Hejsa folkens,
Jeg har igennem en periode på 4 måneder indtaget 50 mg amfetamin dagligt. Der var nogle dage i den periode jeg undlod det, og det gik fint nok.

Grunden til jeg begyndte at æde lortet var - føler jeg mig overbevist om - fordi jeg var virkeligt træt af at gå i skole, og ønskede at peppe min hverdag lidt op for at undgå kedsomhed. Stoffet har en utrolig motivationsfaktor for mig; stort set ALT bliver spændende.
Normalt skal der meget til før jeg bliver rigtigt "fanget" af en samtale. Jeg har en meget bred 'teknisk' viden, hvilket medfører at jeg tit kender alt til de emner, som folk snakker om. Uden amfetamin har jeg nogle gange svært ved at "følge med" trods jeg kender alt til emnet - jeg føler mig ofte fuldstændigt fortabt i den anden persons ordstrøm.
På amfetamin har jeg det med at styre samtalen en anelse. Det er dejligt, eftersom jeg på den måde slipper for at høre om ting der ikke interesserer mig. Men nu hvor jeg ikke har taget stoffet siden ~d. 26 juni føler jeg mig meget "slatten"; jeg har svært ved at blive motiveret.
Da jeg stoppede med at spise amfetamin oplevede jeg hvad jeg opfatter som en form for egodød. Jeg kunne slet ikke koncentrere mig - jeg kom i et nærmest babyagtigt stadie hvor jeg 'spurgte om lov' og ikke kunne bestemme en skid selv. Det er nu blevet langt bedre, og jeg føler mig meget mere normal. Men alligevel er det som om folk konstant forsøger at mindfucke mig med fuldt overlæg. Jeg er kommet til den konklusion at det må være paranoia.
Jeg har altid opfattet mig selv som en smule indadvendt. Fodbold har aldrig interesseret mig - men boldspillet "ost" var en af mine helt store interesser tilbage i folkeskoletiden. Det havde måske noget at gøre med, at der ikke var så mange om bolden.
Da jeg - helt stoffri - tog til Roskilde Festival, oplevede jeg det største mindfuck nogensinde. Alle var efter mig - plakaterne med ordene "Think" og "Choose"
måtte have en hemmelig betydning. Jeg tog derover med en ven, men jeg kunne slet ikke kommunikere med ham længere; min hjerne var tom for samtaleemner. Omvendt gjorde han heller ikke ret meget for at 'hjælpe' mig, men man kan jo ikke altid skyde skylden på andre. Festivallen sluttede for mit vedkommende torsdag, fordi jeg simpelthen følte mig sindsygt malplaceret - helt uden "festivalvibe". Jeg gav op, eftersom ingen gav mig den respons jeg forventede. Det var måske problemet; at jeg forventede noget af festivallen og helt glemte at tage en masse venner med.
At jeg ikke tog en helvedes masse narko til Roskilde er i sig selv utroligt dobbeltmoralsk fra min side. I mit hovede har jeg altid tænkt på festivallen som den ultimative undskyldning for at lamme sig - og hvad gør jeg? Jeg tog som sagt ikke en skid; drak blot 2 øl, for derefter at stoppe op og tænke "Pas på, de er efter dig."
Nu er jeg så småt kommet over skuffelsen over festivallen, men jeg føler mig alligevel helt uhyggeligt flad. Vejret er dårligt; ingen ture til stranden. Jeg skal på arbejde i morgen; noget jeg plejer at elske på amfetamin. Min forhåbning om at tage til Vuuv igen i år er tilsyneladende bristet, eftersom mine rigtige venner er nogle fattigrøve, der hellere bruger deres samlede indtægt på hash. Men det er jo ikke op til mig hvordan deres prioriteter skal se ud.
Måske har jeg i virkeligheden ADHD - eller måske er amfetamin bare helt uhyggeligt vanedannende, nøjagtigt som man havde læst inden man afprøvede det. Da jeg tog der hver dag så jeg det ikke som et problem - mine dage blev jo skidegode. Men har måske nærmere været den ekstra dosis dopamin.
Alle dage har jeg set op til folk der kan styre en samtale. Den type mennesker ser jeg som nødvendige for, at en samtale forløber ordenligt uden pinlige tavsheder. Omvendt burde tavsheder ikke være pinlige, hvis man er sammen med nogle mennesker man føler sig tilpas med.
Amfetamin hjalp mig til at være langt mere positiv og empatisk. Da jeg ikke har recept på stoffet - samt det er
helt ulovligt i mange lande - håber jeg på at kunne blive det samme positive menneske uden stoffet. Jeg drømmer om at tage ud og rejse - noget jeg har erfaret er langt sjovere, når man er flere. Da stoffet tilsyneladende giver nogle ret slemme bivirkninger når man stopper, ville det være skidt at stoppe, når man skal ud og rejse - og man vil jo ikke risikere at indføre det ulovligt og ende med livslangt fængsel.
Jeg ser min situation lidt som en "crossroad". Skal jeg blive en "family guy" der hjælper sine venner konstant, og dermed "opbygge sin flok" (samt risikere at flokken efterfølgende finder andre græsgange) - eller fokusere på at blive udadvendt, således jeg kan snakke med alt og alle (og dermed risikere at blive opfattet som en tomhjernet idiot der kun kan finde ud af at snakke). Måske en blanding?
Mit indlæg bærer vidst præg af forvirring. Omvendt kan det også bare været noget, jeg overbeviser mig selv om, fordi ego-boosteren pludselig er forsvundet. Det er for mig lidt et pinligt indlæg, eftersom jeg normalt opfører mig ret "macho" på den venlige måde.
Pludselig har jeg fået en lyst til at lære at spille guitar. Det ligner mig ikke... har nogen stjålet min sjæl og byttet den ud med deres egen?
P.S. Det hele gik egentlig først rigtigt galt da jeg begyndte at ryge bong i stedet for joints. Måske amfetaminen slet ikke har haft særlig stor betydning for min personlighed, hvor det i virkeligheden er bongen der ødelægger min beslutsomhed/motivation. En pause på 14 dage er helt klart påkrævet.
Fred

Edit: Jeg har læst lidt forskellige tråde på forummet, og faldt blandt andet over tråden her:
Hash = Sociofobisk paranoia.Jeg begynder mere og mere at tro, at det i virkeligheden er hashen, der er mit "problem". Jeg har røget hash hver dag i over et år, så jeg har besluttet mig for at nedsætte mit forbrug kraftigt - jeg kan jo altid begynde at ryge igen, hvis jeg virkelig vil - ligesom jeg kunne stoppe med at tage amfetamin, uden jeg vidste hvorfor jeg ville stoppe.
Så lige pt. er min gameplan meget enkel: Jeg vil prøve at leve uden hash i et stykke tid, og se om hovedet kommer til at fungere optimalt igen. Det sjove ved hash er vel egentlig, at ens tankegang bliver ændret. Lige nu er det så tilsyneladende ved at blive for meget "mindfuck" til at jeg kan lide det; lysten kommer forhåbenlig igen når jeg lærer at nyde cannabis med moderation.
Problemet er selvfølgelig, at mine venner ryger konstant - men jeg må vidst bare lære at sige fra. Det ville måske også være sundt for mine venner. Jeg tror man har en tilbøjelighed til at tro for meget på sin egen virkelighed - min illusion om at hash var det bedste i verden blev brudt af, at jeg så hvor ked af "det hele" min mor var - hovedsagligt på grund af mit forbrug. Det er selvfølgelig ikke min fejl - men det ville da være fedt hvis det kunne være min 'skyld' at hun får det godt igen. Fælles for mig og mine to bedste venner er, at vores mødre bekymrer sig om vores hashforbrug. Måske med god grund - det ville sikkert være sjovere at foretage sig noget andet engang imellem. Den gyldne middelvej - moderation?