Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 jul 2025 14:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: god idé?
Junior medlem

Hey

Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe med et spørgsmål... For et par måneder siden fik jeg det meget dårligt af at ryge hash. Det kom sig nok af at jeg havde blandet det med alkohol, men jeg troede virkelig at jeg aldrig kunne komme tilbage til virkeligheden igen, og jeg følte jeg var fanget i en glasbobbel jeg ikke kunne komme ud af. Det gik væk efter et par dage og efter et par nedture har jeg ikke mærket mere til det. Jeg har ikke tænkt mig at ryge hash igen, men jeg er bare ikke ''tilfreds'' med alkohol og vil gerne prøve noget andet.
Har overvejet LSD, men jeg ved ikke om jeg tør psykedeliske stoffer, efter oplevelsen med hash. Har også tænkt på MDMA, men jeg er bare bange for at frygten om den ''ubehalige'' oplevelse ligger for meget i underbevidstheden, eller om mit sind bare ikke kan tåle stofferne... er der nogen der ved noget om dette, og om man bare skal holde sig helt væk for stoffer vis hjernen ligsom har givet et faresignal?

mvh

Titel: Re: god idé?
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Alkohol og hash har det med at give ubehagelige effekter, hvis man ikke er vant til at ryge så meget, og det er ikke nødvendigvis noget tegn på, at du er psykisk ustabil. Specielt hvis man har drukket godt, og så ryger hash oven i branderten, har det det med at gå i den retning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jep, jeg er selv gået kold på den måde flere gange, man kan ryge helt i brædderne. Har været ved at skide i bukserne, imens jeg lå og ørlede vandret igennem luften.

Hvis du vil prøve igen en anden gang, så ryg først, og drik bagefter, og begge ting i moderate mængder, så du kan styre det.

Det kan give en helt fantastisk rus, hvis man finder et godt blandingsforhold!

Junior medlem

ja lige præcis, det hadve jeg også haft succe med før så det var også derfor jeg blev så chokeret over alle de meget ubehalige angst anfald..
men det er mere om min hjerne over hovdet kan tåle det, og om jeg evt vil få ''flash back'' fordi jeg har tænkt for meget på det ved at tage andre stoffer...?

Junior medlem

problemet er bare at det blev ved en måned efter hvor jeg bare skulle høre den forkerte sang og så kunne jeg gå helt ned og skulle bare ligge stille og høre noget roligt musik uden nogen skulle prøve at kontakte for det kunne jeg slet ikke klare... men ja måske er det mig der er pjattet, jeg vil bare være sikker på ikke at gøre noget dumt

For nogle uger siden røg jeg også en lille eftermiddagsfed med omkring 0,2 g i, og jeg fik en styg hovedpine, blev ekstremt svimmel og endte med at gå i seng kl 14.30 og sov i 4-5 timer for at vågne op til en forsat hovedpine, som blev til dagen efter. Jeg blev virkelig afskrækket fra at ryge hash i noget tid efter, men jeg kom hurtigt i gang igen, og siden har der ikke været det mindste :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

uerfaren skrev:
ja lige præcis, det hadve jeg også haft succe med før så det var også derfor jeg blev så chokeret over alle de meget ubehalige angst anfald..
men det er mere om min hjerne over hovdet kan tåle det, og om jeg evt vil få ''flash back'' fordi jeg har tænkt for meget på det ved at tage andre stoffer...?

Altså at du har tænkt på dengang du gik kold på hash + alkohol comboen?

Det er klart at den situation kan sidde i én i noget tid efter, hvis man var meget rundt på gulvet og blev paranoid/meget usikker ved situationen.
Nogen er bedre til at bearbejde den slags situationer end andre, og jeg synes bestemt ikke at du skal udsætte dig selv for sådan en cocktail igen hvis du ikke er tryg ved det.
Hvis angsten sidder i dig, så vent og se tiden an. Du behøver ikke nødvendigvis afskrive den combo for altid ud fra det du fortæller, men hvis det var en slem oplevelse, så vent til du er kommet over det, og hvis du beslutter dig for at gøre det igen engang, så vil jeg som sagt råde dig til at ryge først, og drikke sidenhen, og i moderate mængder.

Det vigtigste er at du passer på dig selv, så giv dig nu lige tid til at fordøje den oplevelse.

Medlem
Brugeravatar

med hensyn til at prøve andre (og hårdere) stoffer, så vil jeg råde dig til at vente til du føler dig 100% klar. Hvis du går med følelsen af at din dårlige oplevelse vil gentage sig, så er det en rigtig dårlig idé at satse, så hellere vente lidt :)
Jeg tror ikke som sådan, at du ikke kan tåle stoffer generalt, din krop har bare sagt nej tak til combien alkohol+canabis, eller/og den mængde du indtog.

Junior medlem

Mange tak for de gode svar(:
Men kan MDMA også give de samme psykiske ''oplevelser''(som i dårlige oplevelse) som LSD, hash, svampe osv?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

uerfaren skrev:
Mange tak for de gode svar(:
Men kan MDMA også give de samme psykiske ''oplevelser''(som i dårlige oplevelse) som LSD, hash, svampe osv?

Du kan få tilbagefald på de fleste stoffer, men MDMA tilhører jo ikke gruppen af psykedeliske stoffer, som syre og svampe.
Dermed ikke sagt at jeg vil anbefale dig at tage det overhovedet, da jeg synes at du lyder alt for usikker lige pt.

Hvad med helt at lade vær med at tænke i stoffer lige nu, og fokusere mere på den angst du snakker om?
Det ville jeg prioritere højere, selvom det jo kan være nemt nok at sige.

Junior medlem

Halose:

ja du har nok ret, jeg burde nok vente til jeg føler mig tryg ved stoffer genneralt igen.. du ved man er bare så nysgærig og så er det med at vente ikke så nemt.. tror jeg uanset hvad vil holde mig fra det psykedeliske, og så overveje mdma når jeg føler det andet er kommet i baggrunden...

og tak igen(:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

uerfaren skrev:
Halose:

ja du har nok ret, jeg burde nok vente til jeg føler mig tryg ved stoffer genneralt igen.. du ved man er bare så nysgærig og så er det med at vente ikke så nemt.. tror jeg uanset hvad vil holde mig fra det psykedeliske, og så overveje mdma når jeg føler det andet er kommet i baggrunden...

og tak igen(:

Sådan har jeg også haft det, tro mig. Men det kan bare ikke nytte noget.
Man skal ha' en så sund tilgang som muligt til det, det er jo ikke legetøj.

Ingen årsag, pas på dig selv :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Kender godt det du beskriver... Jeg var til en fest med en ven, og vi var pænt f*cked up fulde, så kom der en person med 10g skunk, og det var jo vidunderligt (:
Så tog jeg et ordenlig bong hit, og var bogstaveligtalt ved at dø indvendigt. Kunne ikke engang tage et helt hit, det var mere 2/3 dele. Så jeg sætter mig ned og sidder bare og har kvalme, meget! To sekunder efter kommer min ven, med samme symptomer og vi sidder og "venter" til at det er gået væk, og ryger os banke lamme. :-)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
HrKnudsen skrev:
To sekunder efter kommer min ven, med samme symptomer og vi sidder og "venter" til at det er gået væk, og ryger os banke lamme. :-)

Dvs du ikke lærte en skid af din oplevelse men fortsatte fordi I blev "bankelamme" :roll:

@Trådstarter: Det lyder til, at oplevelsen sidder ret dybt i dig, så jeg ville klart vente nogen tid inden jeg tog nogen form for stoffer igen, hvis jeg var dig. Måske ville jeg starte med cannabis+alkohol-komboen på et tidspunkt (i den rækkefølge) for at se, om ikke det var rækkefølgen, der fuckede det op for dig første gang. Afhængigt af resultatet kan du så overveje at tage skridtet videre med andre stoffer efterfølgende...

MEN, du skal selvfølgelig selv vurdere din situation og mærke efter, om du er klar eller for den sags skyld har lyst til at prøve igen på et tidspunkt.

Junior medlem

Ja... åhr det er bare irriterende jeg er så utålmodig... men vil nok bare passe på det med at blande generalt, da jeg har svært ved at styre det når jeg først er påvirket... Men det er jo ikke så meget af gøre, har o selv været ude om det, så må bare vente til jeg er fortrolig med min hjerne igen(:

Medlem
Brugeravatar

Nu ved jeg ikke om dette svar vil blive skudt i stykker af alle andre som ikke selv har prøvet problemet, men hvis du i forvejen har angst efter din dårlige oplevelse, så vil jeg heller ikke råde dig til at tage MDMA lige med det samme, da det godt kan indvirke på dit humør/tanker. Normalt er jeg paranoid og ting, indtil jeg har fået noget at drikke så er jeg tilbage i mit nogenlunde ligeglade humør. Men ja ryg en smule bønne og drik en øl samtidig, hvis du altså skal på den combi igen. Det er meget lettere at regulere når tingene følges ad fra start i fornuftige mængder, og hvis det så er for kedeligt kan man jo stille og roligt hælde en smule mere benzin på bålet. Men det er de færreste der holder til at drikke sig vildt fulde, og derefter ryge, det går man i gulvet af uanset hvor lidt man har lyst til at ende sådan. Men uanset hvad som det tidligere er sagt, så gør ikke noget du ikke føler dig tryg ved, for denne utryghed kan vokse under påvirkelse, så er det temmelig underordnet hvad du indtager.

Junior medlem

RygDeRunde skrev:
Nu ved jeg ikke om dette svar vil blive skudt i stykker af alle andre som ikke selv har prøvet problemet, men hvis du i forvejen har angst efter din dårlige oplevelse, så vil jeg heller ikke råde dig til at tage MDMA lige med det samme, da det godt kan indvirke på dit humør/tanker. , .

Ja det er også præcis det jeg tænker, men så var jeg i tvivl om MDMA virkelig kunne påvirke så psyksik, men altsår det kan alle stoffer jo et eller andet sted også selvom det ikke er psykedeliske.... tror jeg vil prøve med lidt hash igen, men de sidste gange jeg har røget er jeg bare blevet helt panikken efter kun få hvæs... men det har muligvis bare været et slags placebo...
Tak for svaret(:

Medlem
Brugeravatar

Well er selv stoppet med hashen for lidt over en måned siden. Fik også angst blev fysisk og mentalt dårlige efter 3 hvæs er det mildeste pot ever. Sidste gang havde jeg en time lang diskussion foran et spejl om hvor mange personligheder min krop delte. Så da jeg ikke var blevet mere normal næste morgen høvlede jeg to store guldøl for angsten forsvandt. Den har så vendt tilbage dog i mildere og mildere form hver gang jeg er ædru, men kan stort set ikke mærke det mere. Jeg har prøvet det 2 gange før og har efterfølgende holdt pauser på omkring 3 måneder ellers har jeg røget hash hver evig eneste dag i 7 år, plus massere af druk og stoffer. Men pointen er at frygt er ikke en rationel tanke, og den kan dukke op uanset situationen, så er det bare lettere at kontrollere når du er ved 100 procent selvbevidsthed. Derfor vil jeg ikke råde dig til at forsøge at udvide "horisonten" før du har ro i kroppen, har selv haft nogle onde bad trips på mdma, grundet jeg var paranoid i forvejen, men når man har sindsro er det et herligt middel. Men jeg er ikke din mor så hvad du gør er i sidste ende op til dig selv.. :)

Junior medlem

Ja du lyder jo til at vide noget mere end jeg, men skal jo starte et sted:(: Men ja det er bare utroligt for jeg havde aldrig regnet med at det ville ske sådan lige pludselig at man på grund af et par hvæs kan vågne op en uge senere og føle sig helt ude af sig selv... Men det lyder som et godt råd anyway, lige at få styr på sine tanker og paranoia for ellers er chancerne for at det går godt jo ikke særlig store unaset hvad man tager.. det er bare mere hvornår man har styr på det igen... det kan være svært at føle sig helt sikker...

Medlem
Brugeravatar

uerfaren skrev:
Ja du lyder jo til at vide noget mere end jeg, men skal jo starte et sted:(: Men ja det er bare utroligt for jeg havde aldrig regnet med at det ville ske sådan lige pludselig at man på grund af et par hvæs kan vågne op en uge senere og føle sig helt ude af sig selv... Men det lyder som et godt råd anyway, lige at få styr på sine tanker og paranoia for ellers er chancerne for at det går godt jo ikke særlig store unaset hvad man tager.. det er bare mere hvornår man har styr på det igen... det kan være svært at føle sig helt sikker...

Tja jeg ved nu ikke nødvendigvis mere end dig. Alle reagere jo forskelligt på ting. Nogle skal bruge et par timer, nogle et par dage, nogle et par måneder osv. Den eneste der ved hvornår du er helt klar er dig selv, og det skal du nok finde ud af når tiden er inde. Men en god tommelfinger regel er altid hellere vente lidt for længe end lidt for kort, det handler ikke om hvor meget vi ved eller har gjort, det handler om vi allesammen har det bedst muligt. Og det er et godt tegn at du spørger dig til råds om den slags, det viser bare du har noget mellem ørene og agter at tage vare på dig selv, men håber du får det bedre ihvertfald :)

8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]