mange andre tydlige tegn som pædagoger skal opdage..... og lærer... skolepsykologer...
Måske jeg godt gad det danske samfund var et samfund der byggede på integritet og ikke bare illusioner om det samme.... Statistikker kan sige meget, men det let at producere tal der skal få det hele til at se godt ud - selvom det ikke gør det.
Danmark er råddent fra bunden og op - det hele starter i folkeskolen - hvor svigtet starter... nok ikke på alle folkeskoler - men jeg vil næsten garantere det er langt over 50% - hvis de ikke engang kan opdage sådan nogle simple ting som adfærdsforstyrrelser ved børn... jamen ok... børn er 10 gange lettere end voksne fordi de ikke har så mange barrierer endnu... hvordan helvede skal det samme samfund så nogensinde kunne klare voksne med problemer og det er hvad vi har når vi ikke klarer problemerne fra barnsben af.... så får vi smadrede voksne - mig selv inklusiv - og selvom jeg er en ihærdig fighter - så er 11 års konstant kamp kun afløst af nedture - egentligt er det mere fordi det startede allerede i teenage årene... men jeg magter sgu bare ikke at kæmpe for mig selv mere.... Jeg vil vædde med at jeg sagtens ku varetage et arbejde hvis jeg fik de rigtige hensyn... problemet er at det er der ikke plads til i DK så jeg har 2 muligheder 1: Kæmpe en fucking sej kamp som har væltet mig flere gange i et forsøg på selvforsørgelse men altid er endt ud i katastrofale nedturer. 2: Rende rundt på bistandshjælp og blive sendt fra det ene lort til det andet imens mit hoved er fucking ved at gå ned over hvordan jeg får det af det.
jeg startede med at sige til kommunen som 18 årige at jeg havde et eller andet med mit hoved - det var inden jeg havde taget SUUPEr meget narko, gik jeg først rigtig amok med som 19 årige... Jeg bad om at komme på højskole eller et andet alternativ til at udvikle mig selv socialt, fordi jeg kan sagtens se jeg ikke er på samme niveau som mange andre mennesker er - og jeg kan sagtens føle misundelse... men det sgu ufedt at være misundelig på at være "normal" når man ikke kan få hjælpen til at prøve på at være det... Og jeg har sagt det til kommunen hver evige eneste gang jeg har måtte runde deres latterlige form for hjælp - mit hoved det fucker up - men de fattede hat... indtil en 28 årig mand fik slæbt sig selv til læge ud af et fucking heftigt misbrug som sikkert på et eller andet tidspunkt havde slukket for mig... fik fucking afholdt sig selv fra at tage mere narko fordi var sikker på mit problem måtte være det... Var så asperger autist - så smadret af et liv skabt af systemet - et system som skulle være her for at hjælpe - men gjorde det modsatte... Jeg er så hærget indeni at en samtale med en psykolog på 4 timer fik manden til at tro at oveni min asperger havde jeg dyssocial narcicistisk antisocial personlighedforstyrrelse, men det sted som jeg havde gået på i 4 måneder og som havde observeret mig i dagtimerne, ku heldigvis forklare at det var min opvækst og liv koblet sammen med aspergeren der havde udviklet et reaktions mønster der fik mig til at fremstå som lidende af de forstyrrelser, egentligt er det "forkerte" forsvarsmekanismer jeg har bygget op. Det kæmper jeg så enormt meget med nu og vil du høre hvad deres tilbud til mig er... altså tilbuddet om hjælp.... førtidspension... jeg kan ikke få bistand mere.... jeg kan enten forkaste min førtidspension eller forsøge igen og sikkert dø af det på et tidspunkt... så vil jeg hellere vælge førtidspensionen nu når de har givet op.... jeg har papirer på jeg ikke kan udvikle mig mere... fedt at ha det som 30 årig.... men fuck om jeg vil tro på hvad de siger..... jeg kan sagtens udvikle mig, det kræver bare lidt andre ting end andre mennesker.... og måske lidt professionel hjælp, men det kan jeg ikke få fordi det er skønnet jeg ikke kan varetage et arbejde - førtidspension problem gemt.....
Du kan bare spørge ind til aspergers hvis der noget du vil vide - jeg kan sagtens forklare dig det og har ingen problemer med at være åben omkring det.... mest fordi jeg tvinger mig selv til det fordi det er imod min natur pga asperger at være så åben og jeg kæmper imod det.... fordi det sjovt nok at ha alle fordelene.... men ku jeg miste bare lidt af mine sociale ulemper vil jeg blive så glad....det vil være så stor en ting og ville gøre mit liv så meget bedre.... mit liv er ok - det er blevet bedre og bedre i år... har udviklet mig grusomt meget socialt.... synes jeg selv, stadigvæk er jeg mega anderledes.... alle jeg kender ved jeg er autist det er noget af det første jeg fortæller folk sådan de ikke misforstår mig og ser mig som en kold arrogant egoistisk skid... som jeg godt kan fremstå som men som jeg virkelig kæmper imod at fremstå som... men at fremstå sådan er min baseline.... det er det jeg udstråler når jeg har godt, er i godt humør og er glad.... hvis jeg skal udstråle de andre ting som jeg virkelig er, skal jeg anstrenge mig for at vise det udadtil både fysisk og rent psykisk... og når jeg er i vildt dårligt humør, så kan man heller ikke rigtig se det, der kan man så mærke det har jeg fået at vide fordi jeg nærmest skubber folk fra mig rent mentalt.... virker som en magnetisk modpol på social kontakt..... mit kropssprog kan virke truende selvom jeg ikke prøver på at være det, men fordi at jeg blot har kopieret den adfærd jeg har været vant til at se...
Hmm jeg ku godt tænke mig at systemet gav mig den hjælp som jeg har ret til at få, men jeg vil endnu hellere have at de giver den til nogle af alle de unge aspergere, adhd'ere, add'ere, bipolare, dyssociale, borderlinere, cuttere og hvad vores præstationssamfund ellers er ved at skabe af spændende anderledes mennesker, nogle af tingene er fysiske lidelser som ikke kan kureres, andre er adfærdsforstyrrelser som er skabt af samfundet, alle mennesker er et produkt af samfundet, jamen ok, hvorfor stiger antallet af folk med adfærdsforstyrrelser så i takt med at vores samfund bliver mere stresset, mere koldt, mere umenneskeligt.. Lad mig gætte det er alle tossernes børn og så det noget genetisk.... nej det ikke alle tossernes børn... det er et produkt af et betændt samfund.. Men problemet med den betændte del af samfundet er at du først ligger mærke til den hvis du er en del af den.... dem på den anden side har det med at opfatte dem på vores side som samfundsnassere, tabere, freaks, idioter, tumper osv osv..... og det gør det sgu meget lettere at være os..... den eneste hjælp vi kan få er en fod ovenpåhovedet der trykker os længere ned i lorten..... få gange kommer der en og hiver typer som os op af lorten og prøver på at redde os... få andre af os lærer at svømme i lorten så vi ikke drukner...
og så har vi et topic om mig nu - igen - gad vide hvad det bliver til den her gang.... dog har vi en forskel... det ikke mig der har oprettet det...
P.L.U.R
|