Der er desværre ikke anden konklusion end at du har presset dit krop langt ud over, hvad den kan holde til. Det med kløe og en krybende, kriblende fornemmelse "under huden" er en velkendt bivirkning ved stimulanter - og såmænd også produkter som SSRI ("lykkepiller").
Når du i hele fem år har tager amfetamin, så kan det nok blive svært at skære ned - endsige stoppe. Ens adfærd har en tendens til at blive en del af sin identitet. "Jeg er amfetaminbruger", "jeg er narkoman", eller "jeg er ryger". Det kan sommetider være frugtbart at huske på, at man ikke "er" noget på den måde, men at "man blot har en adfærd med at tage amfetamin".
Jeg kan godt fornemme, at du ikke ønsker at skære ned eller holde op. Det er selvfølgelig meget forståeligt, da amfetaminen har givet dig utroligt meget. Vi gør jo ikke noget, uden at det giver os noget. Den lille hage er dog, at selv om vi ofte ved, "hvad vi burde gøre", så er det ikke altid så nemt. Det er heller ikke uhørt, at en person får ind i hovedet, at "de er afhængige og ingen kontrol har", eller noget lignende.
Sindets krinkelkroge kan godt være frustrerende på den måde. For på den ene side ved man, at man burde lade være, og ofte ender det med at man straffer sig selv. Du ved: "arhj, dumme, dumme mig, jeg burde jo lade være, men det kan jeg ikke, og hvor er jeg bare dum ... " osv. osv.
Når man hænger fast på den måde, kan det være svært at ændre sig selv i en bedre retning. Hvis ud er ressourcestærk, kan du måske lave et selvstudium i coaching, psykologi og adfærd, men prøv også at overveje, om det ikke kunne være godt at få lidt støtte fra andre. Hvis du henvender dig til det offentlige, så har du ret til at få et tilbud om behandling efter 14 dage. (De 14 dage er simpelthen loven, men fortvivl ikke, hvis det tager lidt længere, for mange kommuner har svært ved at leve op til loven

)