Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 19:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen.

Jeg ville bare høre, om der er andre derude, der når de vågner, slavisk kan gennemgå alle deres drømme og huske ALT hvad de har drømt imens de har sovet. Det kan jeg, og det har stået på i lang tid. Ofte er det ikke særlig rart hvis man f.eks. har haft syge mareridt osv, men andre gange kan det være sjovt nok.

Og yderligere, hvad kan dette skyldes?

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Jeg ville bare høre, om der er andre derude, der når de vågner, slavisk kan gennemgå alle deres drømme og huske ALT hvad de har drømt imens de har sovet. Det kan jeg, og det har stået på i lang tid. Ofte er det ikke særlig rart hvis man f.eks. har haft syge mareridt osv, men andre gange kan det være sjovt nok.

Det svinger meget for mit vedkommende. Jeg kommer en gang imellem ind i perioder hvor jeg kan huske alt hvad jeg har drømt, hvor jeg kan gennemgå drømmene kronologisk. Jeg nyder disse perioder når de endelig er der, også selv om det er groteske maridt jeg kan huske. Jeg tror at de har deres egen vigtige betydning som er af lige så høj værdi som 'behagelige' drømme.

Citat:
Og yderligere, hvad kan dette skyldes?

Jeg tror ikke at du kan få en ordentlig forklaring på det, det forekommer vel bare nemmere for nogen end for andre. Min Mor kan f.eks. kun huske 1-2 drømme om året, og det er med meget få detaljer.

Altså jeg har erfaret, at jeg gerne kan huske mine drømme helt vildt godt en dag eller to efter, jeg har røget hash.
Så sent som i nat (2 dage siden jeg sidst røg) havde jeg en drøm, som jeg husker ret tydeligt. Jeg har ikke så meget lyst til at gå i detaljer med hvad den handler om, for den er ærligt talt ret ehh.. Morbid.. Måske endda grotesk på en lidt syg måde, men den har rent faktisk givet mig noget selvtillid på nogle punkter, hvor det lidt manglede og var forsvundet! Skørt, men rart! :evil: Jeg tror bare du skal få så meget ud af dine drømme som du kan, fremfor at bekymre dig om dem! :)

Jeg skriver alle mine drømme ned, så jeg kan huske dem... Uanset om de er brugbare eller ej, så er det sjovt at læse senere! :)

Senest rettet af Flaxys112 23 okt 2010 16:47, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Som regel når jeg vågner har jeg en rimelig klar erindring af hvad jeg drømte, men 10-15 sekunder senere er det som om drømmen er blevet visket ud igen, og jeg kan have svært ved at huske noget som helst af drømmen. Men det sker da ind imellem at jeg tydeligt kan huske hvad jeg drømte, men det er ikke så tit.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Har det på samme måde som Hjørdis .. Det svinger lidt for mig, i nogen perioder kan jeg ikke huske en skid når jeg vågner. Rent ud sagt kan jeg huske drømmen de første 1-2 sekunder jeg er vågen, og uanset hvor meget jeg kæmper, så forsvinder de. Og andre gange kan jeg huske stort set hele drømmen, inklusiv små detaljer..

Elsker også de perioder hvor jeg kan huske mine drømme. De er der desværre bare ikke så lang tid af gangen ..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
Jeg må tilslutte mig gruppen, der i perioder kan huske det nærmest hver eneste dag faktisk, temmelig præcist. For det meste er mine drømme dog negative (ikke nødvendigvis mareridt), så jeg har det tit fint med ikke at kunne huske dem alt for godt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]