Alle jer andre end blueboden - I gør det helt forkert - det skal gøres sådan her.
BlueBoden skrev:
Der er bestemt nogle pungter i "De grundlæggende overvejelser" her fra siden, som mange lader til at overse, eller helt glemme, og det er selvfølig meget nemt for yngre mennesker som ikke har tilstrækkeligt livserfaring endnu, vi som er yngre burde lytte mere til de ældre.
Der er ingen grund til at tage stoffer, jeg er ikke selv støt på et eneste gyldigt grundlag, for at indtage det med formål at blive "skæv", eller med alkohol blive fuld. Jeg har ikke noget imod alkohol, derimod er jeg imod rygning, og andet som er skadeligt.
Fester har jeg heller ikke noget imod, men det skal forgå i ædru tilstand, så vil man også få et langt større udbytte, end hvis man var fuld, og handlede tilsvarende der efter.
De fleste stoffer bliver indtaget med formål at opleve et "Trip", det er en ugyldig begrundelse. Og det er nettop det "Trip" som fornuftige mennesker undgår, ligesom fornuftige mennesker heller ikke drikker sig fulde, på det område er stoffer meget forskellige fra alkohol, som også nydes af folk med andre formål.
Skræmme kampanger er fine nok, så længe at de holder sig til nuværende viden. Der burde være tilsvarende kampanger imod at drikke sig fuld. Men for det meste fokuseres der kun på det som folk finder interessant, eller når vi snakker medierne, det som de selv/journalisten finder interessant.
Der er også et problem med loven omkring dyrkelsen planterne, hvilket er ulovlig. Selvom folk sandsynligvis kunne have fuldt ud gyldige motiver for at dyrke dem. Eks. De interessere sig for planter, jeg fandt selv frem til siden her ved at søge på en varme lampe, fordi jeg interessere mig en smule for de husplanter jeg selv har.
Men igen ser vi så hvordan had, vrede, eller frygt blænder folk for sandheden. Og gør dem i stand til at handle tankeløst.
Du har ret i en eneste ting - de unge skulle lytte noget mere til de ældre herinde.
Du siger der ingen grund er til at tage stoffer - dermed mener du også der ikke er nogen grund til psykedeliske oplevelser - nogle mennesker kan have godt af at bruge nogle psykedeliske stoffer - det kan fjerne nogle hæmninger og åbne op for nogle dele af deres personlighed som der ellers ville have været blevet undertrykt ergo ikke fri - det handler om at have et frit sind - noget du ikke har - du fordømmer jo nærmest alt - uden noget grundlag overhovedet.
Dit argument - at du ikke har noget imod alkohol - jamen ethanol er jo et opløsningsmiddel - noget af det mest farlige og dødbringende mennesket nogensinde har fundet på at indtage (ja udover selvmordere der virkelig har været nogle ting igennem) - mange stoffer er mindre skadeligt end alkohol. Du har noget imod rygning - det kan også være farligt at ryge helt enig - det en sund holdning - nogle ting skal bare ryges og hvis man kun ryger en sjælden gang - sker der ikke noget mærkbart.
Det med at feste - du ved ikke hvad det vil sige at feste - en fest skal opleves i påvirket tilstand - man skal gøre ting man normalt ikke gjorde - gakke ud af sin normale personlighed og få afløb for alt det "JEG" man er tvunget til at undertrykke i dette åndsforladte lorte samfund til hver dag.
TRIP - skriver du som om du ved hvad det er - du aner ikke hvad et trip det er - du aner ikke hvordan det er at flå din sjæl ud af baghovedet og studere den tæt på imens du har dommedagsprofetier og the bigbang kørende i 4d i baggrunden. Du ved ikke hvordan det er at tabe dit ego fuldstændig og opfatte verdenen, eksistensen, alt uden den eneste fordom - og hvis du siger andet lyver du jo allerede, ikke mest for os, men mest for dig selv - fordi indtil videre er du ikke kommet med andet end fordomme imod os der bruger andre rusmidler end det latterlige IQ-sænkende Reptilhjerne-fremmanende brandbare lorte drikbare hjernevævsopløsende køretøjsbrandstof ethanol.
Hvad er et fornuftigt menneske? Hvorfor skal man være et fornuftigt menneske? Fornuft for mig er at elske mine venner og familie - ikke skade andre - hjælpe hvor jeg kan og så ellers hygge mig for resten... Tror du ikke det er dig der har så meget skyklapper på og er så fordomsfuld at du ikke kan acceptere andre leveformer end den dig og dine nærmeste lige har - du er en latterlig småborgerlig konservativ undskyldning for et menneske - du ville virkelig have brug for at slippe din energi løs og virkelig leve - hvilket du åbenlyst aldrig har gjort - vil vove at påstå jeg har oplevet mere på 1 døgn end ud har på 1 helt år.
Du snakker som du har forstand til - mange stoffer tages med andre formål end at "trippe" f.eks tripper man ikke på stimulanser men får nærmest bare en rus - som, alt efter stoftype, inducerer en eller flere stimulerende følelser i kroppen ved at få din hjerne til at frigive kemikalier som den normalt frigiver i andre situationer som f.eks ved sex - når du vinder 1 million i lotto og andre vilde ting der er sjældne at opleve ellers. Du skal lade være med at angribe et forum når din viden om det emne forummet beskæftiger sig er LIG NUL - er du ikke lidt flov over dig selv - at være så dum at snakke om noget du ikke aner en skid om og kun har fordomme at snakke ud fra - i min verden er du en af dem vi synes er til grin - du snakker og vi andre går mand.
Planterne siger du - ja cannabis indica/sative/ruderalis er ulovlig - psilocybinholdige svampe er ulovlige og måske et par andre planter - men der er 100vis af planter der lovlige - selv i folks have - som man kan "trippe" på - eller udforske sin sjæl med - om du vil - de her planter har været brugt langt før vores tid - de er sikkert skyld i at mennesket har kunne tænke ud over sin hverdag og evoluere til det som vi er idag - eller du har måske en anden forklaring på hvorfor mesopotamerne grundlagde de fleste ting i vores nuværende samfund? Det var måske aliens...... jepperdi.... nej de tænkte udover deres hverdag og for at gøre det skal man kunne se det som ikke er der - når mennesket er i en rus, smider vi vores fordomme og tænker anderledes - det er sundt at være i en rus - man lærer sig selv at kende - styrker sin selvkontrol og meget andet - men man skal heller ikke misbruge rusen - da vil det blive negativt og det ser man desværre meget af.
Men velkommen til forummet blueboden, håber du bliver, fordi det er folk som dig, der har brug for en ekstrem viden om rusmidler, sådan at jer "jævne" danskere der ikke bruger rusmidler til noget specielt, får en forståelse og måske til sidst en accept af hvad det er, vi som vælger at gøre dette, egentligt render og har gang i og grundene til hvorfor vi gør det.
Bær over med alle de andre og deres lave kommentarer, mange af dem tænker endnu ikke selv udover deres hverdag og bruger kun stofferne til at flygte fra noget de ikke har opdaget de flygter fra endnu og nogle af dem opdager det sikkert heller aldrig.
P.L.U.R (Peace,Love,Unity,Respect)
PS. Til jer andre - sådan gør man det... Bliv nu lidt voksne....