Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 03:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Der er bestemt nogle pungter i "De grundlæggende overvejelser" her fra siden, som mange lader til at overse, eller helt glemme, og det er selvfølig meget nemt for yngre mennesker som ikke har tilstrækkeligt livserfaring endnu, vi som er yngre burde lytte mere til de ældre.

Der er ingen grund til at tage stoffer, jeg er ikke selv støt på et eneste gyldigt grundlag, for at indtage det med formål at blive "skæv", eller med alkohol blive fuld. Jeg har ikke noget imod alkohol, derimod er jeg imod rygning, og andet som er skadeligt.

Fester har jeg heller ikke noget imod, men det skal forgå i ædru tilstand, så vil man også få et langt større udbytte, end hvis man var fuld, og handlede tilsvarende der efter.

De fleste stoffer bliver indtaget med formål at opleve et "Trip", det er en ugyldig begrundelse. Og det er nettop det "Trip" som fornuftige mennesker undgår, ligesom fornuftige mennesker heller ikke drikker sig fulde, på det område er stoffer meget forskellige fra alkohol, som også nydes af folk med andre formål.

Skræmme kampanger er fine nok, så længe at de holder sig til nuværende viden. Der burde være tilsvarende kampanger imod at drikke sig fuld. Men for det meste fokuseres der kun på det som folk finder interessant, eller når vi snakker medierne, det som de selv/journalisten finder interessant.

Der er også et problem med loven omkring dyrkelsen planterne, hvilket er ulovlig. Selvom folk sandsynligvis kunne have fuldt ud gyldige motiver for at dyrke dem. Eks. De interessere sig for planter, jeg fandt selv frem til siden her ved at søge på en varme lampe, fordi jeg interessere mig en smule for de husplanter jeg selv har.

Men igen ser vi så hvordan had, vrede, eller frygt blænder folk for sandheden. Og gør dem i stand til at handle tankeløst.

Site Webmaster
Brugeravatar

Du lever et kedeligt liv hva'?

Hvad med at holde dig væk, eller i det mindste komme med ordentlige argumenter, hvis du er så meget i mod hvad vi har gang i på Psychedelia.dk?

Du argumenterer jo slet ikke.. du påstår blot at alle vores grundlag til at gøre hvad vi gør er ugyldige, uden at argumentere for din påstand.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Du lugter lidt apostolsk, BlueBoden... Gider slet ikke diskutere med den slags!

Dedikeret medlem

(Neo-)puritanisme er en farlig ting, og det samme er blinde moralske korstog. Hav et åbent sind og argumenter for din sag, og lad være med at sprede propaganda.

Medlem
Brugeravatar

BlueBoden skrev:
Jeg har ikke noget imod alkohol

et af de mest skadelige stoffer overhovedet? jamen ok da... så drik du bare dit ethanol, så skal vi nok tage knarken ;)

Insane psychedelia user!

Hvorfor lader du ikke bare os om at ta stoffer og smutter ædru afsted til dine lorte fester, dit snævertsynede BIIIP!.

Billede Billede

Medlem

"vi som er yngre burde lytte mere til de ældre"

Trust me, når jeg siger du virkelig har brug for at blive blæst igennem ;)

Det er fint, hvis du gerne vil os' det bedste. Der er desværre bare ingen der gider høre på dig, hvis din argumentation bygger på egne holdninger og fordomme.

Disk op med nogen evidensbaseret viden, hvis du vil ha' folk til at lytte!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Tal dog pænt til gutten.

Jeg har længe synes boardet har manglet en, som rent faktisk ikke tog stoffer og var imod dem. Så velkommen blueboden, jeg håber du vil fortsætte herinde, i noget konstruktiv debat.

Jeg mener heller ikke man får noget positivt ud af at tage stoffer eller man har behov for at være blæst, men derfor kan det stadig være sjovt.

Stoffer er netop skadelige, men ikke alle stoffer er lige skadelige. De fleste rusmidler kan dog godt tages hver 2 uge uden problemer. Problemerne opstår i at folk ikke fatter at de ikke skal tage dem oftere... At sundhedsstyrrelsen vælger at lyve omkring stofferne, gør at flere unge føler sig villedt og ikke tror på ét eneste ord fra dem. Jeg har set topics med folk, der snakker om hvilke positive effekter man får ud af stoffer... Jeg får en positiv rusoplevelse, intet andet. Jeg anerkender at stoffer er skadelige for min krop og hjerne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Så er der bare 11. trin tilbage spiffeh:P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
BlueBoden skrev:
De fleste stoffer bliver indtaget med formål at opleve et "Trip", det er en ugyldig begrundelse. Og det er nettop det "Trip" som fornuftige mennesker undgår, ligesom fornuftige mennesker heller ikke drikker sig fulde, på det område er stoffer meget forskellige fra alkohol, som også nydes af folk med andre formål.

Du taler jo ud ad røven, knægt.

Den eneste gyldige grund til beruselse er altså hedonistisk stræben? Alt andet er ugyldigt selvbedrag? Synes du selv, at sondringen mellem alkohol og stoffer (alle andre psychoactiva undtagen kaffe) er logisk gyldig?

Hvilken beskaffenhed har denne falskt motiverende forestilling om et "trip", der på forhånd ugyldiggør enhver søgen mod den?

Derimod er det altså legitimt at beskæftige sig med planter, hvis man er interesseret? Eller rettere desinteresseret, for det er jo det, du lobbyer for. Så snart ens interesse kan tjene et selvberigende formål, ophører dens gyldighed?

Så læs dog en bog, i stedet for at spendere tiden på at belemre fremmede med inkoherente holdninger, de allerede har afskrevet. Får det dig til at føle dig klog at stille spørgsmålstegn ved folks motiver? Det må fandme være nok, at vi skal tage hensyn til dig og dine artsfællers stupiditeter i vores sociale gøren og laden, kunne du ikke holde dig langt væk fra et forum, hvor dine indskrænketheder ikke er velkomne.

Så må du i øvrigt gerne forklare, hvorfor din angstladede, realfikserede, puristiske og selvtugtende livsindstilling rummer større "gyldighed" end beruselsens fænomen.
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :?:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Tal dog pænt til gutten.

Jeg har længe synes boardet har manglet en, som rent faktisk ikke tog stoffer og var imod dem. Så velkommen blueboden, jeg håber du vil fortsætte herinde, i noget konstruktiv debat.

Jeg mener heller ikke man får noget positivt ud af at tage stoffer eller man har behov for at være blæst, men derfor kan det stadig være sjovt.

Stoffer er netop skadelige, men ikke alle stoffer er lige skadelige. De fleste rusmidler kan dog godt tages hver 2 uge uden problemer. Problemerne opstår i at folk ikke fatter at de ikke skal tage dem oftere... At sundhedsstyrrelsen vælger at lyve omkring stofferne, gør at flere unge føler sig villedt og ikke tror på ét eneste ord fra dem. Jeg har set topics med folk, der snakker om hvilke positive effekter man får ud af stoffer... Jeg får en positiv rusoplevelse, intet andet. Jeg anerkender at stoffer er skadelige for min krop og hjerne.

Det har board er for folk der tager stoffer, og som sådan har en interesse i at høre om andre burgeres erfaringer. Hvis folk har lyst til at høre klicheer og dumheder som dem i den oprindelige post, så kan de da få dem fra politikere, forældre, kolleger, lærere osv..

Citat:
Der er ingen grund til at tage stoffer, jeg er ikke selv støt på et eneste gyldigt grundlag, for at indtage det med formål at blive "skæv", eller med alkohol blive fuld. Jeg har ikke noget imod alkohol, derimod er jeg imod rygning, og andet som er skadeligt.

Allerede her knækker filmen jo fuldstændig...

Medlem
Brugeravatar

men, er det en kliche? ...eller er det brugernes uskyldige holdning der er en kliche, eller er det begge klicheer.

jeg tror jeg vil høre lidt Kliche "Supertanker".

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
jeg synes den eneste fornuftige grund der er til at tage stoffer er at det er sjovt, men det synes jeg oss er ganske fin grund :)

Junior medlem
Brugeravatar

HAHAHAHAHAHA!!!! :D nice one OP ;-)

Medlem
Brugeravatar

Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Alle jer andre end blueboden - I gør det helt forkert - det skal gøres sådan her.

BlueBoden skrev:
Der er bestemt nogle pungter i "De grundlæggende overvejelser" her fra siden, som mange lader til at overse, eller helt glemme, og det er selvfølig meget nemt for yngre mennesker som ikke har tilstrækkeligt livserfaring endnu, vi som er yngre burde lytte mere til de ældre.

Fester har jeg heller ikke noget imod, men det skal forgå i ædru tilstand, så vil man også få et langt større udbytte, end hvis man var fuld, og handlede tilsvarende der efter.

Skræmme kampanger er fine nok, så længe at de holder sig til nuværende viden. Der burde være tilsvarende kampanger imod at drikke sig fuld. Men for det meste fokuseres der kun på det som folk finder interessant, eller når vi snakker medierne, det som de selv/journalisten finder interessant.

Der er også et problem med loven omkring dyrkelsen planterne, hvilket er ulovlig. Selvom folk sandsynligvis kunne have fuldt ud gyldige motiver for at dyrke dem. Eks. De interessere sig for planter, jeg fandt selv frem til siden her ved at søge på en varme lampe, fordi jeg interessere mig en smule for de husplanter jeg selv har.

Men igen ser vi så hvordan had, vrede, eller frygt blænder folk for sandheden. Og gør dem i stand til at handle tankeløst.

Du har ret i en eneste ting - de unge skulle lytte noget mere til de ældre herinde.

Du siger der ingen grund er til at tage stoffer - dermed mener du også der ikke er nogen grund til psykedeliske oplevelser - nogle mennesker kan have godt af at bruge nogle psykedeliske stoffer - det kan fjerne nogle hæmninger og åbne op for nogle dele af deres personlighed som der ellers ville have været blevet undertrykt ergo ikke fri - det handler om at have et frit sind - noget du ikke har - du fordømmer jo nærmest alt - uden noget grundlag overhovedet.

Dit argument - at du ikke har noget imod alkohol - jamen ethanol er jo et opløsningsmiddel - noget af det mest farlige og dødbringende mennesket nogensinde har fundet på at indtage (ja udover selvmordere der virkelig har været nogle ting igennem) - mange stoffer er mindre skadeligt end alkohol. Du har noget imod rygning - det kan også være farligt at ryge helt enig - det en sund holdning - nogle ting skal bare ryges og hvis man kun ryger en sjælden gang - sker der ikke noget mærkbart.

Det med at feste - du ved ikke hvad det vil sige at feste - en fest skal opleves i påvirket tilstand - man skal gøre ting man normalt ikke gjorde - gakke ud af sin normale personlighed og få afløb for alt det "JEG" man er tvunget til at undertrykke i dette åndsforladte lorte samfund til hver dag.

TRIP - skriver du som om du ved hvad det er - du aner ikke hvad et trip det er - du aner ikke hvordan det er at flå din sjæl ud af baghovedet og studere den tæt på imens du har dommedagsprofetier og the bigbang kørende i 4d i baggrunden. Du ved ikke hvordan det er at tabe dit ego fuldstændig og opfatte verdenen, eksistensen, alt uden den eneste fordom - og hvis du siger andet lyver du jo allerede, ikke mest for os, men mest for dig selv - fordi indtil videre er du ikke kommet med andet end fordomme imod os der bruger andre rusmidler end det latterlige IQ-sænkende Reptilhjerne-fremmanende brandbare lorte drikbare hjernevævsopløsende køretøjsbrandstof ethanol.

Hvad er et fornuftigt menneske? Hvorfor skal man være et fornuftigt menneske? Fornuft for mig er at elske mine venner og familie - ikke skade andre - hjælpe hvor jeg kan og så ellers hygge mig for resten... Tror du ikke det er dig der har så meget skyklapper på og er så fordomsfuld at du ikke kan acceptere andre leveformer end den dig og dine nærmeste lige har - du er en latterlig småborgerlig konservativ undskyldning for et menneske - du ville virkelig have brug for at slippe din energi løs og virkelig leve - hvilket du åbenlyst aldrig har gjort - vil vove at påstå jeg har oplevet mere på 1 døgn end ud har på 1 helt år.

Du snakker som du har forstand til - mange stoffer tages med andre formål end at "trippe" f.eks tripper man ikke på stimulanser men får nærmest bare en rus - som, alt efter stoftype, inducerer en eller flere stimulerende følelser i kroppen ved at få din hjerne til at frigive kemikalier som den normalt frigiver i andre situationer som f.eks ved sex - når du vinder 1 million i lotto og andre vilde ting der er sjældne at opleve ellers. Du skal lade være med at angribe et forum når din viden om det emne forummet beskæftiger sig er LIG NUL - er du ikke lidt flov over dig selv - at være så dum at snakke om noget du ikke aner en skid om og kun har fordomme at snakke ud fra - i min verden er du en af dem vi synes er til grin - du snakker og vi andre går mand.

Planterne siger du - ja cannabis indica/sative/ruderalis er ulovlig - psilocybinholdige svampe er ulovlige og måske et par andre planter - men der er 100vis af planter der lovlige - selv i folks have - som man kan "trippe" på - eller udforske sin sjæl med - om du vil - de her planter har været brugt langt før vores tid - de er sikkert skyld i at mennesket har kunne tænke ud over sin hverdag og evoluere til det som vi er idag - eller du har måske en anden forklaring på hvorfor mesopotamerne grundlagde de fleste ting i vores nuværende samfund? Det var måske aliens...... jepperdi.... nej de tænkte udover deres hverdag og for at gøre det skal man kunne se det som ikke er der - når mennesket er i en rus, smider vi vores fordomme og tænker anderledes - det er sundt at være i en rus - man lærer sig selv at kende - styrker sin selvkontrol og meget andet - men man skal heller ikke misbruge rusen - da vil det blive negativt og det ser man desværre meget af.

Men velkommen til forummet blueboden, håber du bliver, fordi det er folk som dig, der har brug for en ekstrem viden om rusmidler, sådan at jer "jævne" danskere der ikke bruger rusmidler til noget specielt, får en forståelse og måske til sidst en accept af hvad det er, vi som vælger at gøre dette, egentligt render og har gang i og grundene til hvorfor vi gør det.

Bær over med alle de andre og deres lave kommentarer, mange af dem tænker endnu ikke selv udover deres hverdag og bruger kun stofferne til at flygte fra noget de ikke har opdaget de flygter fra endnu og nogle af dem opdager det sikkert heller aldrig.

P.L.U.R (Peace,Love,Unity,Respect)

PS. Til jer andre - sådan gør man det... Bliv nu lidt voksne....

Medlem

Geografisk sted: København
Smukt skrevet Child of Aum. Bare mit besyv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
:) Tak - jeg er bare lidt træt af blueboden ikke skriver tilbage.... Det var jo på ingen måder for at svine - eller jo - måske sådan lidt - men han/hun trådte også på alt hvad der min verden.

Elsker ros:) Smiler og alt det der...

PLUR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
BlueBoden skrev:

Nejnejnejnej, hold nu op ..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]